Creepy Crawlers *niet voor spinnofoben*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:38

ik krijg meteen kriebels!!
ik durfde de foto's (voor het eerst!!) te bekijken, maar dan wel héél vluchtig hoor :')
Ze zien er wel erg mooi uit! Ik vind die eerste ook echt prachtig

mylittlejoy

Re: Creepy Crawlers *niet voor spinnofoben*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:45

Het zou niet mijn favouriete onderwerp zijn, maar de foto's zijn best mooi! Alleen zou ik ze qua licht wat subtieler willen zien. Op het silhouet na vind ik ze of te licht of te donker. Ik denk als je dat nog beter voor elkaar krijgt die griezels helemaal van het scherm spatten!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:59

Mooie foto's! :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:03

helaas heb ik een spinnenfobie en vind ze doodeng..
toch vind ik jouw foto's erg fascinerend. (ondanks de engheid :+ )
Ik vind dat je echt prachtige foto's van ze hebt gemaakt..
vooral ook in actie, egt prachtig hoor :D
die vliegende spin vond ik echt mooi gemaakt.. alleen ook doodeng.. wat een groot beest zeg :=

nu duimen voor een goede nacht.. laatste x dat ik een spinnentopic bezocht had ik die nacht er nachtmerrie's over :+

DmNqUe

Re: Creepy Crawlers *niet voor spinnofoben*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:08

vind het er zeker mooie foto's tussen zitten alleen de kriebels liepen wel over mijn rug heen brrr haha :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:00

Grace schreef:
die vliegende spin vond ik echt mooi gemaakt.. alleen ook doodeng.. wat een groot beest zeg :=
Hihi, dat was een ieniemienie spinnetje, en vliegen deed ie ook al niet, alleen een beetje voor het raam hangen. :D (maar heb je wel kunnen slapen vannacht?)
phormicola schreef:
Kijk, dás nog eens een joekel. :wow:

@mylittlejoy: Licht zou idd hier en daar wat beter kunnen, maar heb wel als smoesje dat deze plaatjes nog met mijn oude doosje gemaakt zijn, een simpel Kodak compactcameraatje uit net niet de vorige eeuw. Mja, behalve de eerste, maar die had ook nog wat scherper mogen wezen...

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:04

Pluizebolpum schreef:
Straww_ schreef:
Nog lastig om zoiets op de foto te zetten!
Valt best mee hoor. Tenminste, als je kruiswassende katten en ezel-imiterende paarden bent gewend als je probeerd een mooi plaatje te maken. Spinnen blijven meestal vrij netjes zitten. Het moeilijkste is de juiste instellingen voor de camera vinden; belichting en zorgen dat ie niet te korrelig wordt.
Overigens, het verhaal bij foto 3, die spin zat op de muur boven mijn bed en omdat mijn kat ook dol op spinnen is en ik niet op spinkauwende katten wilde ik die vangen om buiten te zetten. Spin was het daar niet helemaal mee eens en sprong me zo in mijn BH. Dat ging zelfs mij iets te ver. Grote runners zijn leuk, maar ze moeten niet handtastelijk worden. :P

:wow:
Mij had je kunnen afvoeren, brrrr! :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:27

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:36

Zo, wat een prachtige, scherpe Joostfoto's :) Ik vind ze mooi, zo leuk ook om wat te pielen met kleinebeestjesgefröbel en fototoetostelgefröbel :P

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:47

mooie foto's heb je geschoten! ik heb altijd een enorme angst voor spinnen gehad, maar woon nu sinds een aantal jaar in een soort boerderijhuisje waar het uiteraard in de herfst wemelt van de spinnen :s heb mijn fobie dus eigenlijk wel een beetje overboord moeten zetten. hoewel ik ze nu nog steeds niet je van het vind en ze echt niet met mijn hand op durf te pakken ben ik wel al zover dat ik ze durf te fotograferen en daarna de plaatjes te bekijken :) haha dat is al heel wat!
laatst zelfs deze foto van heel dichtbij gemaakt en daarna nog bewerkt (dus moest goed naar alle details turen) en dat heeft mij weer wat verder geholpen ;)
Afbeelding

jij als spinnenfoto liefhebber zult hier wel van genieten dacht ik zo, :=

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 09:50

Dankjewel HJ en Kenyada.
@Kenjada: Ken dat, heb zelf ook een aantal jaren in een boerderijhuis gewoont. Overal spinnen, zeker in spinseizoen. tot aan in de badkuip aan toe (en niet weg willen spoelen, elke keer weer die ene poot die dan uit dat putje tevoorschijn kwam %) ). Heeft idd ook wel geholpen met de spinacceptatie...
Gave foto trouwens! Huisspin Giganticus heet ie, had er laatst twee van in mijn tuin. De arme stakkers zijn waarschijnlijk nog steeds aan het bijkomen van de paparazzi-aanval. _O-

Heb trouwens vorige week serieus overwogen een vogelspin aan te schaffen. Als dat niet de ultieme overwinning van een angst is...
De enige reden dat ik het niet gedaan heb was omdat ze me toch iets te verzorgingsspecifiek waren. Kat is toch makkelijker.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:28

Prachtige fotos heb je gemaakt. Het is fascinerend hoe een spin een web maakt. :j
Ben absoluut niet bang voor spinnen, mijn man daarentegen wel,die kan hier ook niet goed naar kijken, helemaal niet naar die"vliegende"spin, hij beweert altijd dat spinnen kunnen springen :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:25

Thanks, rocymax. Maar je man heeft niet helemaal ongelijk. Er zijn spinnen die geen web maken maar op hun prooi jagen en die bespringen. De huiszebraspin of harlekijntje is een beste springer die zelfs een irritant mens dat voor z'n neus met een vinger loopt te tikken ( O:) ) bespringt. Niet dat dat veel voorstelt hoor, het is niet dat je dan een spin aan je vinger hebt hangen ofzo...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:12

Zal ik dit maar niet aan mijn man vertellen dan := :')

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:48

Frodo_ schreef:
ik weet dat ik het eng vind, maar toch klik ik het aan.
ik voel het overal kriebelen :')

Hier precies hetzelfde! Heb gigantisch de bibbers van de foto's, maar vind ze wel heel goed gelukt! Ohh een spin in mijn BH, ik zou werkelijk waar helemaal gek worden geloof ik. Of ik ben ineens van mijn angst af, dat zou ook nog zomaar kunnen :+ .

Ohh, ik hoop dat ik geen nachtmerrie krijg over spinnen vannacht :+