De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:50

ik geef toe als ik weg ben zit de hond in de bench. Zo'n 3 uren. Omdat ze enorme verlatingsangst heeft en de boel volledig sloopt als ze vrij mag loslopen, (eveneens uitbreken, waardoor ik al de politie over vloer gehad heb). Dus voorlopig is dit de beste oplossing. Nu ik ben van plan een gedragstherapeut te bellen en met haar te zien hoe het verder kan (eerst moet ik weer beetje meer geld hebben, die gedragstherapeuten zijn enorm duur)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:52

toen mijn paard nog op een pensionstal stond,moest ik eens ergens stalgeld neerleggen,die eigenaar had 4 grote honden ,toen ik daar in die kamer kwam stonden er 4 kooien met daarin 4 honden,let wel grootste formaat kooien...die honden konden er ternauwernood instaan,amper draaien,op elkaar gestapeld...ik ben er misselijk weggegaan...hoe kan je,een dier zo opsluiten,voor uren..... ;(

als ik mijn honden hier zie,die slapen dan snachts bij ons in de slaapkamer,die verliggen steeds om een koele plek op de grond te vinden,hoe doet een hond dat die opgesloten zit op nog geen m2? en nee,die metalen plaat wordt echt warm van de lichaamswarmte van de hond,beest kan geen kant op in een afgesloten kooi,en is dus gedwongen op een warme plaat te liggen..

echt ik zie er het goede zo niet van in... :n

en ja de stand is inmiddels 4 aangeboden rottweilers met kromme poten,maar hey....vinden jullie dan echt de grootste formaat kooi (1.20m bij 80 cm bij 80 cm ) groot genoeg om een volwassen hond voor uren in op te sluiten??het is echt nog geen m2... :\

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:52

Vind het verschrikkelijk om te zien als honden de halve dag en nacht in een bench zitten :n
Je voedt je hond meteen op, en in het begin kan dat lastig zijn ja, maar dat moet je er maar voor over hebben als je een hond wilt.
Wij hebben een 'buiten'hond, zit 'snachts in de kennel en overdag vrijwel altijd los. Dus heb ik gelukkig ook geen ervaring met een bench :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:54

Ik gebruik de bench alleen voor mijn grote hond als er (hele) kleine kinderen komen (bv met een verjaardag).
Bij mooi weer kunnen ze dan ook evt alle 3 buiten in het hondenhok.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:00

Ik heb toen ik mijn kat net had hem 's nachts en als ik even weg was ook in een bench gehad. Hij vond alles reuze interessant, en wilde graag ook alles slopen, en voor zijn eigen veiligheid (en mijn nachtrust...) heb ik hem in een bench gedaan. Als ik thuis was liep hij wel los, dan kon ik hem in de gaten houden. Na een tijdje hem 's nachts los laten lopen, dan ging ie gewoon bovenop me liggen slapen. Alleen zijn overdag en los is ook langzaam opgebouwd. Nu loopt hij altijd los rond, en hij sloopt niks meer!
Ik vond het wel heel fijn om de bench zo te gebruiken, zou het zo weer doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:02

wij hebben ook een bench..... in de auto.Zo kan de hond mee naar de kynologenclub etc. in huis hebben we de keuken hondenproof gemaakt... hier kunnen ze dus vrij in rondlopen. voor onze eerste hond hadden we wel een bench, als pup, omdat ma bang was dat ze misschien zou slopen. toen duidelijk was dat ze dit neit deed bench weg en een mandje neergezet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:02

Wij gebruiken sinds jaren weer een bench, we hebben net een pup in huis en ja, dan ben ik voorstander van een bench. Opvoeding moet ik wel om lachen, zag ergens commentaar op een sloper in huis. Wij hebben altijd grote honden gehad en het is echt niet grappig als deze je het behang van de muur slopen, de vloerbedekking van de grond bijten of je kozijnen opeten. Misschien is het voor sommige mensen minder belangrijk, maar ik houd graag een beetje huis over. Ik zorg dat ik er voor mijn dieren ben, ben niet veel van huis, maar 's nachts en wanneer we even weg zijn, houd ik een jonge hond toch in de bench. Wanneer hij ouder en hopelijk verstandiger wordt, mag hij in de ruime hal verblijven wanneer we er niet zijn. Ik vind het een hulpmiddel en zeker geen ding om volwassen honden een paar uur per dag in achter te moeten laten, maar opvoeding van een pup begint ergens en is er niet gelijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:08

Wij hebben voor beide hondjes een bench. Wanneer wij allebei niet thuis zijn, gaan ze daarin. De enige reden is dat ze af en toe nogal eens heftig met elkaar kunnen vechten en daar moet ik dus niet aan denken dat dit gebeurd wanneer wij niet in de buurt zijn om ze uit elkaar te halen.
Verders staan ze altijd open en gaan ze er héél regelmatig uit hun zelf in leggen.
En ik geloof ook echt niet dat ze het erg vinden.... ;) :D

Afbeelding
Afbeelding

Patriesja

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:40

Haha leuke discussie!!
Voor echte slopers snap ik het echt wel!
Maar ik doelde meer op mensen die het puur voor het gemak doen! Ik ken mensen die hun hond uuuuuuren in een echt te kleine bench stoppen omdat ze er gewoonweg even geen zin in hebben en dan als smoes hebben; omdat ze sloopt! Ja daaaaaag

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:51

ik ben het helmaal met kimmie261 eens, je weet wat je in huis haalt als je aan een pup begint
(tenminste als je jezelf goed voorbereid hebt) volgens mij is een bench een ding van nu een mode ding
vroeger hoorde je nooit iemand over een bench
kennelijk is het voor sommige mensen een ideaal ding om toch dat lieve schattige pupje in huis te kunnen halen

ik noem het wel de voordelen niet de nadelen willen hebben

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:51

ik zeg het,ik heb echte slopers gehad ,en daarvoor een kennel in huis gemaakt,en ja daarin is zelfs het zeil van de vloeren gehaald om te slopen,behang van de muren,mijn vriend had een oud 2 zits bankje,dat werd binnen een week een houten bak :D ...en de rest van de bank lag in de vuilcontainer...

dus slopers oja..ik weet wat een sloper is,maar dan nog zou ik nooit voor uren de bewegingsvrijheid van een hond afnemen door ze in een veel te kleine kooi te leggen,ik zou daar niet mee kunnen leven te weten dat een grote hond in zo'n kleine kooi zou moeten liggen...

dan ben ik meer voor een kennel,en tja,de smoes daar hebben we de ruimte niet voor...dan moet je niet aan een hond beginnen,echt geen reden om een dier dan voor de gemakkelijkheid in een huiskamerkooitje te leggen...

er wordt voor een goudvis zelfs weet ik hoeveel ruimte verwacht wat ze moeten hebben,maar een bewegingsdier als een hond mag als ie het treft in de grootste kooi a 1 m2 zich vermaken...

kimmie261

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:00

jiperdepip,inderdaad tegenwoordig nemen mensen een pup en mag je de vast voor ingerichte kooitjes op de foto aanschouwen...hebben mensen dan echt niet het idee dat hondjes ook op te voeden zijn zonder kooi??

het lijkt wel alsof niemand meer een hondje wil of kan opvoeden zonder ze op te sluiten,vraag me ook weleens af hoeveel mensen een hond zouden nemen als er geen kooitjes zouden bestaan??

ik schrik er ook van als ik lees dat adviezen zijn bij onzindelijke pupjes,benchen te verkleinen,zo klein maken dat een pup zich amper kan verroeren,echt hoe triest...

of dat als een hondje druk is moet ie maar in de bench afkoelen...ga eens wat met zo'n hondje doen zou ik zeggen ipv in een kooi opsluiten..

jankt tie teveel in die kooi,gooi er dan maar een doek overheen... :\

een roedeldier,een dier wat in een groep hoort te leven,wordt maar voor de gemakkelijkheid eenzaam in een kooi met een doek eroverheen opgesloten,als je er maar geen last van hebt...

en laatst op een ander forum mensen die een pup genomen hebben maar hele dagen werken,diertje zit minimaal 16 uur per dag in die kooi...echt...wat een ontwikkeling...

-O- -O-

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:02

ja dat zeg ik wel de lusten willen en niet de lasten :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:03

en waarom zou een kennel groter zijn dan een bench? Zie zat honden zitten hele dagen in een kennel van 2 bij 2 meter. Dan zie ik liever nog een hond in een bench als de baas slaapt of even een poosje weg moet dan een hond 24/7 of 23/7 in een kennel want dan kan hij 2 stappen zetten en springen dus het is groot genoeg.

Ik zou echt sowieso iedereen aanraden een hond te leren rustig te zijn en opgesloten te kunnen zijn in beperkte ruimte. Waarom? Nou, als ik mijn pup dat niet geleerd had dan had ik onlangs eengroot probleem gehad met een hond die niet gewend is rustig te zijn in kleine ruimte en die daar dan wel 3 weken in MOET zitten door medische problemen.

Er zijn ook nog steeds behoorlijk wat mensen die geen bench willen maar wel de hond aan een riem binden in huis. Wat is dan beter?

Kijk ik snap heel goed dat er mensen tegen bench gebruik zijn. Zie zelf op mijn werk ook regelmatig bench misbruik. Maar omdat anderen de bench misbruiken wil het toch niet zeggen dat de bench dus slecht is?
Mijn honden slapen nu los bij elkaar in bijkeuken waar meer ruimte is dan in een standaart kennel. Wat ik zeker weet is dat ze na uitlaten samen op het kussen gaan liggen en 's ochtends komen ze ervan af (camera gehad) zou ze dus samen in de bench kunnen zetten alleen wil ik die rare draadkooi niet in huis als het niet nodig is.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:05

ik heb een hond, en hier komt NOOIT een bench in huis! als de hond sloopt of wat dan ook, zorg ik dat dit door behulp van een goede trainer ophoud. Nee :n ik vind de bench maar niks.

Denk er precies hetzelfde over als Kimmie, ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:15

en kennel waar honden dag en nacht inzitten van 4m2 is natuurlijk ook niet groot maar ik ga er nu even van de situatie uit van honden niet 24/7 in een kennel gehouden worden,maar als huishond,en valt dan op dat vele mensen eerder een kooi in huis hebben als hun pupje,terwijl je ook prima kan proberen om een hondje zonder kooi zindelijk en sloopvrij te maken,maar daar lijkt volkomen aan voorbij te gaan...

bij een hond hoort een kooi...zo lijkt het wel.

honden aan een riem in huis heb ik echt nog nooit van gehoord,maar een riem of een kooi...ach wat is het verschil,beide beperking in bewegingsvrijheid.

bij weggaan en dan een kamer/hal/plekje maken voor honden waar ze kunnen blijven vind ik een prima oplossing hoor...alleen het uren lang opsluiten van babyhondjes en volwassen honden in een kooi waar ze hun kont niet kunnen keren niet...

ik heb overigens geen honden die gewend zijn om opgesloten te zitten in kleine ruimtes en inmiddels 3 kniebandoperaties moeten laten doen waarbij rust na operatie heel belangrijk was,prima gegaan zonder opsluiting :)

en ik ben blij te lezen dat er toch meer mensen zijn die die dingen absoluut niet zien zitten... *\o/* ,denk weleens alleen te staan in mijn afkeer tegen hondenkooien...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:18

kimmie261 schreef:
ik zeg het,ik heb echte slopers gehad ,en daarvoor een kennel in huis gemaakt,en ja daarin is zelfs het zeil van de vloeren gehaald om te slopen,behang van de muren,mijn vriend had een oud 2 zits bankje,dat werd binnen een week een houten bak :D ...en de rest van de bank lag in de vuilcontainer...

dus slopers oja..ik weet wat een sloper is,maar dan nog zou ik nooit voor uren de bewegingsvrijheid van een hond afnemen door ze in een veel te kleine kooi te leggen,ik zou daar niet mee kunnen leven te weten dat een grote hond in zo'n kleine kooi zou moeten liggen...

Bedenk wel dat niet iedereen zin heeft (en over de ruimte beschikt) om een volledige kamer op te offeren ;)
Ik zou daar niet voor te porren zijn namelijk, ga mijn huis niet opofferen voor een sloopgrage hond.

ben wel benieuwd hoe jij je honden slopen hebt afgeleerd, of dat het nog steeds slopers zijn.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:19

Maar wat als je zoals mij een hond hebt met een verleden die daadwerkelijk agressie vertoont wanneer zij iets te knagen heeft? Ik heb contact met een zeer goede gedragstherapeut, dus daar ligt het niet aan.
Hond ligt ook geen uren in de bench, alleen tijdens het eten van het een of het ander.
Hond kan niet gewoon in een ruime kamer tijdens het eten omdat ze deuren kan openen. Hond duldt beslist geen andere dieren of vreemde mensen bij haar etenswaren en bijt dan gericht.

Ik kan je wel vertellen dat een bench dan even een hele fijne uitkomst is.
-hond heeft rust want zij hoeft haar eten niet meer te bewaken en kan rustig eten
-de andere bewoners van dit huis kunnen zich veilig door het huis bewegen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:23

Ook ik was nooit voor een bench, maar sinds we voor 2 1/2 jaar terug een boxerpup kregen ben ik toch over gestapt. Hier ligt de hond ook gewoon in de woonkamer er staat de bench in de open keuken. Inmiddels zijn we een pup verder (helaas andere hond moeten laten inslapen omdat z'n nieren niet volgroeid waren) en ook deze hond ligt s'nacht erin. Ook gaan ze regelmatig zelf erin liggen gewoon een veilig plekje voor hem.

En eeuh oke een hond is een roedel dier, maar is inmiddels al heel erg veranderd doordat wij als mens ze in huis haalden. Een paard is een kudde dier en zetten we ook voor een groot gedeelte op stal.

Een discussie over wel/niet een bench lijkt me per situatie ook verschillend.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:24

dierenfan schreef:
en waarom zou een kennel groter zijn dan een bench? Zie zat honden zitten hele dagen in een kennel van 2 bij 2 meter. Dan zie ik liever nog een hond in een bench als de baas slaapt of even een poosje weg moet dan een hond 24/7 of 23/7 in een kennel want dan kan hij 2 stappen zetten en springen dus het is groot genoeg.

Ik zou echt sowieso iedereen aanraden een hond te leren rustig te zijn en opgesloten te kunnen zijn in beperkte ruimte. Waarom? Nou, als ik mijn pup dat niet geleerd had dan had ik onlangs eengroot probleem gehad met een hond die niet gewend is rustig te zijn in kleine ruimte en die daar dan wel 3 weken in MOET zitten door medische problemen.

Er zijn ook nog steeds behoorlijk wat mensen die geen bench willen maar wel de hond aan een riem binden in huis. Wat is dan beter?

Kijk ik snap heel goed dat er mensen tegen bench gebruik zijn. Zie zelf op mijn werk ook regelmatig bench misbruik. Maar omdat anderen de bench misbruiken wil het toch niet zeggen dat de bench dus slecht is?
Mijn honden slapen nu los bij elkaar in bijkeuken waar meer ruimte is dan in een standaart kennel. Wat ik zeker weet is dat ze na uitlaten samen op het kussen gaan liggen en 's ochtends komen ze ervan af (camera gehad) zou ze dus samen in de bench kunnen zetten alleen wil ik die rare draadkooi niet in huis als het niet nodig is.

Inderdaad, een hond in een bench kan niet wordt er gezegt, maar een kennel is wel goed???? Een hond heel de dag in een hok van 3x3. Ja, dan heeft een hond echt de vrijheid hoor 8)7 .
Wat is er in godsnaam mis als een hond even in de bench gaat? Om even tot rust te komen en dat is helemaal niet raar hoor.
Het slaat helemaal nergens op om dan te gaan zeggen om een goede 'trainer' te gaan zoeken. Een hond heeft weleens een bui dat hij doorgaat en super druk blijft doen. Moeten we dan maar meteen 'hulp' gaan zoeken omdat dit niet kan/mag? Als de hond in de bench dan even tot rust kan komen is dat toch prima?

En nee, een hond heel de dag in de bench kan écht niet. Ik ken mensen die dit dus wel doen en dat vind ik schandalig/ Maar zo 1 of 2 uurtjes, daar gaat de hond echt niet dood van hoor. Veel honden vinden het heerlijk en slapen die hele tijd.
Snap niet dat sommige mensen het een drama vinden en er ook een drama van maken van een bench :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:26

@ Goof: nee de hond is blijven slopen tot ie dood ging...hij heeft in rotterdam in een grote binnenkennel geleefd samen met zijn vriendinnetje ,als we weg waren..

en toen we naar begie gingen is het een buitenhond geworden,althans overdags binnen/buiten lag aan het weer, en snachts zaten ze in de hal bij de paarden (schuur van 70meter bij 20 meter),sliepen ze op het stro,en liepen overal en nergens rond..

daarna zijn we hier naar dld verhuisd en zijn ze buiten honden gebleven,daar waren ze gewoon het gelukkigst...toen hadden ze de achtertuin van 300m2 en een warme dichte slaapplek van een 7m2..

toen de reu dood is gegaan is zijn vriendinnetje weer binnen gekomen en dat is geen sloper...

Ragebol1977 om veilig te kunnen eten is het natuurlijk geen ramp,maar ik vind zo'n kleine kooi niet iets om langer als een uur in te moeten verblijven...

als deurtje openstaat en honden gaan er zelf inliggen,prima hoor,das net zoiets als een mand,dan kunnen ze zelf in en uit lopen...,maar deurtje dicht :n dat is puur een dier opsluiten in een mini hokje...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:28

Mijn hond is ook begonnen in een bench. Als pup grootste maat bench gekregen, stond haar mand in, een extra kussen en een grote knuffel. Heb geen hele duidelijke foto, maar hier is het redelijk te zien hoe de verhoudingen lagen:
http://i5.photobucket.com/albums/y165/s ... G_1736.jpg
Bench is voor ons heel erg handig geweest voor de nachten, mw. heeft echt heel veel problemen gehad met het zindelijk worden, reden onbekend, ook artsen snapte het niet, want ze was zindelijk toen ze bij de fokster weg ging. Om de een of andere reden gaf ze ineens niet meer aan dat ze moest. 's nachts was de enige optie om of er ieder half uur uit te gaan, of haar in de bench te doen. In de bench gaf ze het namelijk wel aan. Van daaruit hebben we het haar opnieuw kunnen leren: iedere keer als ze piepte, snel naar buiten. Toen was binnen korte tijd de link piepen--> buiten weer opnieuw gemaakt. Overdag gingen we gewoon ieder half uur eventjes naar buiten...

Nu gebruiken we de bench nog steeds, 's nachts staat hij er voor haar, en gaat ze er in als wij gaan slapen, maar het deurtje blijft gewoon op. Meer om gewoon haar een teken te geven "nu gaan we slapen" en dat lijkt ze heel prettig te vinden, als we gewoon de kamer uitlopen en naar de slaapkamer gaan, blijft ze vaak een tijdje bij het raamkozijn staan wachten op ons. Nu eet ze rustig haar koekjes op in de bench, gaat dan liggen waar ze wil liggen (meestal op de bank of op de houten vloer) en valt direct in slaap.

Kimmie, je geeft aan dat je ook een mand/kussen kan gebruiken, maar dat is dus voor mijn hond echt NOT done. Ten eerste wordt die gesloopt, mijn hond sloopt namelijk niets, behalve haar eigen kussens. Kussens van mij blijven heel, maar haar eigen kussens zijn binnen no time helemaal aan gort gescheurd:
http://i5.photobucket.com/albums/y165/s ... G_1828.jpg
foto is de moeite waard als je even wilt lachen ;)

Daarnaast vind mijn hond het een straf om op een kussen te moeten liggen, veel te warm. Toen ik dacht haar een plezier te doen met een kussen in de bench (in de tijd dat ze er dus nog wel in sliep) heeft ze alles bij elkaar gegild, tot ik het kussen er uit kwam halen, dat vond ze echt niet leuk. Die bench is juist zo fijn, omdat ze daarin gewoon op de ijzeren koude vloer kan liggen en een ijzeren mand, tja.... Kale mand vind ik ook niets, staat een beetje sneu...
Mijn hond heeft dus ook gewoon geen andere ligplaats meer, want ze gebruikt ze niet (behalve om te slopen). Bench is dan echt een uitkomst voor haar...
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-05-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:28

Ach dit is typisch een discussie als ''paard de hele dag op stal hebben staan''.

Maar ik vind het prima, een hond in een bench. Onze bijna 2 jarige beagle heeft er één, wel een behoorlijk grote voor hem. Ik vind het ideaal omdat wij nu geen plek meer hebben in huis waar ze los kan lopen als we weg zijn, bij de vorige hond hadden we een bijkeuken waar ze in ging als we weg waren. Nu is ons huis 1 grote ruimte en wordt je niet echt blij van onze beagle als die alles gesloopt heeft als je thuiskomt. Daarnaast is ze het van jongs af aan gewend en lijkt ze er geen last van te hebben aangezien ze er zelf in gaat.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:30

Jeetje kimmie261, je kunt ook overdrijven :P onze honden zitten in de bech in de nacht omdat ze inderdaad ALLES slopen. Overdag zijn ze de hele dag buiten of op kantoor. Mogen alles slopen als ze het maar buiten laten, krijgen grote botten, houtstokken en kunnen rennen zover ze willen. In de avond liggen ze uitgeput binnen in hun mandje totdat ze beginnen te zeuren en de bench in willen die in de garage staat. Iedere avond willen ze lekker naar bedje toe en dat doen ze uit zichzelf dus om nou te zeggen dat wij de vrijheid van onze honden ontnemen door ze 'op te sluiten' in de bench gaat wel een beetje ver imo.
Want als er iemand staat voor vrijheid voor dieren ben ik het wel :D

Wij hebben trouwens een huis om in te wonen en niet om te laten slopen dus daarom dat onze honden ook niet binnenkomen als wij niet thuis zijn maar op kantoor of in de garage met de deur open zodat ze onder de carport kunnen.. echt zielig eigenlijk he.....

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:31

Waarom is een hond in ''zo'n klein hokje'' zielig, ik zit vaak zat langer dan een uur in de auto en dan moet ik ook zitten, en geloof me dan heb ik nog veel minder ruimte in verhouding :+