Lastige kwestie blaffende hond, tijdelijke oplossing gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:20

Tieme, ik doe speurtrainingen,apporteertrainingen en clickertraining met haar...voldoende mentale uitdaging lijkt me?

@diablo, ik neig hier ook steeds meer naar...alhoewel ik het geen fijne oplossing vindt

edit: hoor mij nou...met haar :Y) het is nog altijd een hij hahahaha
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 13-05-11 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:22

Denk niet dat het een gebrek aan beweging is. Wij hadden voorheen 2 mechelse herders en eentje daarvan die blafte ook de hele dag door. Ze waren altijd buiten en kregen superveel beweging en waren samen dus daar lag het niet aan. Maar sommige honden blaffen nu eenmaal veel en mechelse herders hebben er zeker een handje van. Ik deed haar juist naar binnen in de gang en dan was ze stil. Maar dat helpt bij jou hond dus niet.

Momenteel hebben wij 2 pups die we zelf gefokt hebben uit onze mechelse herder en ze zijn nu 5 maanden en ook de hele dag buiten en begonnen ook veel te blaffen. Nu straf ik dat elke keer af door foei te zeggen en het kwartje is wel gevallen want ze blaffen nu alleen nog maar als er iemand het erf op komt (wat dus de bedoeling is) en verder niet meer. Wij zijn altijd thuis omdat we ons werk aan huis hebben dus dan is het wel makkelijker afleren natuurlijk.

Blaft je hond omdat ie eenzaam is of doet ie het ook als je er bij bent? Lastig probleem hoor. Vraag me ook af of een hond erbij wel gaat helpen. Grote kans dat die ook mee gaan blaffen.
Morgen ga ik naar de hondenclub met de honden daar zal ik eens vragen aan de instructrice of die een oplossing weet, dan stuur ik je wel een berichtje. Hoop dat je snel een goede oplossing vind!

Wildgirl

Re: Lastige kwestie blaffende hond, tijdelijke oplossing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:23

@aisie, tja het is ook wel een beetje raseigen ben ik bang.
Hij blaft niet als ik er ben, het is een soort af reageren,boosheid,frustratie dat hij alleen is denk ik.

Bedankt voor het meedenken iig!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:47

Wildgirl schreef:
@diablo, ik neig hier ook steeds meer naar...alhoewel ik het geen fijne oplossing vindt

Vond ik ook niet hoor. Maar de hond had er weinig last van. Ze weten precies hoe het werkt, dus met de stroom valt het reuze mee.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:12

Houd de hond misschien van kluiven en koekjes?

Koekjes of lekkere pasta in zo'n speeltje doen dat ie moeite moet doen er het op te krijgen?

Weer een bezigheid.

En idd iemand die hem op kan vangen als je weg bent.
Meenemen naar je werk zal ook wel niet kunnen?
Anders had je dat vast al gedaan.

Blafband, heeft m'n zus ook in het begin bij haar hond gedaan.
Eerst bij de buren gaan zitten met de babyfoon en horen of de hond niet in paniek raakte.
En dat was ook maar ff en was het probleem opgelost en hebben nu nergens last meer van.
Dan praat ik wel over 6 jaar terug haha.

Wel een lastige situatie.

Succes

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:21

Wildgirl schreef:
Mijn hond komt van de straat in spanje, ik denk dus dat hij het hier ondanks dat hij alleen is 4 dagen per week een stuk beter getroffen heeft.
Zoals ik al zei, meer vrijheid is meer prikkels=meer blaffen/onrust.

Laat ik trouwens even benadrukken dat het geen angst is bij hem, het is een vrij dominante hond.
daarom zou ik ook gráág een roedeldier voor hem erbij nemen maargoed, tenzij het een hele kleine is, helaas kan dat dus nu nog niet

Ik zal nu wel tegen schenen schoppen, maar die hond had in Spanje dus alle ruimte, en nu moet hij het 4 dagen per week met de gang doen. Wie bepaalt dan wat er beter is? Het enige wat echt verbeterd is, is dat hij niet meer naar voedsel hoeft te zoeken. En dat was dus iets wat hem in Spanje lekker bezig hield en is nu dus ook weggevallen. Een hond is een roedeldier en hoort gewoon niet zo lang alleen te zitten in een kleine ruimte. Dan is het helemaal niet zo raar dat hij zijn roedel bij elkaar gaat zitten roepen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:33

Laika, sommige honden blaffen nu eenmaal veel zelfs als ze een roedel hebben. Het is niet gezegd dat deze hond gaat stoppen met blaffen als er een hond bij zit. En ruimte zegt ook niets, als het een blaffer is blaft ie toch wel ook als ie veel ruimte heeft.
Denk dat bij deze hond er echt een creatieve oplossing zal moeten komen. Ben ook niet voor een blafband maar soms kan dat wel een oplossing zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:26

Ik denk dat een blafband met stroom de enige oplossing is als ik lees wat je allemaal geprobeerd hebt. bedenk alleen wel dat hij waarschijnlijk niet meer zonder kan daarna. Sommige zijn hier heel slim in. 1 van mijn honden blaft ook vreselijk zo gauw ik naar buiten ga en zij niet mee kan. Ik heb dit opgelost met de teletac. (Lees hond heeft het hele huis tot zijn beschiking plus maatje maar gaat boos zitten blaffen als ze niet mee kan). Heeft super geholpen maar is het ding niet om dan blaft ze, is hij om is ze stil (hij staat gewoon uit :D ) ze vindt het niet erg want op het veld heeft (hondesport) hem ook lang omgehad en dat ding betekent voor haar leuk dus teletac is uit je dak gaan :+ )

Heel verhaal erom heen geworden, nou ja. Dus blafband hoeft zeker niets ergs te zijn en ken meerdere mensen die hem met succes hebben gebruikt, 1 nadeel sommige vinden uit hoe hard ze kunnen joelen voor het ding werkt. (vandaar dat wij de teletac hebben genomen)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:00

Wilawander schreef:
Heeft super geholpen maar is het ding niet om dan blaft ze, is hij om is ze stil (hij staat gewoon uit :D )

Hier zijn ze echt slim in :j de mijne heeft een tijd een blafband om gehad en had ook in de gaten wanneer hij hem niet om had. op het laatst had hij hem alleen maar om, zonder batterijtje en dat was voor hem genoeg. mijn herder kreeg alleen plekjes van de contactpunten dus daarom andere oplossing gezocht.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:03

Wildgirl schreef:
Tieme, ik doe speurtrainingen,apporteertrainingen en clickertraining met haar...voldoende mentale uitdaging lijkt me?

mijn opmerking was meer bedoeld voor diegene die zeiden dat je hem meer beweging moest geven ;) helpt het niet om even te trainen voordat je weg gaat?? dat kreeg ik namelijk als advies van de hondentrainer. tijdens het uitlaten allerlei oefeningen doen zodat hij geestelijk moe is op het moment dat je weg gaat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:12

Tieme schreef:
Wilawander schreef:
Heeft super geholpen maar is het ding niet om dan blaft ze, is hij om is ze stil (hij staat gewoon uit :D )

Hier zijn ze echt slim in :j de mijne heeft een tijd een blafband om gehad en had ook in de gaten wanneer hij hem niet om had. op het laatst had hij hem alleen maar om, zonder batterijtje en dat was voor hem genoeg. mijn herder kreeg alleen plekjes van de contactpunten dus daarom andere oplossing gezocht.

Ik kon echt niet zonder batterij. Door de piepjes die hij als waarschuwing gaf, ging op een gegeven moment de batterij leeg en dan piepte hij niet meer. Waardoor mevrouw het dus weer op een blaffen zette :D . Die wist precies wanneer de band wel of niet wat deed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:37

ja hier ook hoor,had een hond die zich graag de hele dag zelf hoorde...en dat was van piepen,krassen tegen muren,tot blaffen...

en deze had een vriendinnetje (zat dus altijd samen),veel beweging,maar zelfs met uitlaten moest ie geluid maken omzichzelf te horen..

blaffen was dan ook heel monotoom uren lang achterelkaar "woef,woef,woef....."

die heeft een blafband omgekregen en toen was ie stil..op 1 blaf na...elke dag 1x blaffen om te testen...

ik testte zelf altijd het batterijtje door te horen of het belletje af ging zo niet gingen er nieuwe batterijen in...want oww ja,testen deed ie,en als het belletje niet af ging blafte hij mooi door..

weet nog wel dat buren helemaal verontwaardigd waren dat ik een hond had met blafband,heb toen gezegd dat ik het voor hún deed,ik hoorde hem nl zelf niet als ik weg was,dus ja,ik wilde hem gerust af laten,maar dan niet zeuren ook.. :n

uiteindelijk had ik een keer in de zomer een badje in de tuin opgezet en we moesten even een auto wegbrengen en meneer was met blafband in het badje gegaan,nu kunnen blafbanden dus niet tegen water en hij testen he...ongelooflijk dat ie zo snel doorhad dat batterijtje stuk was,en blaffen....

buren hebben gegild tegen hem dat ie moest stoppen, zijn naam geroepen, van alles geprobeerd om te zorgen dat hij stopte met blaffen......maar nee,als meneer eenmaal op dreef was was ie echt niet meer uit zijn blafritme te halen..

daarna nooooit meer commentaar gekregen op het gebruik van de blafband... :D ze wisten meteen waarom die aanzat..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:14

kimmie261 schreef:
ja hier ook hoor,had een hond die zich graag de hele dag zelf hoorde...en dat was van piepen,krassen tegen muren,tot blaffen...

en deze had een vriendinnetje (zat dus altijd samen),veel beweging,maar zelfs met uitlaten moest ie geluid maken omzichzelf te horen..

blaffen was dan ook heel monotoom uren lang achterelkaar "woef,woef,woef....."

die heeft een blafband omgekregen en toen was ie stil..op 1 blaf na...elke dag 1x blaffen om te testen...

ik testte zelf altijd het batterijtje door te horen of het belletje af ging zo niet gingen er nieuwe batterijen in...want oww ja,testen deed ie,en als het belletje niet af ging blafte hij mooi door..

weet nog wel dat buren helemaal verontwaardigd waren dat ik een hond had met blafband,heb toen gezegd dat ik het voor hún deed,ik hoorde hem nl zelf niet als ik weg was,dus ja,ik wilde hem gerust af laten,maar dan niet zeuren ook.. :n

uiteindelijk had ik een keer in de zomer een badje in de tuin opgezet en we moesten even een auto wegbrengen en meneer was met blafband in het badje gegaan,nu kunnen blafbanden dus niet tegen water en hij testen he...ongelooflijk dat ie zo snel doorhad dat batterijtje stuk was,en blaffen....

buren hebben gegild tegen hem dat ie moest stoppen, zijn naam geroepen, van alles geprobeerd om te zorgen dat hij stopte met blaffen......maar nee,als meneer eenmaal op dreef was was ie echt niet meer uit zijn blafritme te halen..

daarna nooooit meer commentaar gekregen op het gebruik van de blafband... :D ze wisten meteen waarom die aanzat..

:D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:21

Ik ben eruit, ik ga toch voor de blafband...iemand er toevallig nog 1 in de verkoop/verhuur?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:32

misschien op marktplaats 1 aangeboden?
Dingen zijn wel behoorlijk duur wat ik zo weet.

Hoop voor je dat het helpt.

Misschien handig om in de buurt te zitten met een babyfoon om te kijken wat de reactie is.
Heb wel eens gehoord dat honden er totaal van in paniek raakten.
Is ook zo zielig als je na uren weer thuis komt en de hond is helemaal over z'n toeren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:36

De antiblafband

De antiblafband wordt aanbevolen voor honden die overlast veroorzaken. Het zou een diervriendelijk middel zijn en mocht het niet baten, dan schaadt het niet. Ligt dat werkelijk zo simpel? Weet wat u doet als u voor de antiblafband kiest!

Veel honden veroorzaken overlast door vaak en hard te blaffen. Ze kunnen dat om veel redenen doen. Zaak is dan ook eerst uit te zoeken waarom een hond blaft. Alleen dan weet u wat u zou kunnen doen om het probleem op te lossen.

Honden verdedigen hun huis en haard en daarmee hun veiligheid en zekerheid. Honden die hun territorium verdedigen, kunnen overlast gaan veroorzaken als ze wat zijn doorgeslagen in hun waakzaamheid. Een hond op galerijflat bijvoorbeeld kan gaan blaffen bij ieder geluidje en bij iedereen die langsloopt. Vaak speelt niet alleen territoriumverdediging, maar ook verveling een rol. Iedere passant en ieder geluidje betekent dan afleiding, de hond vindt het heerlijk om even wat te doen te hebben. Het is geen pretje als er een dergelijke blaffer naast je woont. Over zo'n hond ontstaan dan ook vaak burenruzies.

Blaffen voor de lol

Dat geldt ook voor honden die blaffen om het blaffen, veelal honden die lang en vaak alleen worden gelaten. Zulke honden kunnen zomaar wat staan blaffen. Het gaat in feite nergens om, ze reageren niet op een speciale prikkel, de lol zit in het blaffen zelf. Vooral honden die zich stierlijk vervelen kunnen, om toch wat te doen te hebben, overmatig en doelloos blaffen.

Blaffen om te verzamelen

Honden die moeilijk alleen thuis kunnen zijn, ontwikkelen vaak hinderlijk blafgedrag. Ze proberen met blaffen te regelen dat hun baasje weer thuiskomt, ze blaffen om de roedel te verzamelen. Het blaffen is meestal ontstaan door de ervaring dat het werkt. In eerste instantie blaft de hond misschien omdat hij per ongeluk alleen is achtergelaten in de kamer. Als zijn baasje dan komt terug snellen en onder het uitspreken van allerlei verontschuldigingen de deur voor de hond opent, zodat die zoals hij gewend is zijn baasje overal in huis kan volgen, ontdekt de hond dat zijn geblaf heeft geholpen. Veel eigenaars vinden het prima en schattig dat hun pup overal achter hen aan dribbelt, maar vergeten dat de hond daardoor niet leert dat even alleen blijven ook bij het leven hoort. Het gevolg is een hond die het niet accepteert om alleen gelaten te worden met de daarbij behorende ellende, zoals klagende buren.

Blaffen uit angst

Blaffen uit angst om alleen thuis te zijn is ook een reden waarom honden overmatig gaan blaffen. Ze uiten dan hun ongerustheid door te blaffen. Vaak vertonen dergelijke honden meer uitingen van angst: ze maken dingen stuk, krabben aan deuren en/of zijn onzindelijk. Een hond die echt bang is om alleen thuis te zijn, heeft het moeilijker dan een hond die blaft uit waakzaamheid, verveling of onwennigheid.

De antiblafband

Bij overmatig blaffen wordt vaak de antiblafband als hulpmiddel ingezet. Vaak wordt daarbij helemaal niet geïnventariseerd waarom de hond zo veel blaft, het probleem moet hoe dan ook worden opgelost. Antiblafbanden zijn makkelijk verkrijgbaar. Dierenspeciaalzaken verkopen ze en veel hondenscholen, gedragstherapeuten en soms ook dierenartsen verkopen ze niet alleen, maar verhuren ze ook.

De antiblafband is dus behoorlijk laagdrempelig in gebruik. Er bestaan verschillende soorten antiblafbanden. Er zijn er die handmatig op afstand moeten worden bediend door op een knopje te drukken en er zijn er die uit zichzelf reageren op de trilling van de keel als de hond blaft. Sommige banden kunnen naar wens worden afgesteld op welke sterkte van het blaffen moet worden gereageerd, andere passen zich via een sensor automatisch aan het niveau waarop wordt geblaft aan en straffen meer bij een hardere blaf en langer bij aanhoudend geblaf.

Er zijn antiblafbanden die zonder pijn werken, maar de hond aan het schrikken maken door tijdens het blaffen plotseling wat geperste lucht los te laten. Die geperste lucht kan naar keuze ook een geurtje hebben. Citronella wordt vaak gebruikt omdat honden die geur onaangenaam zouden vinden.

Er zijn ook antiblafbanden die alleen een toon laten horen waarvan de hond zou moeten schrikken. En er zijn antiblafbanden die een elektrische impuls veroorzaken, al dan niet voorafgegaan door een waarschuwende toon, waardoor de hond ervoor kan kiezen om niet te blaffen en daarmee de elektrische impuls kan voorkomen. Sommige van dergelijke banden zijn af te stellen of stellen zichzelf in, de kracht van de prikkeling door stroom wordt dan van tevoren geregeld of neemt toe naarmate er harder of langer wordt geblaft.

Onvoorspelbare reacties

De bedoeling van alle antiblafbanden is hoe dan ook het blaffen te associëren met iets onaangenaams, dat de hond kan stoppen of voorkomen door niet te blaffen. Maar omdat u niet van tevoren kunt weten hoe uw hond op de antiblafband zal reageren, is het moeilijk een keuze te maken uit al die verschillende apparaten. Er zijn heel stoïcijnse honden die zich rot schrikken van een licht stroomstootje of luchtpufje van zo'n band, terwijl heel bange honden bij een sterke prikkeling nog doorblaffen. Dat is dan ook meteen de zwakste kant van de antiblafband. Het is een experiment waarvan de uitslag onvoorspelbaar is.

Buiten dat u niet van tevoren weet hoe uw hond op een bepaalde band zal reageren, kunt u ook niet van tevoren weten wat de hond precies ervaart en leert door de antiblafband. De bedoeling is dat hij zijn blaffen associeert met de onaangename gewaarwording van zo'n ding. Maar de hond kan de straf óók associëren met de plek waar hij op dat moment stond of lag. De hond stopt dan niet met zijn blaffen. Maar wordt bang voor een bepaalde plek in de kamer. Omdat zo'n band al dan niet handmatig afgaat als er geblaft wordt, kan het gebeuren dat de hond verschillende plaatsen in de kamer eng gaat vinden, panisch wordt en uit die beangstigende kamer wil vluchten.

Straf voor normaal gedrag

Het kan ook gebeuren dat de hond groot gelijk heeft met zijn blaffen en toch via de antiblafband voor zijn natuurlijke reactie op een bepaalde prikkel wordt afgestraft. Misschien gaat de bel, schreeuwt de buurman, jammert de buurvrouw, gebeurt er iets dat anders dan normaal is. De hond wordt dan gestraft voor normaal gedrag en dat is behoorlijk ingrijpend en stressgevend. De hond kan bang zijn voor onweer en blaffen als het dondert. Hij heeft de antiblafband om omdat hij overmatig blaft, en nu gaat het onverwacht onweren. Dan wordt zijn blaffen, waarmee hij probeert zijn angst te beteugelen, doorbroken met straf. De hond zal banger worden als het onweert.

Een hond die blaft omdat hij bang is om alleen thuis te zijn, zal als het meezit zijn blaffen associëren met de onaangename ervaring die de antiblafband gaf. Hij zal misschien niet meer blaffen, maar zijn angst om alleen thuis te zijn wordt absoluut niet opgelost. Integendeel, de kans dat de hond nog banger wordt om alleen te worden gelaten is groot, want juist dan gebeuren er nare dingen. Wellicht dat het probleem van de klagende buren is opgelost, maar er is niets gedaan aan de angst van de hond.

Therapieën

Er zijn verschillende therapieën om honden te Ieren niet overmatig te blaffen. Die therapieën zijn aangepast aan de reden van het blaffen. Soms zijn meer afleiding en een spannender leven al voldoende. Soms helpt niets en moet men naar andere oplossingen zoeken om de overlast van het blaffen te voorkomen, zoals een hondencrèche of (thuis) oppas.

RESUMEREND:

Het gebruik van een antiblafband is in sommige gevallen afdoende om geblaf te stoppen, maar is nooit in het belang van de hond. Er zijn andere, veel betere manieren om een hond te leren niet overmatig te blaffen. Het gebruik van een antiblafband of het advies om een antiblafband te gebruiken getuigen van gebrek aan kennis en inzicht en weinig respect naar de hond.

Bron Hondenmanieren nr. 6

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:46

Een dagopvang. Bij ons kost dat 7,50 per dag voor een hond. Wordt daar meerdere keren op grote weide uitgelaten alleen of met andere honden (net wat de hond kan) en daar kunnen ze de hele dag terecht. Beter kan niet!!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:42

blafband is niet duur. ik heb er hier 1 die zo'n 30 euro koste. in die van mij moeten wel speciale batterijen dus even op letten dat je die erbij koopt of mee besteld. ze zijn namelijk niet in elke dierenwinkel te koop.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:49

en neem ajb niet een blafband op geluid,maar echt op stemband trillingen...

ooit was mijn band kapot en kreeg er 1 op geluid te leen (die veel beter zou zijn :x ) maar goed als een andere hond dus blafte,kreeg de reu stroom...zelfs als je en tafel verzette gaf dat ding stroom,gelukkig kwam ik daar na 1x omdoen achter,dat vind ik dus echt niet grappig,beest hoeft geen stroom te krijgen als ie niets doet..

en tja,als je geen buren hebt die klagen kan je ze heerlijk laten blaffen +:)+ ,tuurlijk is een blafband een symptoom bestrijding,maar aan de andere kant,als ie niet blaft heeft ie nergens last van...

de batterijen zijn inderdaad speciaal,die deed ik ( in groot verpakking) bestellen bij een fotospeciaalzaak... :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:10

ik weet niet wat ik van z'on anti-blafband moet denken....je lost het eigelijke probleem er niet mee op.
(Maar goed,ik heb makkelijk praten met mijn 6 honden op 5 hectare en geen buren.....die blaffen trouwens heel soms, maar niet voor de lol,zijn ook niet eenzaam natuurlijk.)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 08:26

@mika, dank voor je samenvatting, ik ben zelf óók geen fan van de antiblafband maar wat moet dán?
Heb jij een goed idee?
Overigens wil ik eerst een band proberen op geluid + ingesproken stemcommando van mij, voor ik naar de elektrische banden grijp.

@dierenfan, dit heb ik geprobeerd, dagopvang hier betekent dat ze 7,5 uur in een kennel zitten, alleen en 0,5 uur mogen rennen....nou nee, dankje.

@kimmie, bedankt voor de tip

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:57

Er zijn altijd meerdere oplossing voor een probleem. Wat ik je aan zou raden bij dit probleem is
het trainen van je hond om alleen te zijn. Het kan voor een hond een grote klap zijn om in een
keer 6 uur achter elkaar alleen te zijn. Sommige honden hebben ook verlatingsangst en gaan dan
uitgebreid blaffen of zelfs meubels kapot maken door nervositeit.
(programma op tv gezien - niet cesar- waar een hond het hele huis sloopte als hij alleen was, ze gingen hem
toen leren om alleen te zijn. Eerst een paar minuten weg, voordat hij begint te kauwen weer terug komen.
Om ook je hond te laten zien van; we komen heus wel terug! En dat dan uitbreiden. Je zou eventueel
een beloning kunnen gebruiken voor als je terug komt, dan heeft je hond wat om naar uit te kijken? Bijv.
een lange wandeling als je thuis bent, een brokje, eten of een spelletje?)

Je zegt ook dat je hond minder blaft bij kleinere ruimtes, misschien is een bench een goed idee?
Veel honden voelen zich hier veilig in en slapen er vaak ook in. Het zou waarschijnlijk dan wel handig zijn als
je voor je werk hem uitlaat (flink uitlaat!) en hij dan overdag kan slapen als je weg bent.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:36

http://www.dierenpensioneelde.nl/

http://www.dierenpensionydermade.nl/

Zomaar wat gegoogle, op heel wat minder dan 30 km afstand van Eelde ;) Zo'n blafband vind ik barbaars, het zal vast voor jezelf een handige oplossing zijn maar denk je echt dat je hond zich daar beter door gaat voelen? Ik zou zeggen, werk aan de oorzaak ipv een lapmiddel in te schakelen. Suc6 ermee

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:46

peer2005 schreef:
Zo'n blafband vind ik barbaars, het zal vast voor jezelf een handige oplossing zijn maar denk je echt dat je hond zich daar beter door gaat voelen?

Zo ver ik kan lezen heeft topic starter alles al geprobeerd. tot aan gedragstherapeut aan toe. op een gegeven moment houd het op.
en je vind een blafband barbaars, heb je zelf wel eens een blafband geprobeerd?? gevoeld wat er gebeurd??
er is namelijk helemaal niets barbaars aan. veel mensen denken aan stroombanden en een flinke schok. dit ding gaat op een batterijtje en heb het zelf uitgeprobeerd op m'n arm. het stelt echt helemaal niets voor. als het ding af gaat dan voelt het even heel snel alsof je licht wordt geknepen. een lichte tinteling. meer niet. het doet absoluut geen pijn, het voelt wat ongemakkelijk en omdat het onverwachts komt, schrik je. that's it.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:59

Mijn hond had een beetje het zelfde probleem als de jouwe. Als het buiten donker is hoor je haar niet, maar overdag... :( . Wat bij haar helpt is een bench met een kleed eroverheen. Zo ligt ze in een donker hol en dat voelt veilig voor haar.
Overigens blafte zij ook gewoon toen mijn andere hondje nog leefde, dus bij haar hielp gezeldschap niet.