Quir schreef:Softenon is inderdaad een slaapmiddel en ingebruik genomen voordat er getest is op dieren.
Conclusie; zeer veel misvormde kinderen, wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door testen.
De testen op de LD50 zijn misschien nog wel de ergste testen, maar het zijn wel waarde die zeer belangrijk zijn om te weten. Ik prijs dierproeven niet aan, zeker niet zoals op het filmpje te zien is (maar ik kan je zeggen dat dit in nederland niet zo gebeurt....). Echter zijn dierproeven nodig voor de farmaceutica en dat zijn ook de ENIGE die ik waardeer/accepteer (ook alleen, omdat ik weet hoe deze gedaan en getest worden, dat is allemaal op een diervriendelijke manier). Al die cosmetische testen zijn not done, als mensen zo graag "mooi" willen zijn testen ze het maar op zich zelf en vind zo de LD50 zelf maar uit.
Zeer zwaar onderwerp en ik heb er ook een dubbel gevoel en ook een dubbele mening op. Hoe dan ook, dierproeven zijn nodig (farmaceutisch), maar dan wel op een zo diervriendelijk mogelijke manier en niet zoals het daar in het lab gedaan wordt.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden