Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:39

BelgenGek schreef:
in/bij bed is iets waar je voor kiest of niet..
Ik vind dat een hond niet in de slaapkamer thuis hoort.

Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens :j
Een volwassen hond wil ik niet in mijn slaapkamer en al helemaal niet in bed, al hou ik er nog zoveel van. Maar een pupje is nog een baby en die haal je van de één op de andere dag bij zijn nest/moeder vandaan. Het is niet gewend alleen te slapen, komt in een vreemde omgeving terecht en dan vind ik het logisch dat hij het daar moeilijk mee heeft.

Niks mis mee om hem dan in een doos in de slaapkamer te zetten, zodat ie het idee heeft niet alleen te zijn. Als de pup eenmaal gewend is aan de nieuwe omgeving kun je dat ook vrij snel afbouwen en de hond gewoon elders in huis en in zijn eigen mandje/bench/etc laten slapen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:41

Ben het helemaal met Kimmie eens, 100%. Een roedeldier hoor je niet op te sluiten in een bench/doos.. heb ik nog nooit gedaan. Mijn hond slaapt nu trouwens nog altijd bij mij in bed, hij is nu bijna 1.5 jaar. Kan er niks aan doen, vind het zelf prettig en als ik de lamp uit doe rent hij al naar de slaapkamer en kruipt al onder de deken (hier is die ook als ik eventjes weg moet en ligt dan heerlijk onder de dekens te slapen) heb nooit problemen gehad met een jankende hond. :)

Edit: en ik vind het btw ook niet 'vies' ofzo, het is mijn hond, weet precies waar die in heeft gezeten etc :D (haren en spul kan je zo weer weg halen :) )

urbanmove

Re: Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:55

Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik hoop niet dat ik een bepaalde disucssie heb opgewaaid.
Ik snap dat iedereen anders met zijn dieren omgaat dat is het zelfde als opvoeding etc.
Voor ons, is het het laatste wat we zouden doen de hond mee naar bed nemen.
Mocht al t andere écht niet helpen, dan moet het wel.

Plan voor vanavond:
Mijn oude horloge (dat tikt) zit aan de benche vast.
En de bench gaat vanavond mee naar boven naast t bed, en we spreken af dat een van ons snachts opstaat voor hem eventueel nog even uit te laten.

Hopelijk helpt dit, en anders zie je het morgen/ of vanacht wel :P

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:08

Onze hond heeft 2 nachten geblaft/gejankt. De 3de nacht zijn we op de bank gaan slapen en de 4de nacht weer gewoon boven in ons eigen bed, en het was klaar...

Hij had door dat ie niet alleen was, en wij geen hond in bed. Kortom iedereen blij. :)
Ook hebben we hem 's nachts niet uitgelaten, hij kon zijn behoeften op kranten doen. Binnen 4 nachten vonden we geen drolletjes/plasjes meer als we 's ochtends beneden kwamen. Dit hebben we zo gedaan omdat we hem niet aan wouden leren dat er elke nacht iemand beneden kwam.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:40

Bij ons de pup (die nu alweer anderhalf is) was een hopeloos geval. Ook elke avond janken en keffen. Eerst geprobeerd met dekens en andere zachte "stofjes" maar ze bleef aan de gang. De andere hond werd er op een gegeven moment gek van. Tot we de tip kregen van de man van de cursus in de koude schuur zetten. Klinkt heel zielig en dat vonden wij eerst ook. Maar het janken en keffen was gewoon echt driftig en boos, niet zielig. 2 nachten in de schuur geslapen (alleen zonder contact) en daarna nooit meer last van gehad. Was sowieso een monster als pup. Ze beet en gromde als haar iets niet aanstond. Deze hebben we echt met de harde hand op moeten voeden, en is nu een schat van een hond :j
Dus luister goed op welke manier hij jankt en keft. Is het echt een verdrietige pup, of een pup wat het niet met de situatie eens is. Zeg niet dat de harde aanpak altijd zin heeft, maar een hond in bed nemen.... :n Het is een hond, geen mens. Maar zo heeft iedereen zijn eigen aanpak en wie zegt dat het de goeie is, als het maar werkt lijkt me.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:42

??? een pup in een koude schuur zetten??

Een pup kan zich nog niet zo goed op temperatuur houden... logisch dat ze dan vanzelf stil worden.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 03-05-11 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:43

Toen [***] klein was hadden ze ook een puppy en die deden ze in een doos met een warme kruik, naast het bed, en dan met mijn moeders hand er in..
Dat voelde als de [***] (Lekker warm) En toen ging die wel slapen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:44

soms wil je dingen gewoon niet weten geloof ik :\ :\

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:47

kimmie261 schreef:
hier gaan de puppen ook in bed,niets geen gejank..lekker slapen...

zoiets onnatuurlijks en idioots dat puppen tegenwoordig in een kooi moeten slapen...helemaal alleen en dat als roedeldiertje.... ;(

wie ooit die idiote kooi heeft uitgevonden :n ,echt ik kan helemaal niets met die dingen.

mijn advies neem hem nog even bij je,hondje is zo klein en zo jong,het is een baby....die zoekt nog naar zijn moeder en broertjes en zusjes...naar de warmte naar het bewegen van hun,het horen van de hartslag..alles wat een jong hondje geborgenheid geeft,dat doet zo'n ijzer hok niet...

dus bv in doosje naast je bed waar hij jou kan horen ademhalen,jou hoort rommelen,jou kan ruiken,en bij eenzaam zijn kan je je hand in het doosje doen,hondje is over een paar weken wat zelfstandiger,dan kan ie altijd die kooi nog in...

DAT vind ik nou ook. Iedereen heeft tegenwoordig een bench en dan moet zo'n pup helemaal alleen in zo'n ding slapen terwijl hij juist bescherming, liefde en warmte en beschutting zoekt. Het zijn ook geen leuke eerste indrukken van zijn nieuwe thuis.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:52

t hoort tegenwoordig bij de inboedel van een hond...een kooi.... :\

en niet alleen als ze pup zijn hoor,met doods gemak leven tegenwoordig volwassen grote honden niet alleen snachts maar overdags ook nog eens uren lang in een kooi van nog geen m2.

tja,bewegings en roedeldieren,tegenwoordig gedoemd tot eenzame opsluiting in een kooi waarin alleen liggen mogelijk is,en welke als formaat voor een konijn te klein bevonden worden...wat een trieste ontwikkeling -O-
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 03-05-11 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:54

anoukie88 schreef:
Tot we de tip kregen van de man van de cursus in de koude schuur zetten. Klinkt heel zielig en dat vonden wij eerst ook. Maar het janken en keffen was gewoon echt driftig en boos, niet zielig. 2 nachten in de schuur geslapen (alleen zonder contact) en daarna nooit meer last van gehad.

Bah, wat ontzettend naar om dit te lezen. Weet je, wij hebben nog nóóit last van een huilende hond gehad.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:59

gabyfedde schreef:
Dekentje van de fokker zal haar steeds maar blijven herinneren aan het nest. Dus dat zou ik weghalen.
Mijn pup heb ik in een grote doos naast het bed laten slapen in het begin. Als ze wakker werd/ging piepen was een aai voldoende om haar weer gerust te stellen en verder te laten slapen.

Die deken geeft haar een stukje geborgenheid, bekendheid en een stukje "thuis", een veilig gevoel. DAT moet je dus juist niet wegnemen. Doe die deken lekker in de doos en zet die inderdaad naast je bed of op de gang bij je slaapkamer zodat ie jullie kan horen en weet dat ie niet alleen en verlaten is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:16

Ik heb ook liever geen hond op mijn slaapkamer en al helemaal niet in mijn bed, niet omdat ik het vies vind maar omdat zelfs mijn minuscule kat het altijd voor elkaar kreeg om precies zo te gaan liggen dat ik niet meer lekker lag en dus niet eer kon slapen :Y), en bovendien vind ik het te warm. Als het zou moeten zou ik denk eerder een paar nachtjes bij de hond gaan slapen ipv andersom. Dan blijft de hond namelijk ook op zijn zelfde eigen plekje in het begin. Onze hond heeft van het begin af aan in de huiskamer geslapen en ze wil nu ook niet meer anders. Ze wil niet bij ons slapen, als wij bij haar komen slapen vind ze het wel vet gezellig :P . (Als er bijv iemand ziek of geblesseerd is of de hond is ziek dus er slaapt iemand in de huiskamer maar toen ik haar laatst mee naar boven nam wilde ze direct weer naar benenden (terwijl ik gewoon de mand ook mee hand genomen)

Bovendien slaapt mijn moeder boven een open trap en die vinden we zelfs voor onze volwassen hond gevaarlijk, dus ze kan niet op de slaapkamer van mijn ouders komen (2de verdieping dus).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:18

Hier is het ook zo dat zelfs als we de slaapkamer open laten de hond dan ook niet bij je komt slapen. Wel komt hij er soms even bijliggen maar altijd na 5 minuten bedenkt hij zich en gaat hij toch liever in de woonkamer slapen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:22

Onze nu inmiddels 2.5 jaar oude pup was ook niet van plan om 's nachts zijn smurf dicht te houden.
Dit was begonnen toen hij samen met 1 broertje overbleef in het nest. Dus helemaal alleen waren
ze nog niet eens! Uiteindelijk heeft de radio uitkomst geboden. Deze stond goed luid aan en het was
direct stil. In een week heb ik het volume afgebouwd en uiteindelijk is hij een keer uitgebleven.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:29

Diablo schreef:
anoukie88 schreef:
Tot we de tip kregen van de man van de cursus in de koude schuur zetten. Klinkt heel zielig en dat vonden wij eerst ook. Maar het janken en keffen was gewoon echt driftig en boos, niet zielig. 2 nachten in de schuur geslapen (alleen zonder contact) en daarna nooit meer last van gehad.

Bah, wat ontzettend naar om dit te lezen. Weet je, wij hebben nog nóóit last van een huilende hond gehad.

Wij hiervoor ook niet daarom was het nieuw voor ons. We hebben het ook eerst met liefde en aandacht willen oplossen, maar hier werd ze alleen nog maar vervelender door. Ze was nog de laatste pup uit het nest en was echt strondverwend. En dat gejank hield niet een paar dagen aan, maar weken. Nou als een puppy zolang je slaap verstoort ga je echt wel wat anders proberen dan de lieve aanpak. Ik zeg niet dat ik er een voorstander van ben, maar het heeft voor ons geholpen, na lees goed van alles geprobeerd te hebben. Wij zijn echte hondenmensen, dus ook niet onervaren qua opvoeding betreft. Maar deze had het het echt nodig, en ze ziet er nu echt niet ongelukkig uit :P
Maar snap dat het voor sommigen heel hard en zielig klinkt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:40

onbegrijpelijk meer...kan er geen goed woord voor over hebben :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:01

Het bovengenoemde heb ik ook eerder gehoord bij een hondenvereniging. Daar was er ook één die maar niet kon stoppen en de remedie gewoon snachts in de bench doek erover en totaal negeren. Pups zijn soms slimmer dan je denkt en als je ze gaat aanhalen als ze piepen kan het ook zijn dat hij straks gaat piepen om aandacht of blijft piepen omdat er dan iemand komt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:05

triest toch,dat je een roedeldier totaal gaat negeren...zoiets van een veulen in een verduisterde stand opsluiten moederziel alleen,en laat maar gillen...denk dat bokt op zijn kop zou staan als iemand dat zou doen,en bij een hond is het maar normaal... :n

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:34

Wij hebben een pup en ze is inmiddels 1 jaar.
Wij deden haar gewoon in de bench onder de trap en piepen en janken!
Er lagen trouwens 2 andere honden bij!
Opgegeven moment hebben we haar met de 2 andere honden die normaal ook op stal slapen, In de stal gestopt met de 2 andere honden en klaar! :)
En ja,ze vind het wel prettig volgensmij! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:41

Mijn lab heeft ook de eerste weken naast mij geslapen. Nu kregen wij precies de sleutel van ons nieuwe huis in dezelfde week dat we pup moesten halen, dus wij sliepen toch al op matrssen. Maar zelfs al hadden we in het oude huis gewoond, dan had ik de eerste nachten naast hem gebivakkeerd hoor! Jinto heeft denk ik een maand of 3 a 4 naast me geslapen, in de bench. Ik met mijn rug tegen zijn rug aan :+: Dat het zo lang werd kwam ook omdat hij toen hij 4 mnd was aangevallen werd door 3 groet honden en hevig toegetakeld was. Tsja, dan ga je niet beginnen aan een training alleen blijven :n Pas toen hij daar goed van opgeknapt was ben ik met die training begonnen, maar toen was hij dus al 6 mnd. (Ik tilde hem de trap op en af overigens!) En ik liet hem dus ook uit zodra hij piepte en dat werd vanzelf steeds later.

Nu nog heeft manlief er profijt van. Als hij opstaat (of dat nu 5 uur of 7 uur is of daar tussen in) Jinto reageert NIET op hem, blijft echt slapen. IK ben de uitlater en de baas :P en dat weet ie... _/-\o_

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:43

Ik wil graag even benadrukken dat de benche overdag opstaat en hij er in gaat om te slapen of ff rustig te liggen. Wanneer de hond groot genoeg is gaat de bench weer de kelder in en maakt deze plaats voor een mat.

Ik wil niet geassocieerd worden met de duidelijke opvattingen over het gebruik van een benche in combinatie met het neger van je hond of "opsluiten" er van.

Ik was puur opzoek naar tips van andere puppyopvoeders. Ik ben niet opzoek naar oordelen wat ander hier van vinden. Iedereen doet het op zijn of haar manier en daar ben ik het ook niet altijd mee eens.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:45

Onze pup had al bij het gezin waar zijn moeder vandaan kwam in de bench gezeten. En was gewend de hele nacht in een bench te liggen.

Negeren als dehond blaft. Soms even bij hem gaan zitten dat hij rustig wordt, maar hem dan niet aanspreken of aankijken. Alleen dat hij jouw energie voelt en daar rustig van wordt.

Wij hebben een dekje over de bench heen gelegd, daar werd hij ook rustiger van.

Iedereen kan vinden wat hij vind. Maar die van mij heeft gewoon beneden in de bench gelegen en heb niet gemerkt dat hij er enig trauma aan over heeft gehouden. In bed of naast bed vind ik gewoon smerig. Het moet je eigen keuze zijn.

edit: TS, heb je ook een dekje vanuit de mand meegenomen, zodat hij de geur van zijn moeder ruikt??

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:46

de eerste nacht heeft mijn pupje naast me gelegen met me hand in dr mand,daarna ongeveer een week in de bench in de woonkamer, ze rommelde een halfuurtje en sliep daarna door..
toen heb ik dr mandje bij me andere hond gezet,maar denk maar niet dat ze in dr eigen mandje lag want ze kroop lekker tegen het oudje aan :P

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:50

wij hadden voor onze pup een snuggel pupy gekocht,

daar zit een warmte ding in en een hartslag het idee van de wekker dus.
door het warme ding met hartslag voetl de pup zich niet alleen
en als hij groot is kan de hartslag en warmte ding er uit en heeft hij een vriendje voor het leven