Lompe grote hond met baby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lompe grote hond met baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:07

Wij hebben een grote lompe enorm lieve boxer, die ook ongevraagd poten geeft :D

Hij was drie toen mijn zoontje werd geboren. En oe wat was hij voorzichtig :D
Ik heb hem nooit aan andere kinderen laten wennen, das toch anders dan je eigen kind, ook voor de hond.

De baby lag op een dekbed als speelkleed op de grond en de hond mocht daar niet op, ging ie er naast liggen met een knuffel :D
Hou hem iig niet bij je baby weg, laat visite hem nog net zo aanhalen als daarvoor en laat hem lekker meekijken overal naar. Dat deed die van ons ook en dat ging super. Toen mijn zoontje groter was, is hij wel eens omgevallen, omdat de hond wat lomp langs liep, maar verder nooit geen problemen gehad.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:32

Sancha schreef:
carolalisa schreef:
voor dat gemep met die poot. heb je het al eens geprobeerd af te leren door hem te negeren op dat moment. ik snap dat dat vrij moeilijk is met een grote hond maar op het moment dat hij geen aandacht meer krijgt als hij zo met zijn poot maait dat hij het snel afgeleerd.

Geprobeerd, maar tot nu toe niet gelukt :') Maar heb goeie hoop, want we zijn er nog maar een maand of 3 mee bezig. Ter vergelijking, het hierkomen duurde 9 maanden. En zit ongeveer 6. Lol. Hij is echt niet zo slim, en het interesseert hem ook allemaal niet zo :D
Ter vergelijking, onze 16 weken oude pup kon dit allemaal al weeeeeeken terug :')

de een leert gewoon sneler als de ander. maar houd moet. ik denk echt dat het uiteindelijk zal werken maar je moet wel consequent zijn :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 02:39

Wij hadden/hebben precies hetzelfde probleem maar door veel consequent zijn heeft onze hond het uiteindelijk toch grotendeels afgeleerd. Maar waar wij vooral heel streng op zijn geweest is dat hij voorzichting moest zijn bij de baby. Het ongevraagd poten geven hebben we wel echt afgestraft want negeren had geen enkele zin, hij doet dat overigens puur uit 'liefheid' maar inmiddels heeft hij wel geleerd dat baby's dat niet waarderen.
Hij is nog steeds lomp en ruig en nu de oudste wat ouder is wordt die af en toe weleens omver gelopen maar met baby's is hij nog steeds erg voorzichtig.
Maar ze voelen dat zelf ook wel aan hoor en DD's staan er ook om bekend erg goed met kinderen te zijn.

Het bewijs:
http://youtu.be/qO6dF0bjVZA

Samm

Re: Lompe grote hond met baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:44

Ik heb ook een dog die nogal onbenullig kan zijn. Ik herken de blauwe plekken van poot geven maar al te goed haha.
Toch is hij altijd heel voorzichtig met mijn zoontje.