Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:29

een hond moet je echt of binnen of buiten houden.
niet zeggen overdag binnen s'nachts buiten.
want of hij krijgt het of te warm of tekoud.
in een goede ruime ren met een goed geisoleerd hok kan een hond gewoon buiten leven.
bij voorkeur 2 maar 1 is echt geen probleem.
ken zat mensen die het doen en zei hebben er nog geen een van alle problemen aan onder vonden.
wat mij echt zorgen baart is overdag binnen latten en s'nachts buiten houden.

als je toch een besluit wilt nemen.
geen enkele ras kan er tegen overdag binnen tezijn en snachts buiten te zijn.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:30

Geloof dat wij dat vanaf ongeveer een half jaar hebben gedaan. Maar daar moet ik even over liegen...
Hij zat eerst binnen, daarna in de garage en daarna verhuist naar het buitenhok. Daar heeft hij lekker veel ruimte en een warm nachthok.. Maar hij slaapt nooit in dat nachthok. Ook hebben wij een fox terrier gehad, deze was altijd buiten en sliep 's nachts in de garage. Heeft nooit problemen opgeleverd.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:30

Sancha schreef:
antwoord nou eens, waarom kan de hond niet gewoon binnen slapen?

Gewoon niet is toch mijn mening. Als de hond en kat samen binnen zijn komt ook niet goed.
En als jij een andere mening hebt bést maar dit is gewoon mijn mening. En mijn vader heeft een beetje een allergie ervoor dan is het sws beter dat ie in een buitenhok gaat. Een hond is ook liever buiten dan binnen.

dierenfan

idd niet overdag binnen en 's nachts buiten doen ivm temp verschillen!! Een hond kan naar mijn mening best in een kennel maar let er wel altijd op dat een pup de eerste tijd verschrikkelijk gaat gillen (logisch) want hij is mams kwijt en broers en zussen en ook nog eens mensen. Moederziel alleen en dat is heel veel en heel snel.

Een buitenhond moet wel veel geamuseerd wordne. Wil je iets hebben puur voor waken dan moet je een camera hebben 24/7 stand by en maakt geen geluid. Maar dat wil je niet je wilt een hond niet voor de waak maar voor??? Vind wel dat een buitenhond zeker 4 uur per dag lekker bezig moet zijn met zijn bazen voor een leuk leven. Immers in eigen ruimte is niets te doen want dat is bekend. Geef je niet genoeg aandacht dan gaat hij/zij zichzelf amuseren en dat kan door slopen, proberen te ontsnappen, piepen, janken, blaffen enz. Daar moet je goed mee opletten.

Miracle_

Ik ben het met de rest eens. Geen een hond moet, vind ik, s'nachts alleen buiten moeten slapen, al helemaal niet als ie niet als waakhond bedoeld is.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:30

hanny_jelke schreef:
een hond moet je echt of binnen of buiten houden.
niet zeggen overdag binnen s'nachts buiten.
want of hij krijgt het of te warm of tekoud.
in een goede ruime ren met een goed geisoleerd hok kan een hond gewoon buiten leven.
bij voorkeur 2 maar 1 is echt geen probleem.
ken zat mensen die het doen en zei hebben er nog geen een van alle problemen aan onder vonden.
wat mij echt zorgen baart is overdag binnen latten en s'nachts buiten houden.

als je toch een besluit wilt nemen.
geen enkele ras kan er tegen overdag binnen tezijn en snachts buiten te zijn.

Hij komt dan ook niet veel binnen hoor, gewoon veel buiten ik denk dat een Friese Stabij ook van veel buiten zijn houd het is een jachthond.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:31

xmarlies96 schreef:
Sancha schreef:

Gewoon niet is toch mijn mening. Als de hond en kat samen binnen zijn komt ook niet goed.
En als jij een andere mening hebt bést maar dit is gewoon mijn mening. En mijn vader heeft een beetje een allergie ervoor dan is het sws beter dat ie in een buitenhok gaat. Een hond is ook liever buiten dan binnen.

Dan kun je beter geen hond nemen.
Dat is dan gewoon niet eerlijk tegenover de hond.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:31

De labrador's die mijn oom en tante in de loop der jaren hebben gehad hebben allemaal van pup af aan tot hun dood buiten rond gelopen. Mochten niet naar binnen, ze zijn allemaal 14 jaar geworden. Behalve de huidige hond maar die is nog gewoon in leven, ze waren allemaal kern gezond en nooit problemen mee gehad.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:32

Citaat:

Misschien is het een optie om dan geen hond te nemen en gewoon een kat erbij>?

Btw. allergische mensen reageren eerder op katten dan op honden

Thirty

xmarlies96 schreef:
Sancha schreef:

Honden en katten kunnen prima samen leven.

Een hond is NIET gelukkiger buiten dan binnen, waar heb je die onzin vandaan?
Bij allergie moet je geen hond nemen. Bovendien kan je de hond dan beter helemaal niet binnen laten.

Echt weer zo'n typisch geval van, ik wil een hond en die moet zich maar aan ons aanpassen. Sorry, maar dat gaat niet werken. Ik zie er een doodongelukkige hond van komen.

GEEN hond is het beste hier, maar mensen, we praten tegen een koppige 15 jarige :z

Snuupke

Ik geloof niet dat het aan ons is om te oordelen of iemand wel of niet een hond moet nemen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:33

Een bouvier? Zo eentje loopt hier op de manege..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:33

Lisa_H schreef:
De labrador's die mijn oom en tante in de loop der jaren hebben gehad hebben allemaal van pup af aan tot hun dood buiten rond gelopen. Mochten niet naar binnen, ze zijn allemaal 14 jaar geworden. Behalve de huidige hond maar die is nog gewoon in leven, ze waren allemaal kern gezond en nooit problemen mee gehad.

Liepen die alleen?

En daarbij er wordt niet beweerd dat de hond er dood van gaat, snap alleen de keuze niet. Zeker niet als je andere opties hebt

Citaat:
Ik geloof niet dat het aan ons is om te oordelen of iemand wel of niet een hond moet nemen.

Ik vind dat je daar best een mening over kan hebben

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:34

maudenmarc schreef:

Tuurlijk wel. Uiteindelijk is het aan de ouders van TS, en ik hoop van harte dat ze dit topic lezen.

We kunnen toch simpelweg afraden om een hond te houden met de gegevens die we hebben? Da's niet zo moeilijk hoor. Op een forum krijg je meningen, of je het nou leuk vind of niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:34

xmarlies96 schreef:
Sancha schreef:

Ben zelf behoorlijk allergisch voor al mijn dieren en ehb 2 honden en 2 katten binnen (ook langharige) gaat heel goed met medicatie zelfs op mijn kamer. Wel met extra stofzuigen en borstelwerk maar er zelf voor gekozen. Ik wist dat ik allergisch was voor aanschaf van 1 hond en 1 kat (de rest had ik toen ik het liet testen). Hond en kat kan best samen hier 's nachts apart omdat ik een kat heb die honden aan valt en een hond die katten aan valt. Onder ons gezag 0,0 problemen maar zonder toezicht proberen we niet eens. Veel duidelijkheid en leiding kan heel veel doen. Mijn andere hond kan goed samen met de katten thuis blijven die vermijd ze en als ze eens uit zouden vallen dan negeert hij.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:35

Dat bedoel ik mensen doen wel heel brutaal en ik heb ook hersens hoor dus je hoeft niet dat ik 15 ben domme reacties te plaatsen ach laat maar, bokt is altijd hetzelfde mensen die zeggen dat je het niet moet doen. Gelukkig zijn er nog mensen die wel goede tips en alles weten volgens mij de mensen die hier nu brutaal reageren hebben helemaal geen ervaring met honden in een buitenhok.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:35

Eet de kat honden op dat je er geen pup bij durft te zetten?

Verder zou ik in jouw geval eerder denken aan 2 honden, dan hebben ze lekker elkaar in het buitenverblijf.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:36

Je zegt dat een stabij een jachthond is TS, maar waar valt er op te jagen in een buitenhok dan? :+

Thirty

je kan natuurlijk ook wel iets aannemen van mensen die meer ervaring hebben met honden dan jullie.

Wat jij denkt hoeft geen waarheid te zijn, heb je dat al eens beseft?

Collie2008

xmarlies96 schreef:
Dat bedoel ik mensen doen wel heel brutaal en ik heb ook hersens hoor dus je hoeft niet dat ik 15 ben domme reacties te plaatsen ach laat maar, bokt is altijd hetzelfde mensen die zeggen dat je het niet moet doen. Gelukkig zijn er nog mensen die wel goede tips en alles weten volgens mij de mensen die hier nu brutaal reageren hebben helemaal geen ervaring met honden in een buitenhok.

De goede tips zijn tips in jouw straatje, de waarschuwingen wil je gewoon niet horen.

Genoeg ervaringen hier met een hond in een buitenhok hoor, gelukkig niet bij onszelf, moet er niet aan denken

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:37

Ik denk ook dat je beter geen hond kunt nemen. En hoe kun je nou zeggen dat je dat niet handig vind met de kat? Je weet niet eens hoe de kat erop reageert. Wij hebben 2 katten en 1 hond, oke ze lopen mekaar niet te knuffelen maar laten elkaar wel gewoon met rust, katten zijn verder ook niet bang voor de hond.

Als je vader allegisch is, zou ik al helemaal geen hond nemen. Je neemt toch een hond voor het hele gezin.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:37

Bij ons in de buurt had iemand twee mechelse herders in een buitenhok die zijn er ook wel geschikt voor. Waren beide gewoon fijne honden die er niets aan over hebben gehouden. (Sliepen buiten vanwege politiesport training en dat was hen toen aangeraden op de club).Maar ik denk dat het ook wel per hond scheeld ik ken ook wel iemand die een retriever kruising had die altijd buiten sliep maar ik ken ook veel rertrievers die het niet zouden willen.

Mijn oudtante had een chow kruising als erf hond die sliep in een koeienstal (zonder koeien) en hier in de buurt heeft ook iemand 3 chows buiten heb het idee dat die honden het ook goed kunnen hebben.

Ik vind het een beetje onzin dat de hond binnen moet slapen bij "de roedel" moet iedereen die zijn hond niet op de slaapkamer wil dan ook maar geen hond hebben. Het maakt voor onze hond echt niet zoveel uit of ze in de bijkeuken of de garage zou slapen. Zolang we maar zorgen dat het voor de hond een fijne plek is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:38

Sorry ,maar ik hoop echt met 1000000% dat TS geen hond neemt..
1. Alleen?!
2.Buiten snachts?!
3. Allergie ?!

Etc.. Alsjeblieft.. doe geen hond of neem er 2 dat ze mekaar kunnen vergezellen.
Ik vind het gewoon sneu dan..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:38

Iemand bij mij in de straat heeft net een pup en die slaapt gewoon 's nachts in een geisoleerd buitenhok en dat gaat prima.
Ik weet zelf ook wel wat ik doe, dit topic mag gesloten worden!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:39

Ik heb een ex buitenhond. Een Labje. En zij is zoveel gelukkiger nu ze 's nachts een lekker warm plekje binnen heeft. En dat ze lekker bij haar nieuwe roedel kan liggen.

Mij maak je niet wijs dat een buitenhond gelukkiger is dan een binnenhond. Een buitenhond zal snel wegkwijnen, zeker als ie ook nog eens alleen zit.