chocobroodje schreef:Sassy wat super gaaf! Ik ga zeker kijken komend weekend kan mijn pup meteen zien wat de bedoeling isVan wie en waar heb je les? En vanaf hoe oud beginnen jullie met de drijf trainingen? Daar lees ik veel verschillende dingen over namelijk.
Ik heb zelf les van John Pluta (die nu deze wedstrijd samen met de bccn organiseert)
Dan les ik incidenteel Bij Margaret Jurgens in Middelbeers.
En als ze tijd heeft nog in Belgie bij Happy Herding.
En dan train ik hier thuis natuurlijk nog.
Op de website van BBCN staan de meeste trainingsadressen
Standaard is dat je onveer op een leeftijd van een jaar kan beginnen met trainen.
Eens kijken of er aanleg is kan vanaf een 5 maanden, dan mag de pup gewoon eens bij de schapen om te zien of er wel aanleg in zit, daarna wacht je beter met echt trainen tot je hondje mentaal en fysiek sterk genoeg is.
Soms kun je met een hond op 8 of 9 maanden al heel voorzichtig beginnen, maar dat hangt van de hond af en ben ik eigenlijk geen voorstander van.
Van wie en waar heb je les? En vanaf hoe oud beginnen jullie met de drijf trainingen? Daar lees ik veel verschillende dingen over namelijk.
En ik weet dat ze moeilijk aflammeren.
Ik vind het prachtige schapen om te zien en ze zijn idd erg vriendelijk. Achter mijn huis ligt een wei waar 3 of 4 ooien met hun lammeren lopen, zo gezellig als je ze s'ochtends hoort blaten.