kuiken uit nest halen als gezelschap voor ander kuiken???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 11:25

met een beetje geluk zit er een haantje tussen de kuikens...

heeft iemand trouwens een idee waarom de haan alle nieuwe kuikens dood wil hebben? Is dat natuurlijk gedrag, dat ie de eerste kuikens laat leven en de rest vermoord? Of zouden dit specifiek haantjes zijn, die later eventueel een bedreiging voor de oude haan zouden kunnen worden?

Nayomie

Re: kuiken uit nest halen als gezelschap voor ander kuiken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:27

Hij wil baas blijven in eigen hok. En ik denk ook inderdaad wel de bedreiging voor die haan.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:30

Ik zou trouwens wel een nieuwe haan nemen of ruilen al was het maar om 'nieuw bloed' (genen) aan te bieden anders heb je straks dat de haan op z'n zusjes gaat zitten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:32

Ik heb nog wel krielhanen. :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:34

Annumarie schreef:
met een beetje geluk zit er een haantje tussen de kuikens...

heeft iemand trouwens een idee waarom de haan alle nieuwe kuikens dood wil hebben? Is dat natuurlijk gedrag, dat ie de eerste kuikens laat leven en de rest vermoord? Of zouden dit specifiek haantjes zijn, die later eventueel een bedreiging voor de oude haan zouden kunnen worden?

Wat vreemd, mijn haan doet de pasgeboren kuikens nooit wat. Als moeders een zandbad neemt en hij ernaast ligt, plopt er zelfs af en toe een kopje onder vaders vleugels vandaan... ;)

Als ze wat ouder zijn moeten ze trouwens wel uit de buurt blijven, vooral de haantjes, maar zolang ze nog zo klein zijn doet hij ze niets.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:53

Het is op zich erg vreemd dat die haan de kuikens dood. Is hij de enige haan? Een dier wil namelijk zichzelf alleen maar voortplanten, dat is hun enige drijfveer in 't leven eigenlijk. Dus dat 'ie dan z'n eigen kuikens dood maakt, is erg apart :P Ik weet alleen niet in hoeverre zo'n haan weet of een kuiken hen of haan is. Dan zou je je wel kunnen voorstellen dat 'ie de haantjes doodt. Dat is dan natuurlijk concurrentie. Met hennen zou 'ie juist blij moeten zijn. Meer vrouwen om te bevruchten.