onrechtmatige dekking hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: onrechtmatige dekking hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:09

trouwens, stel jouw hengst dekt mijn merrie...dan is het toch mijn merrie die extra eet, extra zorg nodig heeft en het risico loopt. Lijkt me vreemd dat je dan het veulen op kunt eisen, of geef je er dan een vergoeding bij voor alle maanden dat mijn merrie drachtig was? Het lijkt mij een verantwoordelijkheid van beide eigenaren om hun paard onder controle te houden.

Trouwens, een tophengst zal wel niet zomaar over straat lopen en spontaan een (vreemde) merrie dekken lijkt mij?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:38

topic wel gelezen? Gaat over een hond niet over een paard....

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:45

@ Cissy; heb je het tegen mij? Heb jij het topic dan wel gelezen? Dan had je mijn eerdere reacties gezien namelijk :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:47

bekijk het van de andere kant

stel jij hebt een top hengst lopen en een merrie eigenaar wil daar wel een veulen van
merrie eigenaar plukt in een onbewaakt moment even voor 5 min jou hengst uit het land, of maakt de omheining even los noem maar op

hengsten eigenaar had in het verleden geen poot om op te staan, tot deze wet in het leven geroepen werd

maar idd het topic gaat niet over paarden hier in ben ik nu wel redelijk bekend
maar honden fokkerij niet
en daar bij komt het was pure nieuwsgierigheid ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:51

caroline_max schreef:
@ Cissy; heb je het tegen mij? Heb jij het topic dan wel gelezen? Dan had je mijn eerdere reacties gezien namelijk :D

je hebt helemaal gelijk, ik had de post voor jou gemist omdat die onderaan de bldz stond, excuus, het ging ineens weer over paarden ipv honden... :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:49

geeft niet hoor :D.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:54

snap je het tegen punt ook ??
ik bedoel waarom zou je dan nog voor dekkingen betalen ;)
de hengst krijgt 9 van de 10 keer toch de schuld wand hij heeft hormonen en is "gevaarlijk"

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:07

Neehoor, ik heb zelf een reu en ik kijk wel uit dat hij niet ongevraagd een teef dekt. Als mijn reu zou 'ontsnappen' en toch een teef zou dekken zou ik (afhankelijk van de keuzes van teef-eigenaar) aanbieden te helpen het nest groot te brengen(financiele bijdrage), of mee te betalen in het wegspuiten van eventuele pups.

Als iemand wel betaald voor een dekking kan hij/zij papieren voor de ups aanvragen, wat zonder mijn toestemming niet kan. Pups die uit een ongelukje voortkomen kunnen dus nooit papieren krijgen als ik 9als reu-eigenaar) niet meewerk. In mijn optiek betaal je voor een dekking, omdat de papieren interessant/waardevol zijn, anders zou je wel gewoon de eerste de beste reu/hengst nemen die je tegenkomt.

Maar...een hengst uit een wei halen, je merrie laten dekken (onrechtmatig dus) is in mijn ogen diefstal, je 'neemt' iets ongevraagd mee wat niet van jou is.