Utixo schreef:Marieke, goede tip, dank je! Wat ik trouwens vergat, hij weigert ook trappen te lopen. Dit is echter geen probleem. Hij wil wel graag naar boven, maar blijft beneden staan. Ook bij het strand, waar de trap echt heel vlak is, kiest hij als het eveb kan voor het schuine pad.
Mijn oorspronkelijke idee was exact hetzelfde als dat van ragebol: ga met hem trainen! Begin met heel lage hoogtes, zelfs lager dan een simpele baal stro. Gewoon een stom verhoogje van 20cm waar hij op moet. Je wijst en kijkt naar het verhoog (lichaamstaal) en leidt hem erop. Elke keer als hij er dan op gaat het bevel 'hop' erbij koppelen, dan naar iets hoger gaan.... (en de rest is bij ragebol te lezen
). Collies zijn werkers, door enthousiast en op een goeie manier te trainen kan je die zo zot krijgen om alles te doen. Als je niet goed weet hoe je 'm moet aanpakken (trainingsgewijs): op naar de hondenschool!
Goed, dat was het oorspronkelijke idee. Mijn volgende idee, door jou bovenstaande bericht: hoe oud is hij is is hij al gechecked door de dierenarts op artrose? HD? Bovenstaande klinkt namelijk als een hond die ergens pijn heeft en daardoor niet graag trappen doet, mogelijks daardoor ook niet graag in de auto springt..