Mijn twee nieuwe hammies...... <3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: Mijn twee nieuwe hammies...... <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:22

Goed, dat wordt dus updaten!
> Nieuw GROTER rad
> GROTERE kooi (of Curver bak)
> MEER loopruimte

Ben trouwens net lid geworden van dat hamster forum!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:25

TS, super dat je dit allemaal zo doet! Zijn genoeg mensen die zeggen van: ja in de dierenwinkel zeiden ze dat dit goed is.

Op dat forum kun je een heleboel goede tips vinden! Voor een grotere kooi zou ik overigens zeker even op dat forum of marktplaats kijken. Een duna (wel dus de 70x40) vind ik persoonlijk een fijne bak voor een hamster. Daar past een karlie rad van 20 cm ook goed in.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:27

Ts, goed dat je naar je tips luistert ! :D Het houden van hamsters is heel leuk, maar ze lichten je in de dierenwinkel ook gewoon verkeerd voor.. Heel leuk hamstertje heb je!

edit ; Oh ja, en het hamsterforum is ook erg goed voor informatie. Je kan er een hoop leren. :)

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:29

Niet om je af te zeiken ofzo TS want je pikt alle adviezen goed op, maar heb je niet in de wereld van de hamster verdiept alvorens je er 2 aanschaft? Want je hebt alle beginselen al fout gedaan als ik het hier mag geloven (heb zelf geen verstand van Hamsters)

Je geeft aan dat je genoeg curverbakken hebt en dan breng je toch nog de andere hamster terug, dan had je hem/haar toch ook kunnen houden maar dan scheiden?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:33

monsterina schreef:
Niet om je af te zeiken ofzo TS want je pikt alle adviezen goed op, maar heb je niet in de wereld van de hamster verdiept alvorens je er 2 aanschaft? Want je hebt alle beginselen al fout gedaan als ik het hier mag geloven (heb zelf geen verstand van Hamsters)

Je geeft aan dat je genoeg curverbakken hebt en dan breng je toch nog de andere hamster terug, dan had je hem/haar toch ook kunnen houden maar dan scheiden?

Ze heeft het waarschijnlijk gewoon in de dierenwinkel gevraagd ( wat heel normaal is) waarschijnlijk wist deze persoon er eigenlijk toch niet zo veel van af en heeft hem de verkeerde adviezen meegegeven. Twee kooien neemt ook enorm veel plaats en tijd is, misschien is dit de reden?

Ts: wel super dat je zo goed naar de adviezen luistert, dat zie je niet vaak meer.
Laatst bijgewerkt door Leen op 30-03-11 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 15:36

Tuurlijk, ik doe nu ALLES voor mijn hammie hoor, wil niet dattie van de ene op de andere dag stijf ligt |(
Twee kooien was mij toch iets teveel van het goeie, toch heb ik er nu nog wel een beetje spijt van dat ik die andere moest verlaten... had zo van die lieve droppieoogies... |( Achja, één is ook wel leuk he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:38

Ik heb zelf een Ferplast Mary (besteld via zooplus) en een karlie wonderland radje (besteld via zooplus :') en alles heel netjes aangekomen op plaats van bestemming. :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:39

Ik heb zelf even twee hamsters gehad, maar er gaat toch best wat tijd in zitten :j Zeker omdat je dan ook 2 diertjes hebt die je aandacht moet geven. Ze worden vaak laat pas wakker dus dan moet je 's avonds dat nog doen. Heb er nu dus ook nog maar 1tje. Die andere staat bij m'n ouders en zusje thuis :P

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:07

Goed dat je je zo laat informeren door de bokkers! Kunnen een hoop mensen nog wat van leren :D .
Ik heb even op marktplaats gekeken, maar er staan best een hoop kooien in de omgeving Schiedam te koop! Vaak kan je ze tegen een leuk bedrag overkopen. Misschien dat dat een idee is?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:53

Ik persoonlijk vind een kooi toch mooier, fijner en hygiënischer dan een curverbak. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:12

Kooi moet minimaal 80x40 zijn. Loopwiel minimaal 18 cm, maar zelfs dat vind ik veel te klein. Ik heb loopwielen van 30 cm en alleen deze vind ik groot genoeg voor syren.

Ik snap niet waarom mensen dieren, en spullen voor dieren, aanschaffen voordat ze zich erin verdiept hebben....

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:48

Lief hoor :)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:26

leuke hammies! maar helaas gaat dit niet goed blijven gaan! enkel roborovski's kunnen in groep gehouden worden, maar dat zijn dan meer kijk hamsters ipv aaibare hamsters

ik zou twee kooien kopen of eentje teruggeven inderdaad, deze diertjes vechten tot de dood!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:24

hihi Woest, ze heeft al 1 terug gedaan ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 09:01

MirandaNH schreef:
hihi Woest, ze heeft al 1 terug gedaan ;)

Yup! eeeeeuh... ZE? Ik ben een HIJ hoor 8-)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:51

Leuke hamster heb je! Goed dat je er 1 teruggedaan hebt!
De hamster die je nu nog hebt is officieel grijs, zo noemen ze die kleur :)
Het is ook lastig hoor, in de dierenwinkel hebben ze vaak te kleine kooien. Probeer zeker een wieltje met een diameter van minstens 18 cm te krijgen, anders is het echt slecht voor je hamster. Het probleem is dat zo'n groot wiel waarschijnlijk niet in je kooi past, maar ja die is toch eigenlijk ook te klein. Veel succes met het zoeken naar een grotere kooi! Als je niet te duur wil zou ik tweedehands gaan kijken, in de winkel zijn de grote kooien nogal prijzig.
De kooi die je nu hebt zou je misschien kunnen bewaren om de hamster in te doen als je de grote aan het verschonen bent, dan heb je deze kooi niet voor niks gekocht tenminste.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:57

Ah wat een leukie :) Vind het wel goed dat je naar de adviezen luisterd. En weet je zeker dat het een vrouwtje is, niet dat het wat uitmaakt maar mijn hamster was ook een vrouwtje, keek zelf, nou nee mooi een mannetje. (maakt voor mij verders niks uit)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 16:57

Ben er inmiddels achter dat het een MANNETJE is, en hij heeft nu ook eindelijk een naam, SNOWY.

Verder heb ik al een grote bal gekocht waar hij inkan: en het is een waar succes! Eerst was het nog een beetje getreuzel maar dan:

Inmiddels is hij weer in dromenland gegaan.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:09

Zijn de zijkanten van die bal open?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:10

Manegepaard schreef:
Ja, zitten grote luchtsleuven over de volle lengte! (ik laat mijn hammie echt niet stikken hoor! |( )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:11

HorseyDude schreef:
Manegepaard schreef:
Ja, zitten grote luchtsleuven over de volle lengte! (ik laat mijn hammie echt niet stikken hoor! |( )

Maar hij kan er niet zelf in en uit?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:14

@ Evelli, nee, dat moet ik met de hand doen. Ze hebben me geadviseerd om hem maar 15 à 30 minuten erin te laten. Ik ben daar tot nu toe eronder gebleven!

(Hij heeft er in ieder geval plezier van.)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:17

Hmmmn, lijkt me fijner als hij een rad (min. 18 cm) in zijn hok heeft waar hij zelf in en uit kan zodat hij dat kan doen als hij er behoefte aan heeft. Niet wanneer het jou uitkomt en pleziert :)

Snap dat je erg impulsief bent ivm je handicap, maar het is echt verstandig om je eerst goed in te lezen in het diertje, zijn omgeving en zijn behoeftes. En wie heeft je geadviseerd? Dezelfde dierenwinkel waar ze je twee hamsters meegaven om bij elkaar te zetten?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:21

Nee, de bal komt weer uit een andere winkel. Maar er zit al een radje in zijn hok hoor! En die mensen uit de dierenzaak waar ik die bal van heb hebben mij dat geadviseerd. Ik krijg trouwens ook veel advies van het hamsterforum en van een medebewoonster uit de flat die zelf ook hamsters had. In datzelfde forum zitten trouwens ook heel veel mensen uit -jawel!- schiedam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:23

Kun je die zijkanten van de bal er niet afhalen? Dan kan hij er zelf in en uit :) Ziet er voor de rest uit als een stevige bal, niet daarvan. :D