Nieuwe huisdieren erbij....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:17

FlyAway schreef:
Ga alsjeblieft niet zelf de held uithangen, maar laat iemand die weet wat hij doet het opruimen, ook al is het maar het formaat van een eierdopje. Van zo`n koningin wil je echt geen steek hebben, en die zijn echt beresterk, die sla je met een vliegenmepper niet zo maar dood hoor :n

Dan neem je iets groters en dan flink hard meppen :P Ik zou 't zelf ook niet doen hoor :') Zou veel te bang zijn dat ik zou missen en dat ze boos zou worden.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:17

zelf niets aan doen, dit zijn erg agressieve dieren bij hun nest.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier komt de brandweer wespennesten weghalen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:19

Bah, denk dat ik er ook niet blij van zou worden van deze nieuwe huisdier! Hoop dat je hem snel weg kan halen!

Kana

Re: Nieuwe huisdieren erbij....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:27

Het ziet er kleiner uit dat een ei, stofzuiger erop? Ben je er in 1 keer vanaf?

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:52

Brander? Wij hadden er een op de zolder, toen hadden we een hele spuitbus supersterk antiwespenspul leeggespoten. Niet heel goed voor de luchtwegen, maar de beesten waren dood :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 23:20

Denk dat we geen brander moeten gaan gebruiken, dan is onze garage weg gebrand en die van de buren ook!
Waar het aan zit is van hout....

Mn vader gaat deze week hoop ik bellen...

Mn broer wilt het liefste zelf doen, maarja.. dat zie ik dus niet zitten!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:23

gewoon ongd. bestrijder bellen of zelf weghalen.
hier op het boeredij haalt de baas ze met een bezem weg.. maar dan ben ik kilometers verder,.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:28

Jemig de pemig...wat een moeilijk gedoe om 1 koninginnewesp.
Dat hebben we hier al zo vaak bij de kop gehad. Zelfs in huis op zolder.

Een flinke mepper pakken en een goede knal...dood....en klaar.
Dan pulk je dat beginnetje van het nest er af... en is het helemaal klaar.

Gewoon even een goed trappetje er onder zetten en één flinke mep....

Als ik bij iedere koningin die hier van plan was te bouwen de ongediertebestrijding ging bellen, was ik nu al arm geweest van de kosten.

Kijk...als het al een echt nest is met meerder wespen...okay...dan kun je beter een professional inhuren. Maar voor één wesp...dat kun je makkelijk zelf. Trek desnoods even iets met lange mouwen aan en handschoenen.
En mocht je misslaan en ze steekt je...direct uitzuigen en azijn er op en het valt ook weer mee. Het is geen gifslang, zo'n wesp (tenzij je allergisch bent, dan heb ik niks gezegd).

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:35

Niet in het donker weghalen! Heb ik net op de cursus geleerd. In het donker straal jij namelijk warmte uit en daar komen ze ook op af. (wist ik ook niet hoor). Ik zou zeker niet te lang wachten voordat je het weet heb je een hele volk bijen. Een volk kan uit 50 duizen bijen/wespen bestaan. De koningin is zeker groter en te herkennen aan het langere achterlijf. Als de koningin weg is of dood gaan de andere ook weg.

Zelf zou ik er iemand bj halen als je er niets van af weet.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:50

mhollander schreef:
Niet in het donker weghalen! Heb ik net op de cursus geleerd. In het donker straal jij namelijk warmte uit en daar komen ze ook op af. (wist ik ook niet hoor). Ik zou zeker niet te lang wachten voordat je het weet heb je een hele volk bijen. Een volk kan uit 50 duizen bijen/wespen bestaan. De koningin is zeker groter en te herkennen aan het langere achterlijf. Als de koningin weg is of dood gaan de andere ook weg.

Bijen en wespen zijn twee heel verschillende soorten.
Een bijenkoningin heeft altijd een hele zwerm bij zich en dan bel je een imker, die haalt de koningin uit de zwerm, doet haar in een kastje en de hele zwerm gaat er in. Bijen zijn niet agressief, steken alleen als ze in het nauw komen. Bijen hebben weerhaakjes aan hun angel die in je vel blijven steken. Als een bij steekt, tekent ze daarmee haar eigen doodvonnis.
Een wesp heeft een gladde angel en kan meerdere keren steken, Wespen kunnen agressief zijn.
Een koninginnenwesp begint solitair (alleen dus) aan haar nest. Zo te zien op de foto is dat bij de TS het geval. Als je die doodmept (morgen overdag idd) dan komt er geen nest. Zo simpel is het.

Mocht je nog veerust hebben staan voor de paarden, dan kun je dat ook full power op haar spuiten. Dat versuft en dan sla je sneller raak.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 00:05

We hebben alleen 2 katten rond lopen en wonen midden in een dorp (waar geen gras/weiland te bekennen is in de wijk).

Waar kan ik dat halen Full Power ofzo?!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:57

LOL. Ze bedoelt goed hard spuiten met Veerust.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 01:03

Gut,...inderdaad een maatje 41 ( 38, 39 mag ook hoor) dr op meppen, nest weghalen en klaar. En ik zou toch écht niet tot "van de week" wachten, maar das uiteraard jullie keus.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 07:27

PussInBoots schreef:
Gut,...inderdaad een maatje 41 ( 38, 39 mag ook hoor) dr op meppen, nest weghalen en klaar. En ik zou toch écht niet tot "van de week" wachten, maar das uiteraard jullie keus.

Mijn idee inderdaad := Als je gaat wachten, heb je dadelijk een veel groter probleem... Maar als 't je vader is die moet bellen, heb jij daar natuurlijk weinig over te zeggen verder.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:36

_Hyperion_ schreef:
mhollander schreef:

Bijen en wespen zijn twee heel verschillende soorten.
Een bijenkoningin heeft altijd een hele zwerm bij zich en dan bel je een imker, die haalt de koningin uit de zwerm, doet haar in een kastje en de hele zwerm gaat er in. Bijen zijn niet agressief, steken alleen als ze in het nauw komen. Bijen hebben weerhaakjes aan hun angel die in je vel blijven steken. Als een bij steekt, tekent ze daarmee haar eigen doodvonnis.
Een wesp heeft een gladde angel en kan meerdere keren steken, Wespen kunnen agressief zijn.
Een koninginnenwesp begint solitair (alleen dus) aan haar nest. Zo te zien op de foto is dat bij de TS het geval. Als je die doodmept (morgen overdag idd) dan komt er geen nest. Zo simpel is het.

Mocht je nog veerust hebben staan voor de paarden, dan kun je dat ook full power op haar spuiten. Dat versuft en dan sla je sneller raak.

Ik heb ook nergens gezegt dat ze het zelfde zijn. Maar neem aan dat je ze wel met elkaar kan vergelijken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 15:29

Ze gaan zo met z'n 2'en er naar kijken en anders gaat ie morgen bellen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:39

Wij hebben 2 van die kleine 'nestjes' in ons schuurtje. Een ter grootte van een eierdop en de andere iets kleiner.
Ze worden niet groter en hangen er al een tijdje. Ik laat ze rustig zitten, ik denk dat er ook niets meer in zit.
Ik denk dat je voor zo'n klein nestje echt geen ongediertebestijder hoeft te bellen hoor.
Maargoed, succes ermee!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:27

Ik heb vandaag de moed verzameld om de mijne af te steken, bleek mevrouw wesp niet thuis te zijn.... Nu maar hopen dat ze niet opnieuw begint met bouwen. Nest was 2 lagen verder dan de jouwe, maar er zat nog niets in de al gemaakte raten gelukkig.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:03

Ik ga niet in de garage vreemde dingen doen, ik laat het over aan de heren..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 16:37

Ze hebben vanochtend wat erin gespoten en volgens mn vader is ie naar beneden gevallen en weg gevlogen.

Mn vader spuit vandaag nog 2 x en daarna word ie verwijderd.