Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:53

Vjestagirl schreef:
Knaagdieren compleet met kooi (veelal te klein), ladingen voer en bodembedekker. Complete aquaria voor bijna niets.

Nog erger, toen ik op zoek was naar een mooi buitenhok kwam ik ontzettend veel advertenties tegen in de trant van "mooi konijnenhok, met konijntje" alsof het een accessoire is voor bij het hok of zo 8)7
Onbegrijpelijk dat mensen totaal niet nadenken voordat ze een dier aanschaffen :x

_Tara_

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:53

Ze denken niet na en ze lezen zich niet in...

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:56

Grace, mijn ouders precies hetzelfde. Ik wilde een konijn. Goed, ik kreeg een konijn. Maar mijn moeder stond erop dat ik hem elke dag aandacht gaf en minimaal eens per week het hok helemaal schoonmaakte. Toen ik met m'n knijntje had bewezen dat ik goed voor het dier kon zorgen mocht ik toen die was overleden ook twee cavia's en nu lopen hier weer drie konijnen, een kat, 2 goudvissen en 3 kippetjes rond! :D Twee van de konijnen heb ik vorig jaar bij het knaagdierenopvangcentrum gehaald. Ik heb daar stage gelopen en die beestjes waren daar 3 jaar geleden gedumpt toen het zomer werd en ze op vakantie wilden. Ze zaten er al zo lang, dat ik die twee heb meegenomen naar huis. Het liefste nam ik ze allemaal mee...

sunny_l0ve

Ja, hier nog iemand die hier weekhartig voor is en me er ook aan zit op te vreten. Daarom doe ik veel aan voorlichting, des te meer het te voorkomen is des te beter. Het komt ook niet alleen door de ouders die geen verantwoordelijkheid nemen, maar ook door de dierenwinkels. Verkeerd advies aan de mensen meegeven en kleine hokjes verkopen.
Ik sta ook echt verbaasd hoeveel het allemaal moet kosten, terwijl ik het liefst dat kleine rothok in elkaar wil stampen.
Maar goed, het is onvoorstelbaar hoe stom mensen kunnen zijn. Ik neem dat ze het ook niet met de kinderen doen, waarom wel met de dieren? Is dat ethisch gezien een ander verhaal?
Ik probeer die mensen altijd zo vriendelijk mogelijk uit te leggen waarom het niet verantwoord is omdat je zo toch meer bereikt. Een vijandige houding werkt in dit soort gevallen alleen maar averechts. Dus des te meer mensen zich in zetten om dit te voorkomen, des te meer mensen zullen zich er bewust van worden!

Want het klagen is misschien even fijn om kwijt te raken, maar als er vervolgens niets mee gedaan word heeft het mijn inziens niet veel nut gehad of wel?

Boktpony

Ik vind het ook triest hoor als ik het zie! Ik wil ook het liefst alles opvangen etc etc... Maar gelukkig door de jaren heen wel vaak te horen gekregen dat ik ook niet alles kan redden :7 nadat ik weer eens met een zielig beestje was thuisgekomen wat natuurlijk welkom was, maar wel de laaste moest zijn :Y)

shilady schreef:
Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........

Mijn moeder is ook allergisch geworden? toen wij onze hond al jaren hadden... Ze nieste en snotterde super veel en op een gegeven moment was ze op vakantie geweest en had ze nergens last van gehad :+ En toen kwam ze thuis en begon het genies en gesnotter weer. Maar goed onze hond ging dus echt niet de deur uit dus toen is ze maar aan de neusspay gegaan :+
Dus volgens mij kan het wel mogelijk zijn :o Maar ik geloof ook echt niet alle verhalen op MP!

En kindjes idd die er niet meer naar omkijken :(:) Ben dan wel weer blij dat ik in mijn omgeving vooral het omgekeerde zie... Kids die zo gek met hun beestjes zijn dat je het soms gewoon zielig vind omdat ze zoveel aandacht krijgen :7

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:57

Ja en om die reden heb ik nu 2 schildpadden van ruim een kg per stuk. De kinderen keken er 7 jaar geleden niet meer naar om, moeders wou ze in de sloot gooien en toen heb ik ze meegenomen... Zijn sinds die tijd wel 10x zo groot geworden... Denk nou eens na voordat je een beest koopt...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:58

Mocht nog iemand een aquarium willen?
Die van mij mag best weg. (of gaan jullie nou allemaal slaan?)

En ik ben wel van mening, dat als dier ergens woont waar het niet welkom is een ander huisje vaak wel de beste
oplossing is, beter dan de vissen in de sloot kieperen, het konijn los laten in het park, de hond in het bos loslaten.
Wat ook gebeurt.
Mocht je geen zin meer hebben in je dier, zoek dan een goed nieuw huis voor hem.

Ondertussen krijgen de vissen alle verzorging die ze nodig hebben.
En zullen die ook krijgen zolang ze leven en bij mij wonen. (ook al is dat nog 10 jaar)

Maar beken eerlijk dat vissen totaal niet mijn ding zijn.
Heb het aquarium gekregen incl. vis, 4 jaar terug denk ik?
Maar kan het ondertussen niet echt een feest vinden, leuk.. ze zwemmen...
Maar ik, ben meer van de aaibaar, hoe mooi ze ook zijn en hoe leuk ze ook zelfs geluid maken als ze eten.
Heb geen bintenis met ze.
Hoewel ik de dwerg panda's heerlijke visjes vind en de slakkeetertjes ook.... bewegen zo leuk.
(zit dus best nog wel eens dom in het aquarium te staren, maar toch.. is het niet mijn ding.)

Overigens zijn al mijn dieren (behalve de paarden) krijgertjes... vindertjes.. etc..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:58

Ik was als kind allergies, groeide er gelukkig overheen....totdat ik n paar jaar geleden kinkhoest heb opgelopen. (ben wel ingeënt hiervoor maar toch gekregen)
Sindsdien ben ik weer allergies voor stof en dus ook voor dieren, katten, honden, poezen en helaas ook paarden.
Voor mij is dat geen reden om ze weg te doen, maar nieuwe dieren komen er hier niet meer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:59

xCathy schreef:
Grace, mijn ouders precies hetzelfde. Ik wilde een konijn. Goed, ik kreeg een konijn. Maar mijn moeder stond erop dat ik hem elke dag aandacht gaf en minimaal eens per week het hok helemaal schoonmaakte. Toen ik met m'n knijntje had bewezen dat ik goed voor het dier kon zorgen mocht ik toen die was overleden ook twee cavia's en nu lopen hier weer drie konijnen, een kat, 2 goudvissen en 3 kippetjes rond! :D Twee van de konijnen heb ik vorig jaar bij het knaagdierenopvangcentrum gehaald. Ik heb daar stage gelopen en die beestjes waren daar 3 jaar geleden gedumpt toen het zomer werd en ze op vakantie wilden. Ze zaten er al zo lang, dat ik die twee heb meegenomen naar huis. Het liefste nam ik ze allemaal mee...

Nu zit ik misschien met te negatieve gedachtes over hoe mensen hun vissen verzorgen, maar hebben jouw goudvissen een groot genoeg aquarium met filter enz?

@ Sunny_love: Sommige mensen voeden hun kinderen ook gewoon niet op, hangt misschien met elkaar samen? :P

@ Sjolvir: Vissen zijn hartstikke leuke dieren toch :D Wat voor vissen heb je?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:00

lynne_berna schreef:
shilady schreef:
Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........

Zo zijn wij ook aan onze hond gekomen :j
De man was opeens allergisch geworden, net toen de hond 6 maandjes was

En toch kan dat heel goed, ik heb al jaren honden en katten en mooi dat ik een kattenallergie heb ontwikkeld. Het is voor mij alleen GEEN reden om mijn lieve kat weg te doen. Het is maar net hoe erg je het hebt, of hoe je er mee omgaat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 22:01

Er staan zo veel dieren op marktplaats vanwege een allergie, dat half Nederland niet tegen dieren zou moeten kunnen om dat een beetje in verhouding te trekken...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:02

Een allergie ontwikkelen kan best inderdaad :j Ook bv allergie voor zilver of nikkel. Kan ineens zijn dat je uitslag krijgt van kettinkjes/gespen van riemen.

Edit: Vjesta, daar heb je wel weer een punt inderdaad :j

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:02

ik heb ook een hondje (podenco) uit het asiel gehaald . een pup is schattig maar er zijn nog zoveel honden meer die een thuis verdienen , die dus idd gedumpt zijn om wat voor reden dan ook. er zijn denk ik maar weinig dieren zijn die met een echt gegronde reden in een asiel zit of op mp staan.

je huisdieren hoor je voor het leven te kiezen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:03

Ja ik kan daar ook niet bij hoor, hoe sommige mensen met dieren omgaan of met wat voor gedachte of impulsief gedrag ze een dier aanschaffen, zo jammer..

Onze hond hebben we 10 jaar geleden bij de dierenhulp weg gehaald, hij was toen een jaar oud (had een hele slechte jeugd gehad en was flink getraumatiseerd). Inmiddels het meest verwende ventje die je kunt bedenken (bijna nooit alleen thuis, altijd mee naar de boerderij of naar het bos, slapen bij baasje in bed, noem maar op)

1 van de katten hebben we "ontvreemd" (eerlijk is eerlijk) bij mensen die om de 10 weken een nieuw babypoesje aanschaften, welke vervolgens buiten werd gegooid voordat ie goed en wel 8 weken oud was en meestal niet langer dan een week of 3 a 4 in hun bezit waren omdat ze dan al waren doodgereden door een auto (100 km weg voor de deur). Deze poes was ongeveer een weekje of 9 toen de beste mensen op vakantie gingen en het dier aan zijn lot overlieten. Dat was voor mij de druppel en ik heb het dier toen ingeladen en meegenomen. Gelukkig was het ook de laatste poes die deze mensen hebben gehad, omdat ze even later met een herderpup thuis kwamen.

poes 2 komt van een zeer dubieuze kittenbemiddelings centrale. Klonk allemaal leuk en wel, maar toen we daar kwamen om te kijken, bleek dat ze in een vreselijk smerig stinkhok zat, helemaal alleen en onder de vlooien, echt walgelijk (dus meteen ingepakt en meegenomen).

poes 3 komt van een industrieterrein, waarbij ze de enige overlevende uit het nestje was, omdat moederpoes verongelukt was. Iemand had het nestje in de steek gelaten kittens gevonden en overgedragen aan het asiel, waar wij deze poes dus vandaan hebben. Ze heeft een flink gebrek aan sociaal gedrag overgehouden aan het hele verhaal maar is inmiddels 17 en zeer lui en tevreden haha.

Oh ja.. en ik ben er achter gekomen dat ik allergisch ben voor katten. Heel jammer (voor mij dan, want de katten gaan never niet weg!)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:09

_Tara_ schreef:
xCathy schreef:

Nu zit ik misschien met te negatieve gedachtes over hoe mensen hun vissen verzorgen, maar hebben jouw goudvissen een groot genoeg aquarium met filter enz?

Jup! ;) Het aquarium hebben we van mijn oom. Hij had van die hele mooie, dure vissen. Maar hij wilde stoppen met de hobby, omdat hij het niet leuk meer vond. Hij heeft de vissen aan een vriend van hem verkocht die ook een groot aquarium thuis had staan en wij kregen zijn aquarium met drie goudvissen erin :+ Ze hebben zelfs een mooie achtergrond! :D één visje heeft inmiddels het loodje gelegd, maar de andere twee zwemmen nog vrolijk rond. Het filter wordt ook regelmatig schoongemaakt, dus ook de visjes hebben het hier prima! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:11

_Tara_ schreef:
xCathy schreef:

@ Sjolvir: Vissen zijn hartstikke leuke dieren toch :D Wat voor vissen heb je?

Allemaal simpele hoor! Geen moeilijke vissen.
Dus guppen, neons, zebra's, dwerg panda's, algenetertjes, 1 eenzame zoenvis, corrydora's van ca 5 cm.
Die zoenvis is een chago.. was ie bij de vorige eigenaar al, die joeg al zijn soorgenoten de dood in.
Vandaar dat deze gedoemd is eenzaam te blijven, weet dat hij eigenlijk gezelschap nodig heeft.
Echter hij heeft ook mijn goeramie altijd geterroriseerd, maar die verstopte zich dan strategisch in de planten.
(die is ondertussen overleden, kwam ook mee met de bak van de vorige eigenaar.)
Af en toe slakken.. (bij aankoop nieuwe plantjes) maar daar maken de slakken etertjes dan wel weer korte metten mee.
Die vind ik zo leuk omdat ze "tikkend" eten.

Dus vind ze wel leuk, maar toch is het niet helemaal mijn ding.
Echte liefhebber mag ze zo meenemen.. bedenk ineens dat ik nog een vreselijk aquarium liefhebbende vriendin heb,
die ik al jaar niet gezien heb, misschien wil die hele ding wel hebben!
Die heeft van oudsher altijd al grote aquaria gehad en nu nog. (ga het haar eens vragen)

In de tussentijd staat het aquarium niet echt in de weg.
En zoveel werk is het niet, ding is blijkbaar in goed evenwicht.
En de katten vinden het schitterend, vis staren!!
En bij schoonmaken hengelen!!! (stouterds!)
En je kan natuurlijk heerlijk op het aquarium liggen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:13

@ xCathy: Filter moet je juist niet regelmatig schoonmaken, daar zit heel je bacteriecultuur in :P

@ Sjolvir: Zoenvissen kunnen wel ontzettend groot worden :oo Algenetertjes kunnen, afhankelijk van welke je hebt, ook ontzettend groot worden. Maar aangezien je etertjes zegt, neem ik aan dat ze klein zijn en dat 't otocinclussen zijn?

Toen ik nog bij m'n ouders woonde en daar aquaria had (op een gegeven moment 3 := ), ging de kat daar ook altijd graag op liggen en uit drinken. Meer deed ze gelukkig niet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:15

Zo kwam ik gister advertenties tegen van labrador pups..

Ze moesten echt voor 10 april weg, anders gingen ze naar het asiel.
Mama hond per ongeluk zwanger geworden (toevallig ook van een lab)..

En dan wel voor elke pup (4!!) 350 euro vragen..

Nouja.. lekker doorzichtig verhaal..

Vind het ook wel moeilijk hoor die advertenties op MP. M'n vriend en ik zijn een beetje aan het orienteren op wat voor soort hond we willen, maar ik vind het moeilijk om uit te zoeken wat nu echt goede mensen die hart voor dieren hebben of zo'n welbekende broodfokker.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:16

Ja dan wil je je honden echt snel naar een goed huis hebben inderdaad := Anders zou je zelf ook bij een goede fokker je honden kunnen halen? Of zelf eens in het asiel gaan kijken? Via marktplaats kan ik me voorstellen dat 't erg lastig is.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:16

Ik vind het ook altijd diep triest als ik de bekende advertentiesites bekijk, maar ook de bekende 'kaartjesborden' bij de AH/Tuincentra etc. hangen vol met zulke berichtjes...

Ik ben ook zo'n persoon die alles maar in huis haalt en opvangt.. Van cavia's tot konijnen, zelfs tot 2 paarden, geiten, kippen en een kat... We wonen op een boerderij, dus er is plek zat voor afdankertjes, maar ook hier raakt het eens vol..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:17

Onlangs was er een hond ter adoptie. Hond was 10! jaar en moest weg omdat (en lees nu goed, jouw mond gaat opvallen...) zijn baasjes van hun oude dag wouden gaan genieten! Heb je nou....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:20

_Tara_ schreef:
Ja dan wil je je honden echt snel naar een goed huis hebben inderdaad := Anders zou je zelf ook bij een goede fokker je honden kunnen halen? Of zelf eens in het asiel gaan kijken? Via marktplaats kan ik me voorstellen dat 't erg lastig is.

Ja, de beestjes zagen er ook helemaal niet goed uit. Gister waren de foto's gewoon weg zielig..
Alsof ze onder de douche waren gezet ofzo en daarna koud en bibberend op de foto.

Vandaag iets beter, nieuwe foto's dus.

Ja dat is dus gelijk een bullshit verhaal.. als je wil dat ze een goed te huis krijgen zet je niet letterlijk onder aan je ad; Je moet voor mij 350 euro betalen.

Dan maar voor 100 euro weg o.i.d.

Asiel houdt ik in de gaten, maar ik ben daar toch een beetje ''huiverig'' mee, en vaak zit er neit het type hond bij wat wij zoeken.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:21

_Tara_ schreef:
@ xCathy: Filter moet je juist niet regelmatig schoonmaken, daar zit heel je bacteriecultuur in :P

*shocked* #)
Maar hoe slecht is het? Want hij wordt echt al super lang regelmatig schoongemaakt, misschien is daarom die ene vis wel overleden... ;(
*gaat google'n*

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:21

ik vind het ook in en in triest.
zal wel aan de opvoeding liggen denk ik.
ik heb van allerlei huisdieren, vogels, hond, poes, vijver met 150 vissen, en bijna 2 paarden.( paard moet veulen over 4 weken). En 2 koeien met kalveren. Wij hebben zelf een loodgieters bedrijf waar ik de boekhouding van doe, werk nog 30 in de week bij de thuiszorg en de huishouding.
heb altijd zelf de dieren eten gegeven en verzorgd, nooit iemand anders hoeven te doen.
maar zo zijn wij thuis opgevoed, als je een dier had er ook voor zorgen tot de dood.
ik wil dieren, daar hoeft iemand anders geen last van te hebben.
maar het gaat tegenwoordig bij veel mensen zo makkelijk, ze gaan op vakantie, dat gaat voor het huisdier.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:22

laatst een jack van anderhalf om dat de eigenaars niet hadden gedacht dat het zo'n druk hondje zou zijn.... jaaa je even verdiepen in wat je aanschaft is te veel gevraagd