zou je gebruik maken van.....................

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zou je gebruik maken van een lokatie waar je zelfstandig speuren en behendigheid kan oefenen?

ja, ik zou speuren of behendigheid oefenen, 1 x in de week
39 (41%)
ja, ik zou speuren of behendigheid oefenen, 2 x in de week
20 (21%)
ja, ik zou speuren of behendigheid oefenen, 3 x in de week
11 (11%)
nee, ik zou er geen gebruik van maken
25 (26%)

Totaal aantal stemmen: 95

Hananas

Re: zou je gebruik maken van.....................

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:15

als de afstand meevalt zou ik zeker komen oefenen met mijn hond :) speuren doen we nu al, behendigheid is hij ook voor te vinden dus echt top :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:16

Als het in de buurt is en de prijs in overeenstemming zou ik dat zeker doen ja :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:25

Ik zou dit ook echt wel doen. We hebben nu les in behendigheid en het lijkt me tof om nog wat extra te oefenen!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:54

Nog even een aanvulling over het niet ervaren genoeg zijn etc... Mijn hond laat ik (tijdens de les) op een ander veld eerst zijn energie kwijt. ik stond te praten met iemand en er stond alleen een kattenloop op het veld. Dat monster van mij was ondertussen op de kattenloop gelopen en toen ik me omdraaide was ze al voor 3 kwart er over..
sindsdien hebben wij de kattenloop eigenlijk ook aan ons lijstje toegevoegd (van dingen die we kunnen). Ze kan het nu (we hebben daarna begeleiding gehad) prima.. Natuurlijk heb ik veel geluk gehad dat ze er niet af is gevallen oid. Het is een gevaarlijke oefening, teminste dat is wat je er van maakt. De tunnel kan ook gevaarlijk worden, is maar net hoe je er mee omgaat!
Maar het kan ook zo, zonder dat iemand staat te kijken (hoef geen commetaar dat het niet verantwoord is ;) )

En toch zou ik er heel blij mee zijn dat er zo'n veld bij mij zou komen

(train nu hier in de buurt op een honkbalveld, dit kan alleen 's middags omdat ze 's avonds bezig zijn. Ben net nog geweest (helaas na een maand niets te hebben gedaan had mijn hond een concentratie van een ... grasspriet :+ )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:51

amanda1980 schreef:
de meeste mensen die er zullen komen zijn al ervaren met behendigheid. deel zal het nog steeds beoefen in les verband, deel zal op hondenscholen les hebben gehad en nu zonder les willen oefenen/trainen/spelen met hun hond/en. een klein deel zal onervaren zijn maar dit is een keuze die mensen zelf maken en komt het op eigen inschattingsvermogen aan. er blijkt ook veel vraag te zijn naar een plek waar honden gewoon lekker samen los kunnen spelen in een beschermde omgeving + de gezelligheid van andere honden eigenaren. met name voor bepaalde groepen honden die niet gewoon los in een park kunnen lopen

Niet eens :n . Je kan hiermee een hond compleet aan gort helpen. Als de eigenaar niet weet dat de hond warm moet draaien?
Of dat niet alle honden op dezelfde hoogte mogen springen? En ze niet weten dat een fly-over érg slecht is voor de gewrichten?
Ze de schutting over schieten terwijl ze niet warm zijn?

Ik vindt niet dat je deze verantwoording bij de eigenaar neer moet leggen :n Zij weten immers niet beter. Jij zou daar imo voor moeten zorgen.

Ik denk dat je idee erg leuk bedacht is, maar niet haalbaar is. Sommige sporten kunnen nou eenmaal niet zonder begeleiding. Imo is behendigheid daar een van.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:08

Ik vind behendigheid heel leuk om te doen. Nou ben ik niet van plan er gericht mee te gaan trainen de komende tijd, maar voor de afwisseling is af en toe daarmee bezig zijn heel leuk. Anders zou ik het zelf moeten maken in het bos ( :+ ), maar daar zijn anderen meestal niet zo blij mee..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:14

Ik heb ja 2x gestemd, maar dat is wat ik voor mezelf zou doen, ik ben met Roc 9,5 jaar naar de hondenschool gegaan, eerst om hem dingen te leren en later agility onderdelen, maar alleen omdat hij het zo leuk vond. Ik weet van mezelf dat ik hem niet zou "verpesten" door dingen te doen waarbij hij gwond of weet ikniet wat raakt. Maar weet ik dat van de anderen ook?? en als die hun hond bv loslaten om een oefening te doen, hoe weet ik dat hij niet op mijn hond afkomt en en een gevecht meet hem aangaat?? Dus ik ben eigenlijk voor en tegen. Onze hondenschool heeft dit opgelost door bepaalde uren in te stelllen waarbij de gevorderen hun gang gingen gaan, zonder begeleiding, en bij de overigen een ander uur waarbij wel begeleiding van de hondenschool aanwezig was. Dus wel iedereen doen wat hij zelf wil, maar toch iemand met ervaring die ze met raad en daad bij kunnen staan.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 16:26

er is een apart veld om honden los te kunnen gooien. op de baan mogen geen honden los behalve de hond die de baan loopt en dus onder begeleiding is. net als bij les ga je om de beurt de baan op met max 5 personen per uur zodat je niet te lang op elkaar hoeft te wachten. als je moet wachten, hond verplicht aangelijnd zodat er geen ongelukken kunnen gebeuren door mensen die denken dat ze hun hond goed onder apel hebben wat niet zo blijkt te zijn. er zijn dus wel degelijk regels die op het terrein nageleefd dienen te worden.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:30

ik heb gestemd voor 2x per week, omdat ik dit inderdaad zou doen, maar dan samen met mijn moeder die jaren behendigheid heeft gedaan (ik ook, maar zij is beter ;)). maar goed, nu trainen we jacht en onderdelen uit doggy dance, en soms wat behendigheid met spullen die we zelf hebben. maar dit, mits dichtbij genoeg, zou wel leuk zijn :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:01

Pfff, uiteindelijk kost het geld om het terrein te huren, dus ik denk niet dat mensen die niet gericht met behendigheid bezig zijn geld gaan neertellen om hun hond voor de leuk wat te laten springen.
Dus het gevaar voor verkeerd gebruik is niet zo groot denk ik.
Ik zou het ook puur op behendigheid houden en niet een speelplein en een behendigheidsterrein.
Dan trek je sowieso alleen agilitymensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Er zijn trouwens al plekken waar je zo'n terrein kan huren (overdekt dan, denk maar aan de DIT-hal) en daar komen echt geen mensen die geen behendigheid doen de hindernissen gebruiken.
Als je er natuurlijk een speelplein/ontmoetingsplaats van maakt en daar wat hindernissen neerzet, ga je wel zulke mensen trekken.
Ik zou dan toch kiezen: ofwel er een agilityterrein van maken en niets anders, ofwel een speelterrein met veilige en verantwoorde toestelletjes :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:45

Ik zou er gebruik van maken! Maar wel met een trainer erbij. Mijn hond is enorm agressief naar andere honden waardoor het onmogelijk is om met haar op behendigheid les te gaan! Terwijl ze het enorm leuk vind!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:35

Ik zou het zelf wel leuk vinden, maar ik denk dat het net zoals Nikki_ zegt niet haalbaar is. Het lijkt mij een onveilige situatie voor mensen die er geen 'verstand' van hebben :).

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 17:25

up