Poes drachtig,tips gevraagd!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:33

TS echt super dat je het zo serieus neemt en top dat je moeder poes laat helpen na de kittens. jij bent onwijs goed bezig zo je goed laten voorlichten e.d.

Sorry dat ik je topic een beejte gebruik om even tegen _Layco_ te zeggen:
DJIEZ denk nou gewoon heel even na voordat je wat zegt....waarom fokken jullie zoveel ongewenst kitten spul? Hoeveel moeite is het om mama poes te laten helpen :( ? Asiels TSJOK vol met ongewenste katten maar nee hoor gewoon door laten broeden :( , er niet naar omkijken want poes doet toch wat ze wil.
LEkker verantwooorde dieren eigenaren zijn jullie!
BAH!

nogmaals TS niet naar jou gericht dit, jij ziet het gebeuren. zorgt voor informatie en maakt het beste van de situatie! TOP! Maar dan zou ik ook zeggen, geniet van dit nestje want kittens zijn natuurlijk TE schattig. En na het nestje een afspraak maken voor geen verassingen meer.
Veel succes en ik ben benieuwd hoe het mama poes vergaat! En de kitties natuurlijk!

Anoniem

Re: Poes drachtig,tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:25

Bedankt Kayila!
We hebben deze poes ook gekregen toen ze kitten was,samen met haar broertje (aangereden) en die waren ook zo mega schattig. Dan heb ik straks gewoon een paar van die kleine bolletjes <3 (als alles goed gaat)

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:40

@Kayila , Met alle respect, maar ik vind uw reactie er ook wel een 'klein' beetje over, Je praat over asielen die propvol zitten, maar wie zegt dat ze de poezen niet houden? Als die poezen nou welkom zijn bij hen thuis, en ze er gewoon voor zorgen zie ik geen probleem? echter als het zo zou zijn dat ze de kittens wegdoen omdat ze er geen plaats voor hebben, dan zou ik zeggen stereliseren die handel. :)
@TS , veel succes met de poes en de bevalling. en nog iets , ik zie trouwens dat _Layco_ pas 15 is, dus wie weet hoeveel zij hierover te zeggen heeft. :)

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:03

Vicksytje: ik doel op het feit dat ze ook nog dingen zegt als: zelf niets klaar zetten, poes regelt het zelf wel...meerdere nesten gehad....lijkt me vreselijk stug dat iemand die zo laconiek over haar kat praat er voor zorg draagt dat al die kittens geholpen worden, netjes voer krijgen, geënt worden, ontwormd worden e.d.

Ik kan gewoon zeer slecht tegen mensen die zo vreselijk laconiek over hun dieren spreken....
Sorry als ik hard overkom maar zo voel ik het echt. Wat is no de grote moeite als je een kat hebt deze binnen te houden tot ze geholpen zijn? Ik zie het niet en heb werkelijk mijn hele leven katten om me heen gehad. Zelf en in de familie....bijzonder we hebben NOOIT een 'oeps' nestje gehad.

Het kan dus wel.

TS nogmaals niet naar jou gericht ;)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:36

@Kayila,

Wie zegt dat wij die kittens geen eten geven, niet laten inenten ontwormd e.d?
Het je mij dat horen zeggen?
Je gaat nu echt wel te ver! Een dikke uitbrander terwijl jij helemaal niet weet
hoe het bij ons gaat. Ik heb het gewoon globaal omschreven hoe het bij ons gaat,
maar zodra de kittens er zijn, zoeken wij een veilige plek waar ze in kunnen liggen, dat is
meestal een grote kist met flink veel stro erin, zo kunnen ze er niet uit vallen etc, mama poes
kan haar gang gaan, zoals ETEN enzo, als de kittens uit genoeg zijn, krijgen ze een wormkuur
zetten we ze op internet en gaan ze weg. Ze krijgen speciaal kittenbrok, vleesjes, en nu wil
jij beweren dat wij niet goed voor onze katten zorgen ?

Denk jij eerst maar eens na voordat je wat zegt, want het slaat echt nergens op wat jij nu allemaal
zegt. Bij ons is er nog nooit en dan ook nooit een jong poesje doodgegaan, dus ik denk dan echt wel
dat wij er goed voor zorgen !!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:31

ok dan Layco dus jullie kittens gaan volledig ontwormd en nagekeken weg, leuk voor die mensen die anders mischien wel een kat uit een overvol asiel hadden gehaald. Dus jij houd dit zeker wel in stand.
Ik hou er niet van dat mensen katten gewoon maar laten rondfokken en dan beweren dat ze alles voor die katten overhebben.
Als dat zo is laat je ze helpen, dan dring je het overvloed aan niet nagekeken op erfelijke ziektes katten terug, dan kunnen de asiels ook beter hun dieren kwijt en kunnen we gaan werken aan legere asiels.

Dankzij mensen zoals jullie die hun katten maar lukraak laten fokken word dat nooit wat!

Oh en waar ik mijn verhaal op baseer?
Moment ik zal even jou quoten:

Citaat:
Wij krijgen ook elk jaar (vorig jaar was het 2x ) jonge katjes ach welja fok lekker door elk jaar wel 2 nestjes...
En je word er gewoon helemaal verliefd op
Onze poes loopt wel gewoon buiten, dag en nacht, en wij hebben in de schuur
in het stro een mand staan met een oude deken van mijn pony erin :p de werpkist dus.
Maar ze mag zelf haar plekje zoeken waar ze gaat bevallen, gewoon waar het haar uitkomt.

Als je gewoon haar gang laat gaan zijn er meestal geen problemen bij de bevalling, dus je hoeft
er echt niet om thuis te blijven want ja als het wel misgaat geeft dat natuurlijk niets...
Je ziet vanzelf als ze een dunne buik heeft, en dan maar op zoek naar de jonkies ;P of naar dode kittens of naar mamapoes die het toch niet redde...

dus nee ga mij nou niet vertellen dat je verantwoordelijke katten eigenaar bent...
sorry gaat er bij mij niet in!
Dat ze brokken en vlees krijgen prima, dat ze ontwonrmt (1x? en enten? en een DA check?) is al heel wat.
Maar je zet ze op marktplaats? voor geld? Wauw...gratis? Nog meer WAUW geen idee waar ze tercht komen dus..

Ik vind het bijzonder en blijf het onverantwoord vinden dat mensen hun katten laten rondlopen ongeholpen.
Poes even onverantwoord als ongeholpen kater....
wat is het grote probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:35

Ik denk dat het bij Layco gewoon wat anders in elkaar zit,
Dat is bij ons op het platteland eigenlijk ook zo,maar wij zijn enorme teuten met onze beesten volgens zo ongeveer alle buren (paard en Shetlander lopen met deken,hond en kater gecastreerd)
Hier hebben ze een kat voor de muizen,krijgen ze jongen is het pech,sommigen doen ze in de mestput ( |( ),anderen geven ze weg en weer een ander houdt ze allemaal.

Ik ben er geen voorstander van,enorm sneu voor die dieren,maar de boeren hier zijn eigenwijs en valt niks aan te praten (heb het al heel vaak geprobeerd)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:36

Kayila schreef:
ok dan Layco dus jullie kittens gaan volledig ontwormd en nagekeken weg, leuk voor die mensen die anders mischien wel een kat uit een overvol asiel hadden gehaald. Dus jij houd dit zeker wel in stand.
Ik hou er niet van dat mensen katten gewoon maar laten rondfokken en dan beweren dat ze alles voor die katten overhebben.
Als dat zo is laat je ze helpen, dan dring je het overvloed aan niet nagekeken op erfelijke ziektes katten terug, dan kunnen de asiels ook beter hun dieren kwijt en kunnen we gaan werken aan legere asiels.

Dankzij mensen zoals jullie die hun katten maar lukraak laten fokken word dat nooit wat!

Oh en waar ik mijn verhaal op baseer?
Moment ik zal even jou quoten:

Citaat:
Wij krijgen ook elk jaar (vorig jaar was het 2x ) jonge katjes ach welja fok lekker door elk jaar wel 2 nestjes...
En je word er gewoon helemaal verliefd op
Onze poes loopt wel gewoon buiten, dag en nacht, en wij hebben in de schuur
in het stro een mand staan met een oude deken van mijn pony erin :p de werpkist dus.
Maar ze mag zelf haar plekje zoeken waar ze gaat bevallen, gewoon waar het haar uitkomt.

Als je gewoon haar gang laat gaan zijn er meestal geen problemen bij de bevalling, dus je hoeft
er echt niet om thuis te blijven want ja als het wel misgaat geeft dat natuurlijk niets...
Je ziet vanzelf als ze een dunne buik heeft, en dan maar op zoek naar de jonkies ;P of naar dode kittens of naar mamapoes die het toch niet redde...

dus nee ga mij nou niet vertellen dat je verantwoordelijke katten eigenaar bent...
sorry gaat er bij mij niet in!
Dat ze brokken en vlees krijgen prima, dat ze ontwonrmt (1x? en enten? en een DA check?) is al heel wat.
Maar je zet ze op marktplaats? voor geld? Wauw...gratis? Nog meer WAUW geen idee waar ze tercht komen dus..

Ik vind het bijzonder en blijf het onverantwoord vinden dat mensen hun katten laten rondlopen ongeholpen.
Poes even onverantwoord als ongeholpen kater....
wat is het grote probleem?

En jij begint gelijk over een asiel! En wij weten toevallig wel heel goed waar onze katjes heen gaan ja!
Als we mensen hebben die wel een katje willen, gaan we eerst bij dat huis langs, en kijken we of het wel
een geschikte plek is. Zoniet, dan gaat het ook niet door. En jij wil beweren dat wij niet goed voor onze katten zorgen?
Wij doen wat ze zelf het liefst willen hoor! Ze willen het liefst bij ons gewoon buiten kunnen lopen, Lekker door het gras
rennen en muizen vangen, dit zijn geen huiskatten! Dit zijn gewoon boerderij katten, die horen buiten te zijn, en niet zielig binnen voor het raam zitten kijken wanneer ze naar buiten mogen. En onze poes is inderdaad niet ''geholpen'' nee! Als ze zelf kittens wil dan doet ze dat! En nu ga je weer zeggen: ja laat haar gang maar gaan, jullie zorgen echt goed voor jullie katten, je laat ze maar gaan en het is teveel moeite voor jullie om haar te laten helpen, maar luister :P
Als die poes dat zelf niet wil dan bijt ze wel van zich af hoor :P Volgens mij snap je het niet helemaal

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:20

Okee... volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op. Ik ben het ook totaal niet eens met de manier waarop bij _Layco_ thuis met de dieren omgegaan wordt, maar daar ging dit topic niet om toch?
Ik hoop dat het met de katjes van TS allemaal goed komt :)

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:08

@_danielle_,

Ik heb gewoon gezegd hoe het bij ons ongeveer gaat, en dan word er door iemand
gezegt dat wij niet goed voor onze dieren zorgen?
Wat is er nou weer mis met wat wij doen? Wij mishandelen onze dieren niet hoor!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:02

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet bedoeld om elkaar persoonlijk over elkaars manier van dierenhouden en -behandelen aan te spreken. Graag vanaf nu ontopic blijven, bij voorbaat dank. :j

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:29

Prima, TS ik ben onwijs benieuwd nog steeds hoe het bij jullie gaat met de mama poes, en de kittens. Vooral foto's zeg maar van de pluizebollen straks ;)

Layco ok klaar verschillen we van mening prima 8)7

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:02

aan TS op kattenplaze zitten ook vele ervaren fokkers! waraaan je vanalles kan vragen.

TS ik weet niet waar je woont maar soms zijn ook fokkers bereid je bij te staan bij de bevalling hoor.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:40

_Layco_ schreef:
@_danielle_,

Ik heb gewoon gezegd hoe het bij ons ongeveer gaat, en dan word er door iemand
gezegt dat wij niet goed voor onze dieren zorgen?
Wat is er nou weer mis met wat wij doen? Wij mishandelen onze dieren niet hoor!

Precies waarom met zijn alle de mensen op het platteland afvallen? Zolang er goede huisjes voor de kittens worden gezocht en de katten goed verzorgd worden wat dan? Ik zie het zo liever dan dat de katten in een kattenkamer met kattenren worden gehouden en waar ze ze niet eens lekker kunnen rennen!! En als jij met je raskat fokt stimuleer je toch eigenlijk ook het verkeerde ? waarom niet allemaal een zielige ouwe htk uit het asiel halen en perse een raskat willen? Kom op mensen laat elkaar in hun waarde!!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:09

Nienkeniels: heb jij de opmerking van Sander wel gezien? Daarbij komt dat ik Layco niet heb aangevallen en haar daarnaast een vriendelijke pb heb gestuurd die ze helaas nog niet gelezen heeft.

Hoe gaat het met je kat TS?? al duidelijke veranderingen te bemerken?

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:42

Oke, laten we er gewoon over ophouden :P

Ik hoop dat het goed gaat tijdens de bevalling etc. bij TS:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:29

irritantje schreef:
aan TS op kattenplaze zitten ook vele ervaren fokkers! waraaan je vanalles kan vragen.

TS ik weet niet waar je woont maar soms zijn ook fokkers bereid je bij te staan bij de bevalling hoor.

Ik zal eens kijken :)
Woon zelf in de buurt van Deventer :j

__danielle__ schreef:
Nienkeniels: heb jij de opmerking van Sander wel gezien? Daarbij komt dat ik Layco niet heb aangevallen en haar daarnaast een vriendelijke pb heb gestuurd die ze helaas nog niet gelezen heeft.

Hoe gaat het met je kat TS?? al duidelijke veranderingen te bemerken?

Poezel begint enorm uit te dijen,wordt echt dik.
Volgens mij zijn de tepels ook wat "dikker/groter" geworden