Als hij echt helemaal onder zit is 1x wassen onvoldoende. Je moet hem met wassen echt tot de nek onder water houden. De vlooien stikken dan en degenen die het wel redden lopen naar de kop waar ze makkelijker te vangen zijn. Mocht dat allemaal niet te doen zijn dan zul je hem toch echt moeten scheren.
Thioro
Geplaatst: 12-05-11 13:25
Arme kat getraumatiseerd en reserveer bij deze aanpak alvast maar een plek bij de spoeddienst .
Pipetjes en huis echt grondig reinigen is vaak toch het meest efficient. Kat zal niet vlovrij worden zolang het huis niet onder handen genomen wordt (en niet omgekeerd).
marielle231
Geplaatst: 12-05-11 13:27
Hier heb ik tijdens een vlooienplaag Bolfo gold gebruikt, binnen 5 min vielen ze dood van de kat af Huis doen is ook erg belangrijk
yarrah
Probeer eens een ander dieet, het klinkt raar, maar vooral katten krijgen vaak verkeerd voedsel. Probeer eens vers. Mijn hond krijgt vers en heeft nog nooit een vlo gehad en heeft regelmatig contact met katten en honden. Na wat rondgevraagd te hebben op internet hebben veel mensen deze ervaring ook met katten.
Succes!
XLeandrosX
Geplaatst: 12-05-11 13:32
Je kunt hier bij ons (in FR) van die bussen kopen die je moet indrukken, dan snel de kamer uit en dan begint dat ding alles aan insecten, vlooien, parasieten en weet ik veel wat nog meer te doden. Er komt een enorme walm uit, maar het werkt super. Ik weet alleen niet of het in NL ook verkrijgbaar is. Je moet dan ook echt een dag uittrekken om te luchten. Dat vlooienbandje in de stofzuigerzak is een goede tip, alhoewel ik een stofzuiger heb zonder zak, nog handiger, even afwassen en klaar is kees.
Ik zou zelf de kat niet wassen maar flink blijven kammen en behandelen met een pipetje. Wassen is zo'n stress voor zo'n beestje. Eerst maar eens kijken of het zo lukt.
Het frusterende vind ik dus dat vriendlief denkt dat een tipetje op de poes genoeg is om heel je huis vlovrij te krijgen
Heb al gebeld en gemaild wat ie allemaal moet doen en hoop dat hij het nu gaat snappen. Anders zoekt hij het maar uit. Dadelijk heb ik in mijn eigen huis ook een vlooienplaag.
Maar ik ga toch voor het wassen met de vlooienshampo en morgen dan weer tipetje. Het arme beeestje zit zo vol dat alleen kammen niet genoeg is. En hij moet zijn huis nu ook grondig schoon gaan maken en morgen spuiten. Zoniet dan help ik gewoon niet meer, en blijf ik lekker thuis bij mijn schone katten en mijn schone huisje
marielle231
Geplaatst: 12-05-11 13:59
volgens mij moet er tussen wassen en een pipetje een aantal dagen tussen zitten. Frontline werkt hier trouwens ook niet meer Ben sinds ik die bolvo heb gebruikt nu alweer 2 jaar vlo vrij ( de dieren dan he )
JoyceLa
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-11 14:17
De vrouw die ik aan de lijn had vertelde dat ik goed moest wassen om het gif van de frontline eruit te wassen en dan kan ik gelijk pipetje de volgende dag doen.
Helaas is goed vlooienspul wel erg duur. Daar kwam ik achter toen ik de vlooienplaag ging bestrijden. Ben echt een kapitaaltje eraan verloren. Maar goed, ik heb er daarna nooit weer last van gehad dus het was 't geld wel waar.
JoyceLa
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-11 14:35
mika11 schreef:
Helaas is goed vlooienspul wel erg duur.
Het eerste wat vriendlief ook zei, weet je hoe duur dat dat is. Maar ik ben van mening als je dieren kiest, moet je ervoor zorgen ook als het geld kost. Anders moet je geen dieren houden.. En ik denk dat het anders nog een duurder geintje wordt als je wacht tot je zelf niks meer kunt doen en instanties in moet schakelen en je poes onder narcose moet zodat de da vlo voor vlo eruit kan kammen. Dat vertelde de vrouw die ik aan de lijn had. Ze hebben wel eens een poes die zo erg onder vlooien zat onder narcose gedaan om alle vlooien eruit te kammen. En volgens mij hadden ze die ook gewassen dat ze zei. Maar dat kost veel tijd en dus geld. Meer dan een paar shampotjes, spuitbussen en sipetjes denk ik...
Maar ik vind dat je dat voor je dieren over moet houden anders moet je er niet aan beginnen..
Thioro
Geplaatst: 12-05-11 14:42
Sja, duur. Als je het niet behandeld komt het idd duurder uit. Ooit in een ver verleden hebben wij thuis eens een plaag te laat/niet rigoureus genoeg behandeld. Het eindresultaat was dat we uiteindelijk alle stoffen zetels etc op het stort gegooid hebben en nieuw meubilair gekocht. Daarna eindelijk wel onder controle gekregen maar het heeft ons dus een salon gekost.