tea cup chihuahua vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:48

Freggle_Edge schreef:
Met frolic en blikvoer geef je haar niet bepaald de voedingsstoffen binnen die het hondje zo hard nodig heeft.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Welke DA geeft nu aan een ziek hondje frolic? Beestje houdt geen nier meer over zou ik zeggen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:54

Freggle_Edge schreef:
Met frolic en blikvoer geef je haar niet bepaald de voedingsstoffen binnen die het hondje zo hard nodig heeft.!

Wilde ik ook zeggen. een beetje goede dierenarts geeft in dit geval speciaal dieet voer mee voor hondjes die aan moeten sterken na een ziekte of zo. kreeg ik hier zelfs voor een doodziek kitten mee. speciaal blikvoer met extra veel voedingsstoffen en speciale vitaminepasta waar ze op zou kunnen overleven als ze niet zou gaan eten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:57

k wist niet wat een teacup was, dus even gegoogled..... en geschrokken... Wat sneu... Ik hoop voor je dat je t hondje er doorheen kan slepen ts :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:41

nou moet ik heel eerlijk zijn dat ik dit soort rassen sowieso een kwalijke zaak vind, en ze te kopen van broodfokkers vind ik nog erger. Dan maar een traan laten maar nooit zo'n hond kopen.
Succes met hem.

http://www.chihuahuapuppies.nl/teacups.htm Er wordt dus dik geld betaald voor ene genetische fout...

Limoen

Re: tea cup chihuahua vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:03

Ik neem aan dat je 950 gram bedoelt ipv 0,95 gram. ;)

Ik zou zoiets zelf ook niet kunnen laten zitten, daarom ga ik ook nóóit naar dat soort dingen. Ik wéét dat ik zo'n hondje daar niet kan laten stikken, maar zo hou je de broodfok in stand.

Ik vraag me af hoe je bij het hondje bent gekomen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:05

als je goed gelezen had , wist je dat ze ging voor een auto-onderdeel en dus helemaal niet op zoek was naar een hondje
Laatst bijgewerkt door spatter op 30-03-11 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:13

spatter schreef:
als je goed gelezen had , wist je dat ze ging voor een auto-onderdeel en dus helemaal op zoek was naar een hondje

Ik heb niet alle posts gelezen. ;) De OP en een aantal berichten van de TS, die dus net niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:17

oké, weet je het bij deze ;)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:22

heel fout om zo dierte meetenemen, natuurlijk is het hartverscheurend maar bel terplekke een dierenbescherming.

Morgen haald deze handelaar weer nieuwe hondjes / fokt nieuwe die net zo behandeld worden maar hij vind dat prima want vangt er 500 euro voor.

Checken op ziekte en laten vaccineren, dit is voor andere dieren ook gevaarlijk zo buitenlandshondje wat wellicht iets mee draagt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:28

ik denk dat TS best weet dat het niet "slim" was om het hondje te kopen.
Maar wat doe je als dierenliefhebber? JE wil zo'n hondje redden! Ik kan me goed voorstellen dat TS heeft gedacht; dat is in ieder geval één hondje dat ik een beter leven kan geven.

Het is zó moeilijk om dan de juiste beslissing te nemen en het hondje in zulke omstandigheden achter te laten, ook al is dat juist waar de verkoper op aast, op mensen die het zielig vinden.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 11:40

xxmichellexx schreef:
Ik zou het hondje op parvo laten testen al hij/zij bloed poept...

al gedaan
dat is het gelukkig niet

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:44

cerescity schreef:
klopt ben al ver gegaan om hem 500 te geven
maar als je zag in wat voor situatie ze zat ....
zelfs mijn vriend zei meenemen
dan maar voor de dood maar alles beter dan hier
ik ga wel aangifte doen deze week
maar of het zin heeft

Helaas is juist dat zieligheidsgehalte waar mensen een hond uit willen redden de reden dat deze ellende doorgaat. Weinig investeren en toch geld vangen. De ellende wordt door de koper wel opgelost.
En als je pech hebt heeft de pup b.v. parvo en lopen jouw andere honden kans op besmetting.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:40

Ok....... vraagje aan iedereen die het hier zo "beter" weet: waarom al dit commentaar, en waarom niets anders dan lof als er ergens een zielige pony als 'project' wordt weggekocht. Dan is het ineens "dik respect voor je TS', terwijl het in feite natuurlijk niet zo heel anders is.

Beste TS; je had allerlei heel verstandige dingen kunnen doen ( dierenbescherming, AID, pupje dood laten gaan om de broodfok te stoppen...), maar je hebt duidelijk vanuit je hart gehandeld..

Weet je: maak hier alsnog een melding van, maak foto's van hoe je pup er uit ziet, verzamel bewijsmateriaal, laat je da het eea op papier zetten, en kijk of je alsnog de betreffende instanties aan het werk kunt zetten. Heb je 2 x iets goeds gedaan: pup een kans gegeven, én een misstand aangepakt.

Alle respect voor je, wat mij betreft: toch goed dat je ingegrepen hebt, ik had waarschijnlijk exact hetzelfde gedaan

( en heel eerlijk gezegd: ik denk dat de helft van de mensen die hier nu heel verstandige dingen zeggen, in werkelijkheid, met díe pup voor ogen, en díe ellende ziende, exact hetzelfde hadden gedaan....)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:42

riagr schreef:
Ok....... vraagje aan iedereen die het hier zo "beter" weet: waarom al dit commentaar, en waarom niets anders dan lof als er ergens een zielige pony als 'project' wordt weggekocht. Dan is het ineens "dik respect voor je TS', terwijl het in feite natuurlijk niet zo heel anders is.

Omdat er niet dagelijks auto's vol met doodzieke pony's naar Nederland worden gebracht, omdat er geen broodfok in de ziekelijke ponys plaats vind. Daarom is het anders.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:49

Nee.... die zielige pony's gaan met vrachtwagensvol de andere kant op....richting Italie..de worst in omdat we hier zo nodig steeds willen fokken voor een oververzadigde markt, of onze verantwoordelijkheid niet willen nemen als het dier ineens wat mankeert.

Maar daar gaat het niet om. Ik vind al deze reacties gewoon banketstaaf voor TS: ze is gewoon gegrepen door deze situatie en heeft gehandeld. Ze was niet bewust op zoek naar een 'goedkope' pup of zo...
Ik kan me haar handelen goed voorstellen, hoe zeer de argumenten die jullie aanhalen ook kloppen, hoezeer jullie ook technisch gelijk hebben,......allemaal wáár. Maar al die argumenten tellen niet als je daar ineens, voor jezelf ook onverwacht, je geconfronteerd ziet met een lijdend wezen. Dan grijp je gewoon in.

Dus wat mij betreft: TS weet nu wel wat ze niet handig gedaan heeft..... Zullen we nu maar gewoon met zijn allen gaan duimen dat het héél erg goed komt met deze pup?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:52

Vjestagirl schreef:
riagr schreef:

Omdat er niet dagelijks auto's vol met doodzieke pony's naar Nederland worden gebracht, omdat er geen broodfok in de ziekelijke ponys plaats vind. Daarom is het anders.

ohnee? Waarom staat er dan op marktplaats steeds dezelfde vent die dwergen aanbied als zeer unieke minipony's?

RiagrL Ik vind dat je gelijk hebt, alleen tja, hoe je het ook doet, je doet het toch nooit goed, zeker niet op BB

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:59

er is ook een chihuahua topic hier op bokt; daar zitten aantal mensen die er VEEL vanaf weten! Mss kan je daar even kijken :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:28

riagr schreef:
Nee.... die zielige pony's gaan met vrachtwagensvol de andere kant op....richting Italie..de worst in omdat we hier zo nodig steeds willen fokken voor een oververzadigde markt, of onze verantwoordelijkheid niet willen nemen als het dier ineens wat mankeert.

Maar daar gaat het niet om. Ik vind al deze reacties gewoon banketstaaf voor TS: ze is gewoon gegrepen door deze situatie en heeft gehandeld. Ze was niet bewust op zoek naar een 'goedkope' pup of zo...
Ik kan me haar handelen goed voorstellen, hoe zeer de argumenten die jullie aanhalen ook kloppen, hoezeer jullie ook technisch gelijk hebben,......allemaal wáár. Maar al die argumenten tellen niet als je daar ineens, voor jezelf ook onverwacht, je geconfronteerd ziet met een lijdend wezen. Dan grijp je gewoon in.

Dus wat mij betreft: TS weet nu wel wat ze niet handig gedaan heeft..... Zullen we nu maar gewoon met zijn allen gaan duimen dat het héél erg goed komt met deze pup?

Tuurlijk zou ik het hondje ook meegenomen hebben maar had er echt geen cent voor gegeven. Flinke vent die mij tegen zal houden om zo'n beestje op te pakken en weg te halen.
Ook zou ik direct de politie, LID,AID en dierenbescherming bellen zodat er direct wat aan gedaan kon worden. Hondje is dan weg, slechteriken hebben moeilijkheden, slechteriken hebben geen centjes gevangen. En dat verhaal van pony's hierheen is van een heel andere orde.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:30

Dat de ts heeft gehandeld is super, maar het is erg jammer dat ze zich een poot uit heeft laten draaien wat betreft de prijs.
En ik hoop dat ze wel heel snel met het hondje langs de d.a. is geweest. Zoals gezegd is het risico op parvo behoorlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:37

Euh branka:

cerescity schreef:
[
op advies van de dierenarts heb ik blikvoer gehaald
en frolic vleesrondjes die ik moet verkruimelen
we zien wel hoe het loopt ze heeft het goed nu

cerescity schreef:
xxmichellexx schreef:
Ik zou het hondje op parvo laten testen al hij/zij bloed poept...

al gedaan
dat is het gelukkig niet

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:46

Natuurlijk is het niet handig om een dergelijk hondje te kopen, wetend dat je hiermee de broodfokkerij in stand houdt maar.....ook ik zou een zo'n zielig hoopje hond niet kunnen laten liggen in erbarmelijke onstandigheden.

Ik hoop voor de TS en het hondje dat het goed gaat komen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:06

Limoen schreef:
Ik neem aan dat je 950 gram bedoelt ipv 0,95 gram. ;)

Ik zou zoiets zelf ook niet kunnen laten zitten, daarom ga ik ook nóóit naar dat soort dingen. Ik wéét dat ik zo'n hondje daar niet kan laten stikken, maar zo hou je de broodfok in stand.

Ik vraag me af hoe je bij het hondje bent gekomen?

Teacups zijn tot 500 gram, dus ze zal wel 95 gram zijn? Begrijpelijk dat je zo'n diertje niet kunt laten zitten bij zijn fokker, maar het is beter van wel. Het scheelt je geld, energie en tranen. Je voorkomt ook een hoop toekomstig leed als deze mensen niet meer kunnen handelen.

Iemand maakte een opmerking over vers gevroren vlees, daar ben ik het helemaal mee eens... Ik hoop natuurlijk voor je dat ze even mee gaat, maar die beestjes zijn zo teer dat ik het geen grote kans geef. Sterkte!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:08

500 gram? Das nog geen pak suiker! Hoe groot is zo'n beestje dan als ie volwassen is?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:13

stef schreef:
500 gram? Das nog geen pak suiker! Hoe groot is zo'n beestje dan als ie volwassen is?

tussen de 500 en max. 1500 gram.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:18

agut... (en niet agut in de zin van oh wat schattig)