Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

anneliesdj schreef:S_uus schreef:Nou Anneliesdj laat maar joh mij hoeven ze niet op te zoeken hoor
Liever deze dan die enorme zwarte harige spinnen die hier zitten, brrr.

S_uus schreef:Cath, heb je er koffie mee gedronken? Biertje?
Was het een warm welkom voor dit onschuldige ranzige dier?
En ik heb het raam niet meer open gedaan.

Cath_16 schreef:S_uus schreef:Cath, heb je er koffie mee gedronken? Biertje?
Was het een warm welkom voor dit onschuldige ranzige dier?
Ik schrok me een hoedje, aangezien ik lekker in bed lag, hij was super groot wel meer dan 3 cm iig.
Toen moest de vriend van mijn moeder hem weghalen.En ik heb het raam niet meer open gedaan.

Chefke schreef:Jaja, het lijkt verdacht veel op een beestje uit Amerika, en die is dan weer uit japan. Maar het is een ware plaag in amerika omdat die dingen geen natuurlijke vijanden hebben. Als je ze dood maakt begin ze te stinken. Maar ik wil hier aub niet zon plaag want die beesten zaten echt werkelijk overal, zelfs in mn toilettas. Vreselijk! Ze lijken er echt precies op. Een vliegende vieze stink insect

S_uus schreef:Wat dan wou ie een gevecht met je aan gaan? Stond ie met zn schild voor zich uit en pakte een zwaard erbij?
Dank jeZe is ook heel leuk
Blue eyes ook lekker ja

Een daarna vloog ie tegen het raam aan echt zo POK
S_uus schreef:Nee die mogen ook wegblijven hoor
Bedoel je zo'n 1 die ik jaren geleden tegenkwam en maar op de foto heb gezet:
http://1.2.3.13/bmi/i93.photobucket.com ... 178352.jpg

:Citaat:In vroeger tijden kwam de meikever in Nederland zeer algemeen voor, en de kever was een populair soort 'speelgoed' dat gebruikt werd door de jeugd. Vanwege de onschuldige natuur van de kevers -ze kunnen de mens niet bijten of steken- werden ze door kinderen gebruikt in spelletjes. Hierbij werd een pootje van de kever aan een touwtje gebonden waarna de kever werd 'vrijgelaten'. Diegene waarvan de kever het hoogste vliegt, heeft volgens de regels gewonnen.
De kever werd ook wel in de hand genomen waarna de zin mulderke, mulderke telt oe geld en leer ons toch eens vliegen – anders komen de dieven, die nemen oe dan mee en gooien oe dan in de zee. Door de warmte die door de handen werd afgegeven werden de kevers actiever.

XmissdaphX schreef:Volgens mij krijg je dat beest amper dood....
Of je moet ook een schild en zwaar hebben en terug vechten

S_uus schreef:XmissdaphX schreef:Volgens mij krijg je dat beest amper dood....
Of je moet ook een schild en zwaar hebben en terug vechten
Als ik erop sta krijg ik al de kriebels van het geluid, en dan heb ik het over de kleine variant.
Waar zijn kevers eigenlijk goed voor ?
Die spinnen voor de muggen.... maar kevers?
Annelies , dit is hem , vast al in het spinzilla topic gezien, daar had ik hem ook geplaatst.

Marye78 schreef:Niet iedereen vindt ze eng:
Citaat:In vroeger tijden kwam de meikever in Nederland zeer algemeen voor, en de kever was een populair soort 'speelgoed' dat gebruikt werd door de jeugd. Vanwege de onschuldige natuur van de kevers -ze kunnen de mens niet bijten of steken- werden ze door kinderen gebruikt in spelletjes. Hierbij werd een pootje van de kever aan een touwtje gebonden waarna de kever werd 'vrijgelaten'. Diegene waarvan de kever het hoogste vliegt, heeft volgens de regels gewonnen.
De kever werd ook wel in de hand genomen waarna de zin mulderke, mulderke telt oe geld en leer ons toch eens vliegen – anders komen de dieven, die nemen oe dan mee en gooien oe dan in de zee. Door de warmte die door de handen werd afgegeven werden de kevers actiever.
![]()