_Tara_ schreef:In de dierenwinkel geven ze je verkeerd advies, verkopen ze vissenkommen, te kleine kooitjes enz. Dus dat iets in een dierenwinkel zo gaat, betekent niet dat 't goed is jammergenoeg.
"Kleine normale" goudvissen worden ook groot, zo rond de 25 cm als 't niet groter is. Er bestaan echt geen twee verschillende soorten van goudvissen.
50 liter is wat er minimaal (en dan ook echt minimaal) aangeraden wordt voor 1 sluierstaart goudvis, dat is er zo een met een bol lijfje. Voor 4 goudvissen is dit dus sowieso veel en veel te weinig.
Nogmaals, goudvissen horen in een vijver. Als je deze vraag op een forum met vissenliefhebbers had gesteld, hadden ze je ook verteld dat goudvissen in een vijver horen.
Edit: Ik heb misschien op voorhand al negatief gereageerd zonder verder te weten hoe groot 't aquarium is enz en dat is niet geheel netjes van me. Maar het blijkt, jammergenoeg (en dat meen ik serieus), maar weer dat m'n "vooroordelen" dus alweer waar waren.
Bedankt dat je er zo goed op terug komt! Ik heb dit zelf nooit geweten dus wist ook niet beter;).... Maar ik heb deze goudvissen nu al een tijd en ze groeien niet meer... Ze zijn nu ongeveer zo'n 7 a 8 cm. Ik ben ook express terug gegaan naar de dierenwinkel omdat ik ze eerst in een vissenkom had zitten maar dat sowieso gewoon niet goed is en daarom heb ik een aqaurium gekocht. Maar als dieren zich voortplanten hebben ze het toch goed? of ligt dat dan aan mij??