Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Als je maar goed kijkt naar je woon/werk situatie op het moment dat je echt een hond gaat zoeken. Dus alleen een pup als je genoeg thuis bent, of (2) asiel/herplaatsers als je op dat moment nog teveel uren werkt voor het opvoeden van een pup.
.
maar altijd leuk om eens te kijken! En inderdaad, ras is nog niet eens zo belangrijk, zeker wanneer je voor een volwassen hond gaat waarvan het karakter al bekend is
als je dan toch echt 'n hond wil, zou ik zoiezo voor 'n rustiger ras gaan, en bordercollie is absoluut niet geschikt om ''alleen'' thuis te zijn aangezien ze zichzelf erg gaan vervelen en bezig moeten blijven. het is een werkhond.
Het is niet het meest ideale voor een hond om alleen te zitten, maar mijn hond is er wel beter mee af als je kijkt wat haar anders te wachten stond.... lynne_berna schreef:CalvinenGino schreef:bedankt tanex_meisje! welk ras denk jij dat dan geschikt is? (middelmaat)
Misschien een labrador? Lieve leuke en rustige hondjes
Ik vind dat geen enkele levende hond in aanmerking komt voor dit leven...sorry
CalvinenGino schreef:@miracle
voor die andere dingen, misschien kan ik dan beter niet voor een pup gaan?
en bij jij dan de hele dag thuis ook later, als de pup groot is?
Chill leven dan!
tja katten, we hebben er twee, maar ik vind dat gewoon niet zo leuk, mijn vriend is meer een kattenpersoon..
haan schreef:40 uur werken en een hond nemen vind ik not done![]()
Een hond heeft ruimte, vrijheid en beweging nodig, en dat kan je hem echt niet geven als je 40 uur per week werkt. En de hele dag alleen thuis om jou 's avonds te plezieren en dan ook nog mee moeten naar stal, waar je aandacht niet bij de hond, maar bij je paard ligt, sorry, maar volgens mij krijg je daar geen vrolijke hond van.
Mag ik je een tip geven ? Begin er niet aan en laat je wens uitkomen op een tijdstip wanneer er wél tijd is voor een hond en dat is in mijn ogen niet nu.

toch bedankt!