Nog meer oude konijntjes op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer oude konijntjes op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:52

mijn konijn was 7 toen ze werd ingeslapen ivm kanker

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:55

Wij hadden het er laatst thuis nog over.
Bij ons konijntje zijn we de precieze leeftijd uit het oog verloren, maar ook zij gaat al ruim over de 10 jaar.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:56

Owhh, gelukkig. :) Ons konijntje heeft nog even te leven. Hij is namelijk ongeveer 7/8 jaar.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:01

Ik heb er 1 van nu bijna 19 jaar oud *\o/* Een wonder konijn.
Heeft nooit in een hokje gezeten, heeft nooit konijnenvoer uit de winkel gekregen.

We hebben haar gekregen toen ze 3 jaar oud was van een kennis die haar niet meer wilde hebben.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:02

HorseTopShop schreef:
Ik heb er 1 van nu bijna 19 jaar oud *\o/* Een wonder konijn.
Heeft nooit in een hokje gezeten, heeft nooit konijnenvoer uit de winkel gekregen.

We hebben haar gekregen toen ze 3 jaar oud was van een kennis die haar niet meer wilde hebben.

Zozo, dat is zeker een wonder konijn! :) Wat voer je'm dan? :+
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 14-04-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:04

Restjes eten zoals sla e.d. en ze eet mee met het graan van de kippen.
Ze krijgt wel hooi.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:05

Die heeft vast een relax leventje. :) Het probleem bij ons konijn is dat hij geen enkel hooi eet. :+
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 14-04-11 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:05

Mijn ouwetje is 11 jaar. Het is al wel echt een oud konijn, ik denk niet dat ie 12 gaat worden. Toch dacht ik vorig jaar ook niet dat ie de 11 zou halen en dat is 'm toch mooi gelukt. Hij is supersuperlief en houdt het meest van op schoot zitten. Als je hem niet genoeg aait duwt ie z'n koppetje onder je hand :)
Daar kunnen mijn jonkies nog iets van leren!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:08

Ik dacht dat ons vorig konijn van ruim 7 oud was, maar durf hier bijna niet meer te posten :p
Helaas is hij vorige zomer overleden omdat hij zijn achterhand niet meer kon bewegen. Na wat prikken en dwangvoeren ging het beter, maar op een dag lag ie weer in zijn hok, heel angstig. Toen hebben we besloten om hem in te laten slapen. Hoewel het niet mijn konijn was (van vriendlief) en totaal niet aanhankelijk vond ik het niet leuk. Heb tranen met tuiten gehuild bij de DA.
Nu hebben we twee jonkies die deze zomer 1 worden, dus we hebben nog even te gaan :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:09

Ik dacht dat mijn Frits oud was met zijn 6 jaar, maar dat valt dus nog reuze mee :D

Afbeelding
(hier was hij overigens nog een héél stuk jonger)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:10

Hier nog twee bejaarde ouwetjes, hoewel als ik zo lees hebben ze hopelijk nog lang te gaan. Een albino je-weet-wel-Hollandertje van 10-11 jaar, heel erg tam en lief en een echt knuffeltje. Hij heeft helaas al wel wat vriendinnen versleten, de eerste was niet echt tam en daardoor kregen maden sneller de kans dan ik om haar te "temmen", de tweede sprong altijd heel erg hoog en kwam daardoor een keer verkeerd terecht, en deze komt uit de opvang, was heeeel erg schuw, bleek het snot te hebben maar heeft het tot nu toe alweer 2 jaar extra gered, ondanks dat ik de eerste winter dacht dat ze het loodje zou leggen, is ze nu gezonder dan ooit. Geen idee hoe jong of oud ze is, het is een raszuiver steriel Pools vrouwtje incl. tattoo.

Ze zitten buiten in een ren, met nachthok en hebben het prima naar hun zin.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:19

Hier is trouwens een foto van mijn oude man :)

Afbeelding

Het is wel een duur konijntje zo vaak als we al bij de dierenarts zijn geweest. Maar hij knapt altijd heel snel en goed weer op dus elke keer denk ik, nou het gaat wel weer even.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:20

Hier nog een konijn van 10+.
Zijn leeftijd is niet helemaal bekend omdat hij uit een dierenwinkel komt, de vriendin van mijn zus heeft hem daar gekocht en hij heeft al een hele reis gemaakt: hij komt uit België is daarna verhuisd naar Brabant en woont nu al 7 jaar gelukkig in Overijssel!
Wolff, ja zo heeft hij, is wel iets verwend...hij woont in huis en loopt ook los in huis! Verder krijgt hij als hij weer in zijn hok moet een Yoghurt-dropje, zonder krijg je hem niet te pakken.... :+

Ik heb 3 konijnen voor Wolff gehad, die hebben allemaal buiten in een hok gewoond, de oudste was daarvan 8 jaar, een super mooi Tan konijn.

Nou voor de nieuwschierige, dit is Wolff
Afbeelding

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:16

Een van mijn vorige konijnen is ruim 11 jaar geworden, Tammy heette hij (ik was een jaar of vijf toen ik 'm kreeg). Tammy liep altijd los in de tuin en deed zijn naam eer aan, want je kon er alles mee doen.. Toen ik klein was, nam ik 'm zelfs mee in een poppenwagen naar m'n vriendinnetjes :D Hij kwam altijd op je af rennen als je de tuin in kwam, echt een leuk beest :D

andvari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:44

Haha, hier een dame van 9. Vond dat al heel wat worden, maar als ik het zo lees kan zij nog wel wat jaartjes de trap op en afrennen hier ;)
Mijn oudste lieverd is 10 1/2 geworden en was toen al een poos een heel versleten kereltje, die al heel veel meegemaakt had met middenoorontsteking enzo.

Was van de week bij de dierenarts voor de enting en die was al zo verbaasd dat hij eerst een 8 jarige en toen een 9 jarige in handen had. Hij moest eens weten!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:44

Ik had een konijntje van 9, Ricky xD
Hij is vorig jaar overleden. 2 weken voor z'n 10e verjaardag |(

We hebben nu weer 2 nieuwe nijntjes van allebei een half.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:48

Ik had een dwergkonijn die bijna 13 is geworden :) Ik dacht dat dat al uitzonderlijk was maar ik las net ergens dat iemand een konijn heeft van 19?! Dat is wel heel erg oud zeg.. jeetje! :oo

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:50

Ik heb een konijn heel lang gehad, Vlekkie <3 Denk dat ie 10/11/12 is geworden :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:06

Ik heb een konijn van 3 en eentje van 9. Nog hopelijk heel wat jaren te gaan dus. Het zusje van het konijn van 9 is 8 geworden maar hebben we in moeten laten slapen vanwege tumoren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:30

2 nijnen van juni 2006 1 van mei 2007 en 1 van januari 2010. Nog niet zo oud dus allemaal. 2 weken geleden een vlaam in moeten laten slapen van 4 jaar. Deze was al een half jaar aan het tobben met verlammingsverschijnselen aan haar achterhand. We dachten EC en daar is ze 3x voor behandeld (3x een maand medicatie 1x per dag) maar toen dat niet hielp nog eens grondig onderzocht en daar kwam uit dat ze een hernia had. Toen nog 1.5 maand van haar mogen genieten en toen ging ze zo snel achteruit (steeds meer verlamd, maar gelukkig nog steeds geen pijn) dat ik besloten heb haar in te laten slapen. Beter zou ze nooit meer worden en wachten totdat ze pijn ging lijden wilde ik niet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:36

beauisvancie schreef:
Ik heb een heel oud konijntje al zeg ik het zelf hij is namelijk al 10 :o . Ik kreeg hem toen ik 3 was en heb hem Peter genoemt echt een naam waarvan ik nu denk hoe ben ik er op gekomen :').

Whahaha. Van Peter Rabbit misschien?

Ik zie het al voor me: Een 3-jarig kindje dat een naam mag verzinnen; komt ze met Peter... :D

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:41

ik had een albino konijn die ik 13/14 jaar heb meegemaakt en toen was die al uitgegroeid, dus gok 15 of 16 jaar ofzo..
maar dit konijntje is in der buitenhok helemaal aan de anderekant van zoon driehoekige ren overleden in zijn slaap gok ik ..

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:38

ik heb een oudjes en twee middenmatige
de oude is denk een jaar of 7
en de andere twee zijn broer en zus die zijn 6
en mijn vlaamse reus van 6 is pas overleden

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:15

Wat zien jullie konijntjes er allemaal nog goed uit voor hun leeftijd... :j

Ik heb een konijn van 10 jaar, maar zijn beide oogjes zijn inmiddels blauw/wit van de staar.
Hij is dus blind, volgens mij hoort hij ook niet zoveel meer, maar zijn neus werkt nog super. Eetlust is ook nog goed, al is hij wel wat kieskeuriger geworden en eet ie alleen wat ie lekker vindt.. ;)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:03

Ik heb 4 konijnen waarvan er 1 bejaard is, een dwergkruising van 9 jaar genaamd muis. Daarnaast heb ik nog 2 konijnen van mijn oude buren overgenomen waarvan ik de leeftijd niet precies weet maar in elk geval ouder dan 3, en nog een konijn van 2.