Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

...en de rest van de bank lag in de vuilcontainer...

,denk weleens alleen te staan in mijn afkeer tegen hondenkooien... kimmie261 schreef:ik zeg het,ik heb echte slopers gehad ,en daarvoor een kennel in huis gemaakt,en ja daarin is zelfs het zeil van de vloeren gehaald om te slopen,behang van de muren,mijn vriend had een oud 2 zits bankje,dat werd binnen een week een houten bak...en de rest van de bank lag in de vuilcontainer...
dus slopers oja..ik weet wat een sloper is,maar dan nog zou ik nooit voor uren de bewegingsvrijheid van een hond afnemen door ze in een veel te kleine kooi te leggen,ik zou daar niet mee kunnen leven te weten dat een grote hond in zo'n kleine kooi zou moeten liggen...

dierenfan schreef:en waarom zou een kennel groter zijn dan een bench? Zie zat honden zitten hele dagen in een kennel van 2 bij 2 meter. Dan zie ik liever nog een hond in een bench als de baas slaapt of even een poosje weg moet dan een hond 24/7 of 23/7 in een kennel want dan kan hij 2 stappen zetten en springen dus het is groot genoeg.
Ik zou echt sowieso iedereen aanraden een hond te leren rustig te zijn en opgesloten te kunnen zijn in beperkte ruimte. Waarom? Nou, als ik mijn pup dat niet geleerd had dan had ik onlangs eengroot probleem gehad met een hond die niet gewend is rustig te zijn in kleine ruimte en die daar dan wel 3 weken in MOET zitten door medische problemen.
Er zijn ook nog steeds behoorlijk wat mensen die geen bench willen maar wel de hond aan een riem binden in huis. Wat is dan beter?
Kijk ik snap heel goed dat er mensen tegen bench gebruik zijn. Zie zelf op mijn werk ook regelmatig bench misbruik. Maar omdat anderen de bench misbruiken wil het toch niet zeggen dat de bench dus slecht is?
Mijn honden slapen nu los bij elkaar in bijkeuken waar meer ruimte is dan in een standaart kennel. Wat ik zeker weet is dat ze na uitlaten samen op het kussen gaan liggen en 's ochtends komen ze ervan af (camera gehad) zou ze dus samen in de bench kunnen zetten alleen wil ik die rare draadkooi niet in huis als het niet nodig is.
.
dat is puur een dier opsluiten in een mini hokje... 
onze honden zitten in de bech in de nacht omdat ze inderdaad ALLES slopen. Overdag zijn ze de hele dag buiten of op kantoor. Mogen alles slopen als ze het maar buiten laten, krijgen grote botten, houtstokken en kunnen rennen zover ze willen. In de avond liggen ze uitgeput binnen in hun mandje totdat ze beginnen te zeuren en de bench in willen die in de garage staat. Iedere avond willen ze lekker naar bedje toe en dat doen ze uit zichzelf dus om nou te zeggen dat wij de vrijheid van onze honden ontnemen door ze 'op te sluiten' in de bench gaat wel een beetje ver imo.