Kat bijt duif dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:16

TS: kan het vehaal iet gedetailleerder? Wilde of tamme duif? Op jullie grond of op die van de buren? etc.

LadyMadonna

Re: Kat bijt duif dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:48

TS is volgens mij gevlogen ;)

Diablo en Tigra, je zou ook gewoon eerst eens het probleem bij de eigenaar van de kat aan kunnen kaarten voor je over gaat op drastische maatregelen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:54

TS is gewoon in shock van alle berichten joh :P

Ik snap niet dat er zo'n ophef over is... dat is de natuur en daar doe je niets tegen.
Die duif zal wel niet te best zijn geweest en anders was ie wel door een andere kat (of vos of hond) gegrepen.
Thats the nature.
Katten binnen houden is niet voor iedereen een optie. Sterker nog, ik heb er een die buiten gelukkiger is dan binnen. Moet ik die dan binnen gaan houden.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:57

Zo is de natuur nu eenmaal, onze kat at alle koi-karpers van de buren op :x Kat moesten we uiteindelijk ook weg doen, bleek dat de buren een week later de vijver hadden dichtgegooid. :\

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:01

Gelukkig zijn er genoeg duifjes :D
Mijn kat kwam een paar maanden geleden aanzetten met een tam konijn :=
Dat vond ik ook wel een beetje ver gaan, maargoed ik kan die kat echt niet binnenhouden, hij krabt de plinten van de muren dus ja.
Heb nog nooit klachten gehad over mijn katten, heb er 4 en ze vangen regelmatig wat ( voornamelijk muisjes overigens).
Oh ja en pas kwam mijn jonge kat met een eekhoorn binnen, maar vermoed dat die al dood was :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:03

ach, mijn kat kwam thuis met een siereend van de buren :j Beest leefde nog en was helemaal in orde, dus beest in een kooitje gedaan en naar de buurman... "buurman, ben je wat kwijt? " ;)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:05

:')

Zo heb ik idd ook wel eens een vogeltje naar de opvang gebracht omdat mijn lieve poekie die door het kattenluik had geduwd en vervolgens had losgelaten en er op uitgekeken was en lekker voor de warme kachel lag te chillen :+

xxTjitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:09

Dat is de natuur.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:17

xxTjitske schreef:
Dat is de natuur.

Welke natuur houden wij met onze huisdieren in stand dan?

Het is van beide kanten te begrijpen; begrens je kat maar eens, en voor de andere kant is het frustrerend dat zijn dier wordt gepakt. Ermee naar de politie gaan vind ik het andere uiterste. Kan er geen tussenweg gevonden worden, kunnen jullie de duif vergoeden oid?

xxTjitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:19

de kat is afgestaan van de tijger toch?
de tijger jaagt ook op alles. vandaar'' Dat is de natuur''.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:22

Het jachtinstinct zit er inderdaad nog in, en daar moet je als katteneigenaar ook rekening mee houden als je ze buiten laat, vind ik.

TS, kunnen jullie een voorstel doen de duif (deels) te vergoeden?
Jullie nemen beiden risico door de dieren los te laten en moeten daar dus beiden de nadelen van ondervinden en delen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:06

stef schreef:
TS is volgens mij gevlogen ;)

Diablo en Tigra, je zou ook gewoon eerst eens het probleem bij de eigenaar van de kat aan kunnen kaarten voor je over gaat op drastische maatregelen

Ik zeg niet dat ik de kat naar het asiel breng. Ik woon zeer landelijk en heb geen last van katten, het stikt er hier van. Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die er stapelgek van worden dat een ander maar denkt dat die zijn dieren bij jou in de tuin mag laten lopen en evt. huisdieren af mag maken.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:34

Als de buren postduiven hebben kan ik me goed voorstellen dat ze daar erg boos om worden, die duiven zijn soms heel veel geld waard.
Dat ze de politie bellen lijkt me wel wat overdreven maar misschien komt dit niet uit de lucht vallen :P en zijn er meerdere dingen voor gevallen.
Het zit in de natuur van een kat dat hij jaagt, maar katten maken wel heel erg veel tuinvogels dood hoor, daar is niks natuurlijks aan. }:)
Bij ons oude huis werden we gevraagd om de was niet buiten te hangen als de buurman zijn duiven binnen moesten komen na een wedstrijd.
Dat ging wel behoorlijk ver.
Hij had wel schrikdraad tegen katten op zijn duivenhokken.
Wij hadden toen geen kat.
Nu wel en ze komt ook buiten en heeft een belletje om.
Het zal niet altijd helpen maar misschien wel wat.

Een kat naar het asiel brengen kost je volgens mij gewoon geld.
Ik vind dat je dat niet kunt maken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:39

Nee de kat naar het asiel brengen is de omgekeerde wereld.
Dan zouden ook honden die op straat poepen naar het dierenasiel moeten.
Daar heb je hetzelfde: dieren doen iets omdat ze niet anders kunnen maar een ander heeft er overlast van

Maar de mens moet er mee omgaan en zorgen dat het goed verloopt en dat ze zo min mogelijk overlast bezorgen.
(kat - belletje omdoen, tuin waar ze niet uit kunnen. Hond - poep opruimen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:30

mika11 schreef:
Daar heb je hetzelfde: dieren doen iets omdat ze niet anders kunnen maar een ander heeft er overlast van

Dat is niet hetzelfde. Ik laat mijn hond niet bij de buren in de tuin poepen, tegen de voordeur aanpiesen of vissen uit de vijver trekken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:41

Diablo schreef:
mika11 schreef:

Dat is niet hetzelfde. Ik laat mijn hond niet bij de buren in de tuin poepen, tegen de voordeur aanpiesen of vissen uit de vijver trekken.

:)) Diablo

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:48

Diablo, maar daar gaat het niet om. Jij doet het dan gelukkig goed. Ik hoop ik ook trouwens, want ik heb ook een hond en katten.
Ik bedoel alleen dat je nooit de dieren als schuldige kunt aanwijzen, maar de baasjes.
En daarom dat het dan niet eerlijk is, om een dier te straffen, door iets wat de baasjes fout doen.
Geef dan de baasjes een flinke boete en dat ze maatregelen nemen om iets te voorkomen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:22

Ja, maar de baasje krijgen die boete niet en de mensen waarvan de huisdieren afgeslacht zijn, blijven met een rotgevoel zitten.

Dus ja, ik kan me wel voorstellen dat een kat dan een ritje asiel gaat maken. Dat is ook niet zielig hoor, het dier wordt geen slachtoffer. Een kat krijgt er niets van als hij een paar daagjes in het asiel zit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:15

Naar een asiel brengen lijkt me altijd nog dier vriendelijker dan afschieten of vergiftigen.
Als mensen te lui zijn om hun dieren bij te houden en een van MIJN dieren afmaakt of dat nu gaat om een vogel, kip, duif het is van MIJ en daar ben ik verantwoordelijk voor. Net zo goed dat jij pist zou zijn als MIJN hond jouw kat dood bijt omdat het de natuur is. Waarom zou je een kat niet bij moeten houden? Naar mijn weten zijn honden ook dieren die normaal altijd rond zwerven maar dat is heel normaal om die aan een riem uit te laten of in een ren te laten.

Tuurlijk de 1ste keer krijgen ze het te horen maar de tweede keer is het gelijk naar het asiel. Ik ken katteneigenaren die het allemaal maar heel normaal vinden dat de katten bij alles en iedereen in de tuin zitten of zelfs het huis binnen gaan dat gebeurt maar 1x de 2de keer is het toch echt naar een asiel. Ja daar is het dier de dupe van maar ik kan moeilijk de eigenaar ergens opsluiten dat lost het probleem nog niet op.
Gelukkig wonen wij landelijk en hebben daar tot dus ver geen last van, maar waar mijn paard staat zitten best wat wilde katten, die zijn gewoon gedumpt daar of weglopen. Tja ik zou er ook niet blij mee wezen als die wilde jonge konijnen pakt of jonge vogels.
Dat is toch ook echt vangen en weg brengen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:22

xxTjitske schreef:
de kat is afgestaan van de tijger toch?
de tijger jaagt ook op alles. vandaar'' Dat is de natuur''.

Men at vroeger vast ook wel eens een wolf
hond stamt af van de wolf
geweldig *\o/* dan mag ik nu naar buiten lopen en met mijn grote knuppel a-la-fred-flinstone de eerste de beste hond doodslaan en boven een vuurtje grillen voor vanavond?

Ik vind dat je dan maar moet zorgen dat je kat dit niet doet...
Je laat je hond toch ook niet bij een ander een kippenhok in lopen en die beesten opvreten ''natuuuuhuuuuur''

bovendien, er wordt op bokt altijd hard geschermd met ''in Nederland is helemaal geen natuur meer hoor!''
:+

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:29

Wordt een mens ook wel eens aangeklaagt of beboet omdat ze een kat, hond, duif of wat voor dier dan ook aanrijden in de woonwijk omdat ze ook nog een keer harder als 30 rijden?

Vind het vreemd dat meteen de politie ingeschakeld word. Kijk eerst eens of je er samen uit komt. Misschien zijn er wel prima afspraken te maken met de buren over katten op eigen terrein etc.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:56

Als het idd een sierduif is dan snap ik wel dat de buurman daar niet blij mee is. Mijn buurkatten zijn een keer mijn oude stal ingeslopen, hebben op het dak van het konijnenhok gesprongen (was ik toen aan het maken, moest het nog zo maken dat het inbraakproof was) en heeft een van mijn konijnen meegenomen. Diertje werd terug gevonden maar is later door de shock overleden. Als ik die kat nu bij mijn andere ren zie dan jaag ik hem weg. Mijn buren doen er ook niks aan, zeggen altijd maar, dat is onze kat niet. Maar ondertussen schijten die beesten wel de tuin onder, gaan op onze tafels en stoelen liggen enz. Mijn nieuwe konijnenhok heb ik helemaal inbraakproof gemaakt, maar als ik die kat een van mijn dieren zou zien aanvallen dan wordt het ook retourtje dierenasiel, zal die tip eens onthouden. Overigens vind ik katten verder erg leuke dieren, vind het alleen jammer dat mijn buren altijd zeggen dat hun katten dat nooit zouden doen en ze maar gewoon laten lopen.

De politie bellen vind ik ook meteen wat heftig, vaak als je het even aankaart dan word er wat aan gedaan. Maar anderzijds is die buurman wellicht heel erg aan zijn duiven gehecht? Dan doe je vaak eerst voordat je nadenkt.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 18:27

Hier ben ik weer. Zal even wat uitgebreider het verhaal vertellen voor de duidelijkheid.

Vorige week woensdag kwam er een boze man bij de deur, steeds kloppen en door het raam kijken bij ons. Uiteindelijk toch maar de deur open gedaan. Hij zei dat onze kat zijn duif dood had gebeten, hij wees de kat aan, die zat in de tuin. Ik kon verder geen bloed om het bekje zien. En hij liet de duif zien, het hele kopje was eraf.
Ik zei, ik ga hier verder niet over, ik zal het even tegen mijn ouders zeggen als die straks thuiskomen. En ik vroeg hoe hij wist dat het onze kat was. Hij zei dat zijn vrouw de kat heeft achtervolgt en bij ons in de tuin ging zitten. Mijn vader is er niet heengegaan en vond het onzin, het kon iedereen zn kat wel wezen, omdat wij toevallig veel katten hebben, moet een van ons het maar gedaan hebben.

Twee dagen later kwam zijn vrouw boos aan de deur. Ze zei nu heb ik er genoeg van! (mijn ouders waren weer niet thuis) en maar tegen mij vloeken, zeuren. Kon ik er wat aan doen... Oplaats zei ze dat ze de politie zou bellen.
En ze wisten opeens ook naam van mijn vader, wij kennen die mensen niet eens...
Later heeft mijn vader weer met die man gepraat en zei dat zijn vrouw maar fatoenlijk tegen mij moest doen. Die man zei trouwens ook nog dat die kat snel wegvluchtte, en zijn vrouw zei eerst dat ze de kat had opgetild en bij ons in de tuin gezet heeft :?

Ze zeiden dus dat ze de kat achtervolgd heeft en naar onze tuin ging. Maar een kat kan bij iedereen wel in de tuin gaan zitten. In totaal zijn er 7 duiven dood gebeten volgens hen. Hij had er nog 2 gehouden, de overige 5 had hij al weggebracht. Die had hij dan ook moeten houden als bewijs. De mensen hebben geen enkel bewijs, en de politie zei dat die er niets aan kan doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:30

hoe zou die kat dan bij zijn duiven zijn gekomen? :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:38

vast niet doordat die kat op z'n eigen terrein was...

ohnee.. katten hebben de hele wereld natuurlijk...

Ik zou me schuldig voelen... Ik houd onwijs van mijn katten, maar ik houd ook onwijs van m'n vogeltjes..
en net zoals ik hard zou huilen als mijn kat wat overkomt, doe ik dat ook wanneer dat bij m'n vogeltje gebeurt.

Mensen hebben geen bewijs dat jouw kat het was, maar ik vind alsnog dat je je verantwoordelijkheid moet nemen tbv je kat. Want jij kunt ook níet bewijzen dat het jouw kat níet was

(weet je overigens dat katten heel schoon op zichzelf zijn, beest gaat echt neit de halve dag als een slachter rondlopen denk ik :+ dus dat er geen bloed op z'n bekkie zat...)