riagr schreef:Nee.... die zielige pony's gaan met vrachtwagensvol de andere kant op....richting Italie..de worst in omdat we hier zo nodig steeds willen fokken voor een oververzadigde markt, of onze verantwoordelijkheid niet willen nemen als het dier ineens wat mankeert.
Maar daar gaat het niet om. Ik vind al deze reacties gewoon banketstaaf voor TS: ze is gewoon gegrepen door deze situatie en heeft gehandeld. Ze was niet bewust op zoek naar een 'goedkope' pup of zo...
Ik kan me haar handelen goed voorstellen, hoe zeer de argumenten die jullie aanhalen ook kloppen, hoezeer jullie ook technisch gelijk hebben,......allemaal wáár. Maar al die argumenten tellen niet als je daar ineens, voor jezelf ook onverwacht, je geconfronteerd ziet met een lijdend wezen. Dan grijp je gewoon in.
Dus wat mij betreft: TS weet nu wel wat ze niet handig gedaan heeft..... Zullen we nu maar gewoon met zijn allen gaan duimen dat het héél erg goed komt met deze pup?
Tuurlijk zou ik het hondje ook meegenomen hebben maar had er echt geen cent voor gegeven. Flinke vent die mij tegen zal houden om zo'n beestje op te pakken en weg te halen.
Ook zou ik direct de politie, LID,AID en dierenbescherming bellen zodat er direct wat aan gedaan kon worden. Hondje is dan weg, slechteriken hebben moeilijkheden, slechteriken hebben geen centjes gevangen. En dat verhaal van pony's hierheen is van een heel andere orde.