Geheime opnames proefkonijnen doen stof opwaaien. Schokkend!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:38

Jeetje wat vreselijk :x
Hoe durven mensen toch zo met dieren om te gaan...
Geen enkel dier hoort zo te leiden, al helemaal niet voor de plezieren van de mens...

Gestoord zijn de mensen die dingen testen op dieren :x
Maakt me niet uit waarvoor er getest word, maar dit doe je niet op dieren!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:38

heb het filmpje uitgekeken en ben blij dat ik bijna nooit makeup op heb :P maybe ga ik voortaan wel proefdiervrij gebruiken. Is niet door dit filmpje maar spookt al langer door mijn hoofd hoor ^^

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:49

MRIIIS schreef:
Quir schreef:
Verschrikkelijk zeg, gelukkig komt dit hier in nederland niet zo voor!

Denk je dat? :')

Verschrikkelijk, filmpje niet eens bekeken.

Weet ik zeker.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:58

Bah! Schaam me voor wat die mensen doen en dat ik, als consument daar misschien wel aan mee help...
vraag mij ook af hoe die medewerker van die organisatie zich gevoeld heeft,
dan hou je van dieren en loop je daar. Wel net een goede reden maar je moet het toch maar aanzien...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:03

Lobke_ schreef:
Gestoord zijn de mensen die dingen testen op dieren :x

Een hoop van die tests zijn Europees verplicht, en wel om de consumenten te beschermen. Helaas is de realiteit dat zonder verplichte tests regelmatig producten op de markt zouden verschijnen die erg schadelijk zouden zijn voor de gezondheid.

Ik wil absoluut deze dierproeven niet verdedigen, maar:

- ze zijn momenteel nodig in een vrij markt systeem om domme en dom gehouden consumenten te beschermen tegen hun eigen consumptiepatroon. Bij die laatste eyeliner..had je daar zelf bij na gedacht? Wat er in zit? Of dat schadelijk is voor jezelf? Of dat op dieren getest werd? Of had je (zoals mezelf) nog net drie minuten om 'iets van make-up' in een winkel te halen..en heb je op het oog uit het rek wat gekozen? *** dat overkomt me dus niet meer...

- wat zijn de alternatieven? Dat iedereen stopt met verzorgingsproducten en make-up te kopen? Hmm denk niet dat dat lukt. Dat alle consumenten bewust gaan shoppen? Illusie.. zo veel mogelijk, maar er zal altijd een groep voor enkel een plaatje of enkel de prijs blijven gaan. Dat alles degelijk getest wordt zonder dierproeven? Helaas momenteel ook nog illusie.. maar hopelijk zo snel mogelijk de oplossing.
En dat zo veel mogelijk cosmetica en verzorgingsproducten met gekende ongevaarlijke bestanddelen gemaakt worden. Maar dan moeten we wel wat van de 'nieuwe ingrediënten' hype af..

- ik bedenk me net nog dat verplichte tests afschaffen misschien ook een optie is. Ok, er gaan dan een paar mensen blind of ziek worden, maar zoals het internet en de pers tegenwoordig werken is het dan de dag erna gelijk gedaan met dat product ;) (grapje hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:29

Lobke_ schreef:
Gestoord zijn de mensen die dingen testen op dieren

Een woord: softenon.

Google maar eens, en wees dan maar dankbaar dat er getest wordt op dieren.
misz_irene schreef:
Ben ik toch altijd weer blij dat ik lid ben van proefdier vrij

De meest kortzichtige organisatie die er is wat mij betreft. Nogmaals: Softenon.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:42

Yamcha schreef:

ik heb gegoogled maar lees op wikipedia dat er wel degelijk getest is op ratten en muizen, dus blijkbaar lost dat niet alles op.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:50

Dit is misdadig, ik hoop dat deze mensen hetzelfde worden aangedaan. Bah ziek wordt ik ervan.

Aardbei445

Re: Geheime opnames proefkonijnen doen stof opwaaien. Schokkend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:52

Ik heb alleen het eerste filmpje gezien, maar menn, wat ongelofelijk afschuwelijk... Ben er stil van...
:r

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:08

vizsla_love schreef:
Yamcha schreef:

ik heb gegoogled maar lees op wikipedia dat er wel degelijk getest is op ratten en muizen, dus blijkbaar lost dat niet alles op.

Ja, ik was ook al aan het googlen.. dus Yamcha wat bedoel je dan precies? :)

Word wel stil van het filmpje.. en dan heb ik zelf nog een tijdje een laboratorium opleiding gedaan.. daar hadden ze ook proefdieren. Weet eigenlijk niet hoe die gehouden werden. Hoop niet zó...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:11

Yamcha; Softenon <-> slaapmiddel? Klopt dat?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:17

Hier even een bericht van een site van iemand die ik ken, die met proefdieren werk(gedrags, dus niet testen)
http://jollyblaze.cheeseheadz.net/

''omdat 90% van de mensen geen idee heeft waar een proefdier voor is (deze mensen hebben dan het beeld van een muis met een oor op zijn rug gegroeid bijvoorbeeld) krijg ik om de haverklap te horen, "aaaah wat zielig, proefdieren".

hierom wil ik toch nog even zeggen dat, als je dat zegt, je geen idee hebt van wat een proefdier inhoud en doormaakt, en dat een proefdier een beter en eerlijker leven heeft dan het gemiddelde huiskonijn die word aangeschaft omdat de kids zonodig een huisdier willen.

deze zelfde mensen die zo tegen zijn op proefdieren maar wel een konijn in huis hebben die in een volgens de normen veel te klein hokje zit te verkommeren en hierdoor niet ouder dan een jaar of 5 wordt inplaats van 15, nemen wel bij het minst of geringste hoofdpijntje, die natuurlijk is ontstaan door dat de kinderen zo zeuren dat het konijn niet meer leuk is, een asprientje.

niet beseffend dat ze dat asprientje te danken hebben aan die zo schattige proefdieren. het zelfde geld voor de make up waar ze niet zonder kunnen, de shampoo om schoon te blijven, de pleister die word geplakt bij het papier sneetje in de vinger en ga zo maar door. ondertussen geven deze mensen geld aan goede doelen, want je moet je mede mens toch helpen, niet beseffend dat dit geld vaak op gaat aan research... wat uiteraard weer gedaan word met die zelfde gezellige proefdiertjes.

De moraal van dit verhaal...
mensen denk eerst na voor je zegt zielig. de mensen die het meeste medeleven hebben (of is het een gedrags stoornis?) houden datgene waar ze tegen zijn in leven. dit is in mijn ogen het zelfde als een kind een koekje voor houden en zeggen dat ze dit lekkere koekje vooral niet mogen hebben. en dit is toch niet eerlijk.

denk dus na voor je iets zegt en zorg dat je dat ook kunt onderbouwen. een tip.. vraag dus eerst naar de achtergrond voor je een mening hebt.''

Dit is NIET mijn eigen mening, zie de site hierboven. :)
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 02-05-11 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:20

Softenon is inderdaad een slaapmiddel en ingebruik genomen voordat er getest is op dieren.
Conclusie; zeer veel misvormde kinderen, wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door testen.

De testen op de LD50 zijn misschien nog wel de ergste testen, maar het zijn wel waarde die zeer belangrijk zijn om te weten. Ik prijs dierproeven niet aan, zeker niet zoals op het filmpje te zien is (maar ik kan je zeggen dat dit in nederland niet zo gebeurt....). Echter zijn dierproeven nodig voor de farmaceutica en dat zijn ook de ENIGE die ik waardeer/accepteer (ook alleen, omdat ik weet hoe deze gedaan en getest worden, dat is allemaal op een diervriendelijke manier). Al die cosmetische testen zijn not done, als mensen zo graag "mooi" willen zijn testen ze het maar op zich zelf en vind zo de LD50 zelf maar uit.

Zeer zwaar onderwerp en ik heb er ook een dubbel gevoel en ook een dubbele mening op. Hoe dan ook, dierproeven zijn nodig (farmaceutisch), maar dan wel op een zo diervriendelijk mogelijke manier en niet zoals het daar in het lab gedaan wordt.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:22

Jolliegirl, wil je er rekening mee houden dat er ook mensen reageren die wél weten hoe dat wereldje in elkaar zit. En of het nu nodig is of niet, het blijft gewoon verschrikkelijk. Dit is niet te rechtvaardigen met een argument als 'het is voor de mensheid', want als je zo met dieren omgaat, is het de mensheid niet waardig..

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:22

In een woord: Vreselijk! En dat voor een stom potje make-up. Nou denk daar dan eerst maar eens een paar x over na voor dat je make up gaat kopen.. arme diertjes.. :(

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:23

Quir schreef:
Softenon is inderdaad een slaapmiddel en ingebruik genomen voordat er getest is op dieren.
Conclusie; zeer veel misvormde kinderen, wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door testen.

De testen op de LD50 zijn misschien nog wel de ergste testen, maar het zijn wel waarde die zeer belangrijk zijn om te weten. Ik prijs dierproeven niet aan, zeker niet zoals op het filmpje te zien is (maar ik kan je zeggen dat dit in nederland niet zo gebeurt....). Echter zijn dierproeven nodig voor de farmaceutica en dat zijn ook de ENIGE die ik waardeer/accepteer (ook alleen, omdat ik weet hoe deze gedaan en getest worden, dat is allemaal op een diervriendelijke manier). Al die cosmetische testen zijn not done, als mensen zo graag "mooi" willen zijn testen ze het maar op zich zelf en vind zo de LD50 zelf maar uit.

Zeer zwaar onderwerp en ik heb er ook een dubbel gevoel en ook een dubbele mening op. Hoe dan ook, dierproeven zijn nodig (farmaceutisch), maar dan wel op een zo diervriendelijk mogelijke manier en niet zoals het daar in het lab gedaan wordt.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden +:)+ _/-\o_

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:24

Ann_Pam schreef:
In een woord: Vreselijk! En dat voor een stom potje make-up. Nou denk daar dan eerst maar eens een paar x over na voor dat je make up gaat kopen.. arme diertjes.. :(

Houd jij er dan zelf ook rekening mee? En als je denkt dat dit alleen voor de cosmetica gebeurd, ben je wel heeeeel naief.. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:27

Magnummm schreef:
Jolliegirl, wil je er rekening mee houden dat er ook mensen reageren die wél weten hoe dat wereldje in elkaar zit. En of het nu nodig is of niet, het blijft gewoon verschrikkelijk. Dit is niet te rechtvaardigen met een argument als 'het is voor de mensheid', want als je zo met dieren omgaat, is het de mensheid niet waardig..

Ik quote een tekst van een website van een kennis... ;)
niet mijn mening. :)

Ik ben niet direct tegen proefdieren...
Puur om wat Quir schrijft...

Maar zoals het filmpje... tsja.sorry dat gaat mij 1 slag te ver...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:29

Jolliegirl schreef:
Magnummm schreef:

Ik quote een tekst van een website van een kennis... ;)
niet mijn mening. :)

Ik ben niet direct tegen proefdieren...
Puur om wat Quir schrijft...

Maar zoals het filmpje... tsja.sorry dat gaat mij 1 slag te ver...

Ik dacht dat het laatste stukje jouw mening was, excuses! :)
Proefdieren zullen altijd nodig blijven helaas. Maar het kan zeker wel minder en beter allemaal!

Maar bokkers, denk er ook eens aan hoe de entingen van jouw paard of hond ontwikkeld worden? Die worden ook getest op proefdieren (ja, ook gewoon paarden ja!) En daar hoor ik jullie ook niet over klagen! Terwijl dat precies hetzelfde is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:30

Nee, sorry heb het er even duidelijk bijgezet! :) Ik was niet duidelijk genoeg.
geeft niets.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:31

Magnummm schreef:
Ann_Pam schreef:

Houd jij er dan zelf ook rekening mee? En als je denkt dat dit alleen voor de cosmetica gebeurd, ben je wel heeeeel naief.. :+

Niet alleen naïef, ik durf haast te wedden dat het gros van de mensen die zo reageren een kastje vol dier geteste cosmetische producten in huis hebben....

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:33

Quir schreef:
Niet alleen naïef, ik durf haast te wedden dat het gros van de mensen die zo reageren een kastje vol dier geteste cosmetische producten in huis hebben....

Ja precies, terwijl er zoveel proefdiervrije make up is die niets onder doet aan de grote merken als L'Oreal, MaxFactor, Maybelline, Bourjois, etc.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:40

He bah, wat een filmpje!
Word er helemaal naar van!
Jakkes!

Dan ben ik toch wel heel erg benieuwd welke merken make-up NIET op dieren zijn getest..
(en ik weet het, proefdieren worden niet alleen voor make-up gebruikt, maar dat is toch een mooi iets om mee te beginnen....)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:42

xJolien schreef:
He bah, wat een filmpje!
Word er helemaal naar van!
Jakkes!

Dan ben ik toch wel heel erg benieuwd welke merken make-up NIET op dieren zijn getest..
(en ik weet het, proefdieren worden niet alleen voor make-up gebruikt, maar dat is toch een mooi iets om mee te beginnen....)

http://www.proefdiervrij.nl/cosmeticagids

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:52

Magnummm schreef:
Quir schreef:

Ja precies, terwijl er zoveel proefdiervrije make up is die niets onder doet aan de grote merken als L'Oreal, MaxFactor, Maybelline, Bourjois, etc.

Ik gebruik zo en zo al niet veel make-up, maar voor zoverre ik weet is het niet op dieren getest. ( als het tenminste de waarheid spreekt.) Maargoed, natuurlijk weet ik dat het niet alleen om make-up gaat, dit kwam als eerste even naar voren in dat filmpje, dus als het zo overkwam, nee zo bedoelde ik het niet. Ik weet heus dat dit verder gaat dan alleen make-up. Maar dan nog, het is geen dierwaardig leven.