Bijna me hondje kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:18

xTesske schreef:
mijn ouders zeggen als het haar tijd is is het haar tijd en nu kunnen jullie wel gaan zeggen
maar het is haar tijd niet ze is ziek..ja dat heb ik ze ook gezegt..
maar ze ouders denken er anders over dan mij en daar kan ik nu eenmaal niks aan doen..

Wat vervelend voor je, dat je ouders daar zo stug in zijn.... :(:)
Ik kan me heel goed voorstellen dat je behoorlijk in paniek was.
Op ouderschapsniveau vind ik dit ook niet echt een goed voorbeeld van je ouders... ze laten jullie in paniek en ze geven nou niet echt het juiste voorbeeld van hoe je voor een levend wezen moet zorgen.

Ik denk dat ze zich daarnaast waarschijnlijk niet goed realiseren dat ze een zorgplicht over het dier hebben.
Ze zijn dus verplicht om het dier medisch na te laten kijken als dat nodig is.
Anders kunnen ze aansprakelijk gesteld worden voor nalatigheid, mocht 't hondje dit niet overleven of er ernstig blijvend letsel aan overhouden.... En die boetes zijn een stúk duurder dan een belletje naar de DA of een bezoekje aan de DA.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:21

Als het haar tijd is is het haar tijd?? En dan maar gewoon laten verrekken van de pijn tot het afgelopen is??

Je had dit topic beter niet kunnen openen als je toch niet naar de dierenarts kan want mensen worden hier alleen maar boos van.
Wat had je verwacht, dat je via internet een medische oplossing had gekregen?

Heb je zelf geen spaarpot die je om kan kiepen? Al ga je alleen maar even om haar na te laten kijken, dan weet je tenministe of het erntig is en er verdere actie ondernomen moet worden. Voor een consult ben je met een paar tientjes klaar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:28

stef schreef:
jesito schreef:
En dat iemand financieel geen grote kosten kan dragen vind ik heel vervelend maar begin dan niet aan een hond, dat kan nou eenmaal duur uitpakken of laat hem verzekeren.

.

Hier wil ik even op inhaken, je kan nooit over iemand zijn financiele situatie oordelen! Iemand kan heel goed de financiele middelen allemaal keurig op orde hebben bij de aanschaf van een hond. Maar een hond heb je over het algemeen 10/15 jaar, en in 10/15 jaar kan een hoop veranderen

Dat is zeker waar en ik weet echt wel wat het is om elk dubbeltje om te moeten draaien en we hebben zelf heel krap gezeten, maar als mijn hond zo gedaan had was ik allang naar de da gegaan.
En op vandaag kun je dieren ook tegen ziektenkosten verzekeren.

geerke

Re: Bijna me hondje kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:31

het kan een epileptische aanval zijn geweest.
Kijk eens of ze koorts heeft?Is ze gesteriliseerd zoniet heeft ze de loopsheid overgeslagen?
Epileptische aanval kan ook door een infectie ergens komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:33

puma schreef:
Als het haar tijd is is het haar tijd?? En dan maar gewoon laten verrekken van de pijn tot het afgelopen is??

Je had dit topic beter niet kunnen openen als je toch niet naar de dierenarts kan want mensen worden hier alleen maar boos van.

Heb je zelf geen spaarpot die je om kan kiepen? Al ga je alleen maar even om haar na te laten kijken, dan weet je tenministe of het erntig is en er verdere actie ondernomen moet worden. Voor een consult ben je met een paar tientjes klaar.

ik kan niet in iemand portemonnee kijken maar een maandje niet mobiel bellen of sms'en levert doorgaans genoeg geld op voor zeker een aantal onderzoeken bij de dierenarts.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 02:08

puma schreef:

Scheelt mij weer typen.

Lekker hoor, je hond laten verrekken omdat je huis eerst af moet :j
Met een dierenarts is altijd wel wat te regelen, dus er is geen reden om niet te gaan, en het beest maar te laten lijden. Wat een instelling. :(

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 07:11

puma schreef:

nee iderdaat had ik dat maar niet gedaan..
somigge bokkers met hun reacties...

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 07:12

ik ga niet meer op dit topic reageren omdat somigge mensen beginnen over me ouders
en dar kan ik absolut niet tegen! ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:24

geerke schreef:
Kijk eens of ze koorts heeft?Is ze gesteriliseerd zoniet heeft ze de loopsheid overgeslagen?

in plaats van zo te schreeuwen kun je ook even antwoord geven op mijn vragen....

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:12

Of op mijn vraag waarom je zelf niet even langs gaat met de hond? Je bent 15 dus je hebt vast wel een beetje geld (zakgeld, kleedgeld, bijbaantje??) om even naar het beestje te laten kijken, zoveel hoeft dat niet te kosten. Als je je zo 'n zorgen maakt om je hondje (en terecht als ik dit lees!!) is er gewoon geen excuus om niet even langs te gaan, met of zonder je ouders.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:54

xTesske schreef:
ik ga niet meer op dit topic reageren omdat somigge mensen beginnen over me ouders

Sommige mensen kunnen niet tegen het feit dat er niets met de hond gedaan wordt nu die een DA nodig heeft :')

Typisch pubergedrag weer.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:08

Toen ik dit verhaal las dacht ik in eerste instantie aan maagkanteling want die heeft Roc ook gehad en toen spuugde hij ook alleen maar schuim. Godzijdank ken ik mijn hond goed en vlogen we naar de DA. (Spoedoperatie net op tijd 1000 euro) maar toen ik zag dat het om een klein hondje ging denk ik eerder aan een epileptische aanval. Als je naar de DA gaat, of je ouders , en je hebt het geld er niet voor dan denk ik dat je bij iedere DA wel een betalingsregeling kan treffen want ze laten je echt niet met een creperend hondje naar huis gaan.
Ik hoop dat het nu wat beter met je hondje gaat en dat jullie alsnog de bult weg laten halen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:13

xTesske schreef:
misschien een ongepaste vraag maar heeft iemand een idee wat zo'n oparatie kost...

Afgelopen december heb ik bij mijn hond de tumor onder zijn buik laten weghalen en hier moest ik 170 euro voor betalen. Ik heb de tumor niet laten onderzoeken omdat dat voor mij geen meerwaarde had.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:23

weer zo'n typische verhaal van een dier aanschaffen maar er geen zorg voor willen dragen !

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:13

geerke schreef:
geerke schreef:

in plaats van zo te schreeuwen kun je ook even antwoord geven op mijn vragen....

ik heb eht niet tegen iedereen en ja volgens mij heeft ze dat overgeslagen ja

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:13

superrizzo schreef:
weer zo'n typische verhaal van een dier aanschaffen maar er geen zorg voor willen dragen !

geen oordel vellen voor je weet wat er is :(

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:14

amies100 schreef:
xTesske schreef:
misschien een ongepaste vraag maar heeft iemand een idee wat zo'n oparatie kost...

Afgelopen december heb ik bij mijn hond de tumor onder zijn buik laten weghalen en hier moest ik 170 euro voor betalen. Ik heb de tumor niet laten onderzoeken omdat dat voor mij geen meerwaarde had.

dat valt nog mee zou ik best kunnen sparen..

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:15

Sancha schreef:
xTesske schreef:

Sommige mensen kunnen niet tegen het feit dat er niets met de hond gedaan wordt nu die een DA nodig heeft :')

dat is gewoon kinderagtig daar reageer ik niet op

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:15

puma schreef:
Of op mijn vraag waarom je zelf niet even langs gaat met de hond? Je bent 15 dus je hebt vast wel een beetje geld (zakgeld, kleedgeld, bijbaantje??) om even naar het beestje te laten kijken, zoveel hoeft dat niet te kosten. Als je je zo 'n zorgen maakt om je hondje (en terecht als ik dit lees!!) is er gewoon geen excuus om niet even langs te gaan, met of zonder je ouders.

ik hoef geen ruzie met me ouders ;)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:16

en mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze ouder dan me zijn moeten
gewoon niet reageren op dit topic want kwetsen is ook nog iets he...
ik voel me heel rot over somige reacties van jullie
ik kan er niks aan doen dat mijn hondje dat heeft en dat mijn ouders
geen geld hebben voor aan oparatie

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:20

Sancha schreef:
xTesske schreef:

Hoe gedraag je je op Bokt:

Je bent als gebruiker te gast op de Bokt.nl forums. Ga respectvol om met andere gebruikers en gebruik argumenten in een discussie, geen beledigingen. Mensen uitschelden, bedriegen of opzettelijk kwetsen is niet de bedoeling.

;)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 16:24

en nu reageer ik egt niet meer want ik voel me er alleen maar rotter door
en nee het boeit me niet wat sommige van jullie daarvan vinden..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:26

Och drama queen. Op een topic kun je ook reacties verwachten die je niet leuk vind.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:28

stef schreef:
jesito schreef:
En dat iemand financieel geen grote kosten kan dragen vind ik heel vervelend maar begin dan niet aan een hond, dat kan nou eenmaal duur uitpakken of laat hem verzekeren.

.

Hier wil ik even op inhaken, je kan nooit over iemand zijn financiele situatie oordelen! Iemand kan heel goed de financiele middelen allemaal keurig op orde hebben bij de aanschaf van een hond. Maar een hond heb je over het algemeen 10/15 jaar, en in 10/15 jaar kan een hoop veranderen

Waarom voor een paard dan wel een 'noodgevallen potje' maken en voor een hond dan niet?
bij wijze van spreken he ;)

TS, lastige situatie..
Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan mensen die hun hond onnodig laten lijden, aan de andere kant ben je pas 15 (en volgens mij ook niet de wettelijke eigenaar als je onder de 18 bent..)
Met mijn 'koppigheid' was ik toch even langs de DA gefietst en had ik even de situatie voorgelegd :) soms komt er een oplossing uit voort en anders heb je het iig geprobeerd.

Verder houd ik hier wijselijk m'n mond anders komt er niet veel goeds uit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:34

xTesske schreef:
ik kan er niks aan doen dat mijn hondje dat heeft en dat mijn ouders
geen geld hebben voor aan oparatie

Het is toch helemaal niet eens zeker of er überhaupt een operatie moet komen?
Misschien is de aandoening maar eenmalig, of is het met een pilletje op te lossen.

De eerste stap is ieder geval gewoon een telefoontje aan de dierenarts.
Daarna eventueel een bezoekje. Dat kost een paar tientjes, en dat is géén operatie. ;)

En als je geen ruzie met je ouders wil, kun je misschien de dierenbescherming nog een anonieme tip geven over de nalatigheid van je ouders en de toestand van dit hondje. Dan worden ze er op een externe manier over aangesproken. En komt er wat meer druk op je ouders om er tóch gewoon mee naar de dierenarts te gaan. :)