Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
d0nnaa_dan schreef:Nog een kleine toevoeging als je het toch doorzet, let er asjeblieft op dat beide konijnen (en hun beide ouders) in zeer goede gezondheid zijn. Ik heb hier thuis ook een konijntje lopen die gefokt is door onwetende mensen omdat ze het zo leuk vonden, met twee rasloze ouders, en die heeft een onwijs slecht gebit. Beestje heeft inmiddels klauwen met geld gekost, en zal waarschijnlijk niet heel oud worden, omdat zijn tanden één voor één uitvallen/afslijten/getrokken moeten worden. Heel verdrietig allemaal, dat wil je niet op je geweten hebben als konijnenliefhebster.
Denk ook aan de kosten die het met zich meebrengt als er complicaties optreden en de dierenarts moet komen, en neem ook zeker in je overweging mee dat er een kans inzit dat je konijn het niet haalt bij complicaties. Is dat het je waard?
Ruby1995 schreef:ik ga trouwens niet meer in op onzin reacties , ik vroeg hier om algemene kennis en niet van er bestaan er al zo veel , er bestaan ook zat paarden,katten en honden enz.
Ruby1995 schreef:ik ga trouwens niet meer in op onzin reacties , ik vroeg hier om algemene kennis en niet van er bestaan er al zo veel , er bestaan ook zat paarden,katten en honden enz.
SjakieXX schreef:Maar bij paarden, katten en honden, wordt er toch vrijwel echt wel meer gelet op erfelijke eigenschappen van beide ouders, en proberen ze meestal het ras gezond te houden, echter bij konijnen fokken er een meerder deel alleen maar voor het plezier en niet voor het ras in gezonde stand te houden. En daar krijg je weer konijnen van met allerlei ziektes etc.
Colway schreef:SjakieXX schreef:Maar bij paarden, katten en honden, wordt er toch vrijwel echt wel meer gelet op erfelijke eigenschappen van beide ouders, en proberen ze meestal het ras gezond te houden, echter bij konijnen fokken er een meerder deel alleen maar voor het plezier en niet voor het ras in gezonde stand te houden. En daar krijg je weer konijnen van met allerlei ziektes etc.
welnee, ook bij honden, katten en paarden heb je egoïstische mensen
want tsjah...kleine beestje zijn nou eenmaal zo schattig
WinSel schreef:``Ruby1995 schreef:ze maakt op het moment al een nestje en is nog niet eens gedekt....
Dat heet schijnzwanger

wigke89 schreef:wat is het hier op bokt toch altijd meteen een drama als iemand er over begint om zijn konijntje te laten dekken
mensen zeg. ze vraagt informatie is dat dan echt zoveel gevraagd.
ze geeft aan goede huisjes te weten dan is het toch goed
ze heeft zich dus gied voorbereid door eerst te kijken of ze een huisje voor ze weet
@ TS
meestal als je je voedster laat dekken dan gebeurt dat meteen vaak hoef je de ram niet eens te laten zitten en wordt ze meteen gedekt
je hebt met je oude ram wel een kans als hij nog nooit gedekt heeft dat hij nog niet bevrucht. maar je zegt zelf dat je een zwart/creme vrouwtje hebt en een zwart mannetje als je die op je voedster zet heb je waarschijnlijk bijna allemaal zwarte jongen is niet heel interesant voor de verkoop zou er een ander kleurtje op zetten. maar misschien is er een fokker in de buurt waar je haar kan laten dekken
als je meer wilt weten kan je me altijd pb'en. ik fok zelf ook.
voor de bokkers onder ons welke nu meteen commentaar willen leveren omdat ik zeg dat ik fok en er al zoveel konijnen zijn die in opvangen zitten. ik fok o.a raszuivere teddy widder konijnen.