Nee! Pus op tumor hond! En nu?? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Nee! Pus op tumor hond! En nu?? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 22:01

Das idd het moeilijkste denk ik.. Wanneer is je beessie er zo erg aan toe dat je die beslissing kunt nemen, maar nog wel vrolijk genoeg dat je niet te laat bent?
Kan alleen maar hopen dat ze het me zelf zal vertellen, zoals ze me ook heeft verteld dat er niet meer geopereerd wordt.. Mams was een stuk onoplettender, die stond pas 100% achter me toen ze 3 weken terug 2 dagen helemaal van de wereld is geweest van een roesje en een foto. Ineens zagen mn ouders in dat ze een volledige narcose + zware operatie idd waarschijnlijk niet zal overleven.

Maar thnx iig :) Ik hoop natuurlijk heel heel heeeeeeel erg hard dat ze nog heel lang bij ons blijft, maar doe erg mn best om ook realistisch te blijven.
Maar wat er ook gebeurt; ze zal voor altijd bij me zijn, heb 2 jaar geleden dr pootafdrukje laten tatoëren op mn pols :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 16:57

Even een kleine update.. Ze zit nu ruim een week aan de ab en ze loopt iig stukken beter, miss ontstoken gewricht geweest naast de artrose? Tegen de tumor lijkt t alleen niet te helpen.. Ik heb net tussen de verhuisgekte door even gekeken en ik heb t idee dat ie nog meer gegroeid is, mag er wel nog gewoon aankomen. Zodra ze klaar is met de kuur gaan we op controle dus dan weet ik wat meer, maar ik moet zeggen.. Na er net naar gekeken te hebben heb ik er geen goed gevoel over. Dat ding is zo groot! We hebben t niet echt in de gaten gehouden, deels omdat we dus in de weer waren en nog zijn met de verhuizing, en deels omdat we het niet wilden weten denk ik. Ga nu ook weer enorm twijfelen over opereren maar als ik realistisch ben weet ik gewoon dat dat geen optie is, dat overleeft ze niet denk ik. En al redt ze het wel, wat winnen we er dan mee? Waarom een groot risico nemen terwijl de kans groot is dat we er misschien maar een jaar mee winnen? Ik hoop heel erg dat t mee gaat vallen bij de da.. Maar als ik heel eerlijk kijk denk ik dat ik een advies mee zal krijgen om te weten wanneer we haar moeten laten gaan voordat het te erg wordt, om die grens te herkennen zeg maar. Maar goed, ze is vrolijk dus probeer t van me af te zetten, hoor t over een week allemaal wel bij de da..

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:16

Oei... dit is wel heel herkenbaar! Mijn kat heeft precies 't zelfde, maar dan is het geen pus maar bloed. De DA zei toen ik belde voor een afspraak dat ik d'r gelijk in moest laten slapen, omdat het anders dierenmishandeling is (wij hebben ook besloten om niet meer te opereren ivm leeftijd). Ze wilde d'r ook geen AB geven enzo. Maar mijn kat is nog net zo vrolijk als jouw hond. Heeft een hele grote tumor op haar buik waar wat gedroogd bloed aan hangt, maar eet, spint en ligt in 't zonnetje...
Ik heb een bevriende DA gebeld voor wat advies en zij gaf aan dat ik de kat toch 't beste ken en gewoon moet wachten tot het nog erger wordt. Het is gewoon een heel vervelend dilemma: ik wil geen kat die nog van het leven geniet in laten slapen, maar ik kan niet voelen hoeveel pijn ze heeft. Maargoed, ik begrijp je dus helemaal. Het is echt lastig met zo'n tumor! In ieder geval veel sterkte met je hond! :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:19

Kom net bij de da vandaan, t is niet best. We hebben honingzalf meegekregen om de wond netjes te houden en moeten elke dag temperaturen. Heeft ze koorts dan ga ze weer aan de ab. Heb prognose gevraagd.. Da geeft Nouz nog 3 maanden. We moeten alert zijn op uitzaaien naar de longen mja, dat wisten we al. Verder zal ze het zelf aangeven als t op is en dan is het een kwestie van da bellen, situatie uitleggen en wachten tot ze kunnen komen om in te laten slapen. Mams verkeert in ontkenning, paps en ik zijn realistisch en proberen maar gewoon de emotie nog even weg te stoppen. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte en de komende tijd gaan we vooral leuke dingen doen. Dan maar een pijnstiller ivm de artrose, we gaan nog lekker een paar keer naar t bos en t strand :) Als we dr een beetje wijs mee omgaan kan t nu toch meer geen schade meer aanrichten. Iig thnx voor alle reacties en support en fitch, klinkt idd herkenbaar! Veel succes met je kat, t is idd geen fijne situatie..

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:21

Heel veel sterkte de komende periode! Ik duim voor jullie!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:32

hey verdorie wat verdrietig
laat haar idd nog maar lekker genieten in het bos en op het strand nu het nog kan
heel veel sterkte de komende tijd

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 17:36

Weer even een update.. de tumor ziet dr beroerd uit en lijkt elke dag te groeien. T ding is ook zwart aan het worden en wat begon als een heel klein gaatje in de bovenste huidlaag is intussen een aanzienlijk groter en dieper gat waar iets wits in zit. T ruikt ook echt naar dood. Buiten dat Nouz dr veel aan wil likken lijkt ze dr geen last van te hebben. Ze is nog steeds vrolijk in ieder geval. Heb wel sterk het idee dat ze weet wat dr aan zit te komen.. T is niet dat dr een duidelijke verandering is in haar gedrag ofzo, maar ze lijkt wat..tsja.. Rustiger denk ik. Als ze op schoot ligt (wel met een oud kleed eronder) ontspant ze op een manier alsof ze alles loslaat en ze mist gedurende de dag een stukje sprankeling.. Ik ga morgen de da bellen om te vragen wat we moeten met de tumor nu die vooral op stervend weefsel begint te lijken. Moet eerlijk zeggen dat ik me gezien de situatie afvraag of 3 maanden wel zo realistisch is.. Als dat ding in dít tempo blijft groeien en afsterven denk ik niet dat t fair is voor Nouz om haar ermee te laten lopen.. Zo lang ze vooral vrolijk is is t ok, maar ze straalt niet meer lijkt wel, al is ze nog even blij en enthousiast met koekjes en dat soort dingen..