Tijger Hermes stikt voor ogen van bezoekers in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:15

[quote="Marye78"]Ik zou dat persoonlijk echt niet hebben kunnen filmen.
Snap ook niet wat er in mensen omgaat op zo;n moment, dat ze besluiten hun mobieltje te pakken.
Ik vindt het disrespectvol.[/quote]

Het is een dier....... moeten we dan ook de verslagen van de bezoeken aan slachterijen hier op bokt verbannen van deze site?
Kom op zeg.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:04

Goof schreef:
Marye78 schreef:
Ik zou dat persoonlijk echt niet hebben kunnen filmen.
Snap ook niet wat er in mensen omgaat op zo;n moment, dat ze besluiten hun mobieltje te pakken.
Ik vindt het disrespectvol.[/quote]

Het is een dier....... moeten we dan ook de verslagen van de bezoeken aan slachterijen hier op bokt verbannen van deze site?
Kom op zeg.

Ooit gehoord van meningsverschillen? Het is MIJN mening. Mijn gevoel.
En je reactie is erg kort door de bocht. Het heeft daar helemaal NIETS mee te maken.
En niet iedereen ziet een dier hetzelfde. Kortom, maak je niet zo druk om MIJN mening.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:10

Waarom zoveel hoofdlettergebruik?
Ik snap wel dat mensen het filmen, dan kun je later ook zien wat er nu gebeurde. Is niet respectloos.

marielle231

Re: Tijger Hermes stikt voor ogen van bezoekers in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:26

de meeste filmde al voordat hij stikte, hadden ook niet door dat er iets mis was pas op een gegeven moment.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:33

Jeetje wat vreselijk... Dat arme beest ;(

Ik denk dat de meeste mensen al bezig waren met filmen, want ja het is gewoon prachtig om te zien hoe die beesten leven etc.
Maar om pas te gaan filmen wanneer zo een beest doodgaat... Ja dat noem ik inderdaad respectloos, en gewoon weg walgelijk. :x

Pauline jou opmerking vind ik dan ook misselijk makend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:02

Lobke_ schreef:
Pauline jou opmerking vind ik dan ook misselijk makend.

Waarom dan? Ik snap wel wat ze bedoelt. Personeel en DA willen later ook weten wat er nou precies gebeurde. Of denk jij dat zoiets zomaar afgedaan wordt als 'ach, tijgertje minder'...?

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:07

Nee natuurlijk niet, maar er zal ook heus wel personeel aanwezig zijn geweest en beveiligingscamera's etc.

Mensen die expres het leed van dieren willen filmen daar word ik gewoon misselijk van.
En gewoon respectloos tegenover dat beest, ongeacht wat voor een beest etc het is zoiets doe je gewoon niet :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:37

In blijdorp denken ze zeker niet "jammer, tijgertje minder" de verzorgers moesten gisteren de tijger uit het verblijf halen en dit is zeker een emotionele aangelegenheid.. Dat is alles behalve leuk.. :(:)

Mijn beste dinnetje en haar vriend werken beiden in Blijdorp, hij had gisteren net de tijgers gevoerd met zijn collega en hij was nog beneden toen het publiek opeens begon te gillen. En toen was het al te laat..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:48

Lobke_ schreef:
Mensen die expres het leed van dieren willen filmen daar word ik gewoon misselijk van.

Ja, maar ja, net wat ik eerder al zei: je staat dat beest te filmen als hij eet, dan begint hij te kwijlen maar weet jij veel of dat normaal is? En op een gegeven moment sta je zo als versteend te kijken, terwijl het langzaamaan tot je doordringt wat er gebeurt, dat je er niet eens meer erg in hebt dat je nog staat te filmen...

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:12

Blue_Eyes schreef:
Lobke_ schreef:

Ja, maar ja, net wat ik eerder al zei: je staat dat beest te filmen als hij eet, dan begint hij te kwijlen maar weet jij veel of dat normaal is? En op een gegeven moment sta je zo als versteend te kijken, terwijl het langzaamaan tot je doordringt wat er gebeurt, dat je er niet eens meer erg in hebt dat je nog staat te filmen...

Als je mijn eerste post goed leest zie je dat ik dit ook had bedoelt :)
Ik doelde puur en alleen op een andere post waar ik uit op maakte dat er mensen waren die pas begonnen met filmen toen ze zagen dat dat beest stikte.
En dat vind ik echt not done :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:21

nou waarom niet ik heb gekeken om te zien wat er nou echt gebeurd is, en ja dat was zielig maar ben ook naar nijkerk geweest dus ach, maar dat is ieder zn eigen keus. ;)
Miepie77 schreef:
ik snap niet waarom mensen dit gaan bekijken, dier is dood, wil je bewijs ofzo :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:26

Je weet als je filmt niet van te voren wat er gaat gebeuren en dit hoort bij een dierentuin hoe vervelend ook. ok misschien met de kiinderen weglopen kan geen kwaad. helaas viel deze tijger ook in het water en lag daar te vechten en dat zie je in het filmpje heb ook getwitterd aan blijdorp of tie niet verdronken is daar leek het op of inderdaad gestikt in de modder. tegelijk kan zon filmopje wel een hoop duidelijkheid geven over wat er gebeurd is hij at eerst gewoon alles op een beetje kauwen en ging toen overgeven en wankelen.
het kan goed helpen bij het vinden van de doodsoorzaak. en ja ook een dierentuin blijft een risico omdat er altijd iets kan gebeuren, ok bokito wel heel erg en had nooit mogen gebeuren maar zoiets als dit tja...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:55

Lobke_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Als je mijn eerste post goed leest zie je dat ik dit ook had bedoelt :)
Ik doelde puur en alleen op een andere post waar ik uit op maakte dat er mensen waren die pas begonnen met filmen toen ze zagen dat dat beest stikte.
En dat vind ik echt not done :n

Ja, dat had ik begrepen. Ik maak dat echter niet op uit de post van Pauline.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:43

Er zullen ook wel gewoon mensen spontaan beginnen filmen, ramptoerisme is de tweede natuur van sommige mensen. Zou het niet onrespectvol noemen mijn smaak is het gewoon niet.
Net als trager rijden bij een ongeluk ofzo. Sommige mensen hebben gewoon nood aan zoiets vast te leggen.

Erg voor de verzorgers

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:48

sneu voor die tijger! :(:)
ik zie geen filmpje op die pagina staan van die link...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:02

Lobke_ schreef:
Nee natuurlijk niet, maar er zal ook heus wel personeel aanwezig zijn geweest en beveiligingscamera's etc.

En gewoon respectloos tegenover dat beest, ongeacht wat voor een beest etc het is zoiets doe je gewoon niet :n

Gelukkig maar dat veel dierenleed gefilmd wordt anders komt de grote wereld het nooit te weten en worden veel dieren zoals bijvoorbeeld olifant Anne, niet gered maar blijven mishandeld worden.
En dit is inderdaad niet leuk om te zien maar helaas kon niemand hier iets aan doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:22

Lobke wat maakt jou zo misselijk dan?
Ik vind het heel erg maar doordat het gefilmd is kunnen andere mensen zien wat er is gebeurd en er van leren. BE legt het verder imo prima uit :)
Ik begrijp je opmerking niet :)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:35

BE dat maakte ik dus wel uit van de post dus vandaar mijn reactie.

Mindfields ja ik vind het ook goed om dat soort dingen op te nemen om anderen er wat van te laten leren en mensen te laten zien hoeveel vrede dingen hier gebeuren op de wereld.
Maar dat vind ik weer iets totaal anders dan expres opnemen hoe een dier op wat voor een manier dan ook sterft, dat is in mijn ogen respectloos.
En dat maakte ik ook op uit de post, dat het heus niet erg is om even snel je camera te trekken als je ziet dat er een dier aan het doodgaan is.
Zolang de mens er maar weer wat van kan "leren" is het geen probleem, nee dat kan ik inderdaad niet hebben en word ik dus ook echt niet blij van :n

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:37

Naja ik vind het maar gek dat je dan mijn post zo misselijkmakend vindt, eigenlijk?
Niemand ziet graag een dier sterven maar als je er staat en het gebeurd kan ik me indenken dat je het juist filmt. Al was het maar later om terug te zien dat je dát hebt meegmaakt en hoe heftig dat is.
En ik vind dat niet respectloos, ik vind het erger als mensen ernaast staan te lachen ofzo.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:42

Opzich niet je post, alleen het idee dat ik erachter heb waarom mensen het zouden filmen :)
Erom lachen etc. vind ik nog vele malen erger, vreselijk gewoon van die sensatie zoekers snap niet hoe mensen daar van kunnen genieten :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:34

dames houd het nou ff gezellig

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:52

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:28

ik heb ook zitten kijken, het is erg duidelijk dat men pas bij de 5de minuut van het filmpje (iig die ik heb gezien) doorkrijgt dat er iets serieus verkeerd is. Dan is het eigenlijk al te laat. In eerste instatie lijkt er weinig mis te zijn, hij verslikt zich en wil het uitbraken, dat overkomt alle beesten wel eens. Kan me voorstellen dat je dan door blijft filmen, gewoon omdat je er van schrikt...

Het is hard, maar ook in de natuur zal dit gebeuren, dus snap de opmerkingen over dierentuinen ook niet echt...

Het is een rotbeeld om te zien, verstikken lijkt me echt het meest afschuwelijke wat je kan overkomen...