BelgenGek schreef:in/bij bed is iets waar je voor kiest of niet..
Ik vind dat een hond niet in de slaapkamer thuis hoort.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens

Een volwassen hond wil ik niet in mijn slaapkamer en al helemaal niet in bed, al hou ik er nog zoveel van. Maar een pupje is nog een baby en die haal je van de één op de andere dag bij zijn nest/moeder vandaan. Het is niet gewend alleen te slapen, komt in een vreemde omgeving terecht en dan vind ik het logisch dat hij het daar moeilijk mee heeft.
Niks mis mee om hem dan in een doos in de slaapkamer te zetten, zodat ie het idee heeft niet alleen te zijn. Als de pup eenmaal gewend is aan de nieuwe omgeving kun je dat ook vrij snel afbouwen en de hond gewoon elders in huis en in zijn eigen mandje/bench/etc laten slapen.

(haren en spul kan je zo weer weg halen
Het is een hond, geen mens. Maar zo heeft iedereen zijn eigen aanpak en wie zegt dat het de goeie is, als het maar werkt lijkt me.

, en bovendien vind ik het te warm. Als het zou moeten zou ik denk eerder een paar nachtjes bij de hond gaan slapen ipv andersom. Dan blijft de hond namelijk ook op zijn zelfde eigen plekje in het begin. Onze hond heeft van het begin af aan in de huiskamer geslapen en ze wil nu ook niet meer anders. Ze wil niet bij ons slapen, als wij bij haar komen slapen vind ze het wel vet gezellig
Dat het zo lang werd kwam ook omdat hij toen hij 4 mnd was aangevallen werd door 3 groet honden en hevig toegetakeld was. Tsja, dan ga je niet beginnen aan een training alleen blijven