(Voor de eerste keer) met de hond op vakantie.. Wie ook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:03

in Spanje heb je de zogenaamde gevaarlijke rassen, zoals pitbull, rottweiler, mastin etc, dit kan echter per gemeente verschillen, zo is in de ene gemeente de duitse herder wel een gevaarlijk ras, maar bv waar ik woon in Salou niet. Ook wordt hier gecontroleerd of ze dan ook echt een muilkorf om hebben.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:05

Wij nemen altijd pleisterspray mee voor tijdens het wandelen, tekentang, vlooienspray en niet te vergeten een kurkentrekker (zon ding die je in de grond kan draaien om de riem aan te doen.) lekker aan de lange lijn kan het beestje dan mee buiten liggen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:09

heb je er ook aan gedacht dat de hond

1) gechipt moet zijn
2) een europees paspoort moet hebben
3) geent moet zijn tegen hondsdolheid

ik zou eventueel bij je dierenarts navragen hoever van te voren de hond geent moet zijn etc.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:15

oei, hij is een 65 cm. Dat zullen we dan eens moeten navragen.

speed101: waarom niet eten, de hitte? Hij is nu al zo'n moeilijke eter..

Pleisterspray is ook een goede, dat komt op het lijstje. Tekentag ed ook handig.
Zo'n kurkentrekker met lang touw hebben we denk ik hier liggen.

Is zo'n reisfles een fles dat in een drinkbakje geklapt zit?
Primatour, moet dat preventief of pas als je merkt dat de hond zich niet goed voelt?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:16

XxDiandraxX schreef:
heb je er ook aan gedacht dat de hond

1) gechipt moet zijn
2) een europees paspoort moet hebben
3) geent moet zijn tegen hondsdolheid

ik zou eventueel bij je dierenarts navragen hoever van te voren de hond geent moet zijn etc.

hij is gechipt, een europees paspoort weet ik niet, moet dat ook voor naar frankrijk?
Inentingen worden zowiezo in orde gebracht.

Wietsje92

Re: (Voor de eerste keer) met de hond op vakantie.. Wie ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:18

Dat is zo'n blauw paspoort als ik het goed zeg!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:19

ja dat moet ook voor frankrijk.. dat europees paspoort is zo een blauw boekje
Afbeelding deze dus.

je bent niet de enige die hier niet gelijk bij stilstaat maar ga dit even goed na bij je DA
als je dit niet doen en ze controleren je heb je problemen. helemaal met een grotere hond.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:19

F_Orumster schreef:
Ik heb weleens gehoord, maar ben er niet zeker van, dat in sommige landen is een muilkorf bij je hebben verplicht bij honden >35 cm ?

Yep, oostenrijk bijvoorbeeld :)

Denk eraan dat je moet nadenken wat je met de hond doet als je gaat eten, iets gaat bekijken of boodschappen gaat doen.

Onze hond gaat altijd mee, maar we laten hem niet alleen achter. Dat betekent vaak dat ik door de supermarkt loop en hubbie met de hond op de P plaats scharrelt.
Verder met dingen die we willen zien, zoeken we iets uit waarbij de hond mee kan.

Uit eten is meestal een terras, niet binnen dus, zodat de hond geen probleem is.

Hou rekening met de temperatuur. De meeste honden waarderen Spaanse temperaturen niet zo ;)

Wij gaan dus niet ver weg en niet heel zonnig. Rust, ruimte en schaduw hechten we veel meer waarde aan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:21

Ja idd, ik had dat paspoort ook niet voor Roc en toch maar laten doen, want als ze je wel aanhouden kom je (in spanje dan, ik denk in frankrijk ook) simpelweg de grens niet over. Ik zou ook kijken voor een goede tekenband of zoiets, niet alleen voor teken maar ook omdat er in de zuideuropese landen een vliegje is dat de leishmanonish overbrengt en in goede banden zit ook iets dat die vliegjes enigzins afstoot.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:23

en zorgen voor een goede ontworming, niet zomaar die van de dierenwinkel maar een die ook tegen hartworm werk, in sommige zuidelijke streken komen die nog voor.

vraag het even goed na aan je DA, sommige landen verplichten teken en wormen behandelingen ook namelijk. net als het bloed afnemen om te kijken of antilichamen voldoende zijn. dit moet je ruim van te voren regelen dus ga daar vast mee aan de gang.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:23

Ik zou het zeker checken voor een muilkorf :j
En zorg inderdaad voor de juiste papieren, Frankrijk is een streng land op dat gebied.

Zo'n flesje is inderdaad inklapbaar.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:25

Wellicht is het al gezegd maar neem een lang stuk touw mee om je hond vast te leggen als hij ergens niet los kan maar je wil hem toch ruimte geven. Uiterard iets meenemen wat hij kent, een deken/handdoek/mand/bench etc

Veel plezier.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:28

bedankt iedereen! Mijn checklist wordt langer :) Toch meer dingen die geregeld moeten worden dan ik had gedacht eerlijk gezegd.

Bench gaan we meenemen als die in de auto raakt. Hier thuis gaat hij vaak uit vrije wil in zijn bench liggen om te slapen. Dus hij ziet dat echt als zijn rustplekje. En voor commentaar op de bench, hij ligt er enkel 's nachts in (ong 7 uur) en we hebben er een goede reden voor ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:30

het is graag gedaan, we bereiden je liever goed voor voordat je in de problemen komt en niet achteraf..;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:32

Inderdaad, je moet nooit problemen krijgen als je ergens bent, maar in Frankrijk helemaal niet ;)
Maar je moet er vooral van genieten hoor, tis heerlijk om zo met je beestjes weg te zijn.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:35

Helemaal waar Silence, het is gewoon geweldig om met de hond op vakantie te zijn. Ben met mijn zus en fam. een weekendje naar Winterberg geweest in februari in een huisje, en er lag sneeuw, mijn god wat heeft die hond genoten van de sneeuw, wandelingen , extra aandacht geweldig, supermooie herinneringen eraan!!!
Veel plezier TS en wel even een topicje met fotos openen van de vakantie he ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:38

:j lekker he. Ik geniet ook altijd van ze als ik ze zie genieten op de Veluwe.
En ik weet nu al dat ze 3 topdagen gaan hebben komend weekend aan zee.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:42

O Zeker, waar ga je naar toe?? Hoop voor je dat jullie mooi weer hebben :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:50

niet eten en drinken omdat ze weten dat ze in de auto moeten zitten voor een lange tijd.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 15:13

rocymax schreef:
Ik vind dat van die schelp echt een superidee :j Had ik daar maar eerder aan gedacht, had ook wel iets voor mijn hond geweest :)

hij vindt dat helemaal geweldig. Het eerste wat hij doet als hij warm heeft is met zijn voorpoten in de schelp staan en alles eruit graven. Ik garandeer je, een afstand van 2 m is meer dan gewenst :D

Zo'n europees paspoort heeft hij, dus dat is toch al een zorg minder.

Zal een topicje openen :D

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:26

Misschien heb je hier wat aan qua regelgeving :)

http://www.dogsincluded.nl/invoer/frankrijk.htm

Let op je rabiësenting. Als de hond niet eerder rabiës geënt is mag hij pas 3 weken NA de enting Frankrijk in. Ik zou ook preventief een tekenband omdoen, vroeger had je die van scalibor, die zijn veilig (mbt vastpakken e.d.) en waterresistent, wel 2 weken van te voren al omdoen zodat het goed in kan werken. De banden werken een half jaar tegen de teken die in Frankrijk voorkomen en babesiosis kunnen veroorzaken. Ook werkt deze band tegen de zandvliegjes die Leishmania kunnen veroorzaken.

Fijne vakantie!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:35

Dorienn schreef:
rocymax schreef:
Ik vind dat van die schelp echt een superidee :j Had ik daar maar eerder aan gedacht, had ook wel iets voor mijn hond geweest :)

hij vindt dat helemaal geweldig. Het eerste wat hij doet als hij warm heeft is met zijn voorpoten in de schelp staan en alles eruit graven. Ik garandeer je, een afstand van 2 m is meer dan gewenst :D

Zo'n europees paspoort heeft hij, dus dat is toch al een zorg minder.

Zal een topicje openen :D

Ja leuk :j

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:47

Zoveel goede tips, maar de meest simpele en toch wel heel belangrijke (vind ik) mis ik nog.
Ik voorzie mijn honden in het buitenland altijd van zo'n gekleurd sleutellabel aan de halsband, met daarop mijn 06 nummer. Zorg voor het goede netnummer, zoda eventueel fransen ook gelijk kunnen bellen.
Je moet er toch niet aan denken dat je je hond kwijt raakt, en in je beste frans dierenartsen en andere wegen moet bewandelen.... :o

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:13

Niet alles gelezen... Sorry :o
Wij gingen vorig jaar voor het eerst met onze hond van 1,5 jaar.
Naar Duitsland... dus niet zo heel ver rijden.
Ze is soms ook wagenziek (en ik ook :) ) dus dan even stoppen... stukje lopen, drinken en weer verder.
Wij hebben de bench meegenomen... en haar vaste kleed.
Over zwembad gesproken... Onze hond vond het chloor stinken. Dus die zette er geen poot in :D
Anders gewoon aan de riem houden... of in het huisje/caravan/hotel laten.
Oh ja... neem voor de zekerheid een ehbospullen voor de hond mee... tekentang is altijd handig helemaal als je een beetje naar het bos gaat.

Veel plezier...
Wij hebben het echt heel leuk gehad met ons doggie er bij +:)+

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 15:54

Haha krijg er al helemaal zin in met al die positieve ervaringen.
Wij hebben aan zijn bandje een plakkaatje hangen met 'belgium' en aan andere kant gsmnr. Dat bandje zullen we dan ook maar meepakken (die hond heeft nu al meer bagage als ik ;) )

edit: het is 800 km rijden. Dus het valt nog goed mee.