Spoedcursus EHBS: vette spin in huis? Zó raak je hem kwijt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naborah

Re: Spoedcursus EHBS: vette spin in huis? Zó raak je hem kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:20

Naaltje, daar heb ik de hond voor, die vind zilvervisjes onwijs interessant! Die gaat er zo dicht op zitten, dat ze geplet worden door een poot of neus :=

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:20

Euhm... hoe ga ik dit aanpakken... Mij mij is-ie op een ronde rijstpapieren lamp gaan zitten. Ik vrees dat de strategie enigszins moet worden aangepast :')

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:21

Hahaha geweldig!!
Tis wel een knoeperd :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:23

Ieeeh nou ik hoef hem niet zo dichtbij hoor. Vaas of niet, op mijn hand zitten met een stuk glas er tussen is not done. :=
Ik laat het wel aan de professionals over. :7

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:29

Heel leuk, tot dit gebeurt;

http://www.youtube.com/watch?v=bRV4d9LC ... ture=share

Ik ben zelf inmiddels zover dat ik met mijn ogen dicht en een ondoorzichtige beker wel actie durf te ondernemen, maar wat moet je als je op jezelf woont en niet meer midden in de nacht je oom kan bellen of hij hem alstjeblieft wil verwijderen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:36

Naborah schreef:
Naaltje, daar heb ik de hond voor, die vind zilvervisjes onwijs interessant! Die gaat er zo dicht op zitten, dat ze geplet worden door een poot of neus :=

bij mijn ouders drukte ik de kat met zijn neus naar het ''enge'' en die ging er dan als een ware strijder pootjes uit zitten plukken :=
maar helaas zijn kat en hond niet hier :P
dus is vriendje degene die met zijn neus bij het enge gezet wordt _O-
en als hij er niet is loop ik wel om 't beest heen :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:53

Eis nummer 1 aan mijn vriend, hij mag absoluut niet bang zijn voor spinnen of insecten :n
Want hij zal ze op moeten ruimen als er iets zit :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:55

kun je je voorstellen wat een heisa onze ''insecten determineren'' les gaf op school?
bakjes met insecten om onder de microscoop te leggen.
sommige dood, sommige levend
Tot de Boktor.. klasgenoot doet bakje open, en dat beest zet een sprintje in _O-
zegt heel droog ''hééé'!! Deze leeft nog!''
waarop er alleen nog maar gevlucht werd _O- (ook door het mannelijk geslacht :') )
nee voor mij niet meer dan 4 pootjes ajb! :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:32

Geweldige cursus! Toch pak ik liever de stofzuiger :=

Afgelopen week op stal m´n kast opgeruimd en uitgeveegd, kom ik een heleboel spinnen tegen, wou dus automatisch de stofzuiger pakken.. Maar die was er niet :? _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:41

Voor mij gaat het ook niet werken, er moet een minimale afstand zijn tussen de spin en mij en een stukkie glas gaat dat niet opleveren. Conclusie: Als lief thuis is mag hij achter de spin aan (op voorwaarde dat ik al het andere dat kruipt op me neem) en als hij niet thuis is zet ik het op een dusdanig krijsen dat er vanzelf wel iemand komt kijken of alles wel goed is. En dat is in geval van een spin zeker niet! En mijn gekrijs houd ook niet op voordat het monster uit huis geplaatst is.

Mijn katten lusten geen spin, helaas. En ze vinden ze ook niet leuk genoeg om alleen maar te slopen. Erg nuttig in die zin zijn ze niet. (maar wel leuk).

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:44

Hihi, nou bij mij is het eerlijk gezegd toch papiertje > spin dood > door de plee. Mss niet de meest vriendelijke methode maar iig zeker dat ie niet meer terug komt of ergens anders kindjes gaat maken en er dan 100 rond lopen... Echt bang ben ik niet voor spinnen maar leuk is anders. Zo'n vieze dikke vette harige vogelspin vind ik echt heeeeel erg creepy... :evaw: Eeuuhmmm.... Check toch ondertussen nog maar wel even het beruchte spinnenhoekje boven m'n bed, pfoee ik ben veilig vannacht !! :D

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 02:47

spekkiejnfu schreef:

Ik ben zelf inmiddels zover dat ik met mijn ogen dicht en een ondoorzichtige beker wel actie durf te ondernemen, maar wat moet je als je op jezelf woont en niet meer midden in de nacht je oom kan bellen of hij hem alstjeblieft wil verwijderen.

Nu kan ik helemaal niet meer slapen vannacht! Ik had me er het hele filmpje op voorbereid, tot het moment dat het gebeurde... Ik schrok me te pletter!!! :wow:

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 03:45

Echt geweldig gedaan die cursus EHBS!!
Ben blij dat ik geen last heb van spinnen angst, bij mogen ze juist blijven wonen en zitten waar ze zitten.
Soms levert het wel hilarische momenten als je even niet berekend ben op je bezoek op de muur.
Heb wel een deal met de spinnenhuurders gesloten.........

Je bent welkom maar survival of the fittest geldt gezien de hond en 2 katten dol zijn op die wandelende en springende mini-speeltjes. En als je echt teveel van ons bezoek laat schrikken dan inderdaad verhuizen we je naar de tuin.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:19

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:21

spekkiejnfu schreef:

:wow:

Waaaaahhhh!!!!
Die is echt ENG!!
BAHBAHBAH

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:27

Gisteren naar Animal event geweest, daar zat zo'n kerel met een vet grote harige vogelspin op zen hand. Ik heb hem even aangeraakt, maar ik kreeg hartkloppingen en bijna de tranen in me ogen. nooit gedacht dat ik ooit vrijwillig een spin zou aanraken.
De meeste die ik zie verdwijnen, ik haal meestal iemand erbij die niet bang is... :D

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:29

spekkiejnfu schreef:

:') ieuhw ..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:30

Ik heb er gisternacht nog zo eentje vermorzelt.. Hij zat zo'n 20cm van mijn hoofd verwijderd (lag in bed), dacht dat ik dood ging toen ik hem zag.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:32

_Nancy schreef:
spekkiejnfu schreef:

:wow:

Waaaaahhhh!!!!
Die is echt ENG!!
BAHBAHBAH

WHAAAH, ik schrok me ook kapot.
Zoals ze eerst filmde, leek het ook zo'n gewone renspin, totdat ze hem uit een andere hoek filmde, man die was groot !!!

Ik vang ze op dezelfde manier als TS, tenminste als ze op een vlakke muur zitten, op het plafond durf ik het al niet.
Maar ik ben allang blij dat ik zover ben gekomen, was eerst helemaal hysterisch voor spinnen, maar dankzij 2 sessies bij een psycholoog voor mijn angstfobie, durf ik het voortaan zelf, das een hele overwinning.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:37

Pff ik schrok me dood na dat filmpje van spekkiejnfu!

@TS: respect! :oo Ik ben echt zó bang voor alles wat kleiner is dan een muis!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:39

Gadvedamme, dat zou ik nooit durve!!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:42

01San schreef:
HAHHAAH wat een supergoed filmpje!

Maar ik heb misschien nog een tip voor de nog steeds angstigen onder ons: neem dan geen doorzichtige vaas.

Want het lijkt mij griezelig dat ineens die spin door het glas danwel over je hand loopt :P

neeeee, absoluut geen tip.
Ik durf met heel veel moed verzamelen op deze manier een spin naar buiten te doen.
heb dit 1 keer met een plastic pennenbak gedaan.
Ik doe raam open, vang spin, bakje omkeren buiten het raam, kijk in bakje, spin zit er nog!! heb zo het hele bakje uit het raam gegooid en nog een half uur hartkloppingen gehad :+

super filpje overigens!!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:33

Nou dat laatste filmpje was wel heftig. Zoiets zou ik nooit kunnen opzuigen, denk ik. :=

Mijn beste vriend tegen de spinnen is mijn stofzuiger! :D Ik zuig ze gewoon op tijdens poetsen en voordat ik hem uitzet en opberg, spuit ik wat insektengif in een slang en vervolgens een dikke prop keukenpapier in een stang proppen. Ik doe alles om te voorkomen dat ze nog leven en eruit kruipen.

Doodslaan doe ik nooit en om een simpele reden ;) Ik wil geen vieze vlekken op mijn muren met restjes van de spinnen erop. Dat vind ik een onsmakelijke gedachte en zeker als je wilt ontspannen op de bank en je kijkt tegenaan.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:57

LZP --> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:59

gatverdegatverdegatver!!
Gisteravond zat ik op de bank, zegt mijn vriend: oh je moet nu even NIET boven je kijken :+
dus wat doe ik..... := AAAAAAh een enorme spin!
waarop hij hem tussen duim en wijsvinger pakt en naar buiten gooit..... IEEE