Hond en zwanger... hoe hond aan baby laten wennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Hond en zwanger... hoe hond aan baby laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:59

Yamcha, wij halen ook wel eens de voerbak bij Layka weg. Nu nooit meer maar in het begin wel eens geprobeerd intereseerde haar niets. Maar der bot mogen we der niet af nemen, nou ja mochten.
Ik accepteer dat gewoon niet dus mee geoefend nu mag ik hem netjes na een half uur bij der weg halen geen probleem. Of ze laat hem zelf al na een half uur liggen en dan haal ik hem weg.

Kinderen, spelen en honden zou ik gewoon altijd bij blijven. Layka speeld graag maar hapt echt naar der speelgoed dus vingers kunnen er wel eens bij mee genomen worden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:02

Ik deed het bij mijn honden altijd ruilen voor iets anders lekkers, of er iets lekkers bij in gooien.

Dan is het weghalen van de bak/bot/whatever ook niet vervelend voor de hond, er staat immers iets lekkers te wachten! Op het gevaar van vermenselijken af: jij vindt het ook niet grappig als je lekker zit te eten en iemand pakt je bord weg. Stopt iemand er iets lekkers bij in, of wordt je maaltijd omgeruild voor iets dat net zo lekker is, dan zul je er niet moeilijk over doen, het is immers neit negatief.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:07

Yamcha, ik hoef er nu niets in de plaats van te geven.
Ik roep der altijd dan laat ze het bot los krijgt ze aandacht (aai, spelen knuffelen kan alles zijn) vergeet ze het bot een beetje en neem ik het weg. Layka is overigens net zo gek op aandacht als eten :P