puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:54

Ik heb het ook met de kittens verkopen hier. Ik ben lastig, ja heel lastig voor nieuwe eigenaren. Zijn ze het daar niet mee eens? Prima dan gaan ze naar iemand anders.

Heb laatst een hele discussie aan de telefoon gehad met iemand die niet begreep waarom ik het een probleem vond dat ze de poes (Bengaal) door een straatkater wilden laten dekken... }:0 Die hoeft dus niet meer terug te bellen!

Chichiba

Re: puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:54

Blijkbaar denken sommige mensen dat als ze een puppy kopen ze een kant-en-klaar
'product' kopen. Helemaal zindelijk, opgevoed en zonder de puppenstreken die juist
bij zo'n kleintje horen. Ik snap niet dat dat soort mensen (als ze al uberhaupt een hond
zouden nemen) niet gewoon een herplaatser zoeken.
Ik snap sommige mensen echt niet...Ze willen alles maar er niets voor hoeven te doen.

Ik zou het mooi opgelost vinden als je het zo doet (qua geld). Zulke mensen zou ik echt
niet het andere pupje meegeven. Als het nu met deze al zo gaat...staan ze over 2 dagen
weer voor de deur...Het geld terug en adviseren naar het asiel te gaan of een herplaatser
te zoeken. Als ze er nu al geen tijd in willen steken, hoe gaan ze dat doen als de hond
wat ouder is en juist die uitdagingen nodig heeft om lichamelijk en vooral! geestelijk gezond
te blijven? Het is een hond maar wel een border...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:01

Ook wel eens meegemaakt dat mensen aangeven een week vrij te nemen om de pup te laten wennen en dan denken het diertje van 8 tot 18 uur alleen thuis te kunnen laten. Want... hun oude hond kon dat ook...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:02

Ik fok ook raszuivere border collie. De pups gaan bij mij ook niet onder de prijs weg. want inentingen, foto's, dnacontrole,.... kosten ook al veel geld maar dan heb je bewijs dat ze echt raszuiver zijn. Mensen met echt respect voor raszuivere honden gaan met plezier groot bedrag betalen en zijn ook meer betrouwbaarder vind ik.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:16

het pupje is terug bij ons, ik heb de andere pup niet mee gegeven.
Beestje ging helemaal over de rooie (van blijdschap) toen ze zag dat ze weer bij ons was. Ze heeft even lekker gespeeld en weer wat gewend dat ze terug hier is.

net alles eten gegeven, toen ging het mis, waar drie dagen geleden de pups samen rustig konden eten (ieder eigen bakje) ging het nu echt fout.
Het pupje wat weg is geweest ging als een randbiel dr brok opschrokken (eerder at ze rustig) alsof ze dagen geen eten had gehad.
Het andere pupje kwam in de buurt - dat kon voorheen wel - dus pupje dat weg was geweest begon te grommen en voor ik het wist waren er twee pups aan het vechten, maar dan ook echt aan het vechten.

Ik heb ze uitelkaar gehaald, maar ze lieten elkaar niet meer los. Ik ben zelf flink gebeten, het bloed stroomt uit mijn duim |( mijn vriend moest er aan te pas komen om de twee pups uitelkaar te halen, ik zat klem met mijn duim tussen de tanden van de pup die weg geweest was en de het nekvel van de andere pup. dus had nog maar 1 hand.

Heb zo iets nog nooit gezien met pups. ik baal dus heel erg want je gaat mij niet vertellen dat ze zoiets " zomaar" doen. De andere pup vocht wel terug, ze moest wel, want die andere liet niet los. Die is heel erg geschrokken.

Pupje heeft dus in 3 dagen tijd een zeer, zeer heftige (honger) voer nijd ontwikkeld. Iemand opvoedkundige tips?? want ik heb dit nog nooit mee gemaakt (ik heb zelf 3 volwassen borders - en een vierde gehad die helaas is overleden) twee vanaf pup op gevoed en twee herplaatsers (met gedragsproblemen) dus ik weet redelijk wat van opvoeden.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 15-05-11 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:17

Dakario schreef:
Ik fok ook raszuivere border collie. De pups gaan bij mij ook niet onder de prijs weg. want inentingen, foto's, dnacontrole,.... kosten ook al veel geld maar dan heb je bewijs dat ze echt raszuiver zijn. Mensen met echt respect voor raszuivere honden gaan met plezier groot bedrag betalen en zijn ook meer betrouwbaarder vind ik.

dat vind ik ook! Maar veel mensen willen op de eerste rang zitten voor een dubje en kiezen dan sneller voor een marktplaatshondje van 150 / 250 euro

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:20

Jeetje... Ik denk, als je 3dagen normaal gaat voeren, uitlaten, dingen doet etc. Dat het een stuk minder is.
De pup zal zijn vertrouwen wel kwijt zijn....
Klinkt niet best :oo

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:23

Tja, er zijn rare mensen bij.

Vorig jaar hadden wij een nestje, had ik iemand die heel leuk mailde en erg enthousiast leek. Ik had foto's van de ouders gestuurd en natuurlijk van de kleine pups. Ze wilde niet langskomen om te komen kijken (raar, je wilt ze toch zien??). Al helemaal niet omdat de pups nog niet mee mochten (ze waren 3 weken) en als ze oud genoeg waren moesten wij het hondje maar komen brengen!!! nou nee dus....

Ook iemand die graag een pup wilde maar dan moest hij wel gecoupeerd zijn. Dat zijn ze niet en gaat niet gebeuren. Reactie; dan doe ik dat zelf wel!!!!! nou nee dus......

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:24

Tjemig ts, goed van je dat je de pup terug hebt genomen, jammer alleen nu even van het gedrag, maar ik geloof dat dat wel goed komt in de juiste handen.

Een vriendin van mij fokt duitse staanders en die gaan ook alleen weg naar goede plekken, dus 3 hoog achter krijgt geen pup bv. Vorige week heeft ze nog een pup van een half jaar terug gekregen en ondertussen ook weer super herplaats. Maar idd, er komen vreemde mensen op af hoor....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:25

Kun je dat pupje niet eerst gewoon wat rust gunnen? Zoveel gesleep in dat jonge leventje van hem of haar kan echt geen goed doen aan dat koppie.

Trouwens, je kunt toch helemaal niet voorspellen hoeveel pupies je verwacht. Tuurlijk echo enzo, maar je kan der altijd missen of teveel tellen. Misschien handig voor de volgende keer als je daar niet meer van uitgaat (ivm met wachtlijst).

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:40

BraveSpots schreef:
Kun je dat pupje niet eerst gewoon wat rust gunnen? Zoveel gesleep in dat jonge leventje van hem of haar kan echt geen goed doen aan dat koppie.

Trouwens, je kunt toch helemaal niet voorspellen hoeveel pupies je verwacht. Tuurlijk echo enzo, maar je kan der altijd missen of teveel tellen. Misschien handig voor de volgende keer als je daar niet meer van uitgaat (ivm met wachtlijst).

ik snap jou reactie niet helemaal...
het is toch juist goed dat ik al mensen van te voren zoek, als het er dan meer zijn komt dat uiteindelijk ook wel goed.

en hoezo gun ik dat pupje geen rust? is toch alleen maar fijn dat ze even kan spelen, en eten zal ze toch moeten.
de volgende maaltijd krijgen ze gewoon apart zodat er geen ruzie kan ontstaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:41

Wat jammer dat dit is gebeurt
ik ben benieuwt hoe het met het pupje verder gaat

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:41

Kady1 schreef:
BraveSpots schreef:

het is toch juist goed dat ik al mensen van te voren zoek, als het er dan meer zijn komt dat uiteindelijk ook wel goed.

en hoezo gun ik dat pupje geen rust? is toch alleen maar fijn dat ze even kan spelen, en eten zal ze toch moeten.

Bedoelt BS niet, dat ze denkt (wat logisch is) dat je nu direct weer een huisje voor het hondje zoekt?
Tenminste, zo lees ik het berichtje :)

Hoe gaat het nu, na het voeren, met de 2 pups? en hoe reageerd de moeder? :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:48

o nee... dat zeg ik helemaal niet hoor dat ik gelijk de pup weer aan iemand mee geef, ze mag gerust nog een tijdje tot rust komen. Als er iemand komt die er echt helemaal gek mee is begrijpen ze dat wel.
morgen komen er wel mensen, maar die komen in eerste instantie voor Keltic, maar mochten ze Kayla graag willen ga ik ze vragen om het nog een paar dagen rust te gunnen, want zoals ze nu is is ze niet echt zichzelf, dat zal wel wat daagjes nodig hebben.

de pups spelen nu wel weer gewoon (nu het eten weg is) en mn vriend zit nu het pupje dood te knuffelen haha
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 15-05-11 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:49

Kady1 schreef:
BraveSpots schreef:

Tuurlijk is dat goed, ik bedoelde alleen dat je nooit kan weten hoeveel der precies uitkomen. Omdat je het zo expliciet zei ;) .

Wat betreft het pupje vroeg je om opvoedkundige tips, ik denk dat je beter even helemaal niets met het pupje moet doen en hem/haar even de rust moet gunnen om in de plooi te komen. Miischien is het gedrag een reactie op stress iod en loopt het af met een sisser.
Maargoed, dat is hoe ik hoe zou aanpakken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:09

ik denk inderdaad dat ze ook wel even wat rust nodig heeft. Eventjes alles laten bezinken bij de kleine en gewoon uit elkaar houden met eten. Ik weet niet hoe ze reageert op jullie als ze eten heeft? Anders zou ik daar mee beginnen d.m.v. ruilspelletjes: het ene lekkere ding ruilen voor iets nog lekkerders! Of bijvoorbeeld brokjes erbij gooien in de bak, zodat ze leert dat jou handen juist leuk zijn bij de bak.
Datzelfde kun je ook doen als de andere hond erbij komt, maar ik zou wel er voor zorgen dat iemand bij staat om er voor te zorgen dat ze uit elkaar kunnen voordat ze gaan vechten. Weet het eigenlijk ook niet zo goed, misschien een goede gedragsdeskundige om hulp vragen?

Snap werkelijk niet dat mensen zo met een pup om kunnen gaan. Wij hebben ook echt wel baaldagen gehad met haar. Ze zou zindelijk zijn bij de fokster, hele nest was zindelijk met 7 weken (akita's zijn snel zindelijk, dus is niets geks), bij ons plaste ze alles onder. No way dat we haar daarom terug zouden brengen, het heeft lang geduurd om haar daarna weer opnieuw zindelijk te krijgen, pas met 5 maanden ofzo ging het beter en zelfs nu hebben we soms nog een ongeluk. Dat weet je als je aan een puppie begint hoor... Daarnaast heeft ze best een hoop problemen gehad in het begin, opvoedkundig: grommen als je aan lekkers zat van haar, dominantie naar andere honden, niet willen luisteren. Dat hoort er gewoon bij en we hebben heel veel tips van de fokster gehad, maar er nooit aan gedacht om haar terug te brengen: hoogstens gedreigd omdat ze niet luisterde, haha)

Heel veel succes hoor, laat je ons weten hoe dit afloopt?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:57

Kady1 schreef:
Pupje heeft dus in 3 dagen tijd een zeer, zeer heftige (honger) voer nijd ontwikkeld. Iemand opvoedkundige tips?? want ik heb dit nog nooit mee gemaakt (ik heb zelf 3 volwassen borders - en een vierde gehad die helaas is overleden) twee vanaf pup op gevoed en twee herplaatsers (met gedragsproblemen) dus ik weet redelijk wat van opvoeden.

Apart voeren en zorgen dat voer geen issue wordt. Dus juist voer bijgeven als jij er aan komt (wel het punt op zoeken voordat ze begint te grommen).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:00

Ik herken het!
bij ns zelf niet, maar het nestje van onze pup Rayna.. die ehbben dus 2 weken geleden de pup teruggebracht omdat 'ze overspannen was en er niet tegen kon dat de pup ging slopen'.
En die mensen hadden al honden eerder gehad dus de fokker dacht juist daat ze daar goed zat! arm beestje, was helemaal van slag de eerste dagen toen ze weer 'terug' was :(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:08

Belachelijk zeg wat ik hier allemaal voorbij zie komen! En arme Kayla.. Hoe krijg je een hond in 3 dagen dusdanig in de war dat t op vechten uitdraait?? Idioot.. Sommige mensen.. :n

Ik ben nu heel bewust aan het kijken voor een herplaatser die al redelijk opgevoed is enz. Juist omdat ik niet voldoende tijd heb voor een pup én omdat we straks in een pas compleet verbouwd huis zitten.. Puppies zijn absoluut megamega-schattig, maar t moet wel kunnen. Heb je geen tijd of is je huis net ff te netjes, dan gewoon niet aan een pup beginnen, simple as that..

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:20

Volgens mij snappen heel veel mensen niet waar ze aan beginnen als ze een pup nemen. Het is net alsof je een baby in huis hebt. Je bent er gewoon de hele dag druk mee, ik werd er soms zelfs helemaal moe van. Zit je net ff lekker achter de laptop, hup kun je weer naar buiten met het kleine kroost, en toen was het ook nog winter en dan met een iniemienie chihuahua. En die was echt niet snel zindelijk dus daar had ik heel lang een kleine baby aan..! Maar terugbrengen pfff hoe kom je erop.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:23

Om je vraag te beantwoorden of we het herkennen dat mensen soms 'raar' kunnen zijn bij aanschaf van een pup, jazeker!

Ik heb 9 jaar stamboom honden gefokt, en kan er aardig wat verhalen over vertellen. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat mede dank zij onze eerste selectie, we geen pups terug hebben gehad. 1x een hondje wat niet goed ging met baby, en daardoor de oudere hond in huis te lijf ging. Die heeft een super nieuw huisje gevonden, en beide eigenaren hebben zelfs contact met elkaar over hoe het met de hond gaat.

Maar ook hier teferelen met gillende kinderen die niet op de grond durfden te staan, en dan doodleuk een pup mee willen nemen, dacht het niet!
Of een man die kwam kijken naar een hondje. Diertje was niet geschikt voor de fok, dit had ik ook duidelijk gemeld (onderbeet) hij wilde toch komen kijken. Begon over dat hij haar over zo'n half jaartje wel kon laten dekken (dan was ze dus 8 maanden oud?????)
Dag meneer, daar is de deur!

Of het stel wat keurig gekleed binnenkwam; zij in zwart mantelpakje, hij in kostuum. Wilden niet zitten, want ja mijn honden mogen op de bank en bah daar zaten haren op! Honden die ze kwamen begroeten werden weggestuurd, want dat was niet gewenst. Ook de pups wilden ze eigenlijk niet op schoot of wat dan ook. Ik heb aangegeven dat een Bart Smit hondje misschien een beter idee was :')

Dus heel herkenbaar hoor je verhaal. En je doet het in mijn ogen super goed zo! Altijd jammer als pups al na een paar dagen zo terug komen, maar jij bent er tenminste wel voor ze +:)+

Wat betreft de voernijd; hoe reageerd mams op de kleine. Als ze een goede opvoedende moeder is zou je rustig kunnen kijken of zij haar weer even laat zien hoe het ook alweer was? Niet direct met voer, maar gewoon met kauwkluifjes oid kijken hoe ze reageren.
Je hebt kans dat de kleine niet alle maaltijden per dag gehad heeft, ik ga er een beetje van uit dat je nog op 4x zit? Als je de frequentie weer wat opvoert heb je ook kans dat het snel wat afzwakt.

Sterkte ermee!

edit: typfout

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 23:47

bedankt voor de tips, ik was rustig aan aan het overschakelen naar 3 maaltijden per dag (dus steeds eentje wat minder geven en de rest wat meer) maar blijf nu even nog op 4.
Ik heb me in deze mensen echt vergist, gelukkig zitten de overige 7 hondjes echt super, hoor alleen maar positieve verhalen, heb met iedereen al contact gehad en zelfs al foto's ontvangen enz..

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:03

Jeetje hoe krijg je het voor elkaar om in 3 dagen tijd een pup zo te krijgen, dan moet je toch wel erg je best doen.
Wat een rare mensen heb je ook zeg. Dat je niet alles kan voorzien oke maar je moet er toch over nagedacht hebben hoe het is om een puppie in huis te nemen.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:32

ik geloof niet dat ze het bewust of expres verkeerd hebben gedaan, ze leken erg goed voorbereid. Maar ik denk dat ze gewoon erg geschrokken zijn van de hoeveelheid werk. Ze hadden al een hond, maar van een heel ander (veel minder actief) ras. En ik denk dat ze dachten dat dat het zelfde zou gaan als met de andere hond.
Vannochtend was het pupje weer heel levendig en blij, met eten at ze al veel rustiger (wel apart gezet)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:56

Ongelooflijk hè wat in een korte tijd een schade kan worden aangebracht aan zo'n kleintje. Ik dacht ook, dat kan toch nooit zo mis zijn gegaan in één week tijd? Maar dat kan dus wel. Succes er mee!