Heb laatst een hele discussie aan de telefoon gehad met iemand die niet begreep waarom ik het een probleem vond dat ze de poes (Bengaal) door een straatkater wilden laten dekken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dakario schreef:Ik fok ook raszuivere border collie. De pups gaan bij mij ook niet onder de prijs weg. want inentingen, foto's, dnacontrole,.... kosten ook al veel geld maar dan heb je bewijs dat ze echt raszuiver zijn. Mensen met echt respect voor raszuivere honden gaan met plezier groot bedrag betalen en zijn ook meer betrouwbaarder vind ik.
BraveSpots schreef:Kun je dat pupje niet eerst gewoon wat rust gunnen? Zoveel gesleep in dat jonge leventje van hem of haar kan echt geen goed doen aan dat koppie.
Trouwens, je kunt toch helemaal niet voorspellen hoeveel pupies je verwacht. Tuurlijk echo enzo, maar je kan der altijd missen of teveel tellen. Misschien handig voor de volgende keer als je daar niet meer van uitgaat (ivm met wachtlijst).
Kady1 schreef:BraveSpots schreef:Kun je dat pupje niet eerst gewoon wat rust gunnen? Zoveel gesleep in dat jonge leventje van hem of haar kan echt geen goed doen aan dat koppie.
Trouwens, je kunt toch helemaal niet voorspellen hoeveel pupies je verwacht. Tuurlijk echo enzo, maar je kan der altijd missen of teveel tellen. Misschien handig voor de volgende keer als je daar niet meer van uitgaat (ivm met wachtlijst).
ik snap jou reactie niet helemaal...
het is toch juist goed dat ik al mensen van te voren zoek, als het er dan meer zijn komt dat uiteindelijk ook wel goed.
en hoezo gun ik dat pupje geen rust? is toch alleen maar fijn dat ze even kan spelen, en eten zal ze toch moeten.
de volgende maaltijd krijgen ze gewoon apart zodat er geen ruzie kan ontstaan.
Kady1 schreef:BraveSpots schreef:Kun je dat pupje niet eerst gewoon wat rust gunnen? Zoveel gesleep in dat jonge leventje van hem of haar kan echt geen goed doen aan dat koppie.
ik snap jou reactie niet helemaal...
het is toch juist goed dat ik al mensen van te voren zoek, als het er dan meer zijn komt dat uiteindelijk ook wel goed.
en hoezo gun ik dat pupje geen rust? is toch alleen maar fijn dat ze even kan spelen, en eten zal ze toch moeten.
de volgende maaltijd krijgen ze gewoon apart zodat er geen ruzie kan ontstaan.
Kady1 schreef:Pupje heeft dus in 3 dagen tijd een zeer, zeer heftige (honger) voer nijd ontwikkeld. Iemand opvoedkundige tips?? want ik heb dit nog nooit mee gemaakt (ik heb zelf 3 volwassen borders - en een vierde gehad die helaas is overleden) twee vanaf pup op gevoed en twee herplaatsers (met gedragsproblemen) dus ik weet redelijk wat van opvoeden.