Dankjewel klis tis zo raar, en niet te begrijpen hoe dit ineens is gebeurd
Miesjex
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-12 15:33
Nou ik heb weer een update ( ondanks dit topic niet heel actief is )
Gister besloot ik een vriendinnetje voor Flappie te kopen, omdat hij nu zo zielig alleen is na de dood van Fluffie. Helaas toen we terugkwamen zag ik dat Flappie zijn oog ineens heel erg vies was, dus besloot tohc maar even naar de dierenarts te gaan.
En nu is alles opeens duidelijjk. Hij heeft een erge parasiet in zich, daardoor liep hij zo slecht, heeft hij tranende ogen, is hij aan alle 2 de ogen blind. en hij heeft oormijt ( door het tro zeiden ze?) Nu allemaal medicijnen mee gekregen en over 2 weken terugkomen voor een prikje. En dan na 2 weken nog een keertje.
Maar het is hartstikke besmettelijk, dus mag onze nieuwe kleine vriendin helemaal niet bij hem zitten. Dus gister om kwart voor 6 kwamen we bij de dierenarts weg, rennen naar de dierenwinkel voor een nieuwe kooi.
Miesjex
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-12 17:41
niemand verder????
Manou
Geplaatst: 05-06-12 18:55
Hij heeft dus e. cuniculi? Wat voor medicijnen heb je er voor gekregen? E. cuniculi komt op zich bij heel veel konijnen voor, ze kunnen ook door hun moeder besmet raken. Dus er is wel een kans dat je nieuwe konijn het ook al bij zich draagt, het is alleen vaak niet actief. Maar als je konijn nu niet in orde is, is het toch niet het geschikte moment om kennis te maken met een ander konijn, of er nu besmettingsgevaar is of niet.
Ja klopt dat heeft hij, weet niet precies wat voor medicijnen, ze liggen beneden. Maar heb inderdaad mijn konijnen apart staan zoals ik net ook schreef, dus zet ze voorlopig ook zeker niet bij elkaar.
Miesjex
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-12 08:52
Na heel veel dingen geprobeerd bij de dierenarts, prikjes, spuitjes, druppeltjes... Hebben we helaas onze lieve Flappie vorige week moeten laten inslapen, dit was de beste keuze.
Maar ohhh wat mis ik mijn vriendje zeg. Ik was 8 toen ik hem kreeg...