kat bevalt maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:25

hoe gaat het nu met haar? je zus is dierenarts toch? ik zou haar meteen bellen en vragen of ze langs komt! daar hoeven je buren dan ook niks van te weten lijkt me, en je zus weet wat je ermee moet lijkt me

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:26

Sancha schreef:
Lekker hoor. Een dier laten lijden terwijl je er zelf naast staat te kijken.

Inderdaad, breng het arme dier naar een opvang! Tegen de buren kan je zeggen dat ze is verdwenen. Op deze manier breng je de poes ook nog om het leven. Kun je dan 's nachts nog slapen??

Echt hoor, zoveel moeite is het toch niet?

ze vraagt om hulp, en dit vind ik meer overkomen alsof ze 1 of ander iemand is die beesten mishandeld!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:28

maaike_lotte schreef:
Sancha schreef:
Lekker hoor. Een dier laten lijden terwijl je er zelf naast staat te kijken.

Inderdaad, breng het arme dier naar een opvang! Tegen de buren kan je zeggen dat ze is verdwenen. Op deze manier breng je de poes ook nog om het leven. Kun je dan 's nachts nog slapen??

Echt hoor, zoveel moeite is het toch niet?

ze vraagt om hulp, en dit vind ik meer overkomen alsof ze 1 of ander iemand is die beesten mishandeld!

Ze staat erbij en kijkt ernaar? Dat is toch niet normaal? Het duurt nu dus ook al dagen, terwijl de poes alleen maar aan het lijden is.
Inladen en naar het asiel met die kat }:0

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:31

* heeft ondertussen route al bekeken en sleutels bij de hand*

Sorry TS ik snap dat dit een lastige situatie is maar dat beest moet nú naar de DA. Kom op wees een held! *\o/* go go go!

Prop desnoods je paarden maar bij ons in het land, als dat de enige reden is om niet te gaan.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 04-05-11 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt

maaike_lotte

Re: kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:35

sorry hoor? maar waarom niet gewoon meteen je zus laten komen! dat is makkelijk en ook beter voor de kat want stalkatten zijn over het algemeen niet zo gewend in de auto te zitten en dat kan ook voor stress zorgen, dus gewoon je zus bellen vind ik !

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:36

Snap ik :j Maar bij de DA is toch een betere locatie om het beest te helpen want uit dit bericht maakt ik op dat het zo niet goed gaat.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:37

De zus woont 2 uur reizen verderop en heeft misschien ook gewoon een leven...

Ik zou denk ik de kat inladen en richting asiel rijden, en tegen de buren zeggen dat 'ie verdwenen is. Dat laatste is als je hem laat lopen nog niet eens zo onrealistisch namelijk.
Sterkte iig met de situatie!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:37

maaike_lotte schreef:
sorry hoor? maar waarom niet gewoon meteen je zus laten komen! dat is makkelijk en ook beter voor de kat want stalkatten zijn over het algemeen niet zo gewend in de auto te zitten en dat kan ook voor stress zorgen, dus gewoon je zus bellen vind ik !

Die woont 2 uur er vandaan.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:38

Kan me niet voorstellen dat men dit laat gebeuren. Echt onbegrijpelijk voor mij.. |(

Ik zit hier tenenkrommend, kun je niet iemand anders voor je laten gaan? Iemand die niet afhankelijk is van die mensen?
En daarbij ze woont fulltime bij jullie, is het dan ook niet jullie verantwoordelijkheid om dit dier te helpen?

Help dit arme dier alsjeblieft..
Laatst bijgewerkt door Raveltje op 04-05-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:38

nee dat klopt maar ik snap ook wel dat het voor de TS echt omgekeerde wereld is nu! dit hoort niet haar verantwoordelijkheid te zijn! ik vind ook dat je altijd het beste moet kiezen voor beesten maar dit is wel een lastige situatie en daarom zou ik haar niet makkelijk meenemen als ik haar was

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:39

Ga snel zelf met de poes naar een da.
Je buren hoeven het niet eens te weten.....je hoeft ze niets te zeggen toch.
Maar help het poesje zo snel mogelijk.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:41

maaike_lotte schreef:
nee dat klopt maar ik snap ook wel dat het voor de TS echt omgekeerde wereld is nu! dit hoort niet haar verantwoordelijkheid te zijn! ik vind ook dat je altijd het beste moet kiezen voor beesten maar dit is wel een lastige situatie en daarom zou ik haar niet makkelijk meenemen als ik haar was

Geloof me, ik had allang ingegrepen en dit arme dier laten helpen. Had die 3 dagen niet eens afgewacht!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:08

Heb je wat geld Cynth? vraag aan de buren of je m naar de DA mag brengen en voor de kosten 50/50 (weet heel niet hoe duur het zal kosten dus wil je niet op stang jagen natuurlijk). En anders iemand anders m wegbrengen? dat je er niet op nagekeken word?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:16

Ze kan het dier toch gewoon wegbrengen (asiel, opvang, tenminste die zullen er WEL een dierenarts naar laten kijken) en tegen de buren zeggen dat ze verdwenen is. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:30

ik snap het probleem wel, dit hoort niet haar verantwoordelijkheid te zijn en dat lijkt het nu wel te worden en dat is heel lastig. en ik snap ook dat het niet makkelijk is een kat meteen naar het asiel te doen, want de kat is van iemand anders die je te vriend moet houden!

Yessy schreef:

tja dat die zus 2 uur reizen verder woont dat is wel een probleem ja, maar 'heeft misschien ook nog gewoon een leven' dat snap ik niet helemaal, als een dier op sterven ligt en je hebt er verstand van wil je dat beest toch helpen? het probleem lijkt me dus alleen dat ze op 2 uur reizen woont.

ik ken je buren natuurlijk niet goed, maar ik was met het dier naar de dierenarts gegaan en het zelf betaald (ik weet natuurlijk niet of je dat kan) en daarna naar je buren gaan en daarmee confronteren en de meeste mensen zouden zich dan al zo schamen dat ze per direct terug zouden betalen

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:32

Ik vind hier nou niet bepaald vriendelijk gereageerd worden voor de ts.
Dus de ts moet al haar paarden dan gaan verkopen en haar plezier en ga zo maar door om die poes te helpen?
Sorry hoor,
dit is niet de ts haar verantwoordelijkheid ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:34

Maar die poes in huis nemen en het verder zo laten schiet ook niet op toch? Ik begrijp het probleem maar ik zou ook niet graag toekijken hoe die poes straks het loodje legt...

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:37

TheHorseInn schreef:
Dus de ts moet al haar paarden dan gaan verkopen en haar plezier en ga zo maar door om die poes te helpen?
Sorry hoor,

dit vind ik dan wel weer heel makkelijk, wat moet ze dan volgens jou? gewoon door laten gaan zo?
dat lijkt me eigenlijk nog moeilijker

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:37

Als je niks kan doen TS zou ik de kat maar bij de buren in de gang leggen,deur dicht en naar huis gaan.
Hoef je niet te zien hoe het met de kat afloopt.
Anders kun je de dierenambulance ook nog bellen

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:38

Ik zou de kat bij de buren in de gang leggen.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 04-05-11 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:39

maaike_lotte schreef:
TheHorseInn schreef:
Sorry hoor,

dit vind ik dan wel weer heel makkelijk, wat moet ze dan volgens jou? gewoon door laten gaan zo?
dat lijkt me eigenlijk nog moeilijker

nee.
Maar ze moet die buren te vriend helpen.
Dat zou ik persoonlijk belangrijker vinden dan die poes ;)
en ja,ik vind poezen en katten leuke dieren!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:41

Heb je deze poes niet omgeruild met de poes van een andere bokker die beviel terwijl dat die gesteriliseerd was :')
Laatst bijgewerkt door EarthFocus op 04-05-11 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:41

Je kan toch naar de DA gaan zonder dat die mensen het te weten komen? Zou niet kunnen aanzien hoe dat arme beest misschien wel dood aan het gaan is...
Kan me niet voorstellen dat je buren zo harteloos zijn dat, mochten ze er wel achter komen, ze daarover boos gaan worden...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:44

maaike_lotte schreef:
Yessy schreef:

tja dat die zus 2 uur reizen verder woont dat is wel een probleem ja, maar 'heeft misschien ook nog gewoon een leven' dat snap ik niet helemaal, als een dier op sterven ligt en je hebt er verstand van wil je dat beest toch helpen? het probleem lijkt me dus alleen dat ze op 2 uur reizen woont.

Veel mensen werken (in haar geval is het haar werk om andermans dieren te genezen, dus even weglopen is dan niet mogelijk), misschien heeft ze kinderen. Niet iedereen kan zomaar weg als er iets naars gebeurt. Naast dus inderdaad dat het haar alleen al 4 uur reizen kost, daarbij komt dan nog onderzoek, behandeling etc..

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:44

ik ben benieuwd wat TS besloten heeft, want ze heeft nu vast wel een besluit gemaakt,
ik lees het vanavond wel