Arts doodde honden na wens in testament bazin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:51

Tja, wat moet ik hier nu van denken. Misschien shockeer ik jullie maar ik geef de DA gelijk. Ik denk dat als ik in dezelfde omstandigheid als dat vrouwtje was. (dus wss er niet in geslaagd om goed adres voor mijn honden te vinden) ik heel blij met zo'n DA zou zijn die dat zou willen beloven en doen. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn oude dieren nog in een asiel opgesloten zouden moeten worden.

Als de DA ze in laat slapen hebben de honden geen verdriet meer, geen angst meer en wordt er niet mee gesold.

Tja en de PvdD wil volgens mij hier op scoren.... :roll:

Wat is jullie mening?[/quote]

Ik ben het helemaal met jou eens en de Da zou het ook zo gewild hebben eingelijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:00

Ik vind het de keuze van de eigenaar. De honden zijn op een humane wijze aan hun einde gekomen. De PvdD was ook van mening dat die ijslanders in Friesland er prima bij stonden.... Kortom, die mensen neem ik allang niet meer serieus. Een kip zonder kop komt meer zinnigs uit aan gekakel.

Overigens is dit wel iets van alle tijden. De vader van Lucky Boy XX is om dezelfde reden geslacht. Stond in het testament van de eigenaar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:18

Ik ben het ermee eens, maar ook alleen omdat het oudere honden betreft. Zo zou ik onze jonge reu van 2 nog een prima herplaatser vinden en die gaat nog een hoop lol beleven bij andere mensen. Onze teef wordt dit jaar 7 en is al 'oud' (duitse dog, worden maar een jaar of 9), ook in doen en laten. Tenzij mijn moeder haar nog een goed leven wil en kan bieden, dan heb ik ook liever dat ze ingeslapen wordt. Ze is enorm op ons en mijn moeder gesteld en heeft het niet op vreemden. Het heeft haar een tijd gekost om aan ons te wennen toen ze als 2,5 jarige bij ons kwam. Dat leed doe ik haar op deze leeftijd niet meer aan.

Ik snap die ophef over euthenasie en de dood niet. Waarom zou de dood erger zijn dan leven? Ik denk dat het voor deze honden die vermoedelijk hun hele leven al bij hun bazin hebben doorgebracht, een hoop leed is bespaard. Herplaatsen kán volgens mij gewoonweg niet fijn zijn voor een hond. Vanuit je vertrouwde omgeving gerukt worden en bij vreemde mensen geplaatst worden, zonder te weten wie ze zijn en wat er van je verwacht wordt...lijkt me verschrikkelijk.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:29

Wat belachelijk!! Van de PvdD dan wel he..

Ik weet niet in wat voor wereld zij leeft, maar elke dag worden er in Nederland duizende jonge, gezonde dieren afgemaakt.. Om op te eten.. Waarom zijn die niet zielig, maar een paar oude honden die duidelijk een goed leven hebben gehad wel? Schijnheilig heet dat.

Waarom zou een dierenarts geen gezond dier af mogen maken, en een slager wel?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:33

Ik ben per definitie tegen het afmaken van gezonde dieren. Dus ook in dit geval. Ronduit belachelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:38

Mariska_28 schreef:
Wat belachelijk!! Van de PvdD dan wel he..

Ik weet niet in wat voor wereld zij leeft, maar elke dag worden er in Nederland duizende jonge, gezonde dieren afgemaakt.. Om op te eten.. Waarom zijn die niet zielig, maar een paar oude honden die duidelijk een goed leven hebben gehad wel? Schijnheilig heet dat.

Waarom zou een dierenarts geen gezond dier af mogen maken, en een slager wel?

Was precies wat ik ook dacht!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:41

Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.. Het zijn nu misschien toevallig oudere honden, maar wat als het jongere honden zijn? Waar ligt dan de grens? Want je kunt er moeilijk onderscheid in gaan maken denk ik.. Ik vind dat ze op zijn minst hadden moeten kijken of de honden ergens geplaatst hadden kunnen worden..

Ik vind het heel krom.. Euthanasie is altijd ontzettend lastig voor mensen en dieren kunnen zomaar afgemaakt worden. Misschien een aparte vergelijking, maar ik vind het echt raar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:42

Ik vind het niet direkt verkeerd, wel wat rigoreus maar als je niemand kunt vinden die ze wil?
Wellicht zijn het geen honden die goed in een asiel zouden kunnen, als ze eindelijk geplaatst worden zou het best kunnen dat hij binnen enkele maanden dood is. Wil je zo'n oude hond dat aandoen, heen en weer gesleept worden, allerlei vreemde mensen en nieuwe tehuizen? Wie weet hebben ze ook nog wel een afwijking of gedragsprobleem wat ze nog moeilijker maakt.

Citaat:
Hij vindt het opmerkelijk dat juist een dierenarts bereid is geweest gezonde dieren te doden en vraagt zich nadrukkelijk af of er voldoende naar alternatieven is gezocht. „Hoe moeilijk dit ook is, wij zijn er voor om zelfs dergelijke oude honden, ook nog eens samen, te herplaatsen.”

Die man houd zichzelf voor de gek, we weten allemaal dat honden van boven de 10 maar zelden nog geplaatst worden en meestal in het asiel overlijden. En dan denken dat hij er 3 in die leeftijd samen nog zou kunnen plaatsen.
Om daar moeilijk om te gaan doen is imo egoistischer dan de beslissing van die vrouw/veearts.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:42

fuego3 schreef:
tjah ik vraag me af hoe oud de vrouw zelf is geweest , als ze aan een natuurlijke dood is heen gegaan , vind ik het persoonlijk meer egoistisch om op oudere leeftijd nog weer dieren aan te schaffen , ik zou bv op mijn 60 jarige leeftijd geen beesjes meer nemen ze zullen je zoals in dit geval maar overleven , dan zadel je er dit geval een DA en anders een asiel mee op.

Laat dat mijn buurvrouw van 90jr maar niet horen!
Die geeft oude, afgedankte honden een mooie oude dag.
Het houdt haar in beweging en onder de mensen, en is een goede oplossing voor de oudere honden die bij haar heerlijk verwend worden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:47

Wat te denken van de varkensgriep en de gekke koeienziekte, hoeveel kerngezonde dieren zijn er toen door (uitgerekend?) dierenartsen afgemaakt in opdracht van de overheid?

fuego: dan kun je net zo goed nooit dieren nemen. Elke dag kan je laatste zijn.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:47

fuego3 schreef:
tjah ik vraag me af hoe oud de vrouw zelf is geweest , als ze aan een natuurlijke dood is heen gegaan , vind ik het persoonlijk meer egoistisch om op oudere leeftijd nog weer dieren aan te schaffen , ik zou bv op mijn 60 jarige leeftijd geen beesjes meer nemen ze zullen je zoals in dit geval maar overleven , dan zadel je er dit geval een DA en anders een asiel mee op.

t kan natuurlijk altijd gebeuren dat je zomaar overlijd en met beesten zit , dit is overmacht.
dat de DA het gedaan heeft snap ik wel , je wil graag andermans laatste wens nakomen. maar ben eigelijk ook wel weer tegen gezonde dieren afmaken ,, moeilijke kwestie hoor.

Ik vind het ook wel een beetje onzin om te zeggen dat je na je 60e geen dieren meer moet nemen.
Ik realiseer me ook dat ik nu 42 ben, mijn paarden 1 en 5, dus ik hoop dat ze minimaal tot mijn 60e meegaan.
Ik kan ook morgen een ongeluk of iets dergelijks krijgen, en heb me wel eens zorgen gemaakt wat er dan met mijn dieren moet... Heb ook nog oude artrose merrie en duitse herder van 13.... Wel heb ik alllang lange gesprekken gehad in mijn vriendenkring dat als mij iets mag overkomen, ze voor mijn dieren willen zorgen.
Stukje verantwoording denk ik

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:48

XoNo schreef:
Wat te denken van de varkensgriep en de gekke koeienziekte, hoeveel kerngezonde dieren zijn er toen door (uitgerekend?) dierenartsen afgemaakt in opdracht van de overheid?

fuego: dan kun je net zo goed nooit dieren nemen. Elke dag kan je laatste zijn.

Alsof de dierenartsen daar graag aan mee werkten 8)7

Dit is geen vergelijking.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:49

Ik vindt het een hele goede beslissing. Oude honden moet je niet meer uit elkaar trekken of scheiden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:52

Wilawander schreef:
Ik vindt het een hele goede beslissing. Oude honden moet je niet meer uit elkaar trekken of scheiden.

helemaal mee eens...er is de honden vermoedelijk veel leed bespaard gebleven.
In een asiel op een nieuw baasje wachten weg uit je vertrouwde omgeving en dan ook nog oud zijn is voor dat soort honden traumatisch.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:53

upendo schreef:
Ik vind het puur egoïsme van die vrouw. Met alle respect.

wat is er precies egoïstisch aan? Zij heeft er niks meer aan hoor, of die dieren nu dood zijn of leven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:53

Het bericht verbaast mij maar ik ben er niet door geshockeerd. Ik begrijp de beweegredenen van de overleden vrouw en van de dierenarts.

En gezonde dieren laten inslapen... wat denk je dat er in de overvolle asiels gebeurt. En waar blijven bijvoorbeeld de rhodesian ridgebackpups zonder rugrichel? ;)

En de PvdD: :roll:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:55

100% mee eens.

Ik ben dan weer visueel ingesteld en zie drie hele zielige oude snoetjes voor me die in een asiel alsnog apart zitten en wegkwijnen. Langzaam depressief worden etc.

Vind juist gehandeld in deze situatie :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:58

Ik vind het te bizar om een gezond dier in te laten slapen. Dus als jij dood gaat moeten andere maar mee je graf in..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:02

Ik ben het eens met de DA. :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:03

Sjeu ben ik dan zo naïef dat ik er altijd in geloofde dat dierenartsen geen gezonde dieren in lieten slapen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:04

Wat heet gezond? Waarschijnlijk hebben ze ook wel de nodige kwaaltjes net als zoveel honden op die leeftijd. Moeten ze dan nog een jaartje leven in een asiel?

Ik zou zelf proberen wat te regelen, maar ik begrijp de beweegreden van deze vrouw en de dierenarts wel. Enne op mijn 60ste heb ik gewoon nog dieren hoor! ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:05

xManon_ schreef:
Sjeu ben ik dan zo naïef dat ik er altijd in geloofde dat dierenartsen geen gezonde dieren in lieten slapen...

Misschien de afgelopen jaren beter naar het journaal moeten kijken ;) Bijvoorbeeld naar de geitjes in de Q-koortsperiode??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:05

patatkraam schreef:
Ik vind het te bizar om een gezond dier in te laten slapen. Dus als jij dood gaat moeten andere maar mee je graf in..

nee je moet ze maar aan hun lot overlaten omdat je sterft, da's diervriendelijk.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:06

Ayasha schreef:
patatkraam schreef:

nee je moet ze maar aan hun lot overlaten omdat je sterft, da's diervriendelijk.

Je moet het gewoon beter regelen, dan worden ze ook niet aan hun lot overgelaten. Dat is diervriendelijk.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:06

sorry maar dat vind ik toch een heel andere reden, ik vind niet dat je dat kunt vergelijken..