Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:21

Vind dit wel erg makkelijk! Kan je geen rapport opvragen bij de dierenbescherming. Ik zou dan graag willen weten wat er over me gezegd word.

Vind het wel erg makkelijk van de DB

Kan je niet een advocaat inschakelen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:21

Staat er op je bekeuring trouwens geen nummer van de agent die hem heeft opgemaakt? Of heb je de naam van de agent die toen bij je is geweest?

Die zou ik eens bellen en om uitleg vragen. De dierenbescherming is niet gerechtigd om zomaar een bon uit te schrijven. Agenten wel.

Verder mag je bij het CJIB altijd de bewijzen van overtreding opvragen. Ook in dit geval moeten ze met bewijzen komen (en alleen een woord zou bij een eerste overtreding niet genoeg moeten zijn)

Je woont niet toevallig in Capelle zeker?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:23

Wat kleinvosje zegt; Aanvechten!
Hoe komen ze er op zeg, dat is toch bizar!
Zou sowieso even de politie en DB bellen of langsgaan om het te bespreken....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:24

nee woon in grave.
er staat een proces-verbaal nummer in
een parket nummer en waar de zaak in behandeling is

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:25

Hoe hadden ze dit dan gedacht te bewijzen? Aanvechten die boete!
Jij weet of jij de waarheid verteld, of dat zij dat doen.
Dus als jij dat bent, zou ik zeggen, laat ze maar komen getuigen..
Je rechtsbijstandverzekering bellen?

Zou zeker niet naar de getuigen gaan, dat levert alleen maar meer gedoe op.

hanny_jelke

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:27

ik weet ook niet wie de getuigen zijn.
en als ik dat wel zou weten zou ik ze negeren.
elk woord die ik nu tegen hun zeg zal tegen mij gebruikt kunnen worden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:30

Goedzo, met het proces-verbaal nummer kun je bij het politiebureau in jou gebied het proces verbaal opvragen. Daar staan alle gegevens in die je nodig hebt. Je hebt recht op een kopie.

Zo staat er ook in op welke datum dat proces verbaal is opgemaakt. En vraag dan bij de wetswinkel ook even naar de verjaringstermijn. Sommige beboetbare zaken verjaren namelijk al na ene paar maanden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:30

lindsey schreef:
Ik geloof er niets van dat je zomaar een boete krijgt. Blijkbaar ben je toch ruwer met je hond omgegaan dan je ons hier wil doen geloven.

Wat een loze opmerking :n
Jij bent zeker zo'n iemand die de DB op handen draagt, nou laat ik je uit die droom helpen: Zo geweldig is de DB niet.

TS; het lijkt mij sterk dat je geen rapport oid op kunt vragen..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:33

Ik vind het wel bizar dat jullie TS meteen op haar woord geloven.. Praktisch iedereen die een boete krijgt is het er niet mee eens, en zegt dat het wel mee viel.

Niet dat ik haar niet geloof, maar om er meteen vanuit te gaan dat zij in haar recht staat vind ik ook nogal onzinnig...

Je kunt het natuurlijk aanvechten, maar als er daadwerkelijk meerdere getuigen zijn die beweren dat jij de hond met een riem klappen hebt verkocht dan kun je het waarschijnlijk schudden ben ik bang.... Succes ermee!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:40

julliamaria ondanks de bovenste gedeelte uit jou ractie ga ik toch even rageren.
want dan vraag ik mij af hoe kan ik bewijzen dat hun valse getuigen zijn?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:41

ga ook meteen na of ik het rapoort op kan vragen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:45

hanny_jelke schreef:
julliamaria ondanks de bovenste gedeelte uit jou ractie ga ik toch even rageren.
want dan vraag ik mij af hoe kan ik bewijzen dat hun valse getuigen zijn?

dan zullen ze, afzonderlijk van elkaar, andere verhalen vertellen
en volgens mij moet er van ieder apart een verklaring zijn opgenomen dan?

zou het er niet bij laten zitten in elk geval!
:(:)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:47

JuliaMaria schreef:
Ik vind het wel bizar dat jullie TS meteen op haar woord geloven..

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Weet je hoeveel fouten ze bij de dierenbescherming maken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:49

weet je zeker dat niet iemand je probeert te naaien met een nepboete op cjib papier?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het cjib boetes uitschrijft voor dierenmishandeling. Meestal neemt de DB die dieren dan in beslag.
Of je moet dieren verkrachten ofzo, dan krijg je een boete (of gevangenis?) maar niet als je je hond een tik geeft.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:50

Je kunt niet alleen het rapport opvragen, je hebt zelfs het recht om inzage en een kopie (!) te eisen van het dossier dat zij over jouw zaak hebben aangelegd. Dat valt onder de Wet Openbaarheid van Bestuur.
Ze zullen het niet leuk vinden als je daarom vraagt, maar ze zijn het verplicht als je er persoonlijk om vraagt. Kaart dit ook maar eens aan bij je rechtsbijstand.

Dit klinkt als een gevalletje "omgekeerde wereld". Wat is er gebeurd met "onschuldig totdat het tegendeel bewezen is"? :x

Liezel1

Ik krijg een beetje jeuk van sommige reacties....

Mensen die zeggen dat je het CJIB zaken moet gaan bewijzen of bewijs aan moet leveren bij de TS, moeten toch écht beter opletten.
Als ik een rekening krijg waar ik het niet mee eens ben, bel ik toch ook het bedrijf waar de rekening vandaan komt en niet het administratiekantoor dat de rekening geprint heeft?

TS, je kunt 2 dingen doen: een brief schrijven aan de OvJ, waarin je oi het parketnummer vermeldt, en anders de boete niet betalen, laten voorkomen en dan goed beslagen ten ijs komen met een kopie van het PV etc.

Anoli

Moeten ze niet bewijs hebben dat jij je hond mishandeld??

Anders kunnen ze heel veel diereneigenaren die daadwerkelijk hun dier mishandelen een boete geven..

Ga naar een rechtswinkel, en vraag om hulp. Leg de situatie zo goed mogelijk uit.
Ga naar het politiebureau en vraag naar de agenten die bij jou zijn geweest, en laat ze een verklaring op papier zetten van hoe het gesprek tussen jullie is gegaan...
Ga naar de dierenbescherming en vraag ze waarop hun conclusie is gebaseerd.

Maar ga zeker niet afwachten en maar gewoon geld bij elkaar sprokkelen om de boete te betalen.
Ik weet niet of het slim is om naar die buurvrouw te gaan en verhaal te halen, mocht het tot een rechtszaak komen dan kan dat nog wel eens verkeerd uitgelegd worden door de tegenpartij...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:53

Jeetje dat is gemakkelijk gedaan.. 500 euro .. sow hé .. Ik zou idd verder gaan en zeker nog niet opgeven en betalen!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 18:53

Anoli schreef:
Moeten ze niet bewijs hebben dat jij je hond mishandeld??

Anders kunnen ze heel veel diereneigenaren die daadwerkelijk hun dier mishandelen een boete geven..

Ga naar een rechtswinkel, en vraag om hulp. Leg de situatie zo goed mogelijk uit.
Ga naar het politiebureau en vraag naar de agenten die bij jou zijn geweest, en laat ze een verklaring op papier zetten van hoe het gesprek tussen jullie is gegaan...
Ga naar de dierenbescherming en vraag ze waarop hun conclusie is gebaseerd.

Maar ga zeker niet afwachten en maar gewoon geld bij elkaar sprokkelen om de boete te betalen.
Ik weet niet of het slim is om naar die buurvrouw te gaan en verhaal te halen, mocht het tot een rechtszaak komen dan kan dat nog wel eens verkeerd uitgelegd worden door de tegenpartij...

waar haal je uit dat het de buur vrouw was?
want dan heb ik het wel heel fout verwoord.
ken die mensen (getuigen) niet eens.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:54

Hoe weten ze dan eigenlijk wie jij bent? Dat zou toch betekenen dat ze ergens in je buurt moeten wonen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:57

Wat ontzettend onrechtvaardig! :(:) Ik zou denk ik in jou geval meteen een advocaat in de hand nemen.. hoezo mag je geen bezwaar maken? Jij heb toch ook recht je verhaal te doen? er zijn vast wel mensen die voor jou willen spreken, dat je wel goed voor je hond bent. Sterkte met dit gebeuren, de DB houd zich soms echt met de stomste dingen bezig, terwijl andere wel belangerijke zaken genegeerd worden |o Kan me voorstellen dat niet alleen het bedrag, maar ook emotioneel dit helemaal niet fijn is!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:59

Je mag wel bezwaar maken... op de zitting.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:03

jeetje, wat een bedrag zeg..
moet die mevrouw met haar zoontje en de politieagent maar eens bij een gemiddelde springwedstrijd gaan kijken, dan kunnen ze bonnen blijven schrijven..

ik vind het belachelijk als het verhaal zoals TS opschrijft zo is gebeurt. heel vreemd.
ik zou er zeker werk van maken, bezwaar aantekenen, voor laten komen whatever.. niet zomaar betalen hoor. bel je rechtsbijstandverzekering eerst even!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:14

ik weet niet hoe ze weet waar ik woon meschien heeft ze me gevolgt.
hoe dan ook ik ben hier niet blij mee.
juval ik zei ook al tegen meneer de dierean bescherming moet je die getuigen eens naar de politie honden sport sturen.
achteraf gezien maar goed dat hij zei dat het nergeens op sloeg want dan werd de justie slapend rijk

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:21

Om héél eerlijk te zijn ben ik het wel eens met de reacties van lindsey en JuliaMaria. :o
Alléén de TS weet hoe hard het gegaan is, maar meestal wordt er bij een consequentie gezegd dat het wel mee viel...
Als, als het écht hard was vind ik het terecht. Moet eerlijk zeggen dat ik tot voorgaande kom doordat het me lijkt dat je echt niet "zomaar" een boete/schikkingsvoorstel krijgt. :o (bij mij is DB ook eens geweest na ruzie met een buurvrouw)

Maar goed, als het inderdaad zo was zoals TS aangeeft, zou ik echt hulp inschakelen bij een rechtswinkel, advocaat of een rechtsbijstandsverzekering. :j Dan zou ik het waarschijnlijk ook voor laten komen, want ik neem aan dat er dan ook geen tot weinig bewijs is.

Enne, TS; heb ik nog een vraagje; je geeft aan geen €500,- te kunnen betalen... hoe los je dat op dan als je wat overkomt, er wat stuk gaat of je hond ziek wordt?

Sterkte/succes!