Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:44

Thats_Me schreef:
Je kunt TS dan ook niets kwalijk nemen dat ze nog niet naar een DA is geweest..

Natuurlijk wel, als je 14 bent dan weet je dat je naar een DA moet als er iets raars met je dier aan de hand is, misschien eerst je ouders erbij halen (een paar dagen geleden :( ) en niet na een paar dagen met ademhalingsproblemen op bokt een topic openen. 14 jaar is oud en wijs genoeg voor zoiets, ze is geen 7.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 17-05-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:44

Internet kan je nu denk ik even niet helpen maar de dierenarts wel!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:45

en als het niet mag..?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:46

Dan zijn die mensen geen dieren waard. Je hebt de verantwoording over een levend wezen.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:46

TS, inmiddels met de DA contact opgenomen? Dit is namelijk zeer pijnlijk en - zoals eerder gezegd - vaak dodelijk én enorm besmettelijk.
Op m'n 14e ben ik naar de (mijn) DA gegaan met het konijn van de buren. De buurkinderen kwamen vragen of ik kon helpen want hij deed raar en de ouders waren niet thuis. Je bent daar echt wel toe in staat, anders ben je in mijn ogen het beestje niet waard. Dit geldt ook voor de ouders die zeggen 'het gaat wel over', maar dit zal een kwestie van verlossen worden... :\ .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:47

Misschien de ouders niet.. Kun je als kind weinig aan doen, dat ik nou zo stronteigenwijs was en gewoon ging, dat is een ander verhaal. Er zijn trouwens zat mensen die niet naar de dierenarts gaan met hun dieren.. Denk maar aan bijvoorbeeld schapenboeren. Maargoed laten we ontopic blijven :)

Miesjex

Re: Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:49

Ze is wel jong, en kan niet eindbeslissing nemen.
Maar ik denk toch wel dat ouders wijs genoeg moeten zijn om naar de dierenarts toe te gaan??

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:49

Inderdaad ontopic blijven want om nou met schapenboeren te gooien zonder inhoud vind ik niet zo netjes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:51

moonvw schreef:
Inderdaad ontopic blijven want om nou met schapenboeren te gooien zonder inhoud vind ik niet zo netjes.

ik zeg niet dat ze dat állemaal doen, maar zulke bedrijven hebben simpelweg geen geld daarvoor. Denk dat de ouders van ts wel wat geld aan de kant kunnen leggen voor een leven wezen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:51

Tser zag het waarschijnlijk niet als ernstig een aantal dagen geleden.
misschien heeft ze gedacht aan ontstoken oogjes, niet vreemd toch?
Nu het konijn zwaarder ademt begint ze zich zorgen te maken.. dus ik vind niet dat jullie haar iets kwalijk kunnen nemen.
Misschien weet ze niets van de konijnenziekte..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:52

hm ik weet niet of je wel eens ontstoken ogen van konijnen gezien hebt.. :=

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:53

Dat wou ik net zeggen. Ik ben op mijn 13e bij de DA beland omdat mijn ratje een bal had onder haar buik. Zelfs ik wist al op die leeftijd dat dat een kanker gezwel was en dat ze zsm naar de DA moest ;) Op je 14e ben je oud en wijs genoeg om naar de DA te gaan, en ik mag toch hopen dat je ook dan al een verantwoordelijkheids gevoel heb.

Anyway, toch sterkte TS, ik ben benieuwd of je naar de DA bent geweest en hoe het is afgelopen met je konijntje. Hoop op het beste.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:56

saskiakefie schreef:
hm ik weet niet of je wel eens ontstoken ogen van konijnen gezien hebt.. :=

nee nooit gezien!
Dus ik zou misschien ook niet direct naar een dierenarts lopen maar misschien oogjes schoonmaken met afgekoeld gekookt water!

saskiakefie

Re: Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:57

hihi denk als je ze ziet er anders over denkt, want die zijn helemaal dik en dicht, die kun je niet eens open krijgen..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:58

ontstoken ogen zien er heel anders uit, mijn konijn heeft het altijd.
Maak het altijd schoon ben ook bij de dierenarts geweest en heb zalfjes en alles gehad, en ze zeggen dat het nu verder geen kwaaad kan? dus blijf het wel schoonmaken met gekookt water.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:59

Maar denk dat ze dan niet écht onsteken zijn, want als je dan te lang wacht kunnen ze zelfs blind worden en ze zien echt geen steek meer met die ogen dicht

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:00

Voor de geïnteresseerden Google eens op 'myxomatose' of 'ontstoken oog konijn'. Geen linkjes i.v.m. (over)gevoelige meelezers.
Zoals Saskia aankaart, dat is heftiger dan een kleine ontsteking bij een paard o.i.d. .

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:03

Ontstoken ogen is inderdaad heel goed schoon te maken met lauw afgekookt (!) water of eventueel afgekoelde kamille thee.

Alleen de symptomen die het konijn van TS vertoont zijn erger dan alleen een ontstoken oogje. Een bezoek aan de DA is dus wel belangrijk zeker omdat het ook lijkt dat het dier myxomathose heeft. Vandaar ook mijn vraag of het dier geent is.

Mensen blijven we er wel op letten dat TS 14 is en dus niet eindverantwoordelijke voor dit dier. Dat zijn en blijven haar ouders hoe eigenwijs sommige kinderen op die leeftijd al zijn niet elke 14 jarige heeft het lef om zoner toestemming een dier naar de DA te brengen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:03

Het is niet zo dat ik denk dat het konijn ontstoken ogen heeft!
maar ik bedoel... ik heb geen verstand van konijnenziektes!
Als ik toch een konijn had voor mijn dochter van 14 jaar en dit konijn heeft dikke oogjes, dan denk ik toch niet direct aan een dodelijke ziekte?
Ik vind het zo rot dat er gelijk zo naar word gedaan tegen de tser!
Dit meisje geeft om haar konijn, ziet dat de oogjes een paar dagen dikke zijn en het konijn begint nu zwaarder te ademen.
Meisje in paniek en vraagt een mening hier.. en gelijk word ze door een aantal mensen aangevallen.
Denk dat ze zich al verdrietig genoeg voelt met een ziek konijn, en dan nu zou ze ook nog een schuldgevoel moeten krijgen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:07

Kan allemaal wel zijn jentel, maar daar heeft dat arme konijn niet voor gekozen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:11

maar begrijp je niet wat ik bedoel dan?
denk je nu echt dat dit meisje dit heeft gedaan uit gemakzucht?
Waarschijnlijk zag ze het niet als ernstig.. moet er dan gelijk zo aanvallend gedaan worden tegen haar.. dat vind ik er rot voor tser!
Meisje is al zo bang haar konijntje te verliezen..
Haar naam is niet voor niets "lovepluisje" ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:13

jentel schreef:
Waarschijnlijk zag ze het niet als ernstig.. moet er dan gelijk zo aanvallend gedaan worden tegen haar.. dat vind ik er rot voor tser!

ja Jentel, ik geef je gelijk hoor, maar di kun je vantevoren al wel een beetje weten als je zoiets op bokt zet he... Daar heeft het konijntje gewoon helemaal niks aan, en ipv achter je pc zou je allang bij de DA moeten zitten met zulke symptomen.. Alleen jammer dat zon jong meisje dan weer zo hard afgeblaft moet worden.. Maarja dat is bokt he ;)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:16

GamblersCup schreef:
Kan allemaal wel zijn jentel, maar daar heeft dat arme konijn niet voor gekozen.

Waar is de menselijkheid hier gebleven ? :n
ik vind dat je ontzettend hard bent voor dit meisje
als we hier nou tegen een volwassen persoon aan het praten waren met verstand van dieren dan was het anders geweest .
graag een beetje meer loyaliteit aub .
een mens mag foutjes maken
en al helemaal als je zo jong in het leven staat .

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:18

Elma_ schreef:
jentel schreef:

ja Jentel, ik geef je gelijk hoor, maar di kun je vantevoren al wel een beetje weten als je zoiets op bokt zet he... Daar heeft het konijntje gewoon helemaal niks aan, en ipv achter je pc zou je allang bij de DA moeten zitten met zulke symptomen.. Alleen jammer dat zon jong meisje dan weer zo hard afgeblaft moet worden.. Maarja dat is bokt he ;)

Klopt.. ze had ook naar dierenarts kunnen gaan.
Maar wat weet zo'n meisje er nou van..
Waarschijnlijk maakte ze zich zorgen en heeft toen bokt om raad gevraagd..
Het ene kind is niet zo zelfstandig dan de andere!
Kijk mijn dochter van ook 14 jaar zou me bellen maar ook niet zelfstandig naar dierenarts gaan.
Ik zou zeggen we gaan naar de DA maar niemand weet wat haar ouders zeggen.
Misschien denken die ook wel aan "gewoon" ontstoken oogjes.
Maar ik vind inderdaad dat bokt veels te vaak veels te hard en te onredelijk is voor kinderen.Sorry bokt :o ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:18

Ts; ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met je konijn :) En hoop idd vooral dat je intussen contact hebt met de da, das nog het allerbeste.

@alle anderen; toen ik 9 was oid heb ik mn ouders echt weeeeeken aan het hoofd gezeurd om met de kat naar de da te gaan, die liep mank. Mijn ouders zijn ook geen mensen die direct naar de da rennen en ach.. Er kunnen zoooo veel dingen zijn waardoor ze ff mank loopt? Ik won uiteindelijk en beest bleek intussen genezen gebroken pootje te hebben.. Arm dier. Gelukkig goed afgelopen en ze is vrij oud geworden, geloof een jaar of 18. Sindsdien wel een machtig wapen in handen als ze het weer eens niet nodig vinden naar de da te gaan, al heb ik tegenwoordig ook zelf de financiele middelen om naar de da te rennen als ik dat nodig acht.
Anyway, ik kan me de situatie van ts dus goed voorstellen. Als je ouders het niet nodig achten...