Konijn met heup/rug problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Konijn met heup/rug problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:18

Dat kan langere tijd duren, dat is afhankelijk van hoelang het gaande is, bij die van mij duurde het 2 weken voordat ik iets verandering merkte.
Ik zou niet permanent biks verstrekken nu, hooi is belangrijker en juist als hij te veel biks gaat eten kan die nu plakpoep gaan krijgen wat funest voor hem is. Beter is gewoon zijn portie afgewogen. Als hij groenvoer gewend is mag je natuurlijk ook groenvoer geven.
Medicijnen moeten zijn werk doen, zachte ondergrond en zorgen dat die goed schoon blijft is daarnaast belangrijk.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 13:01

Zijn bk keutels blijven wel plakken omdat hij er niet meer bij kan om ze op te eten.
Ik moest volgens de DA alle konijnen een maand lang mee behandelen, maar de 2 konijntjes die niet bij hem zitten doen nogal moeilijk die waren na 2x al niet meer tepakken te krijgen en ze eten het ook niet meer via een stukje groente ofzo. Is het heel belangrijk dat zij ook echt een maand worden behandeld? Ze zitten niet bij hem in het hok maar in het hok daarnaast. Contact via gaas is er wel, maar verder niet.
Het konijn die bij hem in het hok zit doet wel moeilijk maar het lukt bij haar wel gewoon om dr medicijnen toe te dienen direct via het spuitje. Haar behandel ik sowieso de hele maand mee omdat ze samen in het hok zitten. Maar hoe zit dat met de andere konijnen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 14:26

Omdat ik de hele week weg ben neemt mijn moeder de zorg van Dinky over. Ze laat me elke dag even weten hoe het met ons patientje gaat. Ik heb de afgelopen dagen niet veel positiefs gehoord, maar vandaag kreeg ik het berichtje dat het wat beter lijkt te gaan. Hij heeft wat van zijn brokjes gegeten vanacht en toen hij weer buiten zat, zat hij op z'n achterpoten ipv dat ze er zo raar naast liggen. Dit is wat we nu voor hem doen:
'S nachts zit hij binnen met speciaal voer zodat Punky niet alls op eet maar dat hij zelf zijn eten kan opeten, zo kunnen we goed bijhouden hoeveel hij eet en drinkt. Hij krijgt 2x per dag olvarit wortel papje, maar aangezien hij vanacht netjes wat brokjes op heeft lkrijgt hij het vandaag niet. En ten slotte 1x per dag panacur. Overdag zit hij lekker samen met Punky en mag hij een paar uur in de ren. Al dit heeft er toch voor gezorgt dat het iets beter gaat maar we zijn er nog lang niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:24

Ah dat is in ieder geval al mooi, sowieso dat ze al op dr achterpoten zit!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:44

Ja inderdaad, hij probeerde het elke keer maar telkens lukte het niet. Gisteren was het hem dan eindelijk gelukt :) hopelijk blijft het nu elke dag een beetje beter gaan. We zijn er nog lang niet maar alles is een stapje in de goede richting

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:25

Ja zo moet je het ook zien :j
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat het van de een op de andere dag over is. Zolang het maar niet meer achteruitgang is :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:00

Goed en slecht nieuws...
Dinky gaat steeds beter op zij achterpoten zitten en er weer op lopen dus de panacur goed zij werk goed!
Her slechte is helaas dat ik gisteren maden heb gezien... Vandaag bij de da geweest en hij heeft hem gewassen met spul waar die maden dood van gaan. Nu moet ik hem 2x per dag insmeren met honingzalf en hij mag voorlopig niet meer naar buiten. Ook hebben we sience recovery gekregen waar hij 6 spuitjes per dag van mag hebben. Hoeveel poeder en water moet ik gebruiken voor een spuitje van 5ml?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:30

Vannacht is Dinky overleden