De volgende keer geen pupje meer maar een herplaatser ofzo..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De volgende keer geen pupje meer maar een herplaatser ofzo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:30

@ Romantico: ik snap echt helemaal wat je bedoelt...... :+:

En na 5 honden ben je heus handiger, maar je komt met elke hond ook weer dingen tegen, dat je denkt: hoe los ik dít nu weer op :?

Ik vind haar mooi :+:

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:43

Joepie!! Leuk dat jullie haar ook mooi vinden :D Ik wist het zelf natuurlijk allang haha

Tsja verwend is ze inderdaad wel. Maar... zolang ik nog op de bank pas en ze voor mij aan de kant gaat vind ik het wel prima. Vind het eigenlijk wel gezellig saampjes knus op de bank. Al zal dat alleen maar knusser worden hahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:54

Dat wordt echt ontzettend knus idd...... :')

Ik zou het niet willen missen, echt niet, I love it :+:

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 07:58

Hahaha ik zie het al voor me, zitten ze bij jou allebei op de bank?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:27

zo eens met Yamcha! Wij hebben ook regelmatig met de handen in het haar gezeten. Die van ons werd moeilijk zindelijk dus pfffff, heb echt een paar keer gedacht "wat moeten we nu".
Ook nog een hoop pech gehad, door anderen die niet goed oplette: fietser die haar aanreed in een gebied waar niet gefietst mocht worden, iemand die zijn hond bewust op haar losliet waarna ze gebeten werd. En dan denk je wel eens "laat maar.."
We hebben echt een paar keer tegen elkaar gezegd "pff, waren we er maar niet aan begonnen". Maar ze zit nu in de pubertijd (7 maanden) en nu al zeggen we regelmatig tegen elkaar "wat was het leuk he, zo'n kleine puppewup in huis. Kan niet wachten op de volgende..."
Overigens is ze nu nog steeds leuk, gelukkig hebben we een gemakkelijke puber!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:49

Yamcha schreef:
@ Romantico: ik snap echt helemaal wat je bedoelt...... :+:

En na 5 honden ben je heus handiger, maar je komt met elke hond ook weer dingen tegen, dat je denkt: hoe los ik dít nu weer op :?

Ik vind haar mooi :+:

Ik doelde ook meer op dat je dan nog steeds overbezorgt kunt zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:58

Dat ben ik idd ook nóg steeds.......
Ik probeer dat te beperken tot in mijn eigen hoofd en laat hem hond zijn, maar soms........

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:47

Nou weer een update.. Sachi heeft vanmorgen bij de da een spuit pijnstillers/ontstekingsremmers gekregen. Had dit ook wel een beetje verwacht. De stoere meid onderging alles en gaf geen kik bij het prikje!

Het leek alsof ze goed liep, maar even later was het toch iets minder. Hier thuis vind ik haar nog steeds niet helemaal zuiver. Afgesproken dat het binnen 3 dagen toch echt wel heel veel beter moet zijn. Als het nog niet genoeg verbeterd is maar weer heen om foto's te maken. DA voelde namelijk niets, maar zei wel dat er iets van binnen kapot kan zijn wat je aan de buitenkant niet ziet/voelt. (Dan gaat het dus niet vanzelf over)

Ik hoop dus zo erg dat het gewoon voor het weekend over is!!!!! Ik moet er gewoon van uit gaan want ik geloof er in!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:57

Marloes__ schreef:
Lante schreef:
Een pup is gewoon veel werk en zorg. Een herplaatser (als je geluk hebt) heeft al wel opvoeding gehad, ik vind dat het wel scheelt. :)

Met de nadruk op: 'als je geluk hebt...' :')

Ja, ik heb een herplaatster die helaas weinig opvoeding heeft gehad. Joy... Niet dus. We zijn nog met hem op cursus geweest, maar dat was helaas zinloos. Ik laat me niet meer opzadelen met de afdankertjes van een ander. :n

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:43

haha hier ook zo hoor. Liever een herplaatser dan een pup dat weet ik zeer zeker nu ik 3 herplaatsers gehad heb (1 nog heb) en ook een hond heb van pup af aan. HEt zindelijk maken vind ik vreselijk en je moet maar afwachten hoe het uit groeit. Naast het zindelijk maken haat ik het ook dat ik niet veel mag lopen met de hond en wel dit en dat moet ondernemen. Ik train enorm graag met mijn honden en loop heel veel.
Geef mij maar een leuke herplaatser. Mijn huidige herplaatser ook. Was al 3.5 jaar en brood en brood mager. Was niet meer gewenst bij vorige eigenaar. Was bekend dat hij bang is van andere honden, gerust ze aan durft te vallen en alle andere dieren dan honden eet hij het liefst. Opvoeding niet gehad hij kende 0,0 commando's. Voordelen? Hij kon goed (helaas zeker al wel 12 uur echt triest) alleen izjn zonder te slopen en is goed zindelijk. In huis lag hij alleen maar op een kussen en meer deed hij niet.

Nu 2 jaar later zit hij goed in vacht en vel en gewicht. Heel vrolijk, zeer actief, kan met alle honden spelen en nooit meer bang van andere honden (wel wat afwachtend), eet nog het liefst alle dieren behalve honden maar is goed onder controle te houden en woont hier samen met konijnen en katten. Inmiddels loopt hij rustig door het huis en ligt overal en nergens. Echt veranderd van een hond die het raar vond dat hij aandacht krijgt naar een hond die graag kroelt en geaaid wordt.

Heerlijk om ze zo te zien veranderen. En ja, het was bij hem hard werken en nu na 2 jaar kent hij nog maar 6 commando's maar het zijn er toch al weer 6 en ze zijn allen belangrijk en meer hoeft niet. Gouden hond!

De hond die ik van pup af aan hebt isw ook een heerlijke hond maar niet qua karakter wat ik wilde (snel bang, terughoudend, erg blafferig)/. Geeft niet kan er heel goed mee leven maar voor mij wel duidelijk dat een pup niet perce hoeft te betekenen dat je dan een hond krijgt die op alle punten bij je past. Je hebt ook nog een erfelijk deel zitten.