Vanaf je garage een ondergrond snoertje... stekkertje.. stroomdraadje.
Wij hebben één draadje om de vijver.. al 5 jaar, geen reigers gezien..
Staat niet eens stroom meer op...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dirkje25 schreef:Cayenne schreef:Een spuitkikker! (zo'n sproeiding dat water spuit bij beweging)
Mijn ouders hebben er ook een en sindsdien geen last meer van gehad
Wil er nou echt niemand mijn hondje hebben, hij is ook lief voor de kinderen.

Jolliegirl schreef:Waarom doe je niet gewoon makkelijk... heel simpel een stroomdraadje..
Kleine moeite. Draad kost niets, adapter kan je ook wel voor n redelijke prijs halen...

Faniek schreef:Hebben we gehad, maar willen mijn ouders niet meer ivm het open stellen voor bezoekers het er niet uit ziet en ze dan niet meer met de grasmaaier goed tot de vijver kunnen komen. Lastig in ouderlijke tuin het zo goed mogelijk voor elkaar willen hebben, daarom vroeg ik me af die spuitdingen dat vinden ze nog akkoord.
Faniek schreef:Haha dat zou wat zijn
Ik zal even enkele foto's van onze vijver neer zetten
Hij staat dus wel eens bij de graskant, daar zitten nu zigzag allemaal draadjes, kattenbelletjes komen er nog aan. Ik had gedacht om daar nog een sproeiinstallatie neer te zetten. Dan de andere kant het moeras als de visjes druk aan het voortplanten zijn zitten de katten er nog wel is, ook daar zitten nu draadjes en had ik ook gedacht aan een sproeiinstallatie. Het is niet mogelijk de aanvliegroute aan de graskant te verhinderen.
Nu zitten er een aantal flinke jongens die ik vermoed de reiger niet pakt, 5 windes van rond de 50cm die hadden we er voorheen ook 18 jaar inzitten zonder dat er een winde verdween.