Kitten spuugt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: Kitten spuugt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:15

Ik ben net zo benieuwd hoe het nu is!

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 22:24

Sorry, ben niet dagelijks op bokt.nl
Inmiddels geweest, de kitten is volledig gezond, alleen inderdaad te dun. Extra bijvoeren :)
Inmiddels heeft de dierenarts aangeraden om toch de grootste van het nest al te herplaatsen,
deze nam alle melk in beslag van moeders. Dus is deze kitten al geplaatst bij de assistente van de dierenarts.Die de kitten zo nodig bijvoert als dat nodig is. Helaas op 7weken en 2 dagen geplaatst.
Wilde eigelijk wachten tot 9 weken, maar zie nu al duidelijk verschil, want de kleinste haalt nu goed in :)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:01

wat een onzin! een DA die dat aanraad, ik zou meteen nieuwe DA zoeken..
je had nammelijk ook zwaarstekunne bijvoeren zodat de kleinste melk krijgen maar ook vaak dat werkt niet.

maar volgens mij kan net zo goed tegen muur aanlulen..

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 23:50

Sorry hoor irritantje, maar dit was het advies. En daarin gaan wij mee, moedermelk is altijd beter dan bijvoeren. Daarbij at de grootste brokjes en zachtvoer, dus deze was stabiel genoeg voor een nieuw huisje.
Daarbij voeren we de kleinste bij met speciale kittenmelk van de dierenarts.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:54

Kan me niet voorstellen dat een DA dat aan zou raden... Het is om meerdere redenen slecht voor de kitten. Met 7 weken zijn ze helemaal nog niet klaar om bij de moeder weg te gaan en kunnen er extreem gedrag aan overhouden sabbelen etc. Het is geestelijk helemaal niet goed, dat weet de DA ook.
Fijn dat de andere kittens goed groeien :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:10

irritantje schreef:
maar volgens mij kan net zo goed tegen muur aanlulen..

Inderdaad jammer dat je wel hulp/reacties hier vraagt maar er verder niets mee doet. Zelf ook moederloze kittens gehad (= nog moeilijker/bewerkelijker) dan met mams erbij en dat houdt in: iedere x uur voeden, iedere week op vaste dag wegen, minder dan 100 gram aankomen = bijvoeren. Voeding bij hele kleintjes gaat gewoon 24/7 door maar met 4 weken kan de nachtvoeding wel weg. Vergelijkbaar met kinderen.

ZOEK EEN DIERENARTS DIE VERSTAND EN HART VOOR DIEREN HEEFT!!!!!!!
De zwaarste kan al makkelijk aan de brok dus die kun je bij mam weghouden zodat de 2 kleintjes bij mam kunnen drinken. Nu schuif je het gewoon af op een ander (= de assistente). 7 weken is jong, maar in geval van nood zou het kunnen. Dit is in mijn ogen geen noodgeval maar gemakzucht. Van die 2 kleintjes blijft niets over want je voert ze zelf duidelijk niet bij. Laat het maar aan de natuur over: de wet van de sterkste :n

De kleintjes leren nog essentiële dingen van moeders. Je had echt de dikste nog niet weg hoeven doen MAAR dan moet je maatregelen nemen om de 2 kleintjes bij te voeden met melk en/of geweekte brok.

Die dierenarts is echt slecht. 7 weken, 400 gram, een beetje licht 8)7. Met 7 weken hoort het gewicht minimaal 800 gram te zijn.

Duidelijk te veel moeite. Hoop dat mams (en haar kroost) dit niet nog eens hoeven mee te maken. Gewoon echt slechte verzorging, te weinig tijd, waarschijnlijk ongewenst dus zoek het maar uit. Dat gevoel krijg ik in ieder geval. Terwijl het zó leuk is om die kleintjes op te zien groeien!

@elma: ik zie het hier ook. De kater is bij ons gebleven en heeft lang bij de kleine hond :j naar een tepel lopen zoeken. Hij is nu bijna 1 jaar en gisteren zag ik dat hij bij de herder (5 maanden) een tepel ging zoeken. Duidelijk zijn mams gemist. Ik heb mijn best gedaan om ze groot te brengen maar ze missen zo veel zonder mams erbij |(
Laatst bijgewerkt door patpen op 09-05-11 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 00:14

Sorry Patpen, wie ben jij om te zeggen dat de kittens ongewenst zijn en wij ze totaal niet verzorgen? Hoe durf je zeg! er staat duidelijk dat we ze tot 9 weken wilde houden, maar op aanraden. Ook staat er duidelijk vermeld dat de kittens bijgevoert worden door speciaal kittenmelk van die dierenarts! Maar schijnbaar valt dat niet te lezen? Heb zo geen zin om te reageren na al deze verwijten wat niet kloppen!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:18

sartje schreef:
Sorry Patpen, wie ben jij om te zeggen dat de kittens ongewenst zijn en wij ze totaal niet verzorgen? Hoe durf je zeg! er staat duidelijk dat we ze tot 9 weken wilde houden, maar op aanraden. Ook staat er duidelijk vermeld dat de kittens bijgevoert worden door speciaal kittenmelk van die dierenarts! Maar schijnbaar valt dat niet te lezen? Heb zo geen zin om te reageren na al deze verwijten wat niet kloppen!

Het zijn geen verwijten, het zijn tips naar aanleiding van hoe jou topic overkomt. Adem in........ Adem uit........ neem een koppie thee, en lees het nog eens over. Het is goed bedoelt namelijk, het gaat niet om jou maar om de kittens met wie het duidelijk niet zo goed gaat ;)
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 09-05-11 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:21

sartje schreef:

Omdat ze te licht zijn, de zwaarste te vroeg weg gaat, je advies vraagt hier maar er niets mee doet? Ik heb echt alles van het begin af aan gelezen, adviezen zijn er genoeg gegeven, maar wat heb je er mee gedaan?
En geloof me: in mijn tijd dat ik als DA-ass werkte heb ik heel wat gezien, om nog maar niet te praten over de tijd op de dierenambulance. Advies van de DA om de zwaarste weg te halen is gewoon slecht. Aan ervaring hier geen gebrek hoor! Ik heb ook niet gezegd dat het een ongewenst nest IS maar dat het daar op lijkt. Lezen? Beide kanten dan.....

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 06:28

@petpen amen! hier zelfde ook meer dan jaren ervaring. met kittens/flessenkittens/prematuren!
het advies is zeer slecht! van de DA bij mij zou meteen in zwartboekje komen!

maar TS doet gewoon wat bij haar in straatje valt omdat de DA het zegt......
als ze op kattenplaza was had je helemaal wind van voren gehad.. daar zitten er nog stel die dus ook kittens opvangen voor asiel enzo..

maargoed ik ga maar niet kijken, want je vraagt wel advies maar je doet er niks mee.
ik heb er hard hoofd in zowel jij als de DA weten megod niet wat jullie aan doen zijn.