Hond braakt extreem,trap van paard gehad...verband?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:27

Er zijn nu eenmaal mensen die niet in paniek raken en ála minuut op de stoep staan bij een veearts/DA.
TS ziet zelf heus wel of het ernstig is of dat het best aangekeken kan worden.
En dat gezeur als je en dier neemt kost het je ook geld,dat snapt iedereen,maar niet iedereen is hetzelfde w.b.t. de handeling met dieren.En dat sommige mensen dat niet kunnen begrijpen?tja das hun probleem.
TS zolang je geen vreemde dingen ziet bij je hond heb je gelijk hoor,jou hond laat dat heus wel zien als het ernstig is.Hoe gaat het nu met de hond?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:14

gohya schreef:
Er zijn nu eenmaal mensen die niet in paniek raken en ála minuut op de stoep staan bij een veearts/DA.
En dat gezeur als je en dier neemt kost het je ook geld,dat snapt iedereen,maar niet iedereen is hetzelfde w.b.t. de handeling met dieren.En dat sommige mensen dat niet kunnen begrijpen?tja das hun probleem.
TS zolang je geen vreemde dingen ziet bij je hond heb je gelijk hoor,jou hond laat dat heus wel zien als het ernstig is.Hoe gaat het nu met de hond?

Kan al merken aan je post dat je niet weet waar je het overhebt. Dieren laten niet altijd zien dat ze wat hebben en kunnen heel fit lijken en een inwendige bloeding hebben. Mijn teef hadt dat ook. Met het verschil dat ik binnen een uur bij de dierenarts zat.

Dat heeft niks met paniek te maken of met geld maar met verstand. ;)

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:18

gohya schreef:

Daar ben ik 't ook niet mee eens!
Onze hond was doodziek, maar liet amper wat merken. Op een gegeven moment merkte we toch dat er iets niet helemaal lekker zat en zijn we s'avonds naar de DA gegaan. Ze had baarmoeder ontsteking, met spoed geopereerd. En waren we een dag later geweest was ze overleden.
Terwijl ze amper liet merken dat ze niet lekker was, ze hield zich ontzettend sterk!

Ik ben zelf wel snel van de DA, puur omdat ikzelf ergens last van heb ik ook graag naar de doktor wil, en me dier er zelf niet voor kan kiezen vind ik dat ik er voor moet kiezen.

Ik hoop dat de TS nu meer weet?

loez

Re: Hond braakt extreem,trap van paard gehad...verband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:34

Jij kent je hond het beste en als je zelf al aangeeft dat hij nu nergens last van heeft dan snap ik goed dat je niet meteen naar de dierenarts rent. Ik wacht daar persoonlijk ook vaker mee en kijk het even aan. (ligt natuurlijk wel aan de situatie). Verder heeft mijn hond er ook wel eens last van dat ze een dag lang over geeft. Dan zijn haar darmen weer even van streek en dag erna en na een bak witte rijst is het weg. Goed in de gaten houden en als je het dan echt niet vertrouwd, auto in en naar de DA ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:27

Een maagtorsie ziet er ook (meestal op het eerste gezicht) niet heel ernstig uit, maar als je niks doet gaan ze hartstikke dood.

Om maar een voorbeeld te geven.....

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:43

Of wat dacht je van een verstopping? Begint ook met braken in het begin maar als daar niks aan gedaan word loopt dat ook heftig uit de hand. Heeft de de hond alweer ontlasting gehad ondertussen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:50

*Oke, adem diep in en uit....*

On-ge-lo-fe-lijk wat voor conclusie's er worden getrokken aan de hand van mijn informatie.

1. Ik heb geld genoeg voor een DA bezoek,foto's, echo's en weet ik het wat.

2. Mijn hond is UITSTEKEND opgevoed maar ligt niet de hele dag slaafs aan mijn voeten; hij weet dat hij niet achter de paarden aan mag maar is, zoals elke hond, wel eens stout en doet het dan tóch.

3. Indien ik iets écht niet vertrouw zit ik niet meer achter mijn computer maar sta ik ,desnoods om 3 uur in de nacht, bij mijn DA op de stoep.
Hij heeft overigens een über schattige Spongebob pyjama broek ;)

Zo, die misverstanden of moet ik zeggen vooroordelen(?) zijn nu hopenlijk de wereld uit.
Daarnaast heb ik een vrij brede ervaring op het gebied van medische zaken w.b paarden,honden en katten.
Ik heb na de trap en een aantal uur nadien, mijn hond uitgebreid onderzocht en een aantal testjes gedaan.
Daaruit bleek dat hij fysiek geen last had van de trap.

Ik heb ervaringen met maagtorsies,inwendige bloedingen en hersenschuddingen.
Hiervan vertoonde mijn hond geen enkel teken.
Zijn ademhaling,hartslag,slijmvliezen,reflexen,motoriek en temperatuur waren en zijn goed.

Wat uiteindelijk de oorzaak van zijn constante gebraak bleek was een stuk rubber speelkip incl ventiel wat in zijn maag zat.
Gelukkig is mijn hond gezegend met een stel sterke darmen en heeft hij gisteravond rond 8 uur het onding uit gepoept.
Hierna was hij zichtbaar opgelucht en sinds gistermiddag heeft hij zijn eten keurig binnengehouden.
Hij is compleet zichzelf op dit moment en eet weer prima.

Ik ben blij dat ik mijn eigen boerenverstand heb gevolgd en niet ben in gegaan op de paniekzaaierij van sommigen hier; prima dat er mensen voor iedere scheve snorhaar naar de DA rennen maar persoonlijk doe ik dat niet.
Overigens heb ik gisterochtend, na een nacht braken, telefonisch contact met mijn dierenarts gezocht en hij kent mij goed genoeg om telefonisch een inschatting te maken.
Hij gaf ook aan dat hij naar aanleiding van mijn eigen onderzoek alleen nog de optie foto's/echo had en adviseerde mij het nog 24 uur aan te kijken en bij tekenen van sloomheid,koorts of extreme toename van het braken op de stoep te staan.

Ik hoop dat ik het beeld van een arme,zelfzuchtige baas die financeel en qua zorgen niets voor dieren over heeft van me heb kunnen afschudden.
Zo niet.... :evaw:

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:53

Wildgirl schreef:
Voor goede foto's waarop je alles uit kunt sluiten mag je een 0 achter die 25 plaatsen Tafje en nee, dat geld heb ik hier niet even op tafel liggen.

Wat bedoel je hier dan mee?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:54

Nu maar hopen dat hij niet vaker zo'n kip besluit te grazen te nemen..
Je probeert toch een oorzaak te vinden waarom ze braken en dan denk je even terug aan wat er zich heeft afgespeeld.
Gelukkig dat het nu weer goed gaat met je hond

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:56

Paintlinger schreef:
Wildgirl schreef:
Voor goede foto's waarop je alles uit kunt sluiten mag je een 0 achter die 25 plaatsen Tafje en nee, dat geld heb ik hier niet even op tafel liggen.

Wat bedoel je hier dan mee?

Dat ik niet voor mijn lol de kas van de DA ga spekken als ik niet écht het gevoel heb dat het nodig is.
Als het moet is die 250, of 2500 euro geen enkel probleem maar laten we eerlijk wezen, niemand staat te springen om hoge DA kosten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:57

meggiemeg schreef:
Je probeert toch een oorzaak te vinden waarom ze braken en dan denk je even terug aan wat er zich heeft afgespeeld.

De kip in kwestie heeft een enkeltje kliko gekregen, moge zij rusten in vrede :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:58

Als jij zoveel ervaring hebt zoals jij zegt zou je weten dat met die kleine testjes je niet zeker kan zijn dat alles oké is. En als we dat allemaal zo makkelijk zouden weten hebben we helemaal geen dierenartsen meer nodig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:59

Wildgirl schreef:
meggiemeg schreef:

De kip in kwestie heeft een enkeltje kliko gekregen, moge zij rusten in vrede :D

Amen _/-\o_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:00

Fijn dat het weer goed gaat met je hond!
Ik dacht al wel dat het niets ernstigs zou zijn,want dan had jij echt allang bij de DA gezeten en niet hier op bokt een topic geopent.Mja sommige weten het vaak nét iets beter,dát is nou bokt.
Welk topic je ook bekijkt,overal zie je staan:Oef gelijk DA bellen hoor,gelijk inladen en naar de kliniek,enz,enz.Vaak weet je zelf wel beter maar wil je tóch kijken via een topic of iemand hetzelfde heeft mee gemaakt en wat die eraan gedaan heeft of wat hun hond toen had.Als je kosten kan besparen,waarom zou je dat dan niet doen?waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ook via google kan je al veel te weten komen,dat doen veel mensen ook vóór ze naar hun HA gaan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:00

Wildgirl schreef:
Dat ik niet voor mijn lol de kas van de DA ga spekken als ik niet écht het gevoel heb dat het nodig is.
Als het moet is die 250, of 2500 euro geen enkel probleem maar laten we eerlijk wezen, niemand staat te springen om hoge DA kosten.

Dan had je toch iets duidelijker moeten zijn.........
Logisch dat anderen en ik dat eruit gehaald hebben.

Ik denk trouwens wel dat je jezelf iets overschat, ik werk nu 3 jaar bij een doorverwijskliniek voor gezelschapsdieren en zelfs ik kan een dier nog niet voor 100 % onderzoeken.
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 05-04-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:01

Als je het allemaal zo goed weet en het toch allemaal niet is wat hier genoemd wordt, waarom open je dan een topic....
Oké, sommige reacties zijn misschien overdreven, maar jij reageert nou ook niet bepaald volwassen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:03

Wilawander schreef:
Als jij zoveel ervaring hebt zoals jij zegt zou je weten dat met die kleine testjes je niet zeker kan zijn dat alles oké is. En als we dat allemaal zo makkelijk zouden weten hebben we helemaal geen dierenartsen meer nodig.

Die heb ik dan ook amper nodig ;)
Ik kan veulens halen,scheurwonden behandelen, een eenvoudige nood spalk aanbrengen,injecties geven en dat zijn wel zo ongeveer alle ernstige dingen die ik hier alleen al het afgelopen jaar bij de hand heb gehad.
En nee, ik kan niet álles uitsluiten.....wel de meeste levensbedreigende situaties en daar was op dit moment imo geen sprake van en, warempel...ik had nog gelijk ook :Y)

Silence, zie post van Gohya

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:03

Fijn voor je dat je hond weer er boven op is!
Gelukkig een onschuldige oorzaak.
Inderdaad wel lachen wat voor een reacties je krijgt....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:05

Geloof niet dat ik daar iets aan heb ;)
Gaat er mij omdat je vraagt om een verband en bokkers geven tips of komen met mogelijkheden die er aan de hand kunnen zijn. Maar het is het allemaal niet, want dat ken je allemaal wel.
Lijkt me dan dat dit topic een beetje onnodig is of niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:06

Paintlinger schreef:
Wildgirl schreef:

Dan had je toch iets duidelijker moeten zijn.........
Logisch dat anderen en ik dat eruit gehaald hebben.

Ik denk trouwens wel dat je jezelf iets overschat, ik werk nu 3 jaar bij een doorverwijskliniek voor gezelschapsdieren en zelfs ik kan een dier nog niet voor 100 % onderzoeken.

Helemaal eens. Heb nu zo'n 8 jaar als dierenartsassistente achter de rug en een hoop praktijkervaring en ik hadt mijn hond na een trap en dan overgeven door de dierenarts laten nakijken. Ik snap niet dat mensen dit zonder onderschatten.

Ja je hadt gelijk of beter gezegd geluk.

En dat je hier vraagt om hulp zegt toch wel dat je je niet zeker was?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:09

@ Silence, wellicht....maar jij weet volgens mij ook prima dat het soms fijn is je gevoel even te ventileren en te vragen om ervaringsverhalen etc.
Niets mis mee toch?
Dan zijn de reacties van sommige anderen in dit topic die gelijk oordelen en concluderen een stuk minder netjes lijkt me....

@Wiawander, NOGMAALS als ik écht niet zeker was geweest zat ik niet achter de computer.
Om je een voorbeeld te geven, als mijn hond in de buurt van zijn vitale organen of op zijn kop was geraakt dan had ik al bij de DA gezeten.
In dit geval was het een tik van een töltende IJslander die niet snoeihard aankwam op zijn linkerschouder.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:34

@Wildgirl: Blij dat het weer goed gaat met de hond, enne, ik begrijp je wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:04

Wildgirl schreef:
Hoi bokkers,

ik heb even jullie advies nodig!

Maar aan je latere reacties te horen, wijs je liever ál het binnengekomen advies af....
Waarom vraag je dan om advies, als je het niet wil aanhoren? ;)

Dat er ook wat extremere reacties tussen gaan zitten, daar kun je van te voren al gif op in nemen natuurlijk....
Maar als je het allemaal zelf zo goed weet, waarom plaats je dan zo'n vraag?

(Dit is niet sarcastisch bedoeld, maar echt een serieuze vraag....)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 20:07

@femke, omdat ik mijn verhaal even wou ventileren en wat verhalen van soortgelijke kwesties wou horen.
Wat dat betreft was de woordkeuze ''advies'' inderdaad niet op zijn plaats, dat ben ik met je eens.
Dan nog; als ik wel echt advies nodig had gehad oid dan is nog de manier waarop hier conclusie's worden getrokken en er wordt geoordeeld buiten proportie imo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:31

Ok, thanks voor de uitleg. Logische verklaring :j

Ja, ik ben het met je eens dat sommige reacties gelijk extreem zijn.
Maar goed, dat is echt typisch iets dat op bokt al snel gebeurd helaas.