Ontvlooien labra/goldendoodle, waarmee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Ontvlooien labra/goldendoodle, waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:27

frontline niet werken is echt een fabel. 100den dieren op jaarbasis in het asiel behandelen we met frontline en nooit een vlooienplaag gehad.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:30

Ik heb ook een doodle, wij gebruiken gewoon de frontline. En niks aan het handje.
En heel af en toe wassen we hem, aangezien ik nog steeds een fles vlooienshampoo heb staan, maak ik die maar op

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:24

Hier in het asiel zijn we juist van de frontline afgestapt omdat het niet meer goed werkte. We merkte dat we steeds meer moesten gebruiken (soms dubbele dosis omdat de vlooien maar niet dood wilde!)
Toch raar dat dat bij jullie niet zo is dierenfan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:10

Wij ontvlooien enkel met advocate puur door allergie en reactisch van onze stafford voor alle andere soorten. Van frontline wordt ze volledig kaal anderen wouden eerst wel 2 x ook kale plekken.

Nu hebben onze honden geen vlooien omdat we ze goed ontvlooien maar ook bij honden met een vlooien plaag werkte de advocate zeer goed :))

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:17

Ik heb met Practic een hele slechte ervaring. Onze hond, die gevoelige darmen heeft, is er 2 keer (we wisten de eerste keer niet waardoor het kwam tot we de kalender er op nasloegen) heel erg ziek van geworden. De DA dacht toen aan een ernstige darmontsteking..........Ik zou je de details besparen....:'(
Met frontline/stronghold geen problemen gehad. Die practic komt misschien door de hulpstoffen? Iig ik probeer het niet meer....

Werkzame stof;
Frontline Sproeiflacon : Fipronil
Frontline Combo Spot-On: fipronil + (S)-methopreen
Frontline spot on: fipronil
Exil: permethrin
stronghold: selamectine

@air exil heeft dus een andere stof.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:01

Practic, Exil, Pulvex, enz hebben allemaal dezelfde werkzame stof Permehtrin en zijn eigenlijk een tekenmiddel en hiervoor zeer goed werkzaam. Tegen vlooien werkt dit wat minder goed en je moet zeker elke 4 weken opnieuw behandelen.

Selamectin in Stronghold is werkzaam tegen wormen (niet tegen lintwormen) en mijten en ook vlooien. Maar geen teken of middelmatig.

Fipronil in Frontline en Effipro is werkzaam tegen vlooien en is geen resistentie tegen bekend. Waardoor de firma van Frontline met Effipro op de markt is gekomen en dezelfde werkzame stof heeft, dit zouden ze niet doen als er resistentie was.

Wij behandelen al onze boerderij katten en de honden met frontline en deels met een Permehtrinmiddel (honden)en nog nooit vlooien gehad.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:06

Bel eens de fokker die heeft er vast meer mee te maken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:08

Die meldde mij hetzelfde als de trimster :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:10

Pak je zijn omgeving ook aan,dus mand end.?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:11

Absoluut. De andere honden worden ook gedaan. Moeten alleen even wachten omdat hij net is gecastreerd, maar daarna wordt zeer zeker alles gedaan :)