Ik weet van mijn teckel dat ie af en toe oost indisch doof is, dus ik laat hem alleen los als ik weet dat er niet of nauwelijks honden in de buurt zijn.
Niet omdat hij bijt of iets dergelijks maar omdat hij te graag speelt met andere honden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
inderdaad in een losloopgebied, en anders soms ook ilegaal, maar dan ook op een overzichtelijke plek waar ik hem op tijd kan terug roepen. Hij luistert 9 van de 10 keer, (tot nu toe 1 keer gehad dat we hem achterna moesten omdat hij echt niet kwam, en dat was door een teefje, misschien dat zij net loops zou worden, of geweest was) en ik ben blij met die 9 keer, niet blij met de 10e. Maar door hem die 9 keer te kunnen belonen, gaat hij het straks 10 van de 10 keer doen.ivy_power89 schreef:Toevallig heb ik een maand of 2 geleden navraag gedaan over het feit van losloop gebieden en hun regels,
Nadat ik een aantal keren confrontaties had met honden en hun eigenaren, terwijl ik met mijn paard op het ruiterpad reed. honden die beten, blaffen, grommen en niet luisteren naar hun baasjes....
Ik kreeg als antwoord, dat honden alleen los mogen lopen in losloopgebieden mits zij onder APEL staan.
Zo niet, mag je hond dus niet los.... En ik vind dat maar goed ook. los loop gebieden zijn dus niet om je hond te leren los te lopen....