Katten in de tuin houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fantastique

Re: Katten in de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 16:24

Heey Kimmey,

Heb nog een vraagje....
Hoe hebben jullie dat met de poort en eventueel schuur gedaan.
Heb je het daar ook zo gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:50

Bij de poort hebben we het ook zo gedaan. Wij hebben het gelukt dat de poort in de schutting valt (dus boven de poort zitten ook nog een aantal planken) dus daar konden we op dezelfde manier de afzetting bevestigen.
Ik kan helaas geen foto's voor je maken (kabeltje weg) maar als je even googled dan vind je op verschillende kattenforums foto's van dergelijke afzettingen!

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 16:55

Dat is jammer.
Ben erg benieuwd hoe die bij jullie eruit ziet.
Maar dan moet ik het helaas doen met de kattenforum's
Misschien als het kabeltje terug is dat je dan nog foto's kan maken?

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:29

dubbelzijdig plakband gedeeltelijk op je schutting. Dit vinden katten niet prettig, dus zullen ze ook niet op je schutting klimmen.
Volgensmij bestaat er ook een speciaal geurtje dat katten vinden stinken (alleen katten) dat kan je ook bij je schutting spuiten.
En stukkjes gebroken glas of spijlen op je schutting zodat ze niet op de schutting kunnen gaan staan?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:34

alesha schreef:
En stukkjes gebroken glas of spijlen op je schutting zodat ze niet op de schutting kunnen gaan staan?

Jij hebt zeker geen katten?

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 00:19

@ Cissy: Thanks voor de links. Ik had gezocht op "katten in tuin houden en kon niet zo veel vinden"
Ben ook niet zo ervaren met Bokt. Ik lees vooral topics.... :o

@ Alesha: Stukjes gebroken glas en niet echt diervriendelijk.... of vind jij van wel? ;(

@ GamblersCup: Ben het volledig met jou eens. :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:06

GamblersCup schreef:
alesha schreef:
dubbelzijdig plakband gedeeltelijk op je schutting. Dit vinden katten niet prettig, dus zullen ze ook niet op je schutting klimmen.
Volgensmij bestaat er ook een speciaal geurtje dat katten vinden stinken (alleen katten) dat kan je ook bij je schutting spuiten.

Jij hebt zeker geen katten?

vast niet.... die stukjes glas is meer voor inbrekers niet voor uitbrekers :D

en dat dubbelzijdig plakband gaat ook niet werken, 2 dagen en dan plakt het niet meer en zit vol met vliegjes of andere troep en dan mag je weer alles gaan vernieuwen, leuk als je een schutting hebt van een metertje of 10-12....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:12

Er is ook zo'n systeem voor honden en katten om onzichtbaar het erf af te zetten, dan krijgen ze een halsband om en als ze te dicht bij de grens komen gaat ie piepen en dan volgt een stroomschokje als ze nog doorlopen alsof ze tegen schrikdraad lopen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:30

Ik heb een kattenstroomdraadje boven mn schutting. Bijna niet te zien, bezoekers vragen ook altijd hoe het komt dat mijn katten zo netjes in de tuin blijven, tot ik aanwijs dat er schrikdraad hangt :)

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:34

Schrikdraad is voor mij eigenlijk de laatste optie eigenlijk.
Ben niet zo van de schrikdraad en halsbanden met stroom.
Probeer het liever op de manier van mijn schutting.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:53

Ik vind het altijd wel typisch, dat de meeste paarden hier in nederland achter schrikdraad staan, maar dat het voor katten dan weer not done is. Het principe blijft toch hetzelfde?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:05

@ peugeotje, een paard is iets groter dan een kat... kan dus wellicht wat meer hebben :)*

@TS: wij zijn momenteel ook bezig met de tuin af te zetten. Onze sibeer is enorm goed in uitbreken, een echte houdini. Vandaar dat we nog steeds bezig zijn.
Wij hebben rondom onze tuin stenen muren va rond de 2.50 gok ik. Mijn vriend is het nu zelf aan het afzetten met van dat kippengaas, wat je gewoon bij de bouwmarkt kunt kopen, en plankdragers. Dit is een goedkopere oplossing met hetzelfde effect als wat je de speciale bedrijven hiervoor ziet doen.
Je monteert dus het gaas tegen de plankendragers zodat het gaas vanaf ongeveer 30 cm op de muur omhoog komt, en dan vouw je het om naar binnen toe, iets van 60 cm hebben wij het nu.

Hij probeert nog steeds te ontsnappen, maar waar het gaas zit kan hij nu niet overheen. (En het is echt een houdini). Wel moeten we het tuinhuis etc meepakken met gaas, want hij kan namelijk verticaal tegen de muur aanklauteren en werpt zich dan boven op het tuinhuis..

En je moet zorgen dat je geen bomen etc dichtbij de muur hebt staan, want dan kan hij vanuit de boom over het gaas heen op de muur springen. Als dit wel het geval is, proberen de boom ook af te zetten.

succes

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:23

:)* je hebt speciaal katten schrikdraad, en een kattenschrikdraad apparaat, afgestemt op katten dus. Dus niet zo sterk als een apparaat die je voor paarden gebruikt, dus het tikje is in verhouding hetzelfde.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:47

marye78, kun je misschien een foto maken van jullie bouwwerk? Ik ben daar wel heel nieuwsgierig naar!

Ik ga niet aan stroom beginnen en niet aan halsbandjes. Ik moet het echt hebben van de tuin afzetten met iets waar ze niet doorheen kunnen. Stroombandje gaat trouwens toch niet werken: mijn Patch loopt daar gewoon doorheen, krijgt een stroomstoot en komt van schrik nooit meer terug. :(:)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:43

GamblersCup schreef:
marye78, kun je misschien een foto maken van jullie bouwwerk? Ik ben daar wel heel nieuwsgierig naar!

Ik ga niet aan stroom beginnen en niet aan halsbandjes. Ik moet het echt hebben van de tuin afzetten met iets waar ze niet doorheen kunnen. Stroombandje gaat trouwens toch niet werken: mijn Patch loopt daar gewoon doorheen, krijgt een stroomstoot en komt van schrik nooit meer terug. :(:)

Ik zit nu op mijn werk en vanavond op stal, maar zal kijken of ik morgen oid een foto voor je kan maken ok?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:45

Graag, misschien kan ik hier iemand zo gek krijgen het ook zelf te bouwen!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:52

GamblersCup schreef:
Graag, misschien kan ik hier iemand zo gek krijgen het ook zelf te bouwen!

Kun je met een boor omgaan? dan moet het denk ik wel te doen zijn :D

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:58

Het idee is trouwens een beetje hetzelfde als bij Kimmey, alleen is het bij hun wel mooier..(en hoger) :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:04

Wij hebben een schrikdraadje gespannen boven de schutting. Heel simpel en niet eens duur! Je ziet het nauwelijks en een béétje wijze kat leert direct na 1x een schokje er van weg te blijven. Het is ook niet dat een paard elke dag opnieuw moet leren dat de weideomheining niet lief is, met katten is het eender.

Nadeel is dat de onze inderdaad een stroomschokje geeft wat is afgestemd op katten (dus geen 220V) en dat onze Murdock dat eigenlijk de moeite niet vind om van weg te blijven, enige wat 'ie doet is zo snel mogelijk wegrennen :+ Dus we moeten eens gaan kijken of we een adaptertje vinden die iets meer stroom afgeeft..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:35

Wij hebben aan de linkerkant een rechte schutting van 2.00m met daarboven kippengaas in een hoek van 45 graden. Aan de rechterkant hebben we een bogenschutting van 1.80m en dat bleek een ingewikkelder verhaal. Aan de linkerkant gaan ze er nooit overheen, aan de rechterkant wel.

De rechter schutting was half om gegaan tijdens de storm een tijdje geleden, dus we gaan hier binnenkort nieuw gaas op spannen. De schutting zelf is 1.80m en de palen zijn 2.20m (in overleg met de buren) en hier tussen gaan we van dat dikke groene gaas in een hoek van 45 graden spannen. Eigenlijk wilde ik ook een stroomdraadje, maar ik denk dat dat heel moeilijk wordt met o.a. klimplanten die van de buren steeds bij ons in het gaas piepen.

Kan eventueel wel vanmiddag een foto maken van de linkerkant als je interesse hebt.

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:52

of als je je kat/poes niet buiten los wilt laten lopen dan kan je hem ook een binnenkat van maken ik snap gewoon niet wrm ze niet zomaar los naar buiten mogen om hun eigen gang te gaan en ja van dat poepen ect in iemand andere zijn tuin snap ik maar je kan niet verwachten dat je er continue op je kat zit te letten en moet er ook niet aan denken dat ik draad ect allemaal moet spannen om mijn kat in de tuin te houden vindt het persoonlijk allemaal niks en mijn katten lopen elke dag buiten en vinden het heerlijk en komen altijd terug tenzij je stamboom katten hebt dan snap ik hem wel maar goed dit is mijn mening

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 02:13

Beetje kortzichtig en een gevalletje van niet lezen he!

Waarom ze niet zomaar buiten mogen? TS heeft punt voor punt opgeschreven waarom ze niet zomaar buiten rond mogen lopen. Andere mensen hoeven geen last van jouw katten te hebben en het risico dat je kat wat overkomt wil je ook niet aangaan. En dat je niet de hele tijd op je kat kunt letten om ze bij de buren weg te houden, daar hebben de desbetreffende buren geen boodschap aan, zij hoeven toch geen last te hebben van jouw katten? Zij hebben niet om katten gevraagd, en niet iedereen houd van katten. Beetje aso om te denken dat de buren "het maar moeten accepteren".

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:35

Ik vroeg me al af waneer de discussies zouden gaan komen. Al de andere aangehaalde topics strandden ook in discussies over wel/niet katten buiten laten en zielig om alleen in de tuin te laten. Dat vind ik erg jammer en daar gaat dit topic niet over.

Kan iemand voor mij een foto maken van hoe jullie het gaas of hout voor het gaas aan de schutting hebben bevestigd? Wij zijn ook hard bezig namelijk. :))

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:01

Ik heb het zo gedaan:Afbeelding

Afbeelding

Voor het hout, heel simpel, koop een paar 8mm dikke ijzeren staven bij karwei of gamma, en vraag je hoefsmid :D of hij ze op 40-50 cm afsnijdt, een einde plathammeren, gaatjes inboren zodat je kunt schroeven en even de hoefsmid laten verwarmen zodat (hij) ze op dezelfde hoek kan buigen, en klaar :D