Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
waarom haar pijn laten lijden? Waarom dit niet voor zijn?_Hyperion_ schreef:Er zijn tegenwoordig ook andere vormen van narcose (gas) wat voor oudere honden goed te doen is. Mocht ze toch naar uit de operatie komen, kun je altijd nog het besluit tot inslapen maken toch?
Doorgaan met de anti biotica lijkt mij wat minder....maar ik ben natuurlijk geen dierenarts.
Ik heb zelf ervaring met een oudere teef met soortgelijk iets (tumor op de milt) en die hond heeft het prima gered. Was na drie dagen weer helemaal alive and kicking.
Echter, na een paar maanden bleken er toch uitzaaiingen en hebben we haar alsnog moeten laten gaan.
Maar ze heeft nog wel een paar maanden heerlijk genoten en zich prima gevoeld, zonder medicijnen. En dat was ons het geld van de operatie dubbel en dwars waard.
Als het je om het dier ging had je gedacht, ik heb jaren plezier van je gehad en nu jij wat ernstigs hebt terwijl je ookal op leeftijd bent help ik je door geen onnodige pijn te laten hebben.
. Miepie77 schreef:_Hyperion_ schreef:Er zijn tegenwoordig ook andere vormen van narcose (gas) wat voor oudere honden goed te doen is. Mocht ze toch naar uit de operatie komen, kun je altijd nog het besluit tot inslapen maken toch?
Doorgaan met de anti biotica lijkt mij wat minder....maar ik ben natuurlijk geen dierenarts.
Ik heb zelf ervaring met een oudere teef met soortgelijk iets (tumor op de milt) en die hond heeft het prima gered. Was na drie dagen weer helemaal alive and kicking.
Echter, na een paar maanden bleken er toch uitzaaiingen en hebben we haar alsnog moeten laten gaan.
Maar ze heeft nog wel een paar maanden heerlijk genoten en zich prima gevoeld, zonder medicijnen. En dat was ons het geld van de operatie dubbel en dwars waard.
Sorry maar dit vind jij een mooie oplossing, je hebt hier alleen vanuit jezelf gedacht, waarom zo'n oudje een grote operatie laten ondergaan omdat jij hem nog een maand of 2 bij je wil hebben, dat is puur egoisme geen dierenliefdeAls het je om het dier ging had je gedacht, ik heb jaren plezier van je gehad en nu jij wat ernstigs hebt terwijl je ookal op leeftijd bent help ik je door geen onnodige pijn te laten hebben.
Ik zou daar echt niet te bang voor zijn. Zo'n grote operatie is ook maar relatief hoor.. Als het narcosebeleid gewoon goed is, dat scheelt al de helft.
Maar bovenal: geniet lekker samen met je hondje, want ja (voor alle inslaapvoorstanders) dat kan zelfs een hond nog die misschien wel eens een keertje wat pijn zou kunnen hebben toevallig. Want dat doet de hond van TS nu in elk geval
Gelukkig maar! Magrathea schreef:Sorry, maar er bestaat ook nog zoiets als 'dieren hebben waarschijnlijk een veel hogere pijngrens dan mensen'... Een huisdier is echt geen wild dier meer, dus laat echt wel iets zien als het ergens last van heeft. Dat heeft de hond van TS ook gedaan namelijk.
En dingen als 'dat moet pijn hebben gedaan' kan je helemaal niet zeggen, want je bent het dier namelijk niet.
TS, ik denk dat jij uiteindelijk samen met je vader de beste oplossing kan bedenkenMaar bovenal: geniet lekker samen met je hondje, want ja (voor alle inslaapvoorstanders) dat kan zelfs een hond nog die misschien wel eens een keertje wat pijn zou kunnen hebben toevallig. Want dat doet de hond van TS nu in elk geval
Gelukkig maar!

Iris82 schreef:Ik begrijp jouw reactie eigenlijk niet zo goed? Gelukkig maar geniet je van je hond die toevallig pijn heeft?
Wat jij zegt over huisdieren en pijngrens klopt in ieder geval echt niet. Ik heb dieren gezien die gewoon half plat gereden waren en nog aan het grommen waren tegen de kat die we toevallig ook in de ambulance hadden (krijg je met een spoedgeval). Ik heb een chinchilla gezien die zonder problemen zijn eigen poot eraf beet en nog lekker rondscharrelde in zijn kooi. Een hond die met zn staart tussen de deur gezeten had en waarvan de halve staart incl aders door was die zo hard kwispelde van blijdschap toen ik m kwam halen dat het bloed bovenin de gordijnen zat.
Hiermee geef je dus juist aan dat dieren (of honden dan toch) een hoge pijngrens hebben?