@diablo, ik neig hier ook steeds meer naar...alhoewel ik het geen fijne oplossing vindt
edit: hoor mij nou...met haar
het is nog altijd een hij hahahaha Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
het is nog altijd een hij hahahaha Wildgirl schreef:Mijn hond komt van de straat in spanje, ik denk dus dat hij het hier ondanks dat hij alleen is 4 dagen per week een stuk beter getroffen heeft.
Zoals ik al zei, meer vrijheid is meer prikkels=meer blaffen/onrust.
Laat ik trouwens even benadrukken dat het geen angst is bij hem, het is een vrij dominante hond.
daarom zou ik ook gráág een roedeldier voor hem erbij nemen maargoed, tenzij het een hele kleine is, helaas kan dat dus nu nog niet
) ze vindt het niet erg want op het veld heeft (hondesport) hem ook lang omgehad en dat ding betekent voor haar leuk dus teletac is uit je dak gaan
)Wilawander schreef:Heeft super geholpen maar is het ding niet om dan blaft ze, is hij om is ze stil (hij staat gewoon uit)
de mijne heeft een tijd een blafband om gehad en had ook in de gaten wanneer hij hem niet om had. op het laatst had hij hem alleen maar om, zonder batterijtje en dat was voor hem genoeg. mijn herder kreeg alleen plekjes van de contactpunten dus daarom andere oplossing gezocht. Wildgirl schreef:Tieme, ik doe speurtrainingen,apporteertrainingen en clickertraining met haar...voldoende mentale uitdaging lijkt me?
helpt het niet om even te trainen voordat je weg gaat?? dat kreeg ik namelijk als advies van de hondentrainer. tijdens het uitlaten allerlei oefeningen doen zodat hij geestelijk moe is op het moment dat je weg gaat. Tieme schreef:Wilawander schreef:Heeft super geholpen maar is het ding niet om dan blaft ze, is hij om is ze stil (hij staat gewoon uit)
Hier zijn ze echt slim inde mijne heeft een tijd een blafband om gehad en had ook in de gaten wanneer hij hem niet om had. op het laatst had hij hem alleen maar om, zonder batterijtje en dat was voor hem genoeg. mijn herder kreeg alleen plekjes van de contactpunten dus daarom andere oplossing gezocht.
. Die wist precies wanneer de band wel of niet wat deed. 
ze wisten meteen waarom die aanzat.. kimmie261 schreef:ja hier ook hoor,had een hond die zich graag de hele dag zelf hoorde...en dat was van piepen,krassen tegen muren,tot blaffen...
en deze had een vriendinnetje (zat dus altijd samen),veel beweging,maar zelfs met uitlaten moest ie geluid maken omzichzelf te horen..
blaffen was dan ook heel monotoom uren lang achterelkaar "woef,woef,woef....."
die heeft een blafband omgekregen en toen was ie stil..op 1 blaf na...elke dag 1x blaffen om te testen...
ik testte zelf altijd het batterijtje door te horen of het belletje af ging zo niet gingen er nieuwe batterijen in...want oww ja,testen deed ie,en als het belletje niet af ging blafte hij mooi door..
weet nog wel dat buren helemaal verontwaardigd waren dat ik een hond had met blafband,heb toen gezegd dat ik het voor hún deed,ik hoorde hem nl zelf niet als ik weg was,dus ja,ik wilde hem gerust af laten,maar dan niet zeuren ook..
uiteindelijk had ik een keer in de zomer een badje in de tuin opgezet en we moesten even een auto wegbrengen en meneer was met blafband in het badje gegaan,nu kunnen blafbanden dus niet tegen water en hij testen he...ongelooflijk dat ie zo snel doorhad dat batterijtje stuk was,en blaffen....
buren hebben gegild tegen hem dat ie moest stoppen, zijn naam geroepen, van alles geprobeerd om te zorgen dat hij stopte met blaffen......maar nee,als meneer eenmaal op dreef was was ie echt niet meer uit zijn blafritme te halen..
daarna nooooit meer commentaar gekregen op het gebruik van de blafband...ze wisten meteen waarom die aanzat..
) maar goed als een andere hond dus blafte,kreeg de reu stroom...zelfs als je en tafel verzette gaf dat ding stroom,gelukkig kwam ik daar na 1x omdoen achter,dat vind ik dus echt niet grappig,beest hoeft geen stroom te krijgen als ie niets doet..
Zo'n blafband vind ik barbaars, het zal vast voor jezelf een handige oplossing zijn maar denk je echt dat je hond zich daar beter door gaat voelen? Ik zou zeggen, werk aan de oorzaak ipv een lapmiddel in te schakelen. Suc6 ermee peer2005 schreef:Zo'n blafband vind ik barbaars, het zal vast voor jezelf een handige oplossing zijn maar denk je echt dat je hond zich daar beter door gaat voelen?
. Wat bij haar helpt is een bench met een kleed eroverheen. Zo ligt ze in een donker hol en dat voelt veilig voor haar.