Pup eet haar eigen str*nt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 02:44

Mijn oudere hond doet het ook. Ze eet niet haar eigen poep, maar wel dat van anderen. Hele vieze gewoonte.
Mijn pup eet alleen haar eigen poep soms op. Lekker stel dus :+

Ik heb het er al vaak met mijn dierenarts over gehad. We hebben eerst ander voer geprobeerd. Ondertussen krijgen ze beiden natuurlijk voer, dus vers vlees e.d. Het heeft wel iets geholpen, maar het is niet over.

Mijn dierenarts had korrels voor me om te proberen. Bij sommige honden had dat geholpen, helaas bij de mijne niet..

Maar hij zei mij letterlijk dat het soms komt door een tekort aan bepaalde stoffen, maar soms komt het ook gewoon doordat je hond een beetje een viezerik is :')

Ik zou dus een overstap naar ander voer zeker proberen. Pedigree is idd niet het beste voer wat er is. Het is het proberen waard.
Helpt het niet, dan moet je helaas accepteren dat je hond een smeerkees is :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:24

Het is inmiddels voor vele duidelijk dat het niet persee een voedingstekort hoeft te zijn. Sterker nog, het is bijna nooit een voedingstekort, omdat ze juist de drolle eten van het geen waar de andere brok zo slecht om bekend staat, de vele zoute en smaakstofen.
De zogenaamde Bonzo/frolic brokken. Ja echt hoor, let maar eens goed op!
De harde, donkere drollen laten ze links liggen. De bijna fluoricerende frolic en bonzo drollen eten ze des te liever.
Rede? Zout en toevoegingen.
Bij de donkere drollen zijn alleen nog de reststoffen over die worden uitgepoept. Niet intressant, smaakt niet lekker. Bonzo en frolic daar in tegen bevatten zo veel zout, dat dit wordt mee uitgepoept. Honden vinden dit erug lekker.

Ze vinden de drollen dus gewoon erg lekker. :Y)

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:32

Mijn schotse terrier pup van 5 mnd doet het ook. Brr zo smerig. Heb het aan de dierenarts gevraagd of het aan het voer kan liggen. Zij krijgt Eukenuba. Maar volgens hem is het gewoon een slechte gewoonte die je hard af moet straffen. Ik moet zeggen dat ze het nu steeds minder doet. Hopelijk dat ze er ooit helemaal van af komt

Quir

Re: Pup eet haar eigen str*nt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:44

Eierkoek geven!!!

Onze hond deed het als pup ook en eens nagevraagd op de cursus, daar kregen we te horen dat erg veel pups dat doen en dat je een halve eierkoek per dag geeft het dan minder wordt. Onze hond doet het nu niet meer, maar vind de eierkoeken heerlijk! :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:16

Die eierkoeken heb ik ook geprobeerd. Mijn hond vond ze heerlijk maar verder veranderde er niets ;)

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:35

Een vriendin van mij kreeg het advies om haar hond sinaasappel te geven tegen het ( eigen ) poep eten. Heb het zelf niet geprobeerd maar geloof wel dat het helpt.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:50

onze pup heeft het ook gedaan hoor maanden lang
nu hij helemaal zindelijk is en alles buiten doet is het over
ik vond het ook niet fris
maar hij heeft het afgeleerd inmiddels al had ik er een hard hoofd in, in het begin

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 22:14

Bedankt iedereen voor de reacties :)
Mijn gevoel zei al dat het niet direct met voeding te maken had, meer een soort instinct. Wel gaan we overstappen van voer. Omdat ik er nu toch wel achter ben dat ze troep krijgt! Welke dat ben ik nu druk aan het uitpluizen :)

Heb haar sinds gister elke keer dat ze het buiten deed (wat trouwens maar 2 keer was vandaag :P ) Goed gecorrigeerd. Ben daar een beetje voorzichtig mee omdat ze nog wat onzeker is, maar moet zeggen dat dit heel goed gaat! een goeie NEE en druk op de schoft was voldoende, ze had hem door want de eerstvolgende liet ze ook bij een rustige nee liggen :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:23

Ik denk dat je zo inderdaad helemaal op de goede weg bent. Toppie!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:02

WIj hebben het ook gehad met een vorige hond. Hij zocht wel druk overal of hij wat kon vinden. We hebben hem met 12 weken bij de fokker opgehaald en deed het vanaf het begin en helaas hebben we het niet af kunnen leren. Hij was nergens vies van en ook niet zindelijk te krijgen. Al wandelde je 3 uur, hij ging met de staart tussen zijn benen om het maar zo te zeggen mee naar huis om het vervolgens op zijn eigen plekje te doen. We hebben de eierkoeken wel geprobeerd, maar bij ons geen resultaat. Ook yoghurt er door, daar zou zijn ontlasting zuur van worden. Hij vond het allemaal heerlijk, maar helaas de ontlasting ook nog steeds. Het kan aan het voer liggen, onze dierenarts stelde voor om een en ander te analyseren en te kijken of ze met medicijnen / voersamenstelling verder konden zodat zijn behoefte weg zou ebben. Het kan ook een gedragsprobleem zijn. We zijn voor hem ook bij gedragstherapeuten (hij had wat issues meer) geweest, maar ook daar niet veel verder gekomen, ook dit probleem voor gelegd.

Probeer het andere voer eens, consequent ben je al zo te horen, wellicht werkt de eierkoek of magere yoghurt voor jouw hond wel. Evt een bezoekje aan de dierenarts om te zien of hij echt niets te kort komt. Veel succes met je monstertje!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 23:08

MightyMike: dat is wel heel heftig zeg, een soort obsessie := Mijn hond is trouwens wel goed zindelijk, ze is sowieso heel leergierig, en volgt mij eigenlijk sowieso altijd wel, daar hoef ik haar ng niet eens het commando volgen voor te geven :+ Ze is nu natuurlijk nog op een supermakkelijke leeftijd (16 weken) en ze wil me de hele dag wel pleasen, toch is de poep onweerstaanbaar voor haar, en ben bang dat het erger gaat worden in haar puberteit. het lijkt wel een dwangneurose :+ ze kijkt helemaal stoned, zo lekker vind ze het 8)7
Heb overigens nog geen contact gehad met mijn DA, maar die ga ik ook wel even contacteren, ben wel benieuwd of hij het echt verontrustend vind..

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:42

http://tada.woelmuis.nl/hond.html
hier staat een stukje over poep eten en je kan ook je vraag mailen.
bah echt vies dat poep eten, onze hond vroeger heeft dat ook altijd gedaan. en daarna krijg je een kusje van je hond....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:53

Onze hond heeft het ook wel eens gedaan, maar die at alleen poep van anderen. Bij haar kwam het waarschijnlijk niet door de voeding en we hebben het ook wel weer afgeleerd. Zij at inderdaad ook het liefste die vuurtorenrode bonzo drollen. Ze krijgt wel regelmatig fruit (vooral appel, peer, sinasappel en banaan) maar ik weet niet of dat invloed heeft gehad op het afleren. (Banaan was trouwens laatst een keer bij Ceasar Milaan (the dog wisperer) voor een hond die veel poep at. Die hond deed het daarna niet meer maar het was wel een combinatie van beide, trainen en bananen inladen.)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:26

dat is ook de rede dat onze honden hun tong bij hun moeten houden
als ze een lik geven krijgen ze een tik
de witte herder doet het niet ook niet bij kinderen
en de jonge mops heeft het ook aardig door al
al probeerd hij het soms nog wel
ik vind het ook vies als honden hun baasje likken :r

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:30

Ze doet het niet meer! Weet niet of het aan mijn correcties lagen (heb haar echt niet aangepakt ofzo, gewoon druk op de schouders en NEE) en we zijn overgestapt van voer (waar ik ergens anders weer het commentaar op heb gehad dat het nog ergere troep is :') ) Ze krijgt nu Smolke.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:35

de gouden tip: op zijn uitwerpsel tabasko doen! Wedden dat ze het nooit meer doet!
Deze tip heb ik al vaak gehoord van mensen met datzelfde probleem!

edit: zie nu dat het al opgelost is! ook goed!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 10:38

Charlot hahaha dat is best wel wreed :') maar ik geloof best dat ze het de volgende keer wel laten...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:40

ja maar ze doen het dan ook maar 1 keer :D . Ik vind het een goede manier! Want poep eten is echt :r .

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:49

Charlot schreef:
de gouden tip: op zijn uitwerpsel tabasko doen! Wedden dat ze het nooit meer doet!
Deze tip heb ik al vaak gehoord van mensen met datzelfde probleem!

edit: zie nu dat het al opgelost is! ook goed!

Lekker voor de gevoelige honden neus :(:)
Nee dit lijkt me zeker niet de manier, gelukkig heeft ts het al opgelost op een voor mij veel betere manier :j

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:54

Weet niet of het al gezegd is, maar dit kan aangeleerd gedrag zijn van de moeder hond. Vaak eet de moeder de poep zelf op om het nest schoon te houden. Zoiets staat me iig nog bij. Heel veel puppies doen dit.

Fijn dat het opgelost is. :)

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:08

JLLN_ schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar dit kan aangeleerd gedrag zijn van de moeder hond. Vaak eet de moeder de poep zelf op om het nest schoon te houden. Zoiets staat me iig nog bij. Heel veel puppies doen dit.

Fijn dat het opgelost is. :)

Mijn jongste hond deed het ook toen ze pup was, zij was vrij lang bij haar moeder gebleven, tot 18 weken oud geloof ik, en heeft waarschijnlijk het gedrag van haar moeder gekopieerd.
Wij hebben toen eierkoeken en verse ananas geprobeerd, dat hielp wel een beetje maar het beste hielp gewoon om even streng 'nee!' te roepen. Nu doet ze het nagenoeg nooit meer.
Ze at overigens alleen haar eigen drolletjes.

Fijn dat ze het niet meer doet!