Inslapen of schieten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:02

ik heb al meerdere honden in laten slapen maar dat is altijd heel netjes gegaan

kippen draai ik letterlijk de nek om, zijn ze gelijk dood
konijn kun je ook gelijk doodmaken als je een beetje handig bent

ik heb hier aan huis verschillende keren schapen en ook ooit herten laten slachten door een slager(mag in Belgie)
ging ook zonder schieten, wel vlijmscherp mes

het hanbuikzwijn wilde we in laten slapen, nou dat was geen lolletje :n
ik heb hem zelf de narcose gegeven omdat ik wist dat ik hem zo kon benaderen en hij zeker bang zou zijn voor de DA
daarna is de DA heel lang bezig geweest om een ader te vinden en na een half uur prutsen werkte de spuit direkt in het hart gelukkig wel
knorretje heeft hier gelukkig niks van meegekregen , die was in diepe slaap

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:27

eerlijk is eerlijk ik denk dat schieten beter is voor dieren dan inslapen. Zou er zelf alleen nooit overheen komen dus hier worden ze ingeslapen. Ook mijn konijnen. Men zegt hier allemaal: laat iemand die het kan ze achter de oren slaan o.i.d. maar dat kan ik niet. Gewoon inslapen lijkt mij het beste. Hier is mijn eerste hond netjes rustig ingeslapen.
Mijn tweede hond niet. Die vocht werkelijk voor zijn leven. Terwijl hij blind, gedesorienteerd was en niet meer kon lopen door hersentumor waardoor het opeens (binnen 4 dagen van niets aan de hand naar niets meer kunnen) klaar was. Hij was nog zo sterk als wat en wilde niet rustig onder narcose heen gaan en daarna de inslaapspuit krijgen. Vond het vreselijk om hem zo te zien, maar toch zou ik een andere manier niet willen hebben.

Emytje

Re: Inslapen of schieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:49

Hier is het inslapen bij de katten altijd rustig gegaan. Voordat de dodeljke vloeistof er geheel in zat, hadden ze al geen ademhaling meer en de hartslag was ook binnen zeer korte tijd weg. Hier dienen dierenartsen ook eerst narcosemiddel toe. Ik vind het ook een prettige manier. Ik wil als eigenaar mijn dier wel kunnen begeleiden en gerust kunnen stellen. Bij schieten kan ik dat niet en dat lijkt mij ook stressvol voor het dier, ookal gaat het misschien snel.