Oh-oh...Problemen met Guppy's..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:21

EngeltjeS schreef:
Voor 20 euro was ik helemaal klaar. Via marktplaats: leuk aquarium, met pomp, filter, verwarmingselement, grond, en een paar extra visjes :)

En het staat hier al 2 jaar, en het is erg leuk hoor :j
Als je alles nieuw gaat aanschaffen is het wel een ander prijskaartje.

Kijk dat zoek ik dus :+ Nérgens te vinden he!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:21

BaileyMix schreef:
En hoe duur is ongeveer zo'n pompje? Dat wil ik dan wel. Schoonmaken doe ik zelf wel :+

Verwarmingselement vind ik gewoon totale onzin. In de ruimte waarin ze staan is het echt geen -10 graden maar gewoon rond de 22 graden. Dus dan is het water toch ook al een beetje warmer?

filter is beter omdat je niet telkens de bak "overhoop" haalt en de goede bacterien blijven, tevens teveel kraanwater is te hard en guppen houden wel van iets harder ,maar niet zo hard ;)

zonder verwarmings element gaat je temperatuur te veel wisselen (denk aan koudere dagen, warmere dagen, middag en avond)
en door wisseling van temperatuur werk je ziektes zoals stip in de hand

vaak kan je idd zo een hele set kompleet kopen voor 25 a 35 euro......

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:22

Ach, dan zeg je toch gewoon dat ze de extra kosten mag doorberekenen :') Thermostaat gaat overigens pas aan als het water onder de ingestelde temp komt :) Net als met een gewone thermostaat in huis.. En als t water eenmaal op temperatuur is dan schiet dat ding echt niet om de haverklap aan hoor ;) Een lampje verbruikt ook niet idioot veel stroom :P

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:23

Weet niet waar je vandaan komt, maar heb hier nog een aquarium staan van 60x30x30, thermostaat, filtertje en als ik me niet vergis nog een pompje, magje voor €25 op komen halen ahha.

Hoeft dus niet duur te zijn als je iets zoekt ;)

Maar je merkt het wel als je een filtertje hebt dat het wel beter is en het water schoner blijft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:23

De eerste aquarium voor de kids, was een Jewel 60cm incl filter (met daarin een verwarmingselement) en grind. Deze heb ik gekocht voor 25E op MP.
Gewoon even zoeken bij jouw in de buurt.
Je hebt ze volgens mij ook nog een slag kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:24

wij hebben swinters ook geen verwarmingselement want wij hebben een openhaard dus het is hier al gauw warm in huis, inclusief dus het water van de visjes.
Die van mij komen altijd naar boven als ik er een beetje nieuw water ingooi en dan gaan ze onder die stroming zwemmen, blijken ze lekker te vinden :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 20:25

hyawatta schreef:
Weet niet waar je vandaan komt, maar heb hier nog een aquarium staan van 60x30x30, thermostaat, filtertje en als ik me niet vergis nog een pompje, magje voor €25 op komen halen ahha.

Hoeft dus niet duur te zijn als je iets zoekt ;)

Maar je merkt het wel als je een filtertje hebt dat het wel beter is en het water schoner blijft.

Ik woon in Goes...?
:):)

hyawatta

Re: Oh-oh...Problemen met Guppy's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:32

Dan zal het wel te ver weg zijn denk ik, is bijna 210km rijden ;)
Maar kijk eens op marktplaats, daar staan wel meer van dat soort setjes op en heb je voor een paar 10tjes.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:57

Guppen hoeven geen thermostaat/verwarming. Guppen kunnen zelfs in een buiten vijver overleven bij -10 graden. Een filter vind ik ook overbodig als je maar 2 visjes hebt. Als de bak groot genoeg is, vanf 60 cm, dan hoeft dat echt niet. Stel planten erin en klaar is kees (of vis:P). 1 keer in de 2 weken 1/3 van het water eruithalen en aanvullen. Een gu is de makkelijkste vis die er is. Vriendin van mij had een kleine bak staan, zonder lamp, zonder planten, zonder filter etc. Wed nooit schoon gemaakt en alsnog stikte het van de jongen. Wil niet zeggen dat dat goed is, maar ze kunnen echt tegen een stootje.
Ik heb ze trouwens nog een tijd in zout water gehad. Ik had een zout water aquarium met vis etende vissen. Die aten guppen. Om te voorkomen dat de guppen gelijk doodvielen in de zoute bak, heb ik ze langzaam gewend aan zout water. Dat ging prima.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:02

Melanie5 schreef:
Guppen hoeven geen thermostaat/verwarming. Guppen kunnen zelfs in een buiten vijver overleven bij -10 graden. Een filter vind ik ook overbodig als je maar 2 visjes hebt. Als de bak groot genoeg is, vanf 60 cm, dan hoeft dat echt niet. Stel planten erin en klaar is kees (of vis:P). 1 keer in de 2 weken 1/3 van het water eruithalen en aanvullen. Een gu is de makkelijkste vis die er is. Vriendin van mij had een kleine bak staan, zonder lamp, zonder planten, zonder filter etc. Wed nooit schoon gemaakt en alsnog stikte het van de jongen. Wil niet zeggen dat dat goed is, maar ze kunnen echt tegen een stootje.
Ik heb ze trouwens nog een tijd in zout water gehad. Ik had een zout water aquarium met vis etende vissen. Die aten guppen. Om te voorkomen dat de guppen gelijk doodvielen in de zoute bak, heb ik ze langzaam gewend aan zout water. Dat ging prima.

ik geloof dat jij je even moet inlezen op internet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:07

En om deze reden ben ik zo tegen het geven van dieren als kadotje...

Maar TS als je er geen geld in wil steken, en er verder eigenlijk niet echt veel aan vind. Kun je ze dan niet beter weg geven aan iemand die ze wel leuk vind?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:12

Mij lijkt de beste optie ook om ze op marktplaats te zetten...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:15

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:16

Ojajoh schreef:

Denk dat jij even moet nadenken voordat je wat zegt. Ik kweek al bijna 18 jaar allerlei vissen en met behoorlijk succes. Heb Discus vissen gekweekt, heb zee auqaria gehad, koud water, brakwater, garnalen, kreeften, dus ga mij niet vertellen dat ik niets weet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:17

Melanie5 schreef:
Ojajoh schreef:

Denk dat jij even moet nadenken voordat je wat zegt. Ik kweek al bijna 18 jaar allerlei vissen en met behoorlijk succes. Heb Discus vissen gekweekt, heb zee auqaria gehad, koud water, brakwater, garnalen, kreeften, dus ga mij niet vertellen dat ik niets weet.

daarom ben jij tegenstrijdig tegen alle info op internet, en zit internet er zeker helemaal naast ;)

en iedereen kan alles zijn achter dat mooie blauwe scherm ;)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:25

Guppies zijn idd sterke visjes, maar warm water is toch echt beter voor ze hoor!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:36

De mensen die zeggen dat ik ze op Marktplaats moet zetten kunnen nu al vertrekken ;) Dat doe ik sowieso niet en ik weet bijna zeker dat ze dan toch wel ergens in een kommetje belanden.

Ik ga proberen ze een zo goed mogelijk leven te geven. Hetzij in koud water als dat echt niet anders kan. En dan hebben ze het denk ik toch niet zó slecht getroffen ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:42

Vinden ze het fijn als ik een paar korreltjes jodiumvrij zeezout erbij gooi :') ?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:47

Op marktplaats vind je zat goedkope aquaria hoor. Voor 2 guppy's kun je uit de voeten met een klein binnenfilter, die maken namelijk weinig troep. Mijn vriend en ik hadden laatst een 60x30x30 aquarium voor 25,= incl thermostaat, achterwand en filter. Daar hoeft dan dus alleen nog een bodem en wat plantjes in en klaar is kees. Een beetje mooi aquarium is ook nog eens leuk en rustgevend om naar te kijken :Y)

Kijk maar wel uit trouwens, want het wordt een verslaving ;)

Guppy's hebben geen zout nodig trouwens :P

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:57

Oke, ik ga nu waarschijnlijk veel opmerkingen krijgen maar ik had mijn guppy's toen het er wat te veel werden gewoon in van die bakken van de xenos :o (mannetjes en vrouwtjes gescheiden, want ik had maar 1 aquarium)

Geen verwarmingselement, mineralen (oid), filters etc.
In de bak had ik van die steentjes, een beeldje en wat plantjes.
Om te verversen gebruikte ik gewoon een bak met kraanwater een dag laten staan en dan de volgende dag gebruiken. Ik maakte ook bijna nooit schoon, maar had geen last van algen etc.

Had super sterke guppy's, werden zo'n best oud :j

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:13

Ik heb een paar jaar geleden op marktplaats een "aqua 40" aquariumpje van Superfish gekocht voor 15 euro. Zat een verwarmingselement en pompje bij. Bij een graad of 23 hadden mijn guppen het er pirma naar hun zin, binnen no-time hadden ze zich vertienvoudigd :D
De meeste guppen heb ik toen weggegeven en een paar mannen heb ik toen gehouden. Wat andere vissen erbij en dat ging prima. Tot m'n guppen ineens een voor een dood gingen. Op 1 na, maar die werd door de andere vissen bijna dood gepest dus die is een jaartje geleden verhuisd naar de vissenkom van mijn vriend (grote kom met 2 platte klanten). Hij doet het nu nog steeds prima in koud water met zijn sluierstaartvriendjes ;) Dus ook in koud water doen ze het prima. (bij mij tenminste)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 01:03

[quote="Ojajoh"]
daarom ben jij tegenstrijdig tegen alle info op internet, en zit internet er zeker helemaal naast ;)
quote]

En internet is 1 en al waarheid? Ooit in Scheveingen geweest? Bij de riolerings buizen? Daar zitten bakken vol guppen. Hier in de vijver zitten ze ook, na elke winter doen ze het allemaal nog.
Pff, sommige mensen... En dat plant zich nog voort ook.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 01:38

Melanie5 schreef:
En internet is 1 en al waarheid? Ooit in Scheveingen geweest? Bij de riolerings buizen? Daar zitten bakken vol guppen. Hier in de vijver zitten ze ook, na elke winter doen ze het allemaal nog.
Pff, sommige mensen... En dat plant zich nog voort ook.

als meerdere site's het zeggen, ja dan wel

sorry maar je opmerking gaat echt te ver! over niet nadenken gesproken :r

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 01:41

@Ojajoh
Laat je niet stangen hoor.
Voor sommige is het zelfs beter dat ze zich (nog) niet voortplanten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 01:42

Brainless schreef:
@Ojajoh
Laat je niet stangen hoor.
Voor sommige is het zelfs beter dat ze zich (nog) niet voortplanten.

ga er verder ook maar niet op in ;)