Nummer voor dieren in nood, hoeveel mensen weten dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nummer voor dieren in nood, hoeveel mensen weten dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:41

Ik heb die nummers in m'n telefoon staan ja :)

Mijn zus heeft een paar jaar terug een babyeendje aangereden zien worden, en sindsdien heb ik die nummers erin gezet, je weet maar nooit..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:46

Ik heb het nr van de ambu erin staan + 24u-kliniek, + gemeente (kadaverdienst) (en over het algemeen ook een dieren-ehbokitje en een bench). Maar als het echt hoge nood is dan bel ik gewoon 112 hoor, ga dan echt niet moeilijk lopen doen.. Dan wil ik snel, veel lichtjes en geluidjes om het beestje snel ergens op een kliniek te krijgen :')
Volgens mij bellen mensen ook wel snel met 8844?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:49

Dan ben ik de eerste(?) in dit topic die absoluut geen van deze nummers kent.
Zo'n centraal 3-teken nummer is wel super, maar is het nu 114 of 144? Dan zet ik die wel in m'n mobiele telefoon.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:51

Het verbaast me dat er alsnog zoveel bokkers zijn met een van deze telefoonnummers in hun telefoon! :j

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:50

Zou super zijn zo'n algemeen nummer! Ben benieuwd wanneer dat bekend wordt gesteld.

Ik heb nu 3 nummers van de dierenambulance (verschillende regio's, omdat ik dagelijks 68 km naar mijn werk moet rijden over de snelweg, en dus in meerdere regio's dieren tref) , algemeen dierenambulance nummer, dierenbescherming en dierenarts.

Soms is het nog wel een gepuzzel om de juiste regio te pakken te krijgen. Bijvoorbeeld als je een aangereden kat op de snelweg hebt, moet je dus gokken welke regio je moet hebben, dat is niet altijd logisch namelijk. Gelukkig verwijzen ze je dan wel naar het juiste nummer.

Maar dat veel mensen deze nummer niet in hun mobiel hebben staan, komt volgens mij ook gewoon door het feit dat veel mensen niet zo met dieren begaan zijn, helaas... Ik heb het er wel eens over gehad, en dan zeggen mensen gewoon, ik kan de wereld niet verbeteren, het is maar een dier, of hij is toch al dood...
Wat mij ook tot de vraag brengt, bellen jullie ook als er een dode kat of hond ligt? Ik dus wel, en de dierenambulance komt ze dan ook altijd gewoon weghalen. Sommige mensen vinden dat onzin, maar die staan er vaak niet bij stil dat dit een gechipt huisdier kan zijn, en de eigenaar dan ingelicht kan worden. (kan ook soms zonder chip, als men melding heeft gemaakt bij Amivedi).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:16

Ik bel altijd voor een kat, een tam konijn of een hond, niet voor vogels, egels of wilde konijnen.
Als er iets op de weg ligt wat nog niet al te uit elkaar gereden is dan gooi ik in de berm.
Sommige dierenambulances rijden ook voor wilde beestjes uit als ze te veel meldingen krijgen (om ze op te halen en naar de destructor te brengen), maar ik vind dat niet direct nodig. Natuur ruimt zichzelf wel op. :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:40

Zolang de natuur dat dan in de berm doet is het prima idd, anders komen er weer aasgieren op af.

Ik had laatst gebeld voor een dode cyper op de vluchtstrook > Werd door de ambu verwezen naar de gemeente op doordeweekse kantooruren... Dus ik bij de gemeente gemeld, met de opmerking/vraag of ze deze katten dan toch ook echt met een chipreader lezen, maar dat kon mevr.telefoniste me niet vertellen/beloven...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:22

Creatas schreef:
Zolang de natuur dat dan in de berm doet is het prima idd, anders komen er weer aasgieren op af.

Ik had laatst gebeld voor een dode cyper op de vluchtstrook > Werd door de ambu verwezen naar de gemeente op doordeweekse kantooruren... Dus ik bij de gemeente gemeld, met de opmerking/vraag of ze deze katten dan toch ook echt met een chipreader lezen, maar dat kon mevr.telefoniste me niet vertellen/beloven...

Is per gemeente verschillend heb ik al eerder gehoord..
Ik geef vaak dode katten ook door aan amivedi. (locatie etc). Als dit op de snelweg is, nemen zij contact op met verkeer & waterstaat, welke kadavers van de snelweg verwijderd. Het schijnt dat zij ook over een chipreader beschikken. (maar misschien niet altijd de moeite nemen).
Wel heeft het de laatste keer 3 weken geduurd voordat desbetreffende kat inderdaad van de snelweg was verwijderd... leuk als je er iedere dag langskomt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:35

heb al heel lang dierenambu deze regio en naastgelegen regio in mijn telefoon staan. Ook de 2 dichtsbijzijnde dierenasiels, amivedi, dierenarts, dierenarts nood voor buiten openingstijden enz.
Het enigste wat 'mist' is mijn eigen huisarts :D :D e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:40

Ik heb de nummers van de dierenambulance van verschillende regio's in mijn mobiel,daarnaast ook de dichtsbijzijnde dierenartsen,hoefsmeden,amivedi,dierenasiels,moederloze veulencentrale,het algemene nummer van politie en brandweer,112,huisarts,ziekenhuis,e.d.

Ik ben geloof ik voorbereid op bijna alles :=
Gelukkig heb ik het nog nooit hoeven gebruiken :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:13

Het is zo wisselend per gemeente...
De ene ambulance die haalt alles zelf op, de ander laat gewoon een kleine afvalwagen van de gemeente rijden, de meeste hebben wel een chipreader, maar interesseert ze niet echt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 21:50

FlorisSam schreef:
Ik heb de nummers van de dierenambulance van verschillende regio's in mijn mobiel,daarnaast ook de dichtsbijzijnde dierenartsen,hoefsmeden,amivedi,dierenasiels,moederloze veulencentrale,het algemene nummer van politie en brandweer,112,huisarts,ziekenhuis,e.d.

Ik ben geloof ik voorbereid op bijna alles :=
Gelukkig heb ik het nog nooit hoeven gebruiken :)

Jeetje, jij hebt écht alle nummers! :=
Gelukkig heb je ze nog nooit gebruikt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:58

Zou fantastisch zijn wanneer er 1 algemeen nummer voor komt!!
Heb meerdere nummers (dierenbescherming, dierenopvang, dierenambulance, dierenarts) in mijn telefoon staan, maar toen ik laatst een nummer nodig had, heb ik 3x naar een ander nummer moeten bellen omdat het andere nummer niet meer bereikbaar was.... :(
Ook heb ik een keer een ambulance nodig gehad, werd ik niet goed van het gezeur 'Dan moet je niet hier zijn'............... Had vorig jaar een zwaan gevonden die niet in orde was. Bel je naar de dierenambulance Leiden. 'Nee, dan moet je in Alphen zijn' Bel je naar Alphen 'Nee, dan moet je in Leiden zijn'................. }:0 (wij wonen er wel tussen in, maar mijn god, kan zoiets niet samen werken?!?!?!?)
Dus voor de laatste keer weer naar Leiden gebeld en dat ze nu maar actie MOESTEN ondernemen en ja hoor, ze hebben iemand gestuurd.........

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:08

Dierenambulance staat al jaren in mn telefoon :j
En uiteraard mn eigen DA.

Toen ik een tijdje terug zag hoe zwijntjes werden aangereden heb ik dat 0900 nummer van de politie gebeld. Zij hebben toen een boswachter verwittigd. In eerste instantie leefde 1 van de zwijntjes nog, maar toen ik uitgestapt was en hem vond was hij al dood (gelukkig)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:20

Ik heb dieren ambulance regio Arnhem en het landelijk nummer erin staan.
Daarnaast nog een paar nummers van dieren artsen die ook 24/7 diensten draaien.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:38

Nummer van de dierenambu ken ik niet uit mijn hoofd, maar staat wel in mijn telefoon! :) En idd net als Onassa ook van dierenartsen die 24/7 diensten hebben! Niet alleen voor andere dieren, maar ook voor mijn eigen hond!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:40

Hond die op de snelweg liep, belde ik gewoon 112 voor.
Kat die aangereden was en het niet overleefd had, ging ik voor google'en op me telefoon, aangezien ik eerst iemand op moest pikken die daar in de buurt woont en dus ook de straatnaam wist

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:13

xJolien schreef:
Dat scheelt natuurlijk wel, dat steeds meer mensen internet op hun telefoon hebben.. :j

8nnemiek, dat zou wel verstandig zijn, zo'n landelijk nummer!

Het nieuwe meldnummer voor dieren is binnenkort 144 (als het doorgaat)
Ik vind het een superidee!!

Ik heb wel standaard het nummer van de dierenambulance in mijn mobiel staan. En de DA natuurlijk.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:44

Ik heb telefoonnummers van de 4 dichtbijzijnde dierenartsen in mijn mobiel staan en zelfs jaren lang een telefoonnummer van noodslachtingen (sorry voor degene die dit erg vinden) maar laatst heb ik dit nr gewist omdat ik niet eens wist of het nr nog bestond.

Als ik een dier in nood zie en ik weet niet wat ik moet doen dan bel ik een dierenarts voor advies

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:47

Jaaaaa, ik heb die van mijn veearts en die van de dierenambu :D
Omdat ik namelijk nog meer om dieren geef dan om mensen soms ;)

+ Dat ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven als ik een dier aan zou rijden en geen hulp in zou kunnen schakelen.Ik denk dat ik een dier aanrijden net zo erg zou vinden als het aanrijden van een mens.
Pfff zelfs prikmuggen vang ik nog van mijn slaapkamer af in een wattenstokjedoosje en laat ze buiten vrij :j :+
Hahaaa, neeee je zult mij niet snel iets zien doen wat ten nadele is van een dier!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:55

Dierenambulance staat in mijn mobiel ;)
Heb ik er in gezet sinds de keer dat ik een aangereden kat heb zien sterven ;( Was echt zo sneu.. Dierenambulance was toen door iemand anders gebeld, maar er was helaas niets meer aan te doen.

Sinds die tijd heb ik hem al weer 1 keer kunnen gebruiken ook! verdwaalde hond in duin gevonden ;) Dierenambulance had mij doorverbonden met de dierenbescherming en die heeft de eigenaar opgespoord :j

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:33

Vandaag was ik blij dat ik het nummer van de dierenbescherming/ambulance in m'n telefoon heb staan!
Fietste naar huis toe, en er was een lammetje ontsnapt uit het schapenweitje, moeders werd he-le-maal gek... Het lammetje had ook geen zin terug te gaan, liep vrolijk over het fietspad...
Heb hem geprobeerd te vangen, maar dat ging helaas niet!
Stond net met m'n telefoon in m'n hand om te bellen, en toen vond ie gelukkig de weg terug naar zijn moeder!
Was wel heel erg blij dat ik het nummer bij de hand had! Anders had ik echt niet geweten wat ik moest doen... :n

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:35

Dierenambu doet toch niks of heel laat pas, kun je beter zelf even rondbellen naar een dierenarts die dienst heeft. Als je geen auto hebt gaat een taxi sneller.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:37

Susyb schreef:
idd dit is geloof ik volgens Europese regelgeving bepaald dat nummer.

ja volgens mij was 114 al bezet voor iet europees ;) en daarom hebben ze 144 met een slogan
iets van ; 1-4-4 en help een dier

zoiets[/quote]

Namens mijn collega's: het is 144 red een dier.......Dit gaat door, is politieke wens van onze minister Verhagen
Het moet nog geimplementeerd worden enzo. Maar er zullen de nodige voorlichtingscampagnes mee gepaard gaan.
114 is inderdaad europees voor iets anders bestemd.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:39

Vind het erg goed dat er een nummer is/komt! :j