2 fleslammetjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 22:57

kabwan schreef:
Ohwke, is geloof ik echt een Belgisch merk, die zie je totaal niet hier.
Dan heb ik niets gezegd over de bereiding, dan kun je beter de hoeveelheid van de zak volgen. Kan altijd zijn dat er andere verhoudingen zijn in vergelijking met de sprafyo die ik heb. Ik geef ook heel vaak vaker op de dag melk, omdat het wel gaat met school. Pas maar op ze groeien dadelijk super hard. ;)

Ik merk wel dat de grootste een klein beetje platter poept maar de kleine niet. De grootste heeft mest met een knal geel/oranje kleurtje :+ Weet wel niet welke kleur het normaal heeft :P Ze drinken nu 150cc om de 3-4 uurs.
Deze nacht ga ik gewoon om 12 uur voederen en om 6 uur in de ochtend. Ze dronken vorige nacht om 3 uur toch niet dus vind ik het niet nodig om extra op te staan :z

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 23:01

Nathalie02 schreef:
Ach wat lief!

Dankje :D

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:04

Hier is de pleegmama van Stitch <3

kabwan

Re: 2 fleslammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:09

Hey, hoe is het ondertussen met de lammetjes? Het is erg stil in de topic :z

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 23:02

kabwan schreef:
Hey, hoe is het ondertussen met de lammetjes? Het is erg stil in de topic :z

Met de lammetjes gaat het heel erg goed!! Ze groeien en spelen <3
Ze krijgen iets meer pap nu (200 cc) omdat ik de indruk had dat ze altijd honger bleven hebben.
Sinds ik de pap verhoogt heb hebben ze ook geen diarree meer *\o/*
Ze krijgen nu dus 200 cc melk om de 4 uurs :)
Vandaag:
Afbeelding

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:49

<3

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:26

Aaah mooi zeg, nauw dat gaat in ieder geval goed *\o/* . Moet je in Belgie ook een UBN nummer hebben? Want ik zou er wel voor zorgen dat ze oormerken in krijgen. Want mochten buurt bewoners klagen en de AID inschakelen dan kan het zijn dat de AID je lammeren mee neemt en 'vernietigd'.
Zoals het gaat met illegalen cd's, dvd's concertkaarten. Dat wil natuurlijk niemand.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:23

kabwan schreef:
Aaah mooi zeg, nauw dat gaat in ieder geval goed *\o/* . Moet je in Belgie ook een UBN nummer hebben? Want ik zou er wel voor zorgen dat ze oormerken in krijgen. Want mochten buurt bewoners klagen en de AID inschakelen dan kan het zijn dat de AID je lammeren mee neemt en 'vernietigd'.
Zoals het gaat met illegalen cd's, dvd's concertkaarten. Dat wil natuurlijk niemand.

Ik weet niet zeker of het hier ook verplicht is maar ik hoop van niet. Zal wel pijn doen in hun kleine oortjes ;(
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik voor zoiets terecht kan :+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:06

Onze lammetjes krijgen ook 200cc per keer, 4/5x per dag.
Ze hebben al wel oormerkjes, en groeien echt hard!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:13

Ik heb er nu 7 lammetjes aan de fles. Ze zijn inmiddels nu tussen de 7 weken en 3 weken oud.
De meesten krijgen nu 3 x per dag 150cc, verder eten ze gras, hooi en drinken ook goed water. De jongsten 2 zijn 3 weken en krijgen 4 x per dag 250 cc.

Namen: Karin, Anivia, Panda, Beertje, Remeres, Ienemini en Piertje. haha

Ze lopen in de grote koppel schapen, dus leren hun schapenmanieren van de grote schapen.

Hier vind je veel info en goede spullen:
http://www.schapendokter.nl/

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:15

Oooohww wat lief! <3 Daar smelt toch ieder hart van! <3

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:42

Nauw dat pijn in de oren valt wel mee. Alleen het is wel belangrijk om het voor 30 dagen te doen ( hier in NL) + je moet ze registreren, want die oormerken zitten er wel in, maar je moet ze ergens aanmelden. Net als dat je paard bij een stamboek zit en daar betaal je uiteraard ook weer voor. Ik zou toch eens een beetje googelen hoe het zit in Belgie, want het zou erg zijn als ze weg moeten |(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 19:03

Ah dat wist ik niet :( Toch eens achter horen dan ;(
Morgen ga ik eens bellen naar de dierenarts en die zal wel weten wat ik juist moet doen dan :)
Hoop alleen dat mijn arme schaapjes er geen last van gaan hebben :(

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:09

Ohw nee joh, pak maar eens een oortje vast. En als je dan op het oor voelt, zit 1 ader en een lijn van kraakbeen. En die hebben ongeveer 0,5cm tussen ruimte. En daar doe je dan het oormerk in. Ook op 2/3 van het oor. Dus deel het oor op in 3 delen en dan kijk je van het puntje naar de kop en daar 2/3de van.
puntje _ _ O_ kop
Haha zoiets zoals hierboven, de O is het oormerk.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:56

BB --> BB-ITP

I.v.m. fotokarakter.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 23:20

kabwan schreef:
Ohw nee joh, pak maar eens een oortje vast. En als je dan op het oor voelt, zit 1 ader en een lijn van kraakbeen. En die hebben ongeveer 0,5cm tussen ruimte. En daar doe je dan het oormerk in. Ook op 2/3 van het oor. Dus deel het oor op in 3 delen en dan kijk je van het puntje naar de kop en daar 2/3de van.
puntje _ _ O_ kop
Haha zoiets zoals hierboven, de O is het oormerk.

Wow dat wist ik niet :=
Bedankt voor de hele goede uitleg! :D
Ga er morgen voor bellen }>

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:57

Aangezien ze nu toch al 13 dagen bij mij zijn mogen ze vanaf morgen buiten :D
We hebben hard gewerkt aan een klein voorlopig hokje waar ze kunnen verblijven aangezien hun bench toch wel wat klein werd :D
Morgen neem ik even foto's aangezien ik net thuis ben. We hebben nog doorgewerkt tot half 11 daarjuist en toen was het al te donker voor foto's :D
Moet nog wel een nieuwe draad gaan halen aangezien deze te kort is en dus het hok wat klein is uitgevallen ;(
Morgen wordt hun hokje dus even dubbel zo groot gemaakt en dan krijgen jullie foto's :D

De lammetjes krijgen nu normaal 600cc pap maar daar krijgen ze maar 450cc van op :(:) Dan zitten hun buikjes meer dan vol en slapen ze weer rustig verder.
Normaal krijgen ze 3 keer per dag eten maar omdat ze hun flesje niet op krijgen ga ik vanaf morgen starten met 4 keer pap en gewoon verdelen. Vanaf zaterdag (28-05) krijgen ze ook korrel, water en hooi extra :D Ben eens benieuwd <3
Ze groeien echt als kool en ik vrees dat het echte knuffelen er stilletjes aan het afgaan is :( Het zijn natuurlijk 2 bokjes en die beginnen nu te doen waar ze heel erg goed in zijn... Stompen! ;(

DUS... morgen nieuwe foto's :j

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:35

Hey, leuk om te horen dat het goed gaat.
600cc per keer is nog best veel voor 13 dagen. Dus dan is het maar goed dat ze maar 450cc op krijgen. Goed in de gaten houden dat ze geen diarree krijgen en dan komt alles goed. Dat stoten word nog wel erger := . En ze gaan dadelijk ook op elkaar rijden :') .
Op zich kun je ze makkelijk samen houden als er maar geen ooi bij komt, dan gaat het niet goed en dan wint de sterkste. Maar ze gaan dadelijk wel jou aanvallen, en ik kan je verzekeren dat gaat pijn doen ;( . Even het ergste scenario, je word gestoten, valt op de grond en ze blijven door stoten.

Hoop dat je al wel de oormerken enzo geregeld hebt, dan kom je straks als 'de lol eraf is' niet in problemen als je er 1 of beide wil verkopen.

En gauw foto's :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:02

wat een dotjes! Heb je geen oormerken meegekregen van de boer waar je ze gehaald hebt? Die had ze mee moeten geven en een vervoersverklaring op moeten stellen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 11:24

Over de oormerken: Had gebeld naar sanitel maar daar moesten ze dit nog eens navragen omdat ze het niet zeker wisten.
Normaal zou je dus inderdaad oormerken moeten meekrijgen van de boer waar je ze gehaald hebt.
Ik heb geen oormerken voor de schaapjes meegekregen en Sanitel wist niet zeker of ze nog iets voor mij kunnen doen.
Ze gingen me terug bellen van zodra ze iets wisten.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 17:58

Oh wat groeien ze snel ;(

Het hele hok met border collie :+
Afbeelding

Ze doen al echte mannen dingen :D
Afbeelding

:')
Afbeelding

Echt spring levende lammetjes :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bedoeling is dat het hok nog groter wordt maar door de regen vandaag heb ik er niet aan verder kunnen doen :(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 09:39

:z

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:20

Lilo was eergisteren vertrokken naar een nieuwe thuis en is helaas vandaag overleden.
Volgens mijn dierenarts en de dierenarts van de adoptanten kwam dit door de stress, missen van zijn broertje, andere pap,...

Rust zacht lieve Lilo ;( |(

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:33

Arme Lilo, slaapzacht Y;( :(:)

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:10

Sterkte :(:)